Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mosowski

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 27
1
Matematyka i fizyka / Odp: Arkanoid - dziwne zachowanie kolizji
« dnia: Lipiec 31, 2014, 10:58:45 »
Spróbuj uprościć problem. Zamiast badać kolizję ruszającej się piłki i wielokąta, "rozszerz" wielokąt o piłkę w każdym jego punkcie, a piłkę uprość do punktu. Wtedy problem staje się prostszy - badasz kolizję odcinka (ruchu piłki między klatkami), a wielokątem o miękkich narożnikach.

2
Silniki / Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
« dnia: Marzec 21, 2014, 13:24:37 »
Udawanie, że UE4 to 20$, a Unity to 225$ jest złe. Pomijając to, że drobni developerzy zwyczajnie nie są w stanie dostarczyć assetów w jakości AAA do high-endowego silnika jakim jest UE4, użycie UE4 wcale nie kalkuluje się tak cudownie. Unity jest dostępne za darmo do wstępnego researchu. Potem, jeżeli zamierzamy na produkowanych grach zarabiać, wystarczy, że będziemy mieć z nich 150k zł przychodu, by Unity okazało się bardziej ekonomiczne (bez wnikania w podatki).

@flexi: Czyli wyznacznikiem programowania "naprawdę" jest fakt dostępu do projektu w visualu, w którym tropi się segfaulty i memory leaki w kodzie c++, a wszystko inne to skryptowanie, pic na wodę i zabawa?

4
Szkółka / Odp: System cząsteczek - impletacja
« dnia: Październik 08, 2013, 17:39:51 »
chyba koledze chodziło o więzy między cząsteczkami, dla np. soft body, np. sprężynki dla verleta

5
Showcase / Odp: Anupadaka wersja webowa.
« dnia: Lipiec 25, 2012, 10:24:31 »
Windows 7 + quadro nvs 3100m  => crash sterownika po chwili oglądania

6
Językoznawstwo / Odp: O przenośności języka (nie o wyższości)
« dnia: Lipiec 18, 2012, 12:29:16 »
Jeszcze jest Adobe AIR. Piszesz w AS3 kod, który kompiluje się na PC, iOS, Androida, Symbiana i przeglądarkę jako Flash + inne platformy POZA linuksem niestety. Shadery piszesz w dziwnym wynalazku Adoba - AGALu, wydajność porównywalna z WebGL. Do gierek i prototypowania dość wygodne.

7
OpenGL / Odp: Tekstrurowanie, uśrednianie koloru
« dnia: Styczeń 13, 2012, 02:44:23 »
Cytuj
Chcialbym zapytac takze, czy jest jakas mozliwosc jak juz taki model bedzie oteksturowany, bez szwow, to czy jest jakis sposob aby zapisac jego teksture do pliku?
Jeżeli masz dane mapowanie uv tekstury docelowej, to wystarczy, że przeiterujesz po jej pikselach i obliczysz kolor - znajdujesz trójkąt, w którym znajduje się teksel, obliczasz współrzędne barycentryczne teksla, a potem już tylko odczytujesz kolor z wybranej pod-tekstury.

8
Językoznawstwo / Odp: CUDA/OpenCL a równoległy nieliczący system
« dnia: Grudzień 05, 2011, 12:30:19 »
Czyli mniej więcej unifikacja i sld-rezolucja na GPU?
Generalnie ciężko, najlepiej zacząć od szukania jakichś paperów o zrównoleglaniu logiki, np:
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.49.2313&rep=rep1&type=ps
Nie czytałem dokładnie, ale może się przydać.

9
Webowe / Odp: WebGl gierki przykładowe
« dnia: Listopad 17, 2011, 10:38:33 »
Sam obecnie pracuję nad silniczkiem/grą w WebGL https://github.com/mosowski/mmo / live: http://wastedstudios.dyndns.ws/~mosowski/mmo/ :)

10
Szkółka / Odp: [c++] Devc++ Problem początkującego
« dnia: Listopad 10, 2011, 14:55:17 »
Jeśli już Dev C++, to:
http://orwellengine.blogspot.com/

11
DirectX / Odp: Artefakty przy wyświetlaniu
« dnia: Listopad 01, 2011, 11:27:14 »
Ustaw wyższą precyzję z-buffera lub zmniejsz stosunek odległości far clipping plane do near clipping plane

12
Szkółka / Odp: Kod, który warto przeczytac?
« dnia: Wrzesień 16, 2011, 14:12:58 »
Szkoda czasu. To "czytanie kodu" żeby być lepszym programistą to mit. Żeby być dobrym programistą, trzeba kod pisać.
+1
Pisz kod! A czytaj np. opracowania naukowe algorytmów, technik.

13
C++ / Odp: Zagadka skladniowa.
« dnia: Wrzesień 09, 2011, 19:40:48 »
Zobacz co składniowo odróżnia ten przypadek, który VS łyka od pozostałych ;)

14
Projekty zaawansowane / Odp: Dab -- język programowania na potrzeby gier
« dnia: Wrzesień 09, 2011, 12:39:12 »
Cytuj
Hashowanie stringów też by się tam przydało, ale nie widzę opcji, gdy symbole są dynamicznie dodawane
Prawda, ale zawsze można hashować stringi leniwie.

15
Projekty zaawansowane / Odp: Dab -- język programowania na potrzeby gier
« dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:54:31 »
Nieźle! Takie projekty mają u mnie dużego plusa. IDE też mi się podoba (warningi/errory wprost przy linijkach :) )
Poczekam na wersję dla Linuksa i się pobawię :)

Też kiedyś na zajęcia zrobiłem kompilator i maszynę wirtualną (lecz bez JITa...) C-podobnego języka w starym C, a w tym zbindowany OpenGL i prosta gierka, fajne zajęcie, ale bardzo wciągające...

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 27