Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kamykadze

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 13
1
Sztuczna inteligencja / Odp: Pathfinding + dynamiczne obiekty
« dnia: Czerwiec 19, 2013, 18:45:10 »
Sorki, że tak późno odświeżam temat, ale są jeszcze tzw. "algorytmy inkrementacyjne", które szybciej wyszukują ścieżkę w zmieniającym się grafie. Z najbardziej popularnych przykładów przychodzą mi do głowy LPA* oraz D*-Lite.  Gdyby je jeszcze połączyć z jakąś hierarchią wyszukiwania, może efekt byłby zadowalający.

2
Oferuję / Odp: Jan "Jog" Grochowski - Muzyk/SFX/Dubbing
« dnia: Czerwiec 06, 2012, 21:19:55 »
Wielki szacuneczek!
Serio, jestem pod dużym wrażeniem.

3
Design / Odp: Walka z grieferami (nie tylko w MMO)
« dnia: Wrzesień 22, 2011, 15:46:04 »
Dasz radę automatycznie wykryć przestępstwo w kodzie?

Jeśli tak, proponowałbym wprowadzenie ryzyka wykrycia przestępstwa, np. co piąta kradzież jest w magiczny sposób (choćby przez ukrytego w krzaczorach hobbita) zauważana. Zostają o tym poinformowane NPC w grze i przez jakiś czas złoczyńca musi ponosić negatywne konsekwencje swojego czynu (brak wstępu do miast, sklepów, wyższe ceny piwa w karczmie, ataki ze strony patroli wojskowych, grzywna, więzienie ...).

Dobry dobór kar i odsetka wykrytych przestępstw powinien ograniczyć negatywne zachowania do częstotliwości dopuszczalnej przez Ciebie.

4
Produkcja / Odp: Zakładanie firmy
« dnia: Wrzesień 20, 2011, 11:50:11 »
Wrzucam to, o czym wspominałem.
http://www.rp.pl/artykul/676365.html


5
Produkcja / Odp: Zakładanie firmy
« dnia: Wrzesień 19, 2011, 17:47:57 »
Może odświeżam starego kartofla, ale chyba w jakimś zakresie można sprzedawać licencję na oprogramowanie bez prowadzenia jakiejkolwiek działalności. Jeśli Cię to interesuję, mogę wygrzebać jakieś stare papiery z żółtej Rzeczpospolitej i przytoczyć co i jak ...

6
Oferty pracy / Odp: Zatrudnie ludzi do tworzenia Studia od zera
« dnia: Sierpień 24, 2011, 15:45:29 »
@Kargul

Szacun, że podejmujesz takie ryzyko. Niektórzy marudzą na konieczność przeprowadzki, niewygodę, lokalizację, tryb życia, ale nikt nie zauważył, ile Ty poświęcasz.

Życzę wielkich sukcesów!
Będę miał niesamowitą frajdę, jeśli Wam się uda, kowboje :)

7
Projekty zaawansowane / Odp: Moja nowa strona
« dnia: Maj 26, 2011, 15:41:46 »
U mnie śmiga elegancko (FF 4).
Moim zdaniem i pomysł, i wykonanie fajne. CV bym trochę podrasował pod względem czytelności, choć bez zmieniania ogólnego motywu przewodniego/stylu.

8
Platformy / Odp: przenośność - teoria a fakty
« dnia: Maj 19, 2011, 15:23:10 »
Attachmate/Novell dysponuje prawami patentowymi związanymi z  mono. I to jest chyba główny problem wyrzuconych pracowników, ich nowej firmy i całego projektu ...

9
Platformy / Odp: przenośność - teoria a fakty
« dnia: Maj 18, 2011, 11:07:27 »
Moim zdaniem to bardzo trudny temat. Możesz celować w:
a) C++ (Android i iPhone, tablety, drobiazg taki jak Bada czy Palm),
b) Javę (Android i ew. BlackBerry - ale czy ludzie grają w gry na Jeżynach???, poza tym obie Javy są mocno różne...)
c) C# (głównie WP7, ew. triki z Mono są ryzykowne, ze względu na problemy patentowe małpki -> tutaj plus to XNA - przy okazji możesz celować w Xbox'a ;)).




10
Platformy mobilne / Odp: Java w telefonach komórkowach.
« dnia: Maj 18, 2011, 10:54:50 »
Raport na który się powołujesz dotyczy tylko smartphone'ów. Podczas, gdy prawie wszystkie nie smartphone'y ( tzw. dumpphone'y :-) ) obsługują J2ME. W efekcie J2ME posiada znacznie większy udział w rynku niż jakikolwiek inny system.

Masz rację. Problem jest w tym, że większość "telefoniarzy" używa swojego sprzętu tylko do dzwonienia i sms'ów. Potencjalnie rynek jest wielki, ale w praktyce chyba nie jest tak różowo. Finansowo musi być dużo lepiej na smartphone'ach, skoro ludzie tak szybko przerzucili się na pisanie aplikacji na AppStore czy Android Market.

Skoro odgrzewamy starocia, to troszkę aktualizacji sytuacji rynku smartphone'ów:
- rośnie udział Androida, przekracza 30% (brak JavaME),
- BlackBerry OS 7 wchodzi w tym kwartale, ale ma nadal obsługiwać JavaME (niektórzy spekulowali, że RIM z niej zrezygnuje),
- Nokia skumała się z M$ i chce powoli przechodzić na Windows Phone 7 na swoich smartphone'ach (nie będzie JavyME),
- szybko rośnie sprzedaż smartphone'ów (298mln sztuk w 2010, ma być 500 mln w tym roku...).

Nie widzę za bardzo woli walki Oracla o Javę na lepszych urządzenia -> dają JavieME umrzeć? Ktoś wie, jakie mają plany???

I raport:
http://www.quirksmode.org/blog/archives/2011/02/smartphone_sale_1.html


11
Szkółka / Odp: Problem z emulatorem Symbiana
« dnia: Maj 09, 2011, 13:18:17 »
Z innej beczki - Nokia będzie coraz bardziej olewała Symbiana na rzecz W.Phone 7. Jeśli nie musisz lub z jakiegoś powodu bardzo nie chcesz siedzieć w Symbianie, to pewnie lepiej byłoby pobawić się jakąś bardziej przyszłościową platformą ...

12
Projektowanie kodu / Odp: Rozsądne reakcje na kolizje
« dnia: Kwiecień 21, 2011, 12:33:17 »
Za dobrym projektantem nie jestem, ale może w tym co napiszę, znajdziesz cień sensu;)

Troszkę możesz to zamieszanie zmniejszyć, jeśli klasa LevelObject dostanie virtualną metodę, nazwijmy ją "onCollision(LevelObject& inny)". Tę metodę wywoływać będziesz polimorficznie na obiekcie "moving", przy wykryciu kolizji. Zakładasz wtedy, że każdy obiekt dziedziczący sam definiuje, jaki efekt da jego kolizja z innym obiektem. Rozpoznawanie typów i rzutowanie masz wtedy w metodzie onCollision(), problem z "dwuwymiarowego" staje się "jednowymiarowy" (typ "moving" wykryje Ci polimorfizm, zadanie na ify to typ zmiennej "colliding"), a przy przemyślanej hierarchii klas kod być może nie będzie taki brzydki...

Osobiście wolałbym przy nowym typie dopisać w paru miejscach if'y z rzutowaniem, niż być zmuszonym, jak w sposobie owyn'a, zmieniać każdą z podklas kolizji. Z drugiej strony różne zadania kodu są dużo lepiej odseparowane od siebie w wersji owyn'a.


13
Jesteś pewien, że dobrze A* zaimplementowałeś???
Musisz pamiętać, że w A* heurystyka powinna być niedoszacowana (tj. mniejsza niż rzeczywista odległość). W przeciwnym wypadku może zostać zwrócona nieoptymalna ścieżka. Może to jest problem, choć trudno mi przesądzać, bo nie do końca rozumiem oznaczenia w Twoim wzorze na h(n).

Ja bym zaryzykował jeszcze jedno podejście - odległość między dwoma "kwadratami" jest nieznacznie większa, gdy zmienia "kierunek" dotychczasowej ścieżki. Jeśli nic z tego nie wyjdzie, sugerowałbym podejście Sloviana.

14
Unity 3D / Odp: Kurs i forum dla Unity 3d po polsku
« dnia: Kwiecień 03, 2011, 15:21:12 »
Szacuneczek za dotychczasową robotę!

15
Platformy mobilne / Odp: Jakiego telefonu używają koderzy...
« dnia: Październik 29, 2010, 13:02:16 »
Ja osobiście jestem zdecydowanym zwolennikiem sprzętowych klawiatur QWERTY. Nie należałem nigdy do maniaków nowoczesnych, drogich telefonów (preferowałem starocie), ale w pracy miałem okazję pobawić się wieloma modelami i najbardziej przypada mi do gustu połączenie dotykowca z pełną klawiaturką (np. Nokia n97). Jeżeli wywalać kaskę na smartphone'a, to tylko na takie combo, które de facto jest dość wygodnym mini komputerkiem, inaczej to strata pieniędzy.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 13