Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dynax

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 63
1
C++ / Odp: Nazywanie klas i plików
« dnia: Sierpień 15, 2014, 16:08:38 »
Dokładnie o to mi chodziło. Np. silne rozdzielenie funkcjonalności aplikacji od tego co się dzieje w mainie (nie pamiętam jak on to dokładniej nazwał, w każdym razie chodzi o to by kod "nie-mainowy" był jak najbardziej

Achh.. to był ten moment w którym kazał ograniczać ify i switch na rzecz polimorfizmu? :D

PS: Filmy też fajne. Są gdzieś dostępne legalnie na yt? Bo ja oglądałem po intranecie w pracy.

2
C++ / Odp: Nazywanie klas i plików
« dnia: Sierpień 15, 2014, 15:45:47 »
Bardzo dobra książka, ale IMO zbyt ekstremalna - autor np. uważa, że każda funkcja powinna mieć nie więcej niż 3-4 linijki.

Nie jestem teraz w stanie zacytować ale wydaje mi się że to nie było opisywane jako must-have w kodzie tylko wyidealizowany przykład. Ogólnie chodziło o to że funkcja powinna robić maksymalnie jedną rzecz na raz i ani grama więcej, tak żeby łatwo dało się pokryć 100% kodu unit testami.

A z tym że trochę zbyt radykalna to się zgodzę ale dało się wyłuskać z tego mnóstwo bardzo dobrych praktyk których u mnie w pracy rzeczywiście używają na co dzień.

3
C++ / Odp: Nazywanie klas i plików
« dnia: Sierpień 15, 2014, 12:28:00 »
Racja. Nie chodzi o same nazwy ale samokontrolę. Najlepiej jak programista sam sobie wybiera co mu odpowiada

Problem robi się kiedy programista który wybiera co mu odpowiada zaczyna pracować w zespole ;)

Funkcje powtarzalne, np.: "GUI_Pause", "GUI_Menu". Łatwo rozkminić, że funkcje dotyczą GUI.

I co te funkcje robią? Pierwsza pewnie pauzuje interfejs użytkownika, ale jak ją wywołam drugi raz to odpauzuje? GUI_Menu to w ogóle nie wiadomo. Co robi z tym menu? Wyświetla? Niszczy?

4
C++ / Odp: Nazywanie klas i plików
« dnia: Sierpień 15, 2014, 12:12:49 »
Jest jedna, złota zasada zasada nazywania klas. Nazwa powinna opisywać jak najdokładniej zachowanie klasy (a pamiętaj że klasa powinna robić sama z siebie jak najmniej). Najlepiej unikać słów takich jak "Manager", "Helper", "Util" bo są zbyt ogólne a nazwa nie powinna dezinformować słuchacza.

EEventType.

Słabe, taka notacja jest tak samo słaba jak notacja węgierska. Dodawanie prefiksów jasno implikuje to że nie umiesz poprawnie nazwać klasy/interfejsu. Interfejsy mogą mieć bardzo ogólne nazwy, np. Book. Klasy implementujące interfejsy powinny być coraz to bardziej szczegółowe, np. HistoryBook. W tym przypadku EventType byłoby lepszą nazwą niz EEventType bo lepiej się to czyta i jasno rozumiemy że skoro coś ma w nazwie "Type" to pewnie jest jakimś enumem.

Jak chcesz więcej poczytać to polecam książkę Martin Robert C. - Clean Code

5
Java / Odp: Java kilka podstawowych pytań
« dnia: Sierpień 03, 2014, 17:06:42 »
1. W interfejsie możesz deklarować tylko(od javy 8 chyba) statyczne funkcje[i chyba zmienne - do sprawdzenia], tymczasem w klasach abstakcyjnych możesz pisać ciała zwykłych funkcji.

W klasie abstrakcyjnej możesz mieć już zdefiniowaną część funkcji a interfejs takich definicji zawierać nie może (co się co prawda trochę zmienia w javie 8). Poza tym klasa może w javie dziedziczyć tylko z jednej klasy nadrzędnej ale może implementować wiele interfejsów.

3. Generalnie po to, żeby nie mieć syfu składającego się z miliona zmiennych

No i dla tego że java jest w porównaniu do takiego c# ubogim językiem i nie ma czegoś takiego jak delegaty :)

4. Modyfikator widoczności kalsy określa widoczność tej klasy. public - można używać wszędzie, protected - tylko w obrębie paczki, private - teoretycznie klasa mogła by używać tylko samą siebie, ale z tego co wiem nie da się tak zrobić. Pola klas nie zmieniają swojej widoczności, a domyślny jest zawsze public

Jeśli nie zdefiniujemy modyfikatora dostępu dla pól klasy to nie są one domyślnie public tylko są widoczne dla klas z tego samego package.

6
My na uczelni używaliśmy CircutMakera.

7
Matematyka i fizyka / Odp: Zagadka z liczbami w kółkach
« dnia: Maj 17, 2014, 21:20:54 »
No nic, zrobiłem brutalnie, sprawdzam 9! możliwych układów i wypisuję pasujące. Dzięki.


8
Matematyka i fizyka / Zagadka z liczbami w kółkach
« dnia: Maj 17, 2014, 14:29:17 »
Mam do zrobienia algorytm rozwiązujący łamigłówkę o liczbach w kółkach. Brzmi ona tak:

Na 3 okręgach rozmieszczono 9 kółek tak, że na każdym okręgu jest 5 kółek. Jak rozmieścić w kółkach 9 liczb od 1 do 9, by suma każdej piątki liczb znajdujących się w kółkach, na każdym z trzech okręgów wynosiła 25?


Nie wiem za bardzo jak zabrać się za to zadanie. Jedyne metody które przychodzą mi na myśl to bruteforce polegający na permutowaniu zbioru i sprawdzaniu poprawności rozwiązania. Nie chciałbym też przesadzić z długością algorytmu bo mam to do napisania w asmie.

Ma ktoś jakiś pomysł?

9
Matematyka i fizyka / Odp: Szukanie pierwiastków wielomianu.
« dnia: Maj 13, 2014, 21:14:10 »
Mogą być to punkty przegięcia. Potrzebujesz jeszcze warunku wystarczającego.

Ale to tylko kwestia zbadania czy w tym punkcie zmienia się znak pochodnej, więc wystarczy zbadać x0 + epsilon i x0 - epsilon.
Zastanawia mnie tylko czy jeśli rozpatrujemy ten przypadek myśląc o floatach a nie liczbach rzeczywistych to jest sens bawić się w algorytmikę czy nie wystarczy zbadać wszystkich możliwych do zapisania we float liczb z tego przedziału ;)

10
Narzędzia / Odp: Schematy blokowe - w czym ?
« dnia: Maj 11, 2014, 00:35:36 »
Jak to po co schematy blokowe? Pierwszy semestr na studiach inf :P

11
Platformy mobilne / Odp: [IOS C++] Czy się da?
« dnia: Marzec 07, 2014, 15:25:39 »
Nie ma z tym żadnego problemu. Jest coś takiego jak Objective-C++ który pozwala mieszać klasy C++ i Objective-C. Nie oznacza to jednak, że unikniesz pisania fragmentów kodu w OBJC ;)

12
Forum / Odp: Obrazek avatara
« dnia: Marzec 05, 2014, 17:29:16 »
Mi nie chciał wskoczyć jak wpisywałem adres z https na początku.

13
Poszukuję / Odp: Potrzebny grafik 3D
« dnia: Luty 27, 2014, 20:57:40 »
Powodzenia :)

14
Branża / Odp: Jest aż tak źle?
« dnia: Luty 17, 2014, 20:49:54 »
To jeśli bym zechciał umieszczać reklamy w swojej grze to z kim gadać w takim przypadku? Obojętnie?

Z lokalnym proboszczem. Inaczej się nie da. Albo ewentualnie zarejestrować się w jakimś Google AdMob.

15
Branża / Odp: Jest aż tak źle?
« dnia: Luty 17, 2014, 19:30:44 »
Generalnie to on zarabiał tyle wyłącznie dlatego, że jakimś dziwnym przypadkiem jego gra stała się popularna. Przyznam szczerze że wkurza mnie, kiedy gry zrobione na odwal się, w dodatku plagiaty, zgarniają miliony Minecraft! I nie chodzi tu tylko o grafikę z Mario (tylko idiota uwierzy, że to przypadek) - cały koncept zmieszczenia się w szczelinie jest stary jak nie wiem. Niestety na tym rynku 1% sukcesu to włożona praca, 9% to reklama, a 90% to czysty fart.

Nie bądź zawistny, to niedojrzałe ;) . Dopóki nie udowodni się mu żadnych niecnych praktyk mających na celu podbicie popularności kosztem innych, jak boty (były takie plotki) czy Chińczycy dający po 5 gwiazdek to nie ma się czego czepiać tylko po prostu zacząć samemu tworzyć.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 63