Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Płociu

Strony: [1] 2 3 4
1
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: Cykliczne Warsztatowe compo - dyskusja
« dnia: Styczeń 05, 2015, 14:44:33 »
Bez względu na to, ile czasu będzie na compo, moja gra i tak powstanie w półtora wieczora. Ciężko znaleźć więcej czasu w tygodniu.

2
Snowflake saga: Moja gra. Tak wiem, readme w ogóle nie mówi o tym jak się powinno grać. To jest po prostu wariacja gry match3. Klikasz na pionek i potem na sąsiedni, żeby zamieniły się miejscami. Zadaniem jest wyczyszczenie planszy, z tym że pionki, żeby zniknąć, muszą być białe. Przy każdej zamianie odpalany jest algorytm sprawdzający czy na planszy znajdują się pionki w tym samym kolorze w jednej linii. Jeśli są, to albo znikają z planszy (jeśli są białe), albo zostają wyczyszczone o jeden stopień (czarny -> żółty -> biały). Licznik na górze pokazuje ilość pozostałych pionków. Następnym razem bardziej się przyłożę, teraz naprawdę czas nie dał mi żyć, a bardzo chciałem coś oddać...  Dopracuję ją w ramach normalnego projektu na warsztacie :)

PUNKTY

3 punkty - Ostatnia choinka.
Świetna gra. Jak dla mnie idealnie wyważona prędkość rozgrywki i mechanika.

2 punkty - Snowy battle.
Muzyka idealnie pasuje do stylistyki graficznej i to chyba dzięki temu tak dobrze się grało. Bardzo fajny survival.

1 punkt - Tarnfad Cold Edition
Zabić ich wszystkich! Bardzo przyjemna gra, ale niestety rozmieszczenie klawiszy odpowiedzialnych za atak jest dość niefortunne.

Wyróżnione:
Save buczka - biedny kot, niestety nie miałem cierpliwości żeby go uratować :(. Grało się fajnie, trochę toporne sterowanie, ale i tak gra na plus.
Szalone mikołaje - Niby prosta, niby nie za piękna, ale pozostawiła po sobie radość z gry, a to jest najważniejsze.
Snowy puzzles - Ciężko się gra bez myszki :D Stanowi tym samym niezłe wyzwanie.
Śnieg pod każdą postacią - już za sam pomysł powinieneś wygrać.

Szkoda, że można oddać punkty tylko na 3 gry. Poziom jest bardzo zbliżony (wysoki!) i parę gier wg mnie powinno zająć ex aequo drugie i trzecie miejsce. Ciężko było wybrać, gratuluję wszystkim :)

3
Mi osobiście termin świąteczny słabo przypasował, były inne rzeczy do jedzenia, eee, roboty. To oczywiście odbiło się na jakości mojej gry, gdzieś 3/4 mechaniki musiałem wyciąć... Z kwestii formalnych nie rozumiem czym się różni podanie w mailu od tego co ma się znajdować w readme, ale to pewnie wina niedokładnego przeczytania regulaminu.

Ogólnie bardzo fajnie, że tyle prac przyszło, to na pewno na plus. 

4
Projekty rozpoczęte / Odp: Zurck!
« dnia: Grudzień 29, 2014, 01:29:50 »
Przy ściąganiu dostałem taki oto komunikat: "Plik Zurck_BETA.zip jest złośliwy i został zablokowany przez Chrome".

Możesz opisać jakoś bardziej ten projekt?

5
Pewnie :)

6
Poszło :) Mam nadzieję, że wszystko dobrze wysłałem

7
Jeśli moja gra wymaga postawionego serwera http żeby poprawnie działać (xhr), to czy mogę jutro po pracy wystawić grę na zewnętrznym serwerze, żeby nie skazywać oceniających na stawianie własnych serwerów, czy to już będzie zdecydowane oszustwo? :)

8
Zacząłem dzisiaj o 13, mam jeszcze jakieś 2-3 godziny czasu. Się zrobi.

Edit: W załączniku (jakżeby inaczej) screen z menu :)

9
Projekty rozpoczęte / Odp: The Construgert 2
« dnia: Grudzień 25, 2014, 12:31:45 »
Popracuj może trochę nad grafiką. Pamiętaj, że to screeny są najbardziej przyciągającym elementem.

10
Projektowanie kodu / Sposób myślenia o technologiach
« dnia: Listopad 20, 2014, 13:24:40 »
Nie wiem czy to dobre miejsce na tego typu rozkminy. Znalazłem w sieci interesującą opinię, którą chciałbym się podzielić.
Cytuj
I think it’s unfortunate that development is currently so strongly influenced by corporate agendas. JPA, like many other Java APIs, is the result of a fundamentally wrong way of thinking – thinking that there is a way to build the best solution to any problem using a single language/platform/tool. That’s like thinking a hammer is everything you need in any workshop.

The old tradition of DSLs, which was commonplace in Unix, is lost. We now try to solve everything with the single language we’re most familiar with. ASP.Net, all previous-gen Java frameworks like struts, tapestry, wicket, even JSP, node.js bringing JavaScript to the server, all database abstraction libraries, be they hibernate or myibatis, are IMO an expression of this way of thinking – which is IMO profoundly wrong. (Just a note on node.js: I don’t think it is a bad idea in itself, I just think there’s way too many cases in which it isn’t used for what it’s best for (i.e. building highly networked and highly dynamic applications by scripting pre-existing components not necessarily written in JavaScript), in scenarios where other technologies would be a better choice.)

There’s no way you can drive the user interface in a browser from Java as convenient as you can from JavaScript. There’s no way you can do operations in the database as efficiently from Java as you can from stored procedures and triggers written in SQL. Viceversa, SQL is a bad tool for building the domain model of an application, and JavaScript on the server is way behind Java in terms of performance, plus it lacks Java’s type checking, which, in spite of the current popularity of loosely/dynamically typed scripting languages is still very useful even for codebases of just a few thousand lines of code.

Why am I saying this is a consequence of corporate agendas being pushed by various companies? Very simple. Oracle now/Sun before it have no interest in you using SQL directly – they’d rather have you buy at least support, if not libs and tools, from them or from their partners, and drive the database from Java. The same with MS: why would they want you to stop using their proprietary C#/VB.Net languages in Visual Studio, and start writing JS and HTML with some open source editor? So they go on and popularize ways of development which are convenient to lazy developers, which let you avoid learning multiple languages, and which ideally lock you into a single ecosystem, based on a single language, or at least a family thereof (i.e MS’s .Net platform).

The best way to develop, but one which requires programmers which are willing to switch languages frequently, ideally even willing and able to develop their own real DSLs, i.e. not just specialized libraries on top of the platform they are using, with parser/lexers and interpreters/compilers, is to develop each part using the technology which is the best fit for it. Build your business logic as a mostly self-contained module/set of modules in Java, C# or whatever compiled language you like, build your persistent model in a relational or non-relational database, whichever is the best fit, expose operations on the persistence layer as stored procedures, use triggers for ensuring its semantic integrity, add a thin layer of glue code, maybe written in some scripting language like ruby or python, use the same scripting language to expose the domain model as REST resources, or write your services in a compiled language, if you think you need the performance increment (which is seldom the case – this part only deals with serialization and deserialization of web requests) and finally but a purely browser-based, single page app on top of it. It may sound complicated, but my experience is that it usually means way less code (like 4-5 times less code), better modularization and way better performance without any specific effort for optimization.

Smartass improvement: since the domain model changes seldomly (IME), and it’s just the business rules – i.e. the logic of operations which has to be applied to domain objects – that change often, integrate a scripting engine in your domain model, and implement the business logic via scripts. A simple out of the box scripting engine woudl be beanshell for Java, for example. But if your developers don’t shy away from implementing an own DSL, this might be an even better solution.

Dopiero raczkuję, jeśli chodzi o tworzenie aplikacji i muszę przyznać, że definicja leniwego programisty idealnie do mnie pasuje (zazwyczaj apka to spring + hibernate + angular/backbone). Interesuje mnie podejście przedstawione w tamtej wypowiedzi. Macie jakieś doświadczenie w takim multijęzykowym podejściu? Jak to wszystko połączyć? Jak testować? Wiem, ze wszystko zależy od aktualnego zadania i być może kombajny powstaly właśnie po to, zeby nie tracić czasu na zabawy w ten sposób, ale jednak chciałbym używać narzedzi zgodnie z ich przeznaczeniem i ta opinia w jakiś sposób bardzo do mnie przemówiła. Jeśli macie jakieś hinty lub krytykę, bo uważacie, że to bez sensu i majaczę, to chętnie przygarnę :) 

11
Projekty rozpoczęte / Odp: Space Ship
« dnia: Maj 28, 2012, 23:00:29 »
Parę razy ten żółto-czarny kwadracik pojawił mi się całkowicie poza obszarem, przekraczając raz dolną, a raz prawą granicę ekranu. Zauważyłem też, że gierka całkowicie obciąża jeden rdzeń, daj trochę odpocząć prockowi czasem :P
Ogólnie nie było za dużo do pogrania, przypomina to podpitego snejka, którego trochę "znosi", czekam na następne wersje :)

12
OpenGL / Odp: OpenGL 3.2 - migające okno
« dnia: Sierpień 21, 2011, 01:32:24 »
Pytałem o tworzenie kontekstu, bo zauważyłem, że po otwarciu okna kursor jest ustawiony na "wait", a zmienia się na strzałkę dopiero, jak się najedzie na co innego i wróci na okno. Zabawne :)

Mogę się założyć o nyan cata, że jest to spowodowane przekazaniem hInstance, zamiast NULL jako pierwszego parametru funkcji LoadCursor  ;)

13
Konferencje / Odp: Game Day 2011 [oficjalny temat]
« dnia: Styczeń 11, 2011, 14:03:02 »
Przecież jak byk stoi, że w Sosnowcu :)

14
Spotkania / [2010 Wrocław] Spotkanie
« dnia: Październik 27, 2010, 02:07:20 »
Jako, że semestr rozpoczął się na dobre i niektórym dał już popalić, indeksy z wpisami oddane a za oknem coraz zimniej, można by się spotkać i pogadać. Proponuję sobotę 6. listopada o 17:00 pod Pręgierzem. Ogłaszam nabór na chętnych.

15
Szkółka / Odp: [c/d/pascal + asm] Tryby graficzne
« dnia: Październik 26, 2010, 02:18:41 »
Zdaje się, że dostałem większość na tacy, już się biorę za ogarnianie. Jak coś wyskrobię, to nie omieszkam się pochwalić, dzięki bies :D

Strony: [1] 2 3 4