Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Shusty

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11
1
Szkółka / Szukam dobrej bazy danych do ćwiczeń.
« dnia: Styczeń 06, 2014, 13:51:17 »
Z góry zaznaczam, że najlepiej jakby to była hurtownia danych, którą będę poddawał analizom. (kostka, miary, wymiary etc.)

Baza(Hurtownia danych) powinna dać się bezproblemowo zaimportować do SQL Server Managment Studio.
Jeśli macie jakieś przykłady, ale nie są to typowe hurtownie, ważne żeby było tam sporo rekordów i było co analizować i te analizy do jakichś wniosków by prowadziły.

Z góry zaznaczam, że nie może to być jedynie baza z pakietu Adwenture Works. Chociaż fajnie jakby była tematyka podobna.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, bo baza jaką teraz przyjąłem, jest nieznormalizowana, pełna anomalii, aż dziwne że ludzie tak umieszczają dane, które potem udostępniają.

2
Sztuczna inteligencja / Odp: Jak stworzyć prostą grę z SI.
« dnia: Grudzień 21, 2013, 01:04:21 »
Koncepcję min-maxa rozumiem, ale żeby iść od dołu coś w liściach już musimy mieć na starcie, jakąś ocenę.

3
Sztuczna inteligencja / Odp: Jak stworzyć prostą grę z SI.
« dnia: Grudzień 20, 2013, 19:24:12 »
To ja już nie rozumiem chyba tego do końca.

Edit: Pewnie miałeś na myśli, że rekurencyjnie idąc przechodzimy po drzewie, ale struktura tworzy się jakby sama z siebie.


4
Sztuczna inteligencja / Odp: Jak stworzyć prostą grę z SI.
« dnia: Grudzień 20, 2013, 18:52:31 »
http://wolfey.110mb.com/GameVisual/launch.php

Znalazłem fajną stronę pokazującą ideę minmaxa i kiedy jaką wartość kopiujemy wyżej. W minmaxie idziemy od dołu znając wartości oceny. Co jednak zrobić, żeby osiągnąć ten punkt wyjścia, gdzie mamy te wartości w liściach?

Czy najpierw powinienem zbudować drzewo od góry wszystkich możliwych kombinacji, gdzie w węzłach będzie ocena po danym ruchu i gdy dojdziemy do ustalonej głębokości wszystkie wartości z liści  zaczytujemy.

Później robimy puste drzewo o danej głębokości i do liści przypisujemy dane wartości i już minmaxem od dołu idziemy i kopiujemy wartość min/max wyżej.

Dobrze myślę?

5
Sztuczna inteligencja / Odp: Jak stworzyć prostą grę z SI.
« dnia: Grudzień 20, 2013, 17:43:29 »
Oczywiście szkoda czasu obliczania dla pełnego rozwiązania. Głębokość drzewa może być np. tutaj stopniem trudności komputerowego gracza.

6
Sztuczna inteligencja / Odp: reguły pola i algorytmy walki
« dnia: Grudzień 20, 2013, 17:38:15 »
Ciekawe, ale ogólnie lipa z takim układaniem strategii pewnie opartym na if'ach. Normalnie wrzuca się SI w takiego bota np. robiąc system uczący się. I samemu się kieruje drugim czołgiem stosując różne strategie i podejścia. Jak twój bot zbierze już niezłą bazę wiedzy wypuszczasz go przeciwko innym i patrzysz jak miażdży. Co do tych czołgów to kiedyś brałem udział w czymś takim właśnie. Przesyłało się kod odpowiedzialny za czołg i walka była toczona na arenie. Później dopiero się dowiedziałem jak ci najlepsi używali SI, a nie jak ja na ifach jechali :D

7
Sztuczna inteligencja / Odp: Jak stworzyć prostą grę z SI.
« dnia: Grudzień 20, 2013, 17:22:21 »
Mankala wydaje się ciekawą grą. Wielkie dzięki, nawet nie wiedziałem o jej istnieniu.

Pewnie będę miał jeszcze trochę pytań odnośnie tego, a na razie moje wnioski. Powiedzcie czy słuszne.

Przechodząc drzewo min-max ocena to zawsze ilość punktów. Zawsze mamy do wyboru 6 ruchów (albo mniej jeśli mamy puste pola po swojej stronie).

8
Sztuczna inteligencja / Jak stworzyć prostą grę z SI.
« dnia: Grudzień 20, 2013, 15:15:01 »
Gra powinna być z wiedzą pełną. Czyli tak jak np. w warcabach.
Chciałbym to zrobić w oparciu o zadanie wyszukiwania strategii gry w jej drzewie stanów. Czyli ogólnie chodzi o algorytm min-max. Do optymalizacji dodałbym może później algorytm alfa-beta.

Po pierwsze nie wiem jaką prostą grą się zająć. Nie mogą to być na pewno warcaby, piłkarzyki, go, szachy, reversi, gomoku.

Nie wiem jednak jaką prostą w implementacji grę wykonać oraz jak się do tego tematu zabrać.

9
Szkółka / Co z pisaniem gier w C#?
« dnia: Sierpień 02, 2013, 21:02:04 »
Pisałem w JAVIE sporo czasu, teraz siedzę w C# z powodu pracy i język ten też mi się podoba. Znowu trochę czasu wpadło i popisałbym jakieś gry, tylko tym razem nie w JAVIE a C#. C++ mimo iż długo się uczyłem i solidne podstawy znam to wyszedłem z praktyki, a języki jak JAVA i C# kuszą swoimi ułatwieniami.

Jak wiadomo wsparcie dla XNA skończyło się w 2011 roku. Co w tym wypadku powinienem zrobić? Pisanie od zera swojego frameworku po raz kolejny trochę mnie nie bawi i chciałbym się skupić tylko na 2D więc Unity, Ogre itd. odpada. Czy uczyć się odchodzącego już XNA? Co prawda na konsole wydawać gier nie chcę, ale na XBOX360 zawsze można było to zrobić dzięki XNA. Czy jest może inne rozwiązanie? Co byście poradzili?

10
Inne / Odp: Niezalezne od platformy uruchamianie aplikacji
« dnia: Styczeń 20, 2013, 00:53:43 »
c++ redistributable 2008 Też trzeba zainstalować.

Java wg mnie to bardzo dobry pomysł, zrzucasz na nią wieloplatformowość i korzystasz z języka, którym należy się posłużyć w takim przypadku.

11
Gry / Odp: Gry z obroną zamku lub walką na arenie
« dnia: Styczeń 11, 2013, 21:53:05 »
@up nie wiem dokładnie czy o to chodzi, ale LoL w 3d już jest i nazywa się smite.

12
Gry / Odp: Czy czas darmowych gier minął?
« dnia: Styczeń 11, 2013, 21:51:53 »
Open TTD zawsze będzie rządzić!

13
Gry / Odp: Gry z obroną zamku lub walką na arenie
« dnia: Styczeń 10, 2013, 19:39:23 »
Obrona zamku w shogun total war 2. Duuuuuuużo jednostek i mocne podejście taktyczne.

14
Gry / Odp: Czy czas darmowych gier minął?
« dnia: Styczeń 10, 2013, 19:36:31 »
Teraz jak ktoś słyszy darmowe gry, to od razu kojarzy mu się właśnie gra F2P równoznaczna z P2W. Lub właśnie stare darmowe gry. Oprócz tego można zaliczyć gry z naszej klasy i nawet nie najgorsze na rozluźnienie Flashówki, niektóre nawet potrafią ostro przyciągnąć jak np. Sony2.

A jeśli chodzi o tanie gry to jest sporo fajnych staroci. Moja żona się teraz zagrywa w kapitana pazura ;D Naprawdę świetna i trudna gra.

Z kuzynem co jakiś czas siadamy do Hirołsa trzeciego.

No i oczywiście w przecenach niezłe można wychaczyć produkcje, np. przy wyjściu fify2013 można dostać klucz do 2012 za 25zł. Tylko bez pudełka i z origins ściągasz grę. O dziwo bardzo dużo osób online gra w starsze wersje. Zwłaszcza że opłaca się kupić taką grę raz na 2-3 lata.

15
Językoznawstwo / Odp: Wydajność maszyny wirtualnej javy..
« dnia: Grudzień 05, 2012, 15:36:24 »
Kiedyś natknąłem się na ciekawe AMA, w komentarzach co prawda porozrzucane są, ale ciekawe odpowiedzi. Np. Koleś twierdzi że pisze 95% w Javie i 5% C/ASM.

Cytując go nad czym siedzi:  "głównie kod adapterów na dane rynkowe do celów high frequency trading przetwarzające wiadomości w czasie poniżej 1 milisekundy."

EDIT: Jeszcze link http://www.wykop.pl/link/1209873/ama-programista-z-doswiadczeniem/

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11