Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - xeryph

Strony: [1]
1
Sieć i multiplayer / Irrlicht 3D online <200lines
« dnia: Styczeń 26, 2007, 21:40:19 »
gdzies byl na necie atrykul opisujacy jak zrobic
gre 3D z obsluga sieci w mniej niz 200 linii kodu
przy pomocy silinka Irrlicht
(to bylo w jakims numerze software 2.0 extra)

nie moge znalezc nigdzie ani pdf'ow a na serwisie
tez nie ma w ktorym nr to sie znajdowalo

wie ktos gdzie moze byc tego kopia?

2
dopiero jak wyslalem post to zobaczylem date
sam zastanawiam sie teraz nad taka gra i akuratnie ten pomysl
wykozystany na kolony kiedys mnie zainspirowal do napisania takowej gry

chcialbym to przeniesc z cpp na www (skrot myslowy:P)
ale widze ze ten pomysl zostal juz wykozystany

3
Mój znajomy zrobił taką grę w php cokolwiek bardzo rozbudowaną. Jakby ktoś chciał zobaczyc efekty: http://www.kolony.kei.pl/

przesiedzialem przy tej grze swoje najmlodsze lata
to troche rozbudowana wersja gry na C64 o takim samym tytule:)
juz wtedy interesowalem sie kodowaniem
chcialem pogrzebac w kodzie maszynowym tej gry :P
sorki za off-topic;)

4
Narzędzia / Odp: Biblioteka Internet Direct (INDY)
« dnia: Sierpień 22, 2006, 23:52:01 »
hmm jak mowilem "prosze z tego nie robic offtopica" ...
(a tutaj pierwszy post...)

no ale.. nie wnikam..

nameczanin:
thx w sumie zapomnialem ze tam ciekawe rzeczy mozna znalezc
 i znalazlem moze nie to co mnie dokladnie interesowalo ale pomoglo :)

shyha:
 nom troche to syfiaste ale dam rade :P
 (funkcje wygldaja tak InternetCosTam(BARDZO_DLUGA_STALA, ..., NULL, ZMIENNA | ZMEINNA2, NULL, 0)
 chyba za malo dalem NULLi :P )

btw jak komus to bedzie kiedys potrzebne to tutaj jest odpowiedz na moj post:

opis INDY (dla delphi - ale uzywa sie tak samo w cpp, tylko trzeba sobie
to wczesniej przerobic ze zrodel )
http://4programmers.net/Delphi/Artykuły/INDY

budowanie aplikacji sieciowych (dla delphi ale tak jak wyzej :P)
na poczatku jest jak uzywac WinINET a dopiero potem INDY
http://4programmers.net/Delphi/Kompendium/Rozdział_11

5
Narzędzia / Biblioteka Internet Direct (INDY)
« dnia: Sierpień 20, 2006, 14:13:38 »
zastanawiam sie czy jest jakas podobna biblioteka
 do INDY dostepnej na platforme Borlanda?

wykozystuje ona VCL a niestety najprawdopodobniej
nie bede mogl jego uzywac bo to jest do napisania na visualu

dokladnie chodzi mi o odbieranie plikow z serwerow ftp (ew plikow z adresu httpowskich :P)
a w INDY jest to wszystko ladnie zapisane
(w WinAPI i funkcjami ftpCosTamRob wolalbym sie nie bawic bo to ma
wygladac super skomplikowanie ;) - zaliczenie )

(dlaczego ? bo kolega napisal przegladarke plikow graficznych
 przy pomocy cstdlib i kilku funkcji WinAPI i dostal 3,
 ja to zrobilem przy pomocy DevIL'a i wogole namotalem w kodzie az milo :P
 i dostalem 5 :P - takia podrzedna politechnika gdzie informatyka to tylko dodatek
 do bawienia sie fizyka i ukladami elektronicznymi)

wiec powtarzam pytanie:
czy jest cos podobnego do INDY dostepne na platforme Microsoftu
(visual c++ bez uzywania .NET)?
(direct play opdada, sockety tez :P)

PS. prosze nie robic z tego offtopica - jakie to szkoly w polsce sa beznadziejne,
      szukaj na google, sam sobie znajdz etc..
      wystarczy mi tylko nazwa ew link a reszty sam sie dowiem:)

//edit:
sorry na niektore neologizmy :P

6
C++ / Odp: Dobrze zaczynam??
« dnia: Luty 20, 2006, 22:57:31 »
pozatym lepiej wylecz te dysleksje
bo bedziesz potem przez wiekszosc czasu szukac
literowek w swoich programach
i czasem nawet najlepsze uzupelnianie kodu
ci nie pomoze :] a pewno nawet zwiekszy liczbe
bledow logicznych :P

od czasu jak zaczalem kodowac wiecej
to musialem zwracac uwage na kazda najmniejsza literke
bo powiedzmy ze mialem dyslekcje nabyta (niedbalstwo :P)

7
Narzędzia / Dodatki do visual studio
« dnia: Styczeń 29, 2006, 23:34:18 »
Jezeli posiadacie VS (ktora kolwiek wersje)
to jakich dodatkow uzywacie ?

Ja kozystam z VisualAssist 6 (dla VS6)
(lepsze kolorowanie skladni
(oraz dodatek w formie uzupelniania nazw fukcji
(klas zmiennych etc... nawet dla zasbow
(dodatnych przez nas do kompilatora

np. kogo nie denerwuje ze dla LPDIREC... jest uzupelnianie skladni
ale juz dla LPDIRECT...7 tego nie ma :)
VA - uzupelnia te luke

dodatkowo wiem ze jest VA7 (for NET)
a teraz istnieje juz VisualAssistX
http://www.wholetomato.com/

8
C++ / Odp: std::string do char*
« dnia: Styczeń 18, 2006, 23:54:06 »
czego nie widzicie najprostrzego i najlatwiejszego
(BRUTE !!!) rozwiazania :)

std::string tekst = "to jest tekst";
char* ptr;

ptr = const_cast<char*> (tekst.c_str());
ptr[3] = 'X';
        // "to Xest tekst" :)


9
C++ / Odp: Czemu to nie działa?! Help...
« dnia: Styczeń 16, 2006, 17:13:04 »
majac dobre IDE moza duzo szybciej pisac programy przeciez:)

juz nie mowie o uzupelnianiu kodu (np nawet 15literowe zasoby DX'a:P)
ale np. w VS podglad obiektow i definicji klas,
 wiekszosc posiada uzupelnianie nazw funkcji oraz listy argumentow,

 taki BCB :) przeciez w ciagu 10min mozna zrobic notatnik
 na zaliczenie z infy (przy uzyciu VCL)
 a nie mordowac sie z WinApi w innym IDE
 (chociaz VS posiada buildera MFC :) - ale troche bardziej skomplikowany w obsludze)

 niektore pakiety zawieraja dodatkowe biblioteki czesto niedostepne z kompilatorem :P
 np.  taki RELO posiada biblioteke wx_costam (nie wiem nie dziala ale pisze na
stronie programu ze ma dzialac :)  - oczywiscie biblioteka jest dostepna ogolnie
ale komu chce sie dodatkowo sciagac :P )

do AS:
 sorki ze tak wyskoczylem z tym ze beginer nie moze uzywac adv IDE
 ale akuratnie bylem po rozmowie kumplem ktory nie wiedzial jak
 utworzyc nowy projek w Visualu:) bo tam jest taaak duzo opcji :)

 fakt :P jak ktos jest poczatkujacy powinien uczyc sie na najlepszym sprzecie
 ( o ile go nie zniszczy albo nie dokona profanacji :P)
 
jak to mowi moja znajoma:
 "nie sztuka grac na nastrojonej gitarze " :)
 

10
C++ / Odp: Programowanie gier. Kompendium
« dnia: Styczeń 13, 2006, 22:03:42 »
polecam Programowanie Gier w OpenGL (Helion)

chociaz jak nie umiesz bardzo dobrze c++
i prawie wogole WinApi
to wez Programowanie Gier Kompedium
(ma duzo minusow ale od osob ktore juz umieja jezyk
 bo 50% ksiazki to jest wprowadzenie do WinApi )

nie kupuj Perelki programowania gier :)
zrozumiesz moze 40stron a wydasz na to prawie 150zlotych :P

11
Gry / Odp: W co gramy...
« dnia: Styczeń 13, 2006, 15:11:20 »
jest pewna czesc koderow ktorzy w gry nie graja..

jednak ja zaliczam sie do tej grupy ktora jednak gra:)
a raczej jak nic innego nie robie to gram

kazdy rozumie ze jak jest jakies combo albo konkurs to gry odchodza
w kat i caly czas praktycznie chodzi tylko IDE naszego kompilatora :)

pogrywa sie raczej  w gry typu NFS (jak ma sie malo czasu)
albo Dungen Siege albo hmm juz nawet nie pamietam...
w co ostatnio :) - caly czas konkursy :)

12
Inne / Odp: Microsoft daje wyklady z programowania gier
« dnia: Styczeń 13, 2006, 14:42:06 »
LOL, nie zauwazylem :). Trudno, to watek do kasacji.

nie no czego :) ciekawe co nasi ulubieni koderzy wymysla i jak to bedzie wygladalo :P

pewnie to bedzie jakis koles latal po studiu i krecil co kazdy ma na monitorze
+ pewnie filmik jak poruszaja gumowymi postaciami robiac animacje
+ rozlewaja farbe na metalowej blasze aby miec potem superrealistyczne tekstury
etc etc... (to juz raczej temat nie na dzial programowanie :) )

13
C++ / Odp: Czemu to nie działa?! Help...
« dnia: Styczeń 13, 2006, 00:11:40 »
proponuje stworzyc dzial na forum
jezyki - problemy raczkujacych w tematyce :)

a tak na serio to jeszcze druga mysl:
a raczej opinia - jak ktos jest poczatkujacy
to nie powinien brac sie za profesjonalne
srodowiska do programowania bo sie pogubi w nadmiarze opcji
(chociaz dopelnianie nazw funkcji w visualu jest przydatne)

zacznij od np. hmm zainstalowania MinGW http://www.mingw.org
i potem zainstaluj IDE takie jak np. Dev C++ albo RELO http://www.fifsoft.com/relo (bardzo fajne!!)




14
C++ / Odp: Arkana c++
« dnia: Styczeń 13, 2006, 00:01:19 »
no to moje 3 grosze :)
po przeczytaniu symfoni w 3 dni "nauczylem" sie C++ bez uruchamiania kompa
przedtem umialem tylko BASIC'a na C64 :) wiec to bylo dla mnie zupelnie nowe doznanie
( wow - funkcje :) i rozne petle o bibliotekach nie wspominajac)

pasja - jest fajna chociaz jak sie umie jezyk to potem samo-sie-nauczy
template'ow i threads i wyjatkow i throw i etc etc...
(np w megatutorialu xiona - czekam na nastepne czesci)

nie polecam ksiazek ktore opisuja temat doszczetnie
typu np. Opis 500stronnicowy biblioteki STL :)
bo to mozna znalezc na stronie tworcow STL'a :)

mam jeszcze - Algorytmy i struktury danych w C++ (Helion / seria kanony informatyki)
bardzo fajna, pierwsze rozdzialy opisuja jak mozna wykozystywac tego calego STL'a
(np do stworzenia bazy danych albo interpretera wlasnego jezyka)
chociaz dla poczatkujacego moze sie wydawac troche za ciezka do zgryznienia

a tworzenie gier hmm - jak chcesz juz teraz to wez sie za
"programowanie gier dla nastolatkow" badz co badz fajna
ksiazka bo jak ktos jest beginerem to jak zrobi pare gierek
to ciezej sie zniecheci a nawet moze nakreci sie na prawdziwe programowanie:)

 pozdrawiam xeryph

Strony: [1]