Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - FilipPlotnicki

Strony: [1] 2
2
Narzędzia / Odp: Inkscape
« dnia: Lipiec 10, 2017, 23:19:18 »
Bawiłem się trochę tabletami. Miałem styczność z tańszymi ekranowymi (huion 21) i generalnie odradzam. Często występuje mocna rozbieżność między punktem nacisku a pozycją kursora (tak zwany efekt paralaksy).

Do 1000 złotych proponowałbym któryś z wacom intuos. Sam używałem babmoo (jeszcze tańszy) i był super. Trzeba co prawda nabrać trochę wprawy i koordynacji ręka oko przy rysowaniu na takim tablecie, ale już po chwili idzie się przyzwyczaić.

Obecnie używam ipada pro i bardzo sobie chwalę. Praktycznie zastępuje mi kartkę i długopis czy to do rysunku czy do notatek w pracy. Ten jednak kosztuje trochę więcej, więc odpada.

3
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: Cykliczne Warsztatowe Czerwiec 2017
« dnia: Lipiec 03, 2017, 22:01:54 »
Poszedł edit :)

4
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: Cykliczne Warsztatowe Czerwiec 2017
« dnia: Lipiec 03, 2017, 21:48:00 »
NADESŁANE PRACE
Dobra panowie, wygląda na to, że dotarły prace od mickwa i Mergula.

Do pobrania tutaj:
Wiedźmin 4, mickwa: https://drive.google.com/file/d/0BxYe3OzIYfMsU1oyN1hER1podms/view
Snake, Mergul: https://drive.google.com/file/d/0BxTIZAHGHFJtRlZsd2pVWVV6NUk/view

Obaj uczestnicy otrzymują po książce :)
Zapraszam do kontaktu i przesłania adresu, na który mam wysyłać.

GRATULACJE!

Następne Cykliczne Warsztatowe Compo odbędzie się już w październiku! Tymczasem zachęcam wszystkich do udziału w tegorocznym WSOC!
Info tutaj: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31229.0.html

5
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: Cykliczne Warsztatowe Czerwiec 2017
« dnia: Lipiec 03, 2017, 12:58:44 »
Za chwilę zrobię podsumowanie i wstawię tu paczkę z grami :)

6
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: Cykliczne Warsztatowe Czerwiec 2017
« dnia: Lipiec 02, 2017, 14:27:14 »
Uwaga, mamy ostatni dzień konkursu! :) Jak tam, jak tam?

7
Warsztat Summer of Code 2017 / Warsztat Summer of Code 2017
« dnia: Lipiec 02, 2017, 14:22:03 »
Opis konkursu:

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2017! Zasady jak w ubiegłych latach - 3 miesiące na napisanie gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna dla wszystkich uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w poprzednich latach będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, HTML5, Ogre, Lumberyard albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają. Weźcie tylko pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od poniedziałku 03.07.17 do soboty 01.10.17. 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat:  2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (mamy wydzielony dział :)) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście żadne z powyższych nie jest obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Zgłoszenia:
Na razie brak :)


Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 15tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na adres mailowy kontakt [małpa] warsztat.gd, jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby wszyscy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
  • Czy każdy członek zespołu głosuje oddzielnie?
    • Nie, każdy zespół ma jeden głos.

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

8
Compo i bitwy / Odp: WSOC 2017 - poszukiwany chętny do organizacji
« dnia: Czerwiec 09, 2017, 21:59:33 »
Czemu miesiąc? Cykliczne compo nie jest w żaden sposób związane z wsoc-em :)

9
Compo i bitwy / Odp: WSOC 2017 - poszukiwany chętny do organizacji
« dnia: Czerwiec 09, 2017, 17:18:04 »
Ja chętnie przejmę kwestie organizacyjne :)

10
Cykliczne Warsztatowe Compo / Cykliczne Warsztatowe Czerwiec 2017
« dnia: Czerwiec 06, 2017, 18:40:48 »
COMPO ZAKOŃCZONE
Dobra panowie, wygląda na to, że dotarły prace od mickwa i Mergula.

Do pobrania tutaj:
Wiedźmin 4, mickwa: https://drive.google.com/file/d/0BxYe3OzIYfMsU1oyN1hER1podms/view
Snake, Mergul: https://drive.google.com/file/d/0BxTIZAHGHFJtRlZsd2pVWVV6NUk/view

Obaj uczestnicy otrzymują po książce :)
Zapraszam do kontaktu i przesłania adresu, na który mam wysyłać.

GRATULACJE!

Następne Cykliczne Warsztatowe Compo odbędzie się już w październiku! Tymczasem zachęcam wszystkich do udziału w tegorocznym WSOC!
Info tutaj: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31229.0.html




Mamy początek czerwca, więc czas na kolejne Cykliczne Warsztatowe Compo!

Nie tak dawno byliśmy świadkami wydania nowej wersji kultowego (bo jednego z pierwszych) telefonu jakim była NOKIA 3310. Mimo że rzeczona nowość okazała się dość sporym rozczarowaniem,  ma ona jedną rzecz wspólną  ze swoim zacnym przodkiem: grę SNAKE.

Żeby uczcić pamięć wszystkich mile spędzonych chwil przy tej produkcji, postanowiliśmy że tematem tej edycji konkursu będzie: Bój się węża!

Każdy uczestnik konkursu powinien stworzyć grę, w której tematem przewodnim będzie walka z wężami. Może to być prosty shooter, w którym zabijamy gady, może też być gra o zmowie farmerów przeciwko wężowi za lata podjadania owoców podczas gry na telefonie. Decyzja należy do WAS!

Technologie są jak zwykle dowolne! Aby wziąć udział każda stworzona gra powinna mieć założony na portalu projekt.

Gry prosimy wysyłać na adres: kontakt@warsztat.gd

Autorzy miejsc z pierwszej piątki otrzymają nagrody niespodzianki.

Pierwsze dwa miejsca otrzymają książkę "Twórz własne gry komputerowe w PYTHONIE" autorstwa Al Sweigart. Książki zostały ufundowane przez wydawnictwo PWN. Warsztat obejmuje oficjalny patronat nad tą pozycją.

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie i nie możemy się doczekać aż zagramy w WASZE produkcje!

Na prace czekamy do 02.07.2017 do godziny 23:59:59

Klawiatury w dłoń i do boju!

11
Serwis / Odp: Formularz kontaktowy nie działa
« dnia: Kwiecień 15, 2017, 21:36:11 »
Powinieneś dostać nowe hasło na maila. Sprawdź czy problem dalej występuje.

12
Serwis / Odp: Formularz kontaktowy nie działa
« dnia: Kwiecień 14, 2017, 10:19:54 »
Dodane do backlogu, zajmę się tym.

13
Produkcja / Odp: Preprodukcja oraz początkowa faza produkcji gier
« dnia: Kwiecień 10, 2017, 23:40:01 »
Proof of Concept :) "Tymczasowy kod", który ma zademonstrować jak pewne funkcjonalności powinny działać. Niestety najczęściej ta tymczasowość nabiera bardzo permanentnych właściwości.

14
Design / Odp: charakter pisma, a wykorzystanie w grze...
« dnia: Kwiecień 10, 2017, 03:24:06 »
Zakładam, że jeśli zajdzie taka potrzeba / ktoś będzie miał kaprys to pewnie i są prowadzone takie nabory. Jak ze wszystkim, jeśli ktoś sobie wymyśli, że będzie chciał mieć w grze muzykę graną na tylko na trójkącie, to może sobie zatrudnić jakiegoś mistrza gry na tym instrumencie.
Myślę jednak, że w tym przypadku dużo wygodniejsze, tańsze, praktyczniejsze itp jest użycie gotowego fonta przygotowanego na podstawie odręcznego pisma. Wszystko zależy od podejścia (i od ilości tekstu do napisania).

Jeśli chcesz wszystko napisać ręcznie to droga wolna, a nuż wyjdzie coś interesującego. :)

15
Być może będzie nawet więcej. Ale rozmowy ciągle trwają :)

Strony: [1] 2