Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JasonVoorhees

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 58
2
Jak robisz hobbystycznie gry, to pokaż coś co może zainteresować potencjalnych współpracowników. Napisz też jaką grę chcesz robić w zespole. Jesteś bardziej programistą, czy grafikiem?

3
Przydałoby się więcej danych.

Renderujesz do tekstury.
- teksturę nakładasz na obiekt?
- na ten obiekt działa jakieś oświetlenie? (bo to właśnie zmienia barwy)

Korzystasz z HDR? ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Obraz_HDR )
Przy HDR kolory więcej ważą.

4
Oferuję / Odp: Lojalna scenarzystka- taką znajdziesz tylko tutaj
« dnia: Maj 10, 2017, 15:01:24 »
A czy oprócz pisania scenariuszy, przewidujesz jakieś czynności dodatkowe? Coś, co udowodni Twoją lojalność.

5
Szkółka / Odp: kolizja spritów o nierugularnych kształtach
« dnia: Kwiecień 25, 2017, 13:27:30 »
Kiedyś programowałem kolizje tak jak piszesz. Obiektowi wielokąt podawałem wektor wierzchołków na podstawie którego generował sobie wektor odcinków. Sprawdzając, czy jeden wielokąt nachodzi na drugi po prostu w pętli sprawdzałem, czy którykolwiek odcinek wielokąta przecina się z którymkolwiek odcinkiem drugiego wielokąta.

Do tego jeszcze dopisałem, żeby podawał punkty przecięcia i wyliczał uśredniony punkt kolizji.

Taka uproszczona matma dzięki zastosowaniu odcinków ;) Na pewno nie jest to jakieś bardzo wydajne rozwiązanie.

6
Projekty rozpoczęte / Odp: Gravity Gun dla Unity
« dnia: Kwiecień 25, 2017, 00:52:02 »
I moje skromne 3 grosze- średnio sobie wyobrażam coś podobnego w brażny filmowej, która mogłaby stworzyć jeden worek gotowych scenografii, jeden worek gotowych efektów i jeden worek aktorów, gdzie wchodzisz tylko do studia ze scenariuszem, kupujesz gotowe scenografie i aktorów, i produkujesz film... który wyglądałby jak tysiąc poprzednich filmów, korzystających z tych samych worków...?
W branży filmowej też są worki.

Tutaj masz takie mini coś, pewnie głównie do reklam by się nadało: https://www.shutterstock.com/pl/video/search/Green-Screen/?ref_context=sf_category_thumb

Przez jakiś czas pojawiały mi się na facebooku reklamy VideoBlocks: "Klipy stockowe, których potrzebuje każdy producent.". A tam jakaś zielenina, kosmos, miasta, powiewająca flaga, żaba w trawie. To by się nadało na budowanie klimatu, np. kiedy akcja filmu przenosi się do dżungli. https://www.videoblocks.com/videos/footage

No i niewątpliwie zmniejsza to zapotrzebowanie na nagrywanie nowych urywków ;) Wiadomo, że najważniejsza część filmu wymaga dużego wkładu pracy, ale reszta już niekoniecznie.

Stąd mysle, że ciągle będzie istniec potrzeba zatrudnić programistów/grafików, którzy stworzą coś nowego dla samego choćby faktu bycia czmś nowym
Oczywiście. Producent, którego stać będzie mógł sobie pozwolić na zatrudnienie takiego personelu. Niezależni będą coraz biedniejsi i będą posiłkować się gotowcami.
Koniec końców, efekty specjalne nie muszą być rozróżnialne przez graczy. Jak np. widzę dobry efekt pioruna w jednej grze, to nie widzę problemu, by go zobaczyć w drugiej grze :) Poza tym, wybór gier i produktów w asset store ciągle się powiększa, więc też istnieje niewielkie ryzyko, że gracz zobaczy ten sam asset w kilku grach. A nawet jeśli to zauważy, to wątpię, żeby brał to do serca.

Nie zrozum mnie źle ale zastanawiam się na przykład czy tak samo jak w przypadku marketu assetów jesteś przeciwko korzystaniu z gotowych silników (UnrealEngine, Unity, CryEngine)? Przecież one też zabierają pracę wielu ludziom - zamiast wydać kasę na silnik można by zatrudnić programistów, którzy go stworzą - wiem, że to inna skala przedsięwzięcia ale sam przykład analogiczny.
Nie jestem ani przeciwko marketu assetów, ani przeciwko silnikom jako takim. Idea cudowna.. fajnie, że możemy tego używać. Jednakże uważam, że na dłuższą metę to może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Nie w domowych warsztatach (bo tutaj jest przydatne), ale w ludzkich zachowaniach i motywacji do pracy.

Facebook też z założenia miał łączyć ludzi, teraz więcej ludzie komunikują się przez facebooka niż face to face... Smart phone podobnie, "zróbmy sobie fotkę, albo nakręćmy filmik, żeby spontanicznie przeżyć te chwile".

7
Projekty rozpoczęte / Odp: Gravity Gun dla Unity
« dnia: Kwiecień 24, 2017, 21:21:19 »
Nie do końca...
Odległa przyszłość może i tak. Jednak GameDev to już tak rozwinięta dziedzina, że na pytanie "co nowego tu jeszcze można wymyślić?" odpowiedź jest niemal niemożliwa :) Tak jak mówi gostek na filmiku, wszystko to co teraz robimy można robić sprawniej, ale czy to już takie odkrywcze i zaskakujące dla użytkowników, czy nawet twórców?

Poza tym plany ludzi z odpowiednim kapitałem zazwyczaj dochodzą do skutku... Więc jest mocno prawdopodobne, że liderzy IT będą rozdawać karty...
http://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/rozszerzona-rzeczywistosc-facebook-a-smartfony/8k7y2vz
Oczywiście domysły redaktora można zignorować, ale skoro Facebook ma plan zrobienia czegoś, to pewnie to zrobi. My możemy tylko sobie gdybać, czy to możliwe.

8
Projekty rozpoczęte / Odp: Gravity Gun dla Unity
« dnia: Kwiecień 24, 2017, 17:17:00 »
@up socjalista ?
Nazywaj to jak chcesz. Ja po prostu chcę zwrócić uwagę, że ludzie przestają być potrzebni.

Wszystko co napisałeś uważam za niezrozumienie czym jest postęp.
Postęp to by był, gdyby ludzie, których praca nie jest już potrzebna (bo została zabrana przez maszyny, czy firmy sprzedające wysokiej jakości assety), nie musieli pracować :P

Natomiast dlaczego assety to nie taka fajna rzecz piszę poniżej:

Wpięcie takiego assetu do gry to nie zawsze taka prosta sprawa.
Dodatkowo często nie realizuje w pełni naszych zamierzeń a próba zmodyfikowania jest zbyt skompilokowaną sprawą, przez co kończy się to albo klapą , rezygnacją z pewnych założeń gry albo rezygnacją z assetu.


Asset to duże ryzyko kupujesz tak naprawdę nie wiadomo co. (Bugi, glitch-e, itp)
Jak jest porządny, udokumentowany asset to od niego tylko się można uczyć ;) Poza tym jak twórca się nie stara to widać - brak dokładnego opisu, brak filmiku, brak Web Dema, kiepskie oceny i komentarze.

9
Projekty rozpoczęte / Odp: Gravity Gun dla Unity
« dnia: Kwiecień 24, 2017, 10:38:56 »
Offtopując... Assety fajna rzecz, przyspieszają pracę... Niestety jednocześnie:

- zabierają pracę wielu ludziom - po co mam zatrudniać grafika do efektów specjalnych, skoro kupię zestaw z setkami dopracowanych efektów za jedną dniówkę grafika?

- zabijają kreatywność - po co mam tworzyć nowe modele/tekstury itp., skoro mogę kupić dopracowane i zoptymalizowane gotowce?

Im większy wybór w asset store tym więcej można zrobić z gotowców.

Przez rozdawnictwo i niską cenę zarabiają tutaj najzdolniejsi (lub ich pracodawcy). Średnio-zaawansowani nie dostaną pracy... Taka przyszłość gamedevu. Do modeli ludzkich nawet już mamy te całe Morph3D dla Unity, czy ogólnie MakeHuman. Które są efektem lat pracy i przestaje mieć sens tworzenie modelu człowieka od podstaw.

10
Szkółka / Odp: Unity za wolne -> co będzie lepsze?
« dnia: Kwiecień 19, 2017, 20:44:49 »
To może Panda3D? ;D
Ah. wspomnienia ;) Co nieco w tym zrobiłem. (Python)

...a tak na poważniej - czy te 5k obiektów to kopie czy instancje (glDraw***Instanced)? Bo jeśli to kopie, to żaden engine nie pomoże, magistrala cpu-gpu po prostu nie wyrabia, nawet jak każdy obiekt to jeden trójkąt.
W Unity meshe, tekstury i materiały są raczej współdzielone. GameObject ma do nich referencję poprzez odpowiedni skrypt.


@PROgram: czy próbowałeś tekstury terenu nanieść na atlas? - Unity zrobi atlas automatycznie, tylko musisz wszystkim teksturom nadać odpowiedni tag.

Nie wiem jak robisz planszę, ale jeśli jest złożona z GameObject'ów, to plansza 2k X 2k jest nierealna. Trzeba to zrobić mądrzej. Może jest asset w sklepie, który zrobi to za Ciebie ;)

11
Wygląda na to, że po przeprowadzce udało się przywrócić do życia załączniki i avatary. Przepraszamy za utrudnienia. :)
Super ;) Jednak jeszcze trzeba to dopracować, bo do maila dodają się śmieci:

Cytuj
Dab napisał odpowiedź w wątku, który śledzisz.

Zobacz ją pod tym adresem: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30800.new;topicseen#new

Przestań śledzić ten wątek klikając tutaj: http://forum.warsztat.gd/index.php?action=notify;topic=30800.0

Tekst odpowiedzi brzmi:
Wygląda na to, że po przeprowadzce udało się przywrócić do życia załączniki i avatary. Przepraszamy za utrudnienia.

Więcej odpowiedzi może zostać wysłane, ale nie otrzymasz nowych powiadomień emailem, dopóki nie przeczytasz wątku.

Pozdrowienia,
Załoga Warsztat.GD.
--SMF-5a73387abd0c783f2b1bf290d62b5a30
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: base64
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--SMF-5a73387abd0c783f2b1bf290d62b5a30--

12
Szkółka / Odp: [PHP] Generowanie strony funkcja do wpisania ", '
« dnia: Marzec 03, 2017, 16:50:02 »
Skorzystaj z jakiegoś systemu szablonów. W Pythonie masz Django Template, w PHP też na pewno już coś takiego powstało ;)

13
Forum / Odp: Alt+S wysyła posta!
« dnia: Marzec 03, 2017, 16:46:13 »
Na Mac OS X różnie jest z klawiaturami.

Na A4 Tech tylda ~ wypisuje mi się jako znak §.
Za to na Das Keyboard tylda wypisuje tyldę (~).

Oczywiście używam prawy alt do pisania polskich znaków jak na każdym innym systemie.
Nie tylko ja mam ten problem pod Mac OS: https://answers.microsoft.com/pl-pl/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_other/alt-s-send/4db2062a-d728-42a1-889c-2448de0a4de3

Prawda jest taka, że forum w swoim kodzie ma taki zapis, którego chyba nikt nie używa i można go usunąć, żeby mniejszość tak jak ja, mogła swobodnie pisać posty ;)

Mam ustawiony odpowiedni układ klawiatury: http://imgur.com/a/QMqNT

W szybkiej odpowiedzi mogę używać Alt+S, ale pełna edycja ładuje ten wredny skrypt.

14
Forum / Odp: Alt+S wysyła posta!
« dnia: Marzec 02, 2017, 13:52:30 »
Firefox. Chroma też mam zainstalowanego, ale nie jest to moja domyślna przeglądarka (i nie będzie).

Dzięki za ofertę, ale to nie jest rozwiązanie problemu :]

To jest polskie forum i Alt+S nie może wysyłać posta.

15
Forum / Alt+S wysyła posta!
« dnia: Marzec 02, 2017, 12:06:41 »
Zawsze jak chcę napisać 'ś' pod Mac OS X, to moja wiadomość zostaje wysłana. Jeśli chcę napisać ś, to muszę napisać tą literkę gdzieś indziej, skopiować i wkleić do posta.

Przeglądnijcie plik:
http://forum.warsztat.gd/Themes/default/scripts/editor.js

i usuńcie linię:
this.registerShortcut('s','alt','submit');
Mam nadzieję, że ktoś to poprawi.... Bo na razie serwis się sypie i nikt się tym nie zajmuje...

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 58