Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - fetchAll

Strony: [1]
1
Wydarzenia / Odp: Finały WCG, Warszawa, Blue City, 1 września 2007
« dnia: Sierpień 31, 2007, 16:41:04 »
ja bede :)
w sumie interesuje mnie tylko starcraft, ale jak bedzie w3 to tez poogladam

2
Matematyka i fizyka / Odp: znajdowanie sciezki na plaszczyznie
« dnia: Sierpień 27, 2007, 00:25:38 »
no dobra..
matematyke mialem w skzole jakies 10 lat temu.. nie pamietam

ale dla podobnych mi maruderow male info:
http://www.gamedev.net/reference/articles/article1019.asp

trywialne czy nie do tej pory nie znalazlem podstawowej implementacji zeby chocby zobaczyc jak na wektorach w rysowaniu grafiki operowac...

3
Matematyka i fizyka / Odp: znajdowanie sciezki na plaszczyznie
« dnia: Sierpień 26, 2007, 22:58:18 »
Cytuj
Vector v = pt2 - pt1;
v.normalize(); // v /= v.length();
v = v * speed * dt;

pos += v;

nie moge wydumac jak to ma dzialac :/
rozumiem ze pt2 i pt1 to wektory, ale sam typ Vector to przeciez dynamiczna lista

czyli:

1. odejmuje vektor1 od vektora2 (nie wiem dlaczego mam to robic!!!!! <- ?)
2. wynikowy normalizuje, to bylo dlugosc na 1
3. robie z nim *= delay (* predkosc dla manipulacji)

zatem czy ja myle vector (http://www.cplusplus.com/reference/stl/vector/)z matematycznym vectorem w tym przykladzie?

4
Matematyka i fizyka / Odp: znajdowanie sciezki na plaszczyznie
« dnia: Sierpień 26, 2007, 19:06:01 »
to jest matematyka na poziomie szkoły podstawowej :) po prostu obliczasz średnią ważoną tych dwóch punktów, a waga zmienia się od 0 do 1.
p1*w + p2*(1-w)


probuje sobie to rozpisac, ale nie wiem jak traktowac p1 -> p1 to x i y
wspomniana waga to moj 'speed'?

moglbys jasniej?

5
Matematyka i fizyka / znajdowanie sciezki na plaszczyznie
« dnia: Sierpień 26, 2007, 18:46:34 »
chcialbym obliczyc punkty odcinka ktory laczy 2 punkty

mowiac krocej, pisze sobie gre gdzie ludzik bedzie poruszal sie po kliknieciu myszka na plansze z punkty x1, y1 do x2, y2 - podobna zasada jak np w diablo - nie pytam o A*

chyba ze jest to popularny algorytm, to jak on sie nazywa?

obrazek zalaczam jak ja to widze



czyli jak moj ludzik jest w x1, y1, klikam na y2, y2 i on tam 'idzie'
chcialbym w zalezonosci od wspolczynnika speed (float) wyznaczac kolejne punkty po ktorych animowac sprite

6
Programowanie grafiki / Odp: grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 26, 2007, 18:24:03 »
Cytuj
obecnie korzystam z silnika 2D opartego na OGL, ktory jest najprymitywniejszy na swiecie

a moglbys pokazac ten 'silnik'? (svn, cvs, url?)

7
Programowanie grafiki / Odp: grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 26, 2007, 17:02:45 »
Cytuj
Masz rację, wydaje Ci się.  Poza tym do takich rzeczy ustawia się projekcję ortogonalną i po problemie. Zastanów się, co zrobi funkcja glOrtho(0,1024,800,0).

no to ciekawe co mowisz.
a gdzie mozna poogladac jakis kod gdzie jest to zastosowane?
sa jakies open-source silniki 2D?

no moze troche naduzywam slowa silnik, bo chodzi mi w zasadzie tylko o render
bo jakby tak to zrobic to wtedy np eventy klawiatury moglbym obsluzyc juz przez WinAPI (dla windowsa), a muzyczke przez OpenAL


aha i jeszcze jedno
dlaczego skoro MOZNA to zrobic OpenGLem SDL zalatwia to DDrawem dla windowsa? a nie openglem ktory dziala w zasadzie wszedzie

8
Programowanie grafiki / Odp: grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 26, 2007, 15:34:21 »
Cytuj
grafikę oparłem właśnie na OpenGL

ja kilka dni temu po raz pierwszy pobawilem sie OGLem
w sumie nic trudnego, ale nie wyobrazam sobie jak mozna uzywac OGL'a do silnika 2d

piszac jakas gre latwiej mi operowac na pikselach anizeli na jednostkach 1.0f np

teoretycznie widze mozliwosc teksturowania wielokatow i przedstawiania jej na scenie z jednej kamery, ale wydaje mi sie to nienaturalne

nie robie wtedy blittingu?

9
Programowanie grafiki / Odp: grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 26, 2007, 01:07:57 »
Cytuj
Chyba, że chcesz tworzyć niszowe gierki na oboczne platformy....
no wlasnie nie... chcialbym minimum windowsy, linuxy, maki -wrecz przeciwnie calkiem poboczne solarisy itd juz ignoruje

Cytuj
Przemysl.
przemyslalem. poczytalem kod SDL'a i widze tam directDraw

dochodze do wniosku ze najpierw bede musial duzo posiedziec nad SDLem, potem popisac w DirecDraw i svgalib a dopiero jak mi broda urosnie napisac cos samemu, bo sprawa dosc kompleksowa (mam na mysli render 2d, input, muzyke i sieciowosc + poboczne 2x buffer itd.)

10
Programowanie grafiki / Odp: grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 18, 2007, 14:05:54 »
Cytuj
Co masz na mysli mowiac "nie mam najmniejszej ochoty interesowac sie technologiamia orientowanymi hardware'owo" ?
ba, softwareowo-OSowo - po co mi directx czy directdraw ktory jest stworzony dla windowsa
osobiscie oscyluje pomiedzy platforma BSD i darwin - nie chce inwesotwac ani chwili w microsoft

Cytuj
Z tego co zrozumialem chcesz sprawdzic jak dziala SDL i na tej podstawie napisac odpowiedni framework na bazie OpenGL. Tyle ze SDL nie dziala na podstawie OGL, tylko umozliwia wykorzystanie OGL do renderowania grafiki przy jednoczesnej obsludze np. wejscia czy okna z poziomu SDL.
wiem, zdaje sobie z tego sprawe

Cytuj
A poza tym piszesz tak ze w sumie nie wiadomo o co ci chodzi
wiecznia mam problem z expresja moich knuwan... :) do tego ciezko mi zapytac o cos kiedy dokladnie nie wiem jak mam o to zapytac
w tym ukladzie pozostaje mi poczytac specyfikacje SDL'a i podpatrzyc jak oni to zrobili ze to dziala szybko i na wielu platformach, aczkolwiek dobrodziejsta wspomagania sprzetowego i przezroczystosci implementacji opengla tez sa kuszace


11
Programowanie grafiki / Odp: grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 18, 2007, 11:59:12 »
Cytuj
software: używasz DirectDraw albo Direct3D
nie, co to to na pewno nie - gdybym mial isc w tym kierunku wystarczyloby SDL/allegro
poza tym nie mam najmniejszej ochoty interesowac sie technologia orientowana hardwareowo


Cytuj
hardware: piszesz funkcje ułatwiające korzystanie z OpenGL lub Direct3D
no wlasnie tego mianownika mi chyba brakowalo..


Cytuj
Chyba najprostszym rozwiązaniem na napisane własnego silnika 2D jest opakowanie SDL'a
nienie, zupelnie nie o to mi chodzi... moze zle okreslilem wymagania jako framework, ale chodzi wlasnie o to zeby uniknac gotowych rozwiazan


dlatego pisalem o 13h. sam poczatek, inicjacja trybu graficznego, putPixel(x, y) - cos takiego...

ale jak kolega wyzej mowi wlasnie chyba o OGLa mi chodzi
ja i tak sobie jeszcze pocwicze w samym SDl, napisze jakas platformowke dla wprawy

pogoogluje sobie zatem jak napisac layer na OGL i bede sie wzorowal na SDL co mi jest potrzebne do renderowania mojej grafiki

jesli znacie jakies ebboki srikte do tego celu prosze o linka

no i dzieki za odzew

--
ja

12
Programowanie grafiki / grafika 2D bez framework'a
« dnia: Sierpień 18, 2007, 03:44:41 »
Witam,

Chcialbym zasiegnac garsc informacji na temat:

Jak zabrac sie za pisanie wlasnego 'silnika' do wyswietlania grafiki 2D

Mniej wiecej zapoznalem sie z SDLlib i wiem co by, chcial w sensie organizacji (surfaces)

Poczytalem sobie tez artykuly o 13h



Zastanawia mnie jednak JAK w ogole zabrac sie na niskopoziomowe programowanie grafiki
13h jest fajne ale paleta i px rzecz jasna za malo

Odkad pamietam ze szkoly bylo <graphics.h>, albo totalnie abstrakcyjna kanwa w swingu, SDLe, allegra itd



Prosze o wskazowki jak sie za to zabrac
Na razie nie chodzi mi o o zeby wyrodukowac engine i 'kultowego' RPGa

po protu bardzo mne to ciekawi i chcialem poprobowac

--
ja

Strony: [1]