Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - peter

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11
1
Projekty zaawansowane / Odp: BirdStorm.net MMO RPG w kosmosie
« dnia: Październik 26, 2014, 00:37:26 »
Też zastanawiałem się nad działem i jeśli przeniesiesz, to marudził nie będę.
Nie mniej projekt da się obejrzeć i przetestować stąd taka, a nie inna decyzja.

Dzięki za "wskazówki" odnośnie rozgrywki. Trochę brutalne, ale właściwie tego się trochę spodziewałem. Postaram się to jakoś poprawić i uprościć. Jeśli sam nie wpadnę na coś lepszego, to "Plan B" zakłada dokończenie projektu od strony technicznej, wypuszczenie jako open source i przy odrobinie szczęścia znalezienie kogoś, kto zna się na game designie lepiej niż ja.
Zawsze lepsze to niż wskakiwanie na inny dział i pisanie w stylu "zróbcie mi grę" ;)

Assety i zoom są na liście TODO, nic dodać nic ująć.

Rolka myszy zoomowała na początku i strasznie to drażniło. Zauważ, że teraz, kręcąc rolką myszy można wszystkie panele przesunąć do góry i bez przeszkód oglądać samą mapę.

Angularowy $resource jakoś mi nie przypadł do gustu, miałem wrażenie że użycie wymaga zbyt dużej dozy redundancji. Inna sprawa, że to mój pierwszy projekt w tym frameworku, więc co jakiś czas robię rewizję wcześniej podjętych decyzji. Może to dobry moment.

Odnosząc się do technologii:
PostgreSQL jako baza, dodatkowe, nie pasujące do statycznego schematu dane trzymam jako pole JSON.
Tornado jako serwer, plus SockJS-Tornado do przesyłania danych w real time (stąd, wszelkie zmiany po stronie serwera widać bez przeładowywania strony).
Django jako framework, dodatkowo Django Rest Framework do zbudowania (prawie) restowego API konsumowanego przez AngularJS.
Dodatkowo, jak już zauważyłeś, ui-router do zarządzania stanami zmienianymi zależnie od URLa (nieporównywalnie lepszy niż ten wbudowany w Angular).

Grafika jest zaczerpnięta z obfitych zasobów NASA. Wszystko jest na legalnej i darmowej licencji, więc jeśli komuś będzie to pasować do innego projektu to można śmiało się częstować. W razie potrzeby postaram się udostępnić oryginalne zdjęcia i licencje.

Resztę grafiki zamierzam zamówić, jak tylko napiszę jakąś sensowną specyfikację do tego.

Dzięki za opinię i wskazówki.

2
Projekty zaawansowane / BirdStorm.net MMO RPG w kosmosie
« dnia: Październik 24, 2014, 20:40:38 »
Cześć,
 
od jakiegoś czasu pracuję nad nową grą i pomyślałem, że nadszedł dobry moment,  żeby pokazać ją przed szerszym audytorium.
Z założenia ma to być MMO RPG, ale na tyle uproszczony, żeby jeden, średnio rozgarnięty programista miał szanse ukończyć ten projekt. Kiedy całość nabierze ogłady, chciałbym opublikować to jako open source.
 
Dla leniuchów zamieszczam screeny, jednak rozpoczęcie rozgrywki nie wymaga nawet rejestracji więc zachęcam, żeby zobaczyć jak gra wygląda w rzeczywistości.
Będę wdzięczny za konstruktywną krytykę (na pochwały nie ma co liczyć, przynajmniej nie na tym forum ;) ).
Szczególnie zależy mi na opiniach odnośnie samej rozgrywki i zadań stawianych przed graczem. To dobry etap, żeby jeszcze coś zmienić i przeprojektować, jeśli znajdzie się sensowna i dobrze opisana alternatywa.

Link do gry: http://www.birdstorm.net

Widok mapy:


Widok systemu gwiezdnego:

3
Projekty zaawansowane / Odp: Projekty zakończone
« dnia: Październik 23, 2014, 23:18:56 »
Poważnie myślisz, że potrzebny jest jeszcze jeden dział?
Obawiam się, że już obecne nie porywają popularnością. Ponadto pewnie nie ma przeszkód, żeby opisać ukończony projekt w dziale "Projekty zaawansowane".

4
Projekty zaawansowane / Odp: Nihilium - Forgotten World (BETA)
« dnia: Październik 17, 2014, 22:23:26 »
I w połowie nieprawdziwe: nieprzyjazność dla wyszukiwarek to jak najbardziej obiektywny fakt.
Sformułowanie "arbitralny fakt" to idiom i upieram się, że użyty prawidłowo (warto też sprawdzić synonimy słowa arbitralny). Inna sprawa, że "obiektywny fakt" byłoby bardziej precyzyjne, ale to już czepianie się :)

Wracając do meritum. Są jakieś powody, żeby baza była centralna skoro zarówno serwer jak i klient są darmowe?
Może warto udostępnić instrukcje jak ją postawić samemu?
Pytam z inżynierskiej ciekawości.
 

5
Projekty zaawansowane / Odp: Nihilium - Forgotten World (BETA)
« dnia: Październik 16, 2014, 22:31:45 »
Cierpliwie pobrałem klienta mimo dość wolnego transferu (300kB w dzisiejszych czasach? :) ), przekonałem filtry Windowsa, że jednak chce uruchomić tą niezaufaną aplikację i... okazało się, że nie ma wolnego serwera.

Oczywiście nie doczytałem się wcześniej, że takowy pracuje tylko w weekendy o jakieś bliżej nieokreślonej godzinie.

Marudzę, bo taka sytuacja nie przystaje do poziomu jaki mi się naświetlił po obejrzeniu całej oprawy projektu (które skądinąd robią wrażenie).

Strona projektu mi osobiście się nie podoba (przyznaję, że to kwestia gustu) i jest bardzo nieprzyjazna dla wyszukiwarek (to już arbitralny fakt).

Możesz rozwinąć o co chodzi, że każdy może odpalić własny serwer, a postać i tak będzie na centralnym?
Czy to znaczy, że jak Wasz serwer padnie to wszystkie inne też przestaną działać?

Jeśli to nie wynika z reszty posta to fajny projekt :)

6
Projekty rozpoczęte / Odp: The Pride of Taern - MMORPG
« dnia: Sierpień 20, 2010, 00:05:58 »
wow, nie pozostaje mi nic innego jak dołączyć się do gratulacji :)

7
Projekty rozpoczęte / Odp: AlertGrid
« dnia: Sierpień 10, 2010, 23:12:36 »
Próba porównania ceny tej usługi od ceny wysłania SMS, to tak jak próba porównania ceny kilograma wołowiny, z ceną soczystego steku w dobrej restauracji.
Zewnętrzny audyt jakości softu też ma się wspak do dyskusji. Wszyscy dobrze wiemy, że to koszmarnie drogie przedsięwzięcie i o parę rzędów wielkości poza możliwościami przeciętnego startup'u. Nie ma co dyskutować i wytykać początkującemu przedsięwzięciu, że nie spełnia wielkokorporacyjnych standardów.
Nie potrafię sobie też specjalnie wyobrazić (poprawcie mnie jeśli Wy potraficie) sytuacji w której aplikacja, żeby udowodnić, że działa prawidłowo musi wysłać do AlertGrid jakieś tajne dane. Przecież to usługa monitorująca, a nie system backupowy.
Co jeśli padnie nasza usługa i AlertGrid? Ano nic, mamy pecha i tyle. Ale przecież w takich sytuacjach liczy się minimalizacja ryzyka, a nie eliminacja. Szansa, że dwa niezależne serwisy padną jednocześnie jest znacznie mniejsza niż to, że padnie jeden z nich.

Generalnie mi się podoba :)

8
Projekty rozpoczęte / Odp: Krwawy Front - zaawansowana BETA
« dnia: Sierpień 07, 2010, 21:24:48 »
Projekt rzeczywiście wygląda na dość zaawansowany.
Dokładniej będę mógł ocenić po dłuższym czasie gry, ale na dzień dobry mam kilka uwag:

1. tutorial (lista zadań) jest za mało wyeksponowany
2. bez rejestracji nie można w żadnym stopniu ocenić gry - przydałyby się jakieś screeny podane w ładnej oprawie, zachęcającej do kliknięcia
3. opisy zadań są zbyt krótkie - brakuje informacji gdzie mogę wykonać daną rzecz
4. nie można anulować/zmienić akcji jak budowa czy werbunek
5. zbyt małe pole właściwej gry, zdecydowanie za duże logo
6. jak w wielu tego typu grach drażni mnie czekanie, zarejestrowałem się, poklikałem zgodnie z tutorialem i w zasadzie nie mam nic do roboty przez kilkadziesiąt minut, podejrzewam, że dalej będzie tak samo
7. brak wskaźników postępu (budowy, werbunku, etc) na stronie głównej
8. duży plus za integrację z forum

9
Zgadzam się z civisem. W takim  przypadku gracz jest niejako nagradzany za wczucie się w postać - przypadkowe decyzje, mogą mieć negatywne skutki. Trzeba się wczuć, żeby dobrze grać.

Kolejnym elementem, który jest dla mnie ważny jest możliwość planowania rozwoju postaci. Nie tylko bieżące poprawianie statystyk, ale myślenie nad tym, co jeszcze mogę osiągnąć w przyszłości. Dzięki temu, nawet nie siedząc przy kompie myślę, jaką ścieżkę rozwoju (czy typ broni) wybiorę dla mojej postaci.

Swoją drogą bardzo fajny wątek :)

10
Skrypty / Odp: [Python] bound method
« dnia: Lipiec 22, 2010, 14:42:19 »
Random hint: Ściągnij sobie ipythona, przydaje się m.in. w takich sytuacjach :)
Prawdę mówiąc od dawna się zbierałem, żeby poszukać czegoś podobnego, ale zawsze miło dostać coś na talerzu :)
Dzięki

11
Skrypty / Odp: [Python] bound method
« dnia: Lipiec 14, 2010, 09:54:52 »
Heh, Google zwracało tylko rezultaty z podstawowym wyjaśnieniem, że metoda to też obiekt, etc i aż mi głupio, że nie pomyślałem, żeby zajrzeć do DataModel gdzie wszytko jest opisane czarno na białym.

Dzięki wielkie za odpowiedź.

12
Skrypty / Odp: [Python] bound method
« dnia: Lipiec 13, 2010, 15:51:24 »
Wskaźnik this.
this?
Na pewno zauważyłeś nazwę działu i tytuł tematu?

13
Skrypty / [Python] bound method
« dnia: Lipiec 13, 2010, 15:19:43 »
Witam,

jak z obiektu "bound method" wyciągnąć jej nazwę oraz instancję obiektu do którego jest przypisana?

Z góry dzięki
Piotr

14
Projekty rozpoczęte / Odp: Chat 3d
« dnia: Lipiec 11, 2010, 02:03:29 »
ok, w takim razie za mało czata w tym czacie.
Nie więcej 10% filmu wydaje się być poświęcone głównej funkcjonalności. Podobnie z samym projektem - wyspa duża i ładna, ale czat wydaje się kompletnie nie funkcjonalny.
Generalnie wszystko ładnie i pięknie, ale trudno ocenić meritum :)

15
Projekty rozpoczęte / Odp: Kółko-krzyżyk
« dnia: Lipiec 11, 2010, 01:56:38 »
Po pierwsze brak możliwości wyboru kto zaczyna, po drugie końcowy ekran, jest bardzo nieczytelny.
Poza tym prosta, ale działająca i przyzwoicie zrobiona gra :)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11