Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hypersomnia

Strony: [1]
1
Szkółka / Odp: nadrobienie nowości w C++
« dnia: Wrzesień 09, 2017, 16:45:27 »

2
Szkółka / Odp: [C++] Nazewnictwo zmiennych
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 17:58:11 »
IDE nie koloruje zmiennych, funkcji itp. chyba żadno tego nie robi, koloruje zazwyczaj typy i słowa kluczowe.

Nie wiem jak tam z innymi językami i z innymi systemami niż Windows, ale Visual Studio 2017 może kolorować chyba wszystkie istotne konstrukty C++:



włączając w to parametry funkcji, funkcje, membery, nawet może rozróżniać klasy od szablonów i rozróżniać zmienne lokalne od globalnych.

szybciej wpadają do głowy kolory, obrazki i wgl. niż sam tekst.

Zdecydowanie. Jak popatrzę na swój kod bez kolorów do których jestem przyzwyczajony to dosłownie muszę się go nauczyć jeszcze raz... ale może to nie jest dobry znak.

3
Szkółka / Odp: [C++] Nazewnictwo zmiennych
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 00:42:40 »
Dodam od siebie, że o wiele ważniejsze od wyboru stylu jest konsystencja użycia. Najgorsze co można zrobić to pomieszać dwie różne konwencje w jednym projekcie.

edit: co nie znaczy że coś rodzaju threadSafe_getDocumentId jest koniecznie złe, chodzi tylko o to aby wszędzie posługiwać się tymi samymi zasadami, jakiekolwiek by nie były.

Mi osobiście podoba się underscore_case bo wydaje się jakaś taka nostalgiczna, a przy okazji wszystkie symbole z przestrzeni std:: są w tej konwencji więc mi się to fajnie zgrywa.

4
Oferuję / Odp: Najlepszy wybór- scenariusze/ scenarzystka
« dnia: Maj 05, 2017, 16:38:47 »
mam déjà vu

5
Szkółka / Odp: kolizja spritów o nierugularnych kształtach
« dnia: Kwiecień 25, 2017, 17:42:23 »
zobaczę, może wykorzystam Box2D

Box2D jest bardzo fajny do takich rzeczy.
Jeżeli potrzebne jest Ci tylko wykrywanie kolizji, bez fizyki, zawsze możesz wykorzystać z Boxa tylko pojedyncze funkcyjki typu b2TestOverlapInfo, b2Distance albo funkcje do rzucania promieni które są obecne dla każdego rodzaju kształtów.

6
Super mi się podobają te postacie z kolorowymi neonami.
Brakuje mi tylko jeszcze jakiejś świecącej na fioletowo. Tym niebieskim bym strzelał chętnie.

7
Szkółka / Odp: system akcji, wątków w grze i timery...?
« dnia: Styczeń 08, 2017, 12:24:50 »
Interesuje Cię pattern zwany "Action List":

https://gamedevelopment.tutsplus.com/tutorials/the-action-list-data-structure-good-for-ui-ai-animations-and-more--gamedev-9264

Podpowiem jeszcze, że nie ma to nic wspólnego z wątkami.
EDIT: Uważaj tylko bo ten ziomek ma jednego buga w kodzie (na co ktoś nawet mu zwrócił uwagę w komentarzu), chociaż tłumaczy ten motyw bardzo dobrze. W każdym razie możesz wpisać po prostu "Action List" w google i będziesz miał sporo fajnych tutoriali nt. tego samego. Gdybyś chciał zobaczyć działającą implementację możesz użyć/zerknąć na moją:

https://github.com/TeamHypersomnia/Hypersomnia/blob/master/augs/misc/action_list.cpp

może nie jest demonem prędkości ale co ważne bangla, użyłem jej do sekwencji w intro gdzie najpierw jest fade in, potem pojawiają się creditsy literka po literce, potem jeszcze mocniejszy fade in i rozwijają się stopniowo przyciski w menu - bardzo podobny problem do tego który opisałeś.

8
Design / Odp: Krysys twórczy
« dnia: Listopad 01, 2016, 19:36:12 »
Ściągnij całą potrzebną Ci muzykę do pracy i odłącz kabel od neta na cały dzień albo i dwa dni.
Mówię w 100% poważnie.

Strony: [1]