Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gunstar

Strony: [1] 2 3 4 5 6
1
Narzędzia / Odp: [SVN] Pytania
« dnia: Sierpień 05, 2010, 13:59:57 »
Z softu z gory polece TortoiseSVN i (opcjonalnie) VisualSVN Server. Samo svn z linii komend mozna sobie darowac.

Artykuly po polsku (w wiekszosci do samego svn) mozesz sobie znalezc na google. Jesli jednak ogarniasz w pewnym stopniu angielski (nawet ze slownikiem w reku), to w manualu znajdziesz wszystko (wytlumaczone krok po kroku): http://tortoisesvn.net/support.

EDIT: Chodziło mi wlasnie o VisualSVN Server Manager. :P

2
SDL / Odp: Ustawianie złej grafiki w Snake'u
« dnia: Sierpień 05, 2010, 08:12:54 »
Nie licząc optymalizacji, (b == true) powinno być mniej wydajne od (b). W snake'u nie ma znaczenia, przy tysiącach sprawdzeń na klatkę ma. Tępmy złe przyzwyczajenia za młodu, bo potem będze za późno.

Masz rację, sterowanie nie rozwiąże problemu, ale drastycznie zwiększy grywalność.

Wrzuć kod odpowiedzialny za skręcanie (całość).

Od optymalizacji na takim poziomie jest kompilator. Wyreczanie go moze ci tylko zaszkodzic.

Pisać if(b) zamiast if(b == true) powinien tylko dlatego, bo łatwo można przez przypadek wpisać if(b = true).

Na pierwszym miejscu powienien pisac tak, by jego kod byl czytelny.

3
Modding / Odp: Source SDK
« dnia: Sierpień 04, 2010, 15:11:26 »
Nie widziałem na tym forum nikogo kto by robił w Source SDK.

Tam powinieneś znaleźć wszystko czego potrzebujesz:
http://developer.valvesoftware.com/wiki/SDK_Docs
http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=191

Jest jeszcze parę gier/modów na tym silniku z otwartym kodem (np. Alien Swarm).

4
Compo i bitwy / Odp: Warsztat Summer of Code 2010
« dnia: Sierpień 01, 2010, 09:42:09 »
Oti, widzialem twoje screeny na stronie. Nie jest tak zle!

Ale... zeby rezygnowac z udzialu i skonczenia gry tylko dlatego bo ktos ci tam nie wymodelowal paletki do arkanoida? Litosci, nie wiesz nawet jak to idiotycznie zabrzmialo. Nie musisz byc wyspecjalizowanym grafikiem zeby zrobic sobie prosty model z jakimis teksturkami, bedac programista gier to zadna wymowka! Phew, sam box by nawet wystarczyl. Ganianie za grafikami do takich prostych projektow to strata czasu. Cala gre z gameplayem mozna zaprogramowac z grafika skladajaca sie z samych bialych boxow (kto tak nie robi?! :D).

5
Dźwięk / Odp: openal - instalacja + pierwszy program
« dnia: Lipiec 31, 2010, 22:20:35 »
Sprawdzasz co funkcja ladujaca plik zwraca? Powinenies sie upewnic czy plik zostal wczytany poprawnie.
I co to za ksiazka z ktorej sie uczysz? Razem z SDK OpenAL powinienes miec tam sample. Radze ci do nich zajrzec. :)

6
Szkółka / Odp: Nauka programowania.
« dnia: Lipiec 30, 2010, 16:54:04 »
Mozesz mi nie wierzyc, ale bez silnika tez mozna napisac gre (i to nie byle jaka)! ;D

7
Szkółka / Odp: Nauka programowania.
« dnia: Lipiec 30, 2010, 16:48:49 »
W tej chwili będąc prawie pod niebem spadłem i zaryłem twarzą w kamienie :( Skoro ta majca jest aż tak potrzebna to może rzeczywiście będzie lepiej jeśli się poddam? Zwłaszcza jeśli mowa tu o takim poziomie rozumienia tego przedmiotu.

Bez przesady. Nie potrzebujesz koniecznie wlasnego silnika zeby napisac gre swoich marzen. :P
Po za tym, bedziesz mial sporo czasu zeby sie wszystkiego nauczyc. Gamedev to nie zabawa na tydzien. Niektorym do napisanie pierwszej gotowej gry moze zajac rok, dwa lata (nie daj sie oszukac, to pewnie glownie z lenistwa :P).

8
Szkółka / Odp: Nauka programowania.
« dnia: Lipiec 30, 2010, 16:31:43 »
Teraz zazwyczaj 2D robi sie poprostu w 3D rysujac wszystko na jednej plaszczyznie. Tak jest poprostu prosciej. Jesli wiec zaczniesz sie uczyc 3D, nic sie nie zmarnuje. :)

Cytuj
czy silnik który jeśli go kiedyś napiszę równie dobrze sprawdzi się w strategii jak i w rpg?

To zalezy jak go napiszesz. :)

9
Szkółka / Odp: Nauka programowania.
« dnia: Lipiec 30, 2010, 16:14:16 »
Ja powiem tak - Na nauke czegokolwiek nigdy nie jest za pozno.
IMO o wiele latwiej (przynajmniej dla mnie) uczyc sie matmy w domowym zaciszu niz w szkole.
Tak naprawde to podstawowe informacje z gimnazjum spokojnie ci wystarcza na start w gamedevie (co nie oznacza ze powinienes na tym poziomie zostac!). :)

10
Dźwięk / Odp: openal - instalacja + pierwszy program
« dnia: Lipiec 30, 2010, 16:00:44 »
Nie mam QT wiec na ciemno sproboje ci wytlumaczyc jak to zrobic.

W folderze "qt\mingw\libs\" powinienes miec plik "OpenAL32.lib". Teraz w projekcie QT otworz plik "nazwa_projektu.pro" i dodaj linie:

LIBS += OpenAL32.lib
I to (chyba) tyle. :)

11
Szkółka / Odp: Znajdowanie wycieków pamięci.
« dnia: Lipiec 30, 2010, 15:38:43 »
O dziwo kasowanie nulla nie wysypuje programu. Tak czy inaczej ta linijka jest zbedna.

12
Dźwięk / Odp: openal - instalacja + pierwszy program
« dnia: Lipiec 30, 2010, 15:35:27 »
collect2: id returned 1 exit statusczyżbym źle "zainstalował" ?

Trudno powiedziec. Zadnego wiecej errora nie bylo?

Upewnij sie ze dodales do linkera biblioteke OpenAL.

13
Dźwięk / Odp: openal - instalacja + pierwszy program
« dnia: Lipiec 30, 2010, 15:11:33 »
Nie uzywalem zadnego innego kompilatora poza VC++ i troche mnie to dziwi ze nie ma tam zdefiniowanego NULLa. Wstaw zamiast niego poprostu 0 (zero).

To tez da rade: :P
#define NULL 0

14
Dźwięk / Odp: openal - instalacja + pierwszy program
« dnia: Lipiec 30, 2010, 14:55:47 »
Wg. dokumentacji ktora znalazlem na google pierwszy parametr funkcji alcOpenDevice() jest typu const ALCchar* (inaczej c-string). Zadne rzutowanie nie powinno byc potrzebne.

15
Programowanie grafiki / Odp: Ominięcie ciągłych ustawień.
« dnia: Lipiec 30, 2010, 13:56:31 »
Czesc (wiekszosc?) ustawien kompilatora/linkera mozesz ustawic prosto z kodu. Np. zeby dodac poszczegolne biblioteki mozesz uzyc dyrektyw preprocesora:

#pragma comment(lib, "SDL.lib")
#pragma comment(lib, "SDLmain.lib")

Stworz sobie plik naglowkowy w ktorych bedziesz trzymal wszystko co potrzebujesz do pracy z SDL i dodawaj go do projektow.

Strony: [1] 2 3 4 5 6