Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zero_Cool

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 8
1
Konfigurator / Odp: PC w okolicach 3000 zł
« dnia: Wrzesień 29, 2012, 22:59:19 »
Generalnie to zaczynasz od dupy strony, ale wtrącał się nie będę. Jednak sam kupowałem w tamtym roku kompa to może  mógłbym podać kilka wskazówek.

1. Zacznij od zasilacza. Przemyśl co wsadzisz do kompa i dobierz zasilacz. Poniżej 600W to nawet nie myśl aby schodzić. Brał bym jak najwięcej, min 800W, podziękujesz mi później. Zasilacz zawsze bedziesz mógł za 3 lata przełożyc do następnego.

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp  -  ja korzystałem z takiej składajki

2. Płyta główna. Czym się różnią ich ceny ? Hmm wszystkim chyba. Ilością slotów PCI-E, ilością obsługiwanej pamięci, magistralą, sekcją zasilania, i tym ile da się na nich wykręcić, no i kolorami ;) Obadaj testy na stronach specjalizujących się w tych rzeczach. Upewnij się, że można na niej sensownie kręcić, no jeśli CI zależy nie. Mi zależało, róznica w cenie była śmieszna, zarówno procka jak i płyty.Ustal przedział cenowy. Jak już będziesz miał swoje typy, weź płytę z najlepszą(najstabilniejszą i najbardziej niezawodną) SEKCJĄ ZASILANIA(na pewno będziesz miał o tym wzmiankę w testach).

3. Nie wiem co teraz wymodziły ludki z AMD, ale ja przeszedłem z AMD na NVIDIA oraz z Radkow na GF i nie mam zamiaru wracać, proponuje zrobić to samo. Może teraz się wszystko zmienia na lepsze, ale nie raz pamiętam problemy z jakimiś ficzerami graficznymi radka, albo sterami na linuchu. Ale obecnie to pewnie bez znaczenia. Ja bym brał INTELA + NVIDIA.

http://www.benchmark.pl/strefa/ranking-kart-graficznych - tutaj masz grafy.

http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html - a tutaj benchmark, ale nie ma najnowszych sprzętów, może się niebawem pojawią.

4. Procek. Jak brałem sandy bridge, to różnica między I5 a I7(poza ceną) była tylko w witrualnych wątkach jakie daje I7. W grach bez różnicy, różnica jest w jakichś obliczeniach jak rendering czy coś, ewentualnie kompilacja, ale wciąż nie jestem taki pewny czy różnica jest warta ceny.
Cooler. Jak będziesz miał zamiar kręcić to stockowy odpada. Wybierz jakiś porządny. Ja wziąłem Scythe MUGEN 3. I od razu 2 uwagi. Upewnij się, że nie będzie zasłaniac CI slotów RAMu, różne płyty mają je troche inaczej rozmieszczone, oraz najwazniejsze czy się zmieści w obudowe. Jak będziesz brał obudowe, to zobacz jakie ma wymiary. Niektóre obudowy mają duże boczne wiatraki. Przez to radiator może Ci sie nie zmieściC. Na końcu wspomniałem gdzie kupowałem kompa, oni na stronie mają obudowy zwymiarowane. Te dane są podane trzeba je sprawdzić.

5. Dysk. Bierz koniecznie min 128GB pod system. Bez dysku SSD, HDD będzie najsłabszym ogniwem Twojego sprzętu. I to naprawdę widać. Np. jak zainstalujesz windowsa i będzie się uruchamiał w 10 sekund, to za pół roku też Ci się będzie uruchamiał w 10 sekund. Podobnie z obsługą czy uruchamianiem aplikacji. No czuje się ten komfort. Wybór pozostawiam Tobie. Tylko omijał bym SSD z sandforcem. Osobiście polecam SAMSUNG 830(bo akurat tego mam) albo CRUCIALa M4. Tylko nie patrz np na same wyniki CRUCIALa. To, że podaje wyniki które są słabsze od np OCZ(ale przynajmniej CRUCIAL ma te wyniki REALNE, a nie z palca), nie oznacza że jest do dupy. Wiele dysków OCZ ma przekoloryzowane dane podane przez producenta. I kogokolwiek byś zapytał, to jak ma jakieś pojęcie, to nie zaprzeczy.

6. RAM. W dobie tanich kości brałbym jak najwiecej. Nie wiem jak jest z IVY Bridge, ale w sandy dobierało się potrójne kanały dla I7 np. 3x8GB a parami dla I5, 2x8GB albo 4x8GB. To oczywiście przykłady wielkości pamięci.

7. Acha. Ja składałem swojego zdalnie w firmie AREST we wrocku. Poskładaj sobie ONLINE i zobacz jak Ci wyjdzie cena z Allegro a u nich. Ja byłem zadowolony.

To chyba tyle. Pozdro

2
Poszukuję / Odp: Programista Unity poszukiwany.
« dnia: Luty 07, 2012, 07:12:20 »
Witam. Nie chcę zabijać Waszego tematu, ale chciałem się zapytać czy macie ewentualnie jakieś wspólne osiągnięcia w programowaniu gier ? Chodzi mi o jakiś ukończony projekt, ewentualnie link do takiego. Pozdrawiam.

3
Inne ogłoszenia / Odp: D3DX_C++, ktoś chętny do wspólnej nauki?
« dnia: Luty 04, 2012, 23:54:43 »
Ty teraz rozmawiasz ze sobą samym czy po prostu pomyliłeś okno przeglądarki z chatem onetu ?

4
Szkółka / Odp: Nauka C++.
« dnia: Luty 04, 2012, 23:51:40 »
50MB kodu(ile to linijek będzie?) ? Omg i Ty nas pytasz o rady ? Może zamiast od razu ładować się w programowanie, zacznij może od MODa jakiegoś gotowego projektu/gry ? W międzyczasie oczywiście ucząc się programowania. Acha i nie napiszesz gry nie umiejąc programować, to jest chyba oczywiste. Więc najpierw programowanie a później gra. Jak zmienisz kolejność to pojawi się tylko zniechęcenie, frustracja i nerwy. Powodzenia.

5
Szkółka / Odp: Nauka C++.
« dnia: Luty 04, 2012, 23:35:02 »
A co to za różnica z czego się będzie uczył ? Jejku jest tyle książek i tutków, po prostu WYBIERZ SOBIE ! Bo co opinia to będziesz miał inne źródło. Podstawa to, aby źródło nauki było "na czasie". Przedewszystkim ucz się ćwicząc przykłady. Pomijając oczywiście podstawy jak typy danych, to powinieneś znać naprawde dobrze: funkcje(co, jak i kiedy do nich przekazywać i dlaczego akurat np przez wskaźnik/referencje), wskaźniki/referencje/tablice, struktury/klasy, STL, algorytmy i struktury danych a na końcu API graficzne, odpowiednie do Twoich założeń projektowych. Acha, gdzieś tam pomiędzy wepchnij "lata praktyki", bo zapomniałem dodać.

6
C++ / Odp: W czym zacząć programowanie gier 3d?
« dnia: Październik 18, 2011, 00:01:21 »
Jakieś pomysły?

Tak. Dałoby radę, abyś przestał nudzić ? Naprawdę nie chcę Cię zacząć obrażać, ale czy Ty sam wogóle wiesz czego chces ? Masz jakieś podstawy o których piszesz, a z chwilę już byś chciał klepać grafikę 3D. A nie wybacz cyt. "...aby dobrze się wyszkolić w programowaniu gier 3d RPG a w późniejszym czasie MMORPG". Co wogóle ma RPG do programowania 3D ? A RPG w 2D się nie da zrobić ? Wiem, pomyślałeś sobie jak to możliwe ze te LESZCZE z Blizzarda brendzlują się jak stado baranów, aby zrobić i utrzymać WOWa, przecież to da rade zrobić samemu.
Może najpierw naucz się obsługi swojego środowiska pracy(bo bierzesz się za 3D, a nawet nie umiesz sobie libów podczepić), później bardzo dobrze programowania, a dalej już sam będziesz wiedział co jest dla Ciebie dobre, biorąc pod uwage poziom zaawansowania i dostępny czas.
Acha. Dobrym zwyczajem na forum jest odpowiadać na problemy to CI podpowiem: jest taka gotowa "skonfigurowana" i przygotowana do pracy wersja portbale C::B. Nazywa się CODE::BLOCKS EP.
Powodzenia.

7
OpenGL / Odp: freeglut_static
« dnia: Wrzesień 27, 2011, 21:46:21 »
http://www.transmissionzero.co.uk/computing/using-glut-with-mingw

Tutaj masz odnośnie Twojego pytania. A zmyliło mnie to AL nie powiem. Heh przepraszam.
pozdro

8
OpenGL / Odp: freeglut_static
« dnia: Wrzesień 27, 2011, 21:10:36 »
Re: Cybek Ty chyba nie doczytałeś do końca jego przykładu. Tam jest:

#define freeglut_static al , czyli tam gdzie użyje freeglut_static kompilator wstawi al.

I jakie #define 1 true, to chyba #define true 1.
I poza tym co mają dyrektywy lub makra do libów które dołączasz ? To jest tylko dla Twojej wygody, aby pisać jak najmniej znaków.

9
Konfigurator / Odp: Netbook 1000~1500zł
« dnia: Wrzesień 27, 2011, 16:53:15 »
Witam. Mam tego ASUSa 1215N od ponad roku. Jeśli chodzi o ten sprzęt to:
- pójdzie na nim WIN7 (btw dają Ci takiego preinstalowanego razem z lapem jeśli chcesz), a tymbardziej WIN8
- filmy HD chodzą bez najmniejszych problemów, czasem z tego korzystam i puszcze przez HDMI na telewizorze.

A tak naprawdę jeśli chodzi o możliwości, to raczej polecam poczytać fora typowo technologiczne z hardware. Czy kupiłbym coś tej wielkości jeszcze raz ? NIE. Bo uważam takie wielkości za kompletną pomyłkę. Oczy się meczą dosyć szybko. Poza tym lapki jak i wogóle typ wyświetlania 16:9 mi nie podchodzi. A jeśli miałbym dobrać coś co mnie zadowoli wielkością w stosunku do przenośności to przynajmniej 14cali. Brałbym jakiegoś THINKPADa z serii T np. T41, T60/61, T400 itp. Sprzedający dają własne gwarancje lub w przypadku nowszych modeli, jest gwarancja producenta.
Pozdrawiam.

10
Projektowanie kodu / Odp: Poprawa jakości kodu
« dnia: Lipiec 08, 2011, 16:46:32 »
Zacznij czytac kody żródłowe programów innych ludzi i nie bierz się od razu za gry. Żadna książka Cie tak nie nauczy jak gotowce, w których sam będziesz mógł pomajstrować i zobaczyć efekty.

11
Szkółka / Odp: dev c++ 4.9.9.2
« dnia: Lipiec 07, 2011, 19:21:58 »
Visual przypadkiem nie jest napisany w .NET? tj. C#? A to jest różnica jeśli chodzi o kod natywny C++.

Dokładniej to jest napisane z  użyciem WPF. Dla mnie to jest masakra. Rozumiem, ze M$ sobie promuje swoje technologie, dlatego np C# z VS jest świetnie zintegrowany, podpowiadanie składni itp. A taki C++ potrzebuje np VAXa, aby ułatwić życie, bo bez niego to jest lipton. M$ dosłownie przesadza. Szybkość okien w VS2008 w porównaniu z VS2010 to niebo a ziemia.
Poza tym odnośnie "mulenia" jak ktoś tam napisał o NETBEANS, że skoro są zajęte spore zasoby pamięci to i jest mulenie., a VS nie muli. Niestety akurat tutaj to nie prawda. Np. VS2010 święty to nie jest. Polecam zobaczyć sobie choćby różnice szybkości wersji PRO oraz ULTIMATE. Zresztą na necie już kiedyś znalazłem tyle tematów ze VS 2010 ULTIMATE ludziom muli i niektórzy wrócili do VS2008 PRO.

cheers

12
Narzędzia / Odp: Jaki kompilator?
« dnia: Czerwiec 25, 2011, 22:51:45 »
Witam. A ja polecam C::B w takiej wersji:

http://codeblocks.codecutter.org/

Ściągnąć. Rozpakować. Działać.

cheers

13
Tu masz linka: http://www.madewithmarmalade.com/buy

Ja klikam na dole po prawej BUY i mi wyskakuje ta tabelka, nie wiem czemu u Ciebie nie działa.
Zanim zmienili nazwe AIRPLAY na Marmalade licencja dla iOS była darmowa do użytku komercyjnego. Teraz już nie jest :( W dodatku kod na wersje FREE działa na 45dni. Nie rozumiem czemu nie dali unlimited, chociaż do nauki. No chyba, że można zamiawiać w kółko licencję na tego samego maila.

14
Szkółka / Odp: Microsoft Visual C++ - podpowiedzi
« dnia: Czerwiec 07, 2010, 22:37:25 »
Może ze względu na bardzo złożoną/swobodną składnię C++ :P

A może ze względu na promowanie własnego języka CSHARP ?  ;)
Ktoś już o tym wspomniał, nie jestem tylko pewien czy to na tym forum, że sam MSVC++ bez VAXa, jest jak ulepszony notatnik (no mniej wiecej coś takiego). Niedługo to intellisense z C::B zostawi w tyle to z MSVC++. C# dla M$ zawsze będzie priorytetem, a te zmiany i "dodatki", które dokładają z każdą nową wersją VS to jesli chodzi o cplusplusa to sa jak dla mnie "kosmetyczne".

15
Szkółka / Odp: [C++] Libcurl ftp upload
« dnia: Czerwiec 07, 2010, 20:25:11 »
Nie pomogę Ci tak dokładnie w najbliższym czasie bo jestem gościnnie na czyimś kompie, ale co mogę powiedziec o błędach:
- printf'y do niczego nie są CI potrzebne, możesz je sobie przecież darowac i sprawdzic czy kod wogóle zadziała, one same trzymają dla Ciebie tylko dodatkowe info w programie, a do działania WOGÓLE potrzebne nie są
- a odnośnie pierwszego błędu to zgodnie z tym http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/cstdio/fread/ funkcja fread powinna miec taką postac:

size_t fread ( void * ptr, size_t size, size_t count, FILE * stream )
Więc zgodnie z komunikatem błędu ostatni 4ty parametr(o nazwie stream) deklarujesz jako typu FILE* w funkcji read_callback czyli:
 static size_t read_callback(void *ptr, size_t size, size_t nmemb, FILE *stream) lub deklarujesz tak jak podali Twórcy libcurl, ale rzutujesz jawnie na niego FILE* w funkcji fread:
size_t retcode = fread(ptr, size, nmemb, (FILE*)stream);
Myśle, że teraz powinno byc ok. Powodzenia.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 8