Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - 4hitch

Strony: [1]
1
Akurat tutaj ma całkowitą rację. Ten post jest w stylu:
- "daję Ci 50 - 100 zł za napisanie gry"
- później 5% od każdej sprzedanej

I nie chodzi tutaj o JAKIEKOLWIEK kwestie prawne czy też tony wypowiedzi. Dla mnie jest to ogłoszenie typu ZLECĘ napisanie tylko czego... no właśnie... silnik przy tych założeniach to dużo powiedziane, to trzeba nazwać jakoś w stylu GAME BUILDER :)

Nie chodzi o game makera czy inne takie,  post dotyczy silnika/frameworku. Napisałem co chciałbym mieć, a nie co ma być dopisane, stworzone. Pełna lista ma na celu jedynie uświadomić co będzie w grach na tym silniku robione, jeśli ktoś nie umożliwia np. ustawiania wagi obiektów i aby to zrobić trzeba by zmieniać wiele rzeczy to nie będzie mnie to interesować, jeśli pikusiem jest dodanie tych elementów to taki silnik wchodzi w grę.

Ogłoszenie nie jest "napisz" a jedynie "wynajem", więc pisanie mi że ktokolwiek ma włożyć jakikolwiek dodatkowy wysiłek związany z programowaniem czegokolwiek z listy jest nadinterpretacją.

Post napisałem w sposób, który ja osobiście uznałbym za podejście normalne, gdyż czytanie dwukrotnie większej treści by z opisu dowiedzieć się o co biega jest chore, tak samo jak chore byłoby napisanie przyjmę wszystko jak leci, a później bym pisał ludziom w e-mailu, że jednak nie tego szukam.

Kolega też już tak apropo tego gamemakera czy buildera to chyba nigdy z silnikami styczności nie miał,  polecam wpisać w youtube unity 2D game lub nawet 3D, a poradniki są robione przez dzieci.

Moim celem jest bardziej podstawowe założenia i unity jak i inne silniki w pewnych rzeczach strasznie przeszkadzają, dlatego poszukiwałem coś podstawowego.

Propozycje dostałem, dziś odpisałem na wszystkie wiadomości.

Temat do zamknięcia

2
poszukaj tutaj w zakładce "Complete projects" https://www.assetstore.unity3d.com/en/

Dzięki, ale nie tego szukam

No to zaimplementuj sobie to wszystko sam wg. książek, albo zobacz, ile czasu zajęło to firmom, które zatrudniają setki doświadczonych ludzi.
A skoro te firmy już to zrobiły i udzielają licencji na dość atrakcyjnych warunkach, to czego tu jeszcze szukasz, zamiast robić swoje 10 gier?

Widzisz, nie wszyscy oczekują hiperrealistyki - nie wiesz co planuje, ale kurcze ( żeby nie użyć przekleństw ) się wypowiadasz. Jeśli coś dla Ciebie jest atrakcyjne to nie znaczy, że dla innych. Każdy ma prawo postępować jak chce, wybierać rzeczy jakie chce. Napisałem, że wiele przejrzałem silników i nie pasują mi.

Gry które chce tworzyć są zbliżone do gierek na smartfony, czemu miałbym dawać swoim klientom 2GB do pobrania, kiedy mogę wszystko zawrzeć w 200MB? Nie odpowiadaj, bo swoje głupie myślenie już pokazałeś.


Tak, mówimy o kwestiach prawnych, kwestia doboru słów ma tu znaczenie, jak nigdzie indziej.
W kwestiach prawnych akurat przekazywanie kosztów wymaga umowy, a nie licencji, to raz, a dwa dla osoby młodej i nie mającej nic wspólnego z biznesem "wynajem" więcej mówi o tym co się będzie dziać z jego kodem, niż gdybym tutaj terminami sypał. Z resztą sprawami umów zajmuje się mój zaprzyjaźniony księgowy.

"Nie znam się to się wypowiem, a że chcę zabrzmieć mądrze 'biznesowo', to wrzucę skrót 'b2b'".
To bierz Unity/UDK.
To użyj gotowego rozwiązania.
Ja piernicze, kiedy przestaniesz narzucać innym swoje zdanie ? Ty mądry, reszta nie prześcignęła ameby. B2B to skrót i każdy kto ma firmę go zna, więc nie wiem dlaczego tak mi zarzucasz bycie jakimś gościem co chce się popisać, ten skrót nie jest jakiś bardzo mądry, każdy kto wpisze go w google będzie wiedział o co biega, nawet dziecko. Szczerze, aż mi się odechciało już dalszego komentowania Twojego wybujałego EGO

Raczej nikt nie kitra po piwnicy silników,
Raczej każdy tutaj kitra swoje silniki i frameworki - mniejszością są graficy i muzycy, więc przestań głupio argumentować swoje podejście. Pierwszą grę każdy piszę jakąkolwiek, drugą już podchodzi się do metod i klas, które to ułatwią.

Serio współczuje ludziom, którzy tutaj pochwalą się swoją pierwszą grą, jeśli taka osoba jak Ty skomentuje. Bo pewnie zamiast pochwalić to komentujesz, że po co to wrzuca skoro każdy to potrafi. Jak ja tutaj byłem 6-8 lat temu to każdy nowy projekt się chwaliło, problemów nie było nawet jak ktoś napisał - mam taki plan a taki, to wyjątkiem było mówienie znajdziesz to w książce takiej a takiej, raczej mówiło się czego ma się nauczyć, a niektórzy nawet sami dołączali do zespołów bo im się pomysł spodobał. A po Tobie bym się pewnie spodziewał : "Pomysły ma każdy, użyj google leniu", co jest toksyczne i niezdrowe


 które miałyby zaimplementowaną całą Twoją listę życzeń
Raczej liczę, na to że większość będzie zaimplementowana ( ponieważ są to podstawy - przejrzyj jeszcze raz ), jak nie będzie to sam lub moi pracownicy się tym zajmą. Im więcej jest zaimplementowanych rzeczy tym mniej czasu będziemy musieli poświęcić na implementację lub dostosowanie.

Tak samo jak w ofertach pracy, to że ktoś chce daną rzecz w wymaganiach to niekoniecznie brak takiej umiejętności od razu Cię skreśla, po prostu firma będzie musiała douczyć. Napisałem wyraźnie, że chciałbym wszystko, ale jak nie będzie to trudno.


(czekając na Poważnego Biznesmena, który zaproponuje 5% od zera :D),
Powiedz mi jedno, płaci Ci ktoś za takie oskarżanie? Wiesz, że teraz jakby ktoś się uparł to może Cię podać do sądu za złamanie prawa dotyczącego konkurencji ?

Wchodzę na rynek, ale nie znaczy, że nie wiem co się sprzedaje. Moje programy używane są w szkołach, a projekty biznesowe napisane przeze mnie funkcjonują w firmach obracających milionami złotych. Znam kilku biznesmenów, którzy widząc gotową grę chętnie wyłożą pieniądze na reklamę.

Dla osoby mającej własny silnik jest to deal tylko na plus. A oto dlaczego :
- nie musi nic robić, bo już ma gotowy silnik/framework
- dostaje 50-100zł
- dostaje umowę na 5%

I nawet jeśli nie uda się sprzedać gry, to wciąż może dopisać sobie do portfolio wykonywane projekty - ponieważ jest współautorem, po drugie w przypadku nieudanej sprzedaży robi się z gry bardzo tanią.


więc bierz jeden z mainstreamowych gotowców.
Kolejny raz dyktujesz co mam robić, powiem jedno:
ZAMKNIJ SIĘ, NIKOGO NIE INTERESUJĄ TWOJE RADY


Z tego miejsca chciałbym poprosić o usunięcie wpisów pana Xendera, bo z punktu widzenia oferty działa na jej szkodę, bez powodu, absolutnie nie interesują go fakty, a jakieś głupie ataki na moją osobę - bo mu kurcze przeszkadza. Pewnie jak ktoś proponuje pracę dla spawacza, to też kurna wali do pracodawcy co on sobie wyobraża...

Z niektórymi nie ma co dyskutować, a więc w tym miejscu ucinam pogawędkę z panem Xender'em - a twoje kolejne wpisy Xender będą zgłaszane, ponieważ jesteś toksyczny i myślisz, że masz jakieś prawo do dyktowania komukolwiek co ma robić - a nie masz.

Chciałbym też żeby mój post nie był całkiem bezsensowną dyskusją to :

Dziękuje 5 osobom, które podesłały mi swoje silniki/frameworki decyzję będę podejmował koło 10 kwietnia, ponieważ zarówno chciałbym poczekać na kolejne, jak i dokładniej zapoznać się z pracami.

Wszystkim czytającym to, życzę wesołych świąt.

3
Opis nie przypomina gotowej gry, powiedz mi na jakiej podstawie stosujesz takie mniemanie, że opis dotyczy gotowej gry ? Takie rzeczy jak obsługa lin, sprężyn itp to podstawy nawet w książkach o nauce programowania gier. Obsługa poruszających się obiektów? No nie wiem, najbardziej kontrowersyjne może obsługa materiałów wybuchowych, reszta wcale taka dziwna nie jest dla osób w tym biznesie.

@Xender

A Tobie wydaje się, że gdzie ja pisze? Na forum dla entuzjastów czy w miejscu gdzie zlecam napisanie silnika? Liczę na to, iż ktoś tutaj ma gotowy silnik i jest mi go w stanie wynająć - czyt. umowa o możliwość wykorzystania komercyjnie silnika, a nie żadne przenoszenie praw autorskich, więc przystopuj ziomeczku, bo nakręciłeś się w swojej wizji.

Ogłoszenie jest napisane, ponieważ mój framework ( który też może być ofertą dla mnie ) został utracony w wyniku uszkodzenia dysku twardego, ale i tak był za słabo zoptymalizowany, dlatego szukam gotowego lub prawie gotowego.

Cytujesz mnie w "2.5 Windows... itp"  szkoda tylko, że jest tam jasno powiedziane jedynie czego oczekuje silnika obsługującego rzut boczny z efektem 3D, czyli 2.5D ( jest wiele takich projektów na warsztacie - więc nie powinno to dziwić nikogo obeznanego ), Windows ponieważ chce wypuścić grę na system Windows. Oczekuje kontaktu tylko z właścicielem, by nie było problemów właśnie z prawami autorskimi i majątkowymi. Czy to wygląda na nieznanie realiów ? Chyba żartujesz.

Prawem każdego człowieka jest decydowanie o tym czego oczekuje, a więc nie ma w tym nic dziwnego że mam oczekiwania ! Napisałem, też że nie wszystko musi być, ważne by dało się to wykonać własnoręcznie.

Reali rynkowych bardziej Ty niestety nie znasz, bo spotkać można nawet na tym forum propozycje odsprzedaży kodów frameworków, silników. No może tutaj przesadziłem, bo silnik dla wielu kojarzy się z czymś ogromnym, a dla mnie wystarczą te rzeczy co wymieniłem.

Cytuj
Za to nie znam żadnego "kolegi kolegi", który napisałby sobie w domciu taki silnik, jaki chcesz.
Ani żadnej pojedynczej osoby prywatnej w ogóle.

Rozumiem, że Ty tu jesteś takim królem, który wszystkich zna i o wszystkim decyduje? Bo jak dla mnie chyba dawno nie widziałeś co dzieje się na warsztacie ( 10 lat Cię nie było ? ), a mówię o projektach które są już realizowane - taka osoba, mogłaby o ile ma dobrze zaplanowaną grę odizolować dla mnie silnik gry. Z tymi co udało mi się odnaleźć kontakt się skontaktowałem, pozostałych chce uzyskać przez tą ofertę.

50-100zł jest jedynie grzecznościową kwotą związaną z przygotowaniem silniku i rekompensatą za zamieszanie związane z umową w tym rozmowy telefoniczne itp. Główna propozycja to 5% zysków.

Co za różnica licencja, wynajem ? Kwestia doboru słów, silnik chce wykorzystywać komercyjnie i to się liczy, wątpię by ktokolwiek zajmował się tutaj tworzeniem własnych licencji, nawet licencja "wykorzystywanie komercyjnie za zgodą autora i procencie zysków" w polskim prawie nie przechodzi - wszystko ma być obarczone umową cywilnoprawną lub b2b.

Nie użyje openSource bo wyobraź sobie że nie spełniają moich oczekiwań, inaczej bym nie szukał kogoś kto ma gotowy silniczek.

Proszę Cię wchodzenie w czyjejś wymagania jest poniżej poziomu człowieka dorosłego, przypomina to mówienie kumplowi : "ona jest brzydka, głupia itp ogólnie zasługujesz na kogoś lepszego" kiedy jemu akurat ta się podoba. Mam prawo oczekiwać czego oczekuje, to czy to dostanę czy nie to moja sprawa. Chce polskiej dokumentacji ponieważ zamierzam dobrać sobie do zespołu polskich programistów, po co mam sobie zmniejszać zakres dostępnej siły roboczej i jej efektywności ? Bo Pan Xender tak powiedział? Nie róbmy sobie jaj.

Nawet mi się nie chce komentować twojego komentarza do mojego "O wyborze będzie decydować:", bo ewidentnie ciągniesz w bagno moją ofertę bo co? bo ktoś ma odwagę mieć wymagania i chce coś zrealizować bez pisania wszystkiego od zera? Czasy kiedy pisałem od zera minęły, teraz nie mam na to czasu, a pomysły chce realizować.

Ja tu nie widzę, żadnego tonu... to zwykłe bezosobowe ogłoszenie, nie zmuszam nikogo. Pasuje ? Ktoś pisze, nie pasuje? To olewa, tylko Ty masz jakieś problemy i odstraszasz od mojej oferty, jaki masz w tym cel? Nie lubisz jak ktoś zarobi? Nikomu nie każe pisać dla mnie silnika, zrozum:

JEST TO OGŁOSZENIE W KTÓRYM POSZUKUJE GOTOWEGO ROZWIĄZANIA

I działa tu zasada Win-Win, ja dostaje gotowy silnik, ktoś dostaje kasę od sprzedanych egzemplarzy gier na nim stworzonych, a silnik ten powstał w wyniku innego projektu lub dla zabawy, oburzasz się jakbym kogoś batem przyganiał do pracy w kamieniołomie, a nie możliwość zarobku.

Dll - bo widzisz, silnik którego oczekuje jest możliwy do "skompresowania" do tego formatu, nigdzie nie napisałem że chce kodu, bo nie chce, chce gotowe mechaniki, które mogę wykorzystać. I szczerze nie rozumiem Twoich żartów... widocznie są za suche lub tak jak wspomniałem nie rozumiesz co ma na celu to ogłoszenie.

Ostatni cytat idealnie pokazuje, że nie rozumiesz, każdego mierzysz swoją miarą albo coś w ten deseń.
Jest wielka różnica między:

chciałbym

a

chce, musi być, ma być itp.


Może teraz ryzykuje bana publikując ten post, ale chciałem wyjaśnić. A to co zrobiłeś Xender to zwykłe świństwo, bo "ja się znam", a tak naprawdę gówno się znasz, zachowałeś się jakbyś wszystko wiedział i co ja mam w głowie i co każdy użytkownik tego forum ma w głowie.

4
Od razu chciałbym zaznaczyć, że jeśli nie jest to odpowiednia kategoria tego postu, to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu - oferta jak najbardziej poważna, ale do rzeczy...

Witam wszystkich, poszukuje silnika gier 2.5D Windows, do którego masz absolutnie prawa - nie interesują mnie propozycja "kolega kolegi ma" (wtedy poproś kolegę by się ze mną skontaktował ) lub "użyj darmowego" itp

Moja propozycja to 50-100zł za wynajem ( opłata jednorazowa ) + 5% z każdego egzemplarza gry stworzonego na tym silniku ( umowa )

Od silnika oczekuje :
- Przede wszystkim dokumentacja ( j. polski )
- Możliwości dodania obiektu 2D
- Animacja obiektu 2D ( na podstawie tekstury, nie gif )
- Możliwość ustawienia grawitacji
- Śledzenie gracza (bohatera) - kamera pokazuje zawsze bohatera w centrum, poza dochodzeniem do końca mapy
- Dynamiczne tła
- obsługa menu, ustawień
- obsługa : klawiatura, mysz, pad ( dostosowywanie przycisków )
- możliwość ustawienia określonej ilości FPS ( docelowo 60FPS i 30FPS )
- ustawianie wagi obiekłów
- obsługa lin ( strzelanie, wspinanie, bujanie się )
- obsługa poruszających się platform
- obsługa sytuacji przemieszczania na innym bohaterze ( bohater stoi na innej postaci, ruch postaci pod spodem sprawia przemieszczanie bohatera )
- obsługa drabin - wchodzenie, zsuwanie się, schodzenie
- obsługa pocisków ( nie natychmiastowych, a poruszających się )
- oczywiście kolizje między obiektami
- loadingi
- możliwość wstawienia intra
- możliwość stworzenia na silniku edytora map - wstawianie dowolnych tekstur itp
- wczytywanie map
- własny system plików
- dobrze gdyby system plików zawierał szyfrowanie
- możliwość stworzenia nakładki która pozwala sterować postaciami za pomocą jednej liczby ( chodzi o to, że np. 1 to ruch do przodu a 3 to ruch do przodu i w górę ) - czyli wchodzą w grę silniki jedynie nie bezpośrednio powiązane akcja-reakcja, bym mógł wstawić akcja-.. kilka zmian... - reakcja
- zliczanie szans
- zliczanie czasu
- obsługa achivmentów
- obsługa wybuchów (odrzut, zadawane obrażenia )
- obsługa C4 lub jak ktoś woli ładunków wybuchowych ( aktywna pauza - ustawienie czasu do odpalenia )
- obsługa tarcz ( zatrzymuje pociski gdy bohater jest w określonych klatkach animacji )
- światło ( zarówno słoneczne jak i od lamp - nie chce bawić się w shadery, więc chce mieć gotowe )
- obsługa dźwięku przestrzennego + dźwięk w określonej odległości od kamery ( podkład muzyczny ) )
- tryb pełny ze zmianą na okienkowy i odwrotnie


To chyba tyle, jak mi się coś przypomni więcej to wstawię. Oczywiście nie wszystko musi taki silnik zawierać, lecz dobrze gdyby zawierał wiele i najważniejsze umożliwiał wykonanie tych rzeczy.

Zainteresowane osoby proszę o kontakt : 4hitch@gmail.com w tytule wpisując "Silnik 2.5", dobrze gdyby e-mail zawierał link do filmu prezentujące te możliwości.

Zasięg produkcji, które będą wykonywane na silniku : ogólnoświatowy.
Ilość wykorzystań : 10+ produkcji
Dystrybucja gier : steam

O wyborze będzie decydować:
- wygoda
- język, preferowane w kolejności : C#, C++, Java
- ilość obsługiwanych rozwiązań
- optymalizacja
- wygląd efektów

Silnik może być dostarczony w formie .dll (preferowany format ), chciałbym aby zostało mi lub osobom, którym zlecę wykonanie produkcji jedynie sprawy związane z "wymyśleniem" gry, czyli zaprojektowanie postaci, ustawienie mapy, wstawienie dźwięków.



5
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Warsztat Summer of Code 2015
« dnia: Październik 03, 2015, 23:49:05 »
Szkoda, nie zdążyłem mimo wielkich chęci. Miałem co prawda gotową grę a'la mario, lecz nie to było celem :/ Otrzymanie pracy było ważniejsze. Gratuluje wszystkim, którym się udało, jesteście na prawdę świetni.

6
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Runner
« dnia: Sierpień 23, 2015, 16:25:21 »
Zobaczyłem twoją grę, troszkę testowałem i dwie podpowiedzi:

Gry tego typu wymagają dobrej precyzji trafienia w "szparę", sam robiłem Bombermana więc polecam podejście takie:
- Jeżeli gracz "nachalnie" chce przejść, czyli np. chce przejść w dół, ale jego 1/3 opiera się o ścianę, najlepiej "ześlizgnąć" gracza ze ściany, poprawi to zdecydowanie dynamikę twojej gry i grywalność, bo zdarza się że bez sensu próbuje przejść przez szparę zahaczając jedynie 2,3 pikselami.

Druga podpowiedź to ogień - zdaje się że grafika ognia ma 1,2 piksele przezroczyste (lub gracz) przez co zdarzyło mi się dwa razy zginąć mimo, że myślałem, że stoję w dobrej pozycji. Możesz zmniejszyć troszkę kolizje dla ognia, wtedy taka sytuacja nie będzie się zdarzać lub wymienić grafikę dla ognia.


7
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Warsztat Summer of Code 2015
« dnia: Sierpień 22, 2015, 16:54:12 »
Witam, też się zgłaszam, czemu nie.
Nie jestem nowy w programowaniu gier, ani nowy tutaj ;)Moje prace można zobaczyć tutaj: pl4hitch.wordpress.com
Dałem radę z inteligentną sygnalizacją świetlną w 3 miesiące to i z tym nie będzie problemu.

Gra, którą zgłaszam to : TimeMachine4H, gra docelowo komercyjna - będzie udostępniona w pełnej wersji dla uczestników.
Rozpoczęta dzisiaj, miesiąc to nawet za dużo jak na platformówkę, pisana w C# z użyciem SharpGL.

Postępy gry nie będzie dokumentowany na warsztat.gd ani tutaj na forum, przykro mi nie mam na to za bardzo czasu.

Strony: [1]