Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bones

Strony: [1] 2
1
Narzędzia / Odp: CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 13, 2007, 21:44:23 »
Charibo, troche sie z Tobą nie zgodze - narzędzia narzędziami - są lepsze i gorsze droższe lub tańsze, ale standard standardem ważne by był "otwarty" (w sensie dostepnosci oglnie) - zeby nie bylo sytuacji jak swego czasu z gif lub pdf, ale o tych sprawach do mozna długo (zalezy gdzie sie stoi, dla mnie zawodowo ms to konkurent  ;D )

Pawelad, tez zaczynalem w w tych edytorach, edytor tekstowy.. taa.. jeden projekt jeden plik :)
ale ze mna byl problem ze trzymalem sie Borlanda, bo wtedy (rok ok 96)  mialem wrazenie (powtarzam: mialem wrazenie) ze to oni dyktuja rozwój jezyka i narzedzi... prawdziwe schody sie zaczely nie w w przypadku aplikacji pod Win, ale przy próbie rozpoznania DX i wykorzystania innych ogolnie dostepnych bibliotek - wiele z nich poprostu jest przygotowanych tylko pod MS - pamietam rzeźbę jaką musiałem odstawić przy kompilacji zip'a albo jpg'a nie pamietam... wtedy sie zawachalem
no ale sam odbiegam od mojego tematu

Wydaje mi się, że CodeGear/Borland z powodu porzucenia BuilderX'a nie liczą się jako konkurencja dla MS...
no patrz Pan..rzeczywiscie juz nie ma w ich ofercie... dali tyłka tym ruchem rzeczywiscie teraz jedyne srodowisko dla Linucha to Kylix


shyha (poniżej) - aaaa taam... kto by tego uzywal ;) wtedy projekty ogarniałem w całosci w pamieci - funkcja main() i kilkadziesiat procedur powyzej ;)

2
Narzędzia / Odp: CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 13, 2007, 15:02:42 »
Visual Studio tak szybko się rozwija, że nie widzę w tej chwili konkurencji dla Microsoftu.
no i myśle, ze dlatego bardzo potrzebuje konkurencji...
pomijam juz dostępność na inne platformy - znacząca wiekszość użytkowników końcowych (czy to aplikacje czy gry) i tak pracuje na Win, ale konkurencja jest potrzebna nie dla usera koncowego (jego to grzeje w czym jest napisane - ma chodzic), ale dla tworcow no i dostawcow technologii, by nie bylo dominacji jednego nurtu, by nie jeden dostawca nadawał rytm i kierunek rozwoju

edit: ale to moje subiektywne zdanie

3
Narzędzia / Odp: CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 13, 2007, 12:02:21 »
witam, dzieki za odpowiedzi... coz nie udało mi sie wywolac burzliwej dyskusji ;)
mialem do podjecia dosyc powazna decyzje w firmie (nie koniecznie zwiazaną z MS), ale projekt sie przesunal wiec wszystko przed nami..

4
Narzędzia / Odp: CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 09, 2007, 12:26:08 »
dzieki za odpowiedzi - nie tego oczekuje, ale przynajmniej ktos cos pisze ;)

shyha, ok.. no to sie nie zrozumielismy
hans, nie chodzi o to czy 90% gier powstaje w VC++ to tak jakbys powiedzal ze 90% komputerow mialo windowsa wiec linuksa mozna sobie darowac...

moze zle forum wybralem - mam rozumiem 1000+ uzytkowników tutaj nie robi nic innego oprócz gier? są ludzie uczący sie ale jest tez duze grono które gdzies juz pracuje... na chwile wyjdzmy poza ramy programowania grafiki -... i juz sie boje ze moderatorzy mi zamkna topic :)

wiec dlaczego ms a nie borland? co musialby zrobic borland by wybierac ich narzedzia?

5
Narzędzia / Odp: CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 09, 2007, 11:32:05 »
wiem, shyha mówisz o oczywistych sprawach - nie takie bylo pytanie... wiadomo ze jak weźmiesz dowolne narzędzie czy baze danych to mają prawie to samo co konkurencja, nie pytam "co jest lepsze atari czy commodore"
Nie znam VS, próbowałem, ale moze przeważyła siła przyzwyczajenia - przeważyła nad problemami z przeniaszalnością kodu.

chodzi mi o opinie o produktach? tak jak mówie, wiem ze MS dominuje, ale czym jest to spowodowane? czy tym ze jest pełno źródłówek i bibliotek do ściągniecia pod MS i każdy "koder" (cudzysłów!) moze szybko zaimplementować do "swojego" projektu, czy tym ze msdn na uczelniach jest? czy tym poprostu ze wszyscy w tym robią i nie mozna sie wyróżniać?
jak wypada Borland w waszych oczach? (prosze troche wiecej niż 'dobrze' / 'slabo' ;) )

6
Narzędzia / Odp: CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 09, 2007, 00:27:40 »
Też mam wrażenie, że rynek jest zdominowany przez MS -dziwi mnie to tak naprawdę, ale ja z kolei bylem wręcz "religijnie" zwiazany z narzedziami Brld - moze to przez studia?  Jako tako je znam te narzędzia - w CBuilder sam robie, JBuilder byl na tyle dobry ze Oracle go "kupil" itp.))
no ale Borland to cała paleta narzedzi od modelowania do testowania.
a CBuilderX???

7
Narzędzia / CodeGear i narzedzia Borland
« dnia: Marzec 08, 2007, 21:10:34 »
Sluchajcie, większość z Was pracuje w różnych firmach nad różnymi projektami - jestecie całkiem opiniotwórczą grupą (pomijam zbocznie dot. gier).
Dlatego mam pytanie dotyczace narzedzi Borland i firmy CodeGear, któa wydzieliła sie z Borland'a.

Co sądzicie o tej całej sprawie widzienia firmy CodeGear, jaki może mieć wpływ na pozycję Borland na rynku polskim - tak naprawde jaka jest ta pozycja na rynku?
Jak wypadają narzędzia Bld w porównaniu z konkurencją?
Funkcjonalnie lub obecnością na rynku?
Jak się rozwijają czy tworzą nowe trendy czy naśladują?
Czy Borland/CodeGear jest konkurencyjny, czy raczej "nie przeszkadza"?
Jacy dostawcy na rynku szeroko pojętych narzędzi się liczą?
Czy ktoś ich kupi?
itd itd

no jak widzicie interesuje mnie każda opinia o firmie/produkcie - oficjalne wiadomości prasowe sobie mogę przeczytać bardziej mi chodzi o opinie praktyków
bede wdzieczny za kazdy komentarz

pzdr
bns

8
Gry / Odp: Epoka wstecz... nostalgia ;)
« dnia: Marzec 07, 2007, 00:25:58 »
ta... a jak byles dobry to lepki przychodzily i pytaly sie czy "mogą ci postrzelac" :)  i zawsze bylo na kogo zwalic jak sie załatwili "milales strzelać głąbie!"   ;D

bns

9
Gry / Odp: Epoka wstecz... nostalgia ;)
« dnia: Marzec 06, 2007, 00:47:21 »
tak na marginesie to starocie to mozna znalezc na google wpisujac "abandonware"
a moje 3 grosze? najpierw elwro 800 junior i zero gierek tylko jakies listingi z mlodego technika czy innych gazet.
potem dorawlem chronos, aufwiedesehen monty oraz  I Ball
a potem c64, troche sceny i takie tam...  z gierek to uwielbialem creatures i mayhem

pzdr
bns

10
Gry / Odp: gish
« dnia: Marzec 05, 2007, 18:57:32 »
dokładnie... chociaz z tymi mostami to mam wrazenie ze odgrzewany temat (pamietam gierke 2d) - ale stare pomysly sa zawsze najlepsze

11
Gry / gish
« dnia: Marzec 04, 2007, 23:54:47 »
stara ale calkiem wciagająca giera GISH
http://www.chroniclogic.com/gish.htm

wcielamy sie w 'gluta' ;) niesamowita pod wzgledem fizyki
pzdr
bns

12
Kupię / Odp: saper w c++
« dnia: Marzec 02, 2007, 11:51:43 »
Kod źródłowy musi być kompatybilny z c++ borlandem builderem 6.0. Interfejs najlepiej w VCL.
(...)
nie mam czasu na naukę pisania sapera (...) chciałem zlecić napisanie sapera i potem nauczyć się go samemu pisać na podstawie kodu źródłowego

http://www.sscnet.ucla.edu/geog/gessler/borland/minesweeper.txt

http://www.sscnet.ucla.edu/geog/gessler/borland/minesweeper.zip


mozna zamknac topic
pzdr
bns

13
Ja tam bym go tak nie gonił - ma pomysł, szuka programisty, jak znajdzie, to mu wszystko wytłumaczy i może coś na tym zarobią. Jak dla mnie to układ jest fair. :)

sie zgodze :)
ale teraz "Maciek Który Zerezygnował" zbierze grupe kumpli (graficy, programisci) i juz klepią realizację ;)

14
Programowanie grafiki / Odp: Bitmapowa czcionka i unicode
« dnia: Luty 18, 2007, 02:52:49 »
czekaj bo nie bardzo rozumiem - moze nie bardzo kumam koncepcję - upierasz sie zeby trzymac wszystkie znaki jako bitmapa w pamieci?
wyprowadz mnie z bledu jak sie myle, ale generalnie nie sa ci one potrzebne - tak na dobra sprawe jak potraktujesz taki telefon  jako np. C64 to tak jak wtedy oszczedzalo sie na miejscu w pamieci - potrzebujesz 'a..zA..Z' troche liczb i znakow przestankowych i tyle...  ukladasz je w pamieci po kolei, a najwyzej pozniej przy użyciu nie bedzie przypisania ze dajmy na to A=A tylko A=! chodzi o to ze jak napiszesz w kodzie "helloA" (przyklad) to wyjdzie "hello!" (z czcionek bitmapowych)

15
Produkcja / Odp: Umowa NDA
« dnia: Luty 10, 2007, 04:08:05 »
"puch", cała afera przeze mnie (ale zjebka też juz byla) - to ja nie spojrzalem na datę mysląc ze na liscie 15 ostatnich postów nie znajdzie sie ten sprzed 6 miesiecy - nevermind, moderator ma zawsze racje :D

proponuję odpowiedzc w miare wyczerpujaco na pytanie kolegi (dla kogokolwiek kto sie natknie) i zamknac topic

tak jak "bies" wspomnial non-disclosure agreement tyczy się dokumentacji ale moze dotyczyc czegokolwiek o czym rozmawiasz z partnerem/wykonawca/klientem/dostawcą - np. duskusja o planach zakupowych albo rozwojowych. Moze miec formę karki A4 z oświadczeniem, że się dochowa tajemnicy np. handlowej lub typowej umowy gdzie wyszczególnione są strony, określone definicje i wypisane przedmiot / elementy sporne takiej umowy - czyli ze cie mogą pozwać za to, to i to, oraz zapłacisz tyle a tyle.
Prawnicy w mojej robocie przyczepili się właśnie do 2 punktów: zakres odpowiedzialności (zaproponowany był taki, że generalnie za wymienienie nazwy firmy 'na zewnątrz' juz sie mogą przyczepić) drugi to wysokość kwoty której mogą rządać za wykroczenie - była kosmiczna - tutaj zaproponowane bylo dochodzenie racji na zasadach oglolnych (bez okreslenia kwoty). Ale to oczywiscie zależy po ktorej stronie się stoi.

tak jak "bies" wspomniał tutaj potrzeba czegoś więcej lub innego - raczej też o zwykłą umowę która bedzie mówić o przejściu praw własności (autorskich?), no bo logicznie rzecz biorąc wiele firm zatrudnia na umowe o dzieło lub zlecenie
NDA po to by generalnie nie paplano o twoich planach na innowacyjny projekt na rynku.

pzdr
bns

Strony: [1] 2