Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rakieta

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Oferuję / Programista - dołączę do projektu!
« dnia: Sierpień 30, 2018, 22:35:48 »
Hej!

Dołączę do projektu jako programista! Preferowany C#/Unity, lub PHP (w przypadku web/browser), ale chętnie nauczę się nowych technologii!

Zależy mi na nauce i zdobywaniu doświadczenia!

Pozdrawiam!

2
Szkółka / Odp: [PHP] Generowanie strony funkcja do wpisania ", '
« dnia: Marzec 03, 2017, 19:08:09 »
Jeśli jednak używasz PHP do edycji np. szablonu Wordpress, wtedy mieszanie jest jak najbardziej wskazane.

Czasami mimo wszystko lepiej sobie namieszać, niż angażować w to system szablonów. Wszystko zależy od zastosowania. Kiedy będziesz tworzyć aplikacje na frameworkach, silnik szablonu już będzie must be i będzie pewnie dołączony do frameworka.

3
Forum / Odp: Alt+S wysyła posta!
« dnia: Marzec 03, 2017, 19:05:50 »
No to zaczynamy głosowanie. Kto jest za przyjęciem ustawy?

4
Forum / Odp: Alt+S wysyła posta!
« dnia: Marzec 03, 2017, 15:37:19 »
Przecież Alt+S nie wysyła posta. Przynajmniej prawy alt. Lewy nie wiem, bo mam screenshot makera i się uruchamia, hehe!

Natomiast jeśli używasz lewego alta do pisania znaków  {

to robisz to źle.

Po prostu robisz to źle

}

Serwis sypie się nie tylko przez sprawy techniczne. Jajo z tego będzie. Sam już od tygodnia pakuję walizki. Dobrze, ze chociaż ktoś czasem spyta o PHP lub HTML, wtedy mogę wytężyć na chwilę umysł, ale gdy wcisnę "wyślij" okazuje się, że ktoś inny już odpowiedział.

5
Webowe / Odp: Logowanie do strony, uruchomienie skryptu JS
« dnia: Luty 21, 2017, 15:22:50 »
Możesz zablokować "odświeżanie" strony, to całkiem powszechne, zwłaszcza w profejsonalnych aplikacjach web. Co nie zmienia faktu, że w tle i tak będzie to przekierowanie, po prostu nie tak widoczne dla oka. Poszukaj sobie sam w google, to chyba zaledwie kilka linijek w JS.

Znając życie kombinacje niedośwadczonego developera z AJAX skończą się tragicznie dla jego strony. Czegoś nie zabezpieczysz i hakerzy będą sobie cicho czekać na okazję by to w jakiś sposób wykorzystać. Warsztat też się "odświeża" po dodaniu wpisu, logowaniu, albo kliknięciu w menu. Czy tak Ci to przeszkadza? :) Lepiej zadbaj o to by serwer był w porządku i nie opóźniał wymiany informacji. Zabawy z AJAX zostaw sobie na później, kiedy już wszystko będziesz ogarniał.

6
Rip. A tu siedzą ludzie tacy jak - j a - co by to poprawili w kilka minut.

Z tym, że takie problemy chyba nie biorą się same z siebie i sądzę, że administracja widocznie zablokowała możliwość wrzucania avatarów i załączników by zmniejszyć zużycie transferu do minimum.

7
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Luty 15, 2017, 23:53:25 »
Z tym mixamo warto byłoby stworzyć topic i podpiąć. Warto wiedzieć takie rzeczy. Mam nadzieję, że inaczej jest z Photoshopem.

8
Unity 3D / Odp: Zaciemnianie kodu
« dnia: Luty 15, 2017, 23:48:09 »
Czy na tym forum nikt nie kończy gier?

9
Unity 3D / Odp: Zaciemnianie kodu
« dnia: Luty 15, 2017, 10:16:08 »
Osobiście troszkę tego nie rozumiem. Sam nie stosuję zaciemniania dla C#, tak jak to pisałem wcześniej, więc w zasadzie z wami się zgadzam. Nie rozumiem jednak dlaczego w gamedevie (albo tu na forum) można zauważyć tylko te powtarzające się teksty:

a) Zabezpieczenia zostaw na koniec,
b) Nie zabezpieczaj kodu,
c) Pomysł nie ma wartości

Dla mnie jedno drugie i trzecie jest głupie, powiedziałbym tak:

a) Lepiej wcześniej niż później.
b) Może w ogóle zostawie komentarze i wrzucę na github te swoje wypociny?
c) A co nas motywuje do pracy?

W czasach gdzie istnieje nazewnictwo jak "własność intelektualna", tutaj widujemy tylko "nie trzeba i nie ma wartości". Trochę mnie to martwi.

http://softwareengineering.stackexchange.com/a/129322

Ostatnio na jedną z grup facebookowych ktoś wrzucił aplikację javascript. Połączenie z bazą i te sprawy. Ładny design, fajne wykonanie, więc wszystkim się spodobała. W pewnym momencie ktoś pisze w komentarzu "hej jak się pisze taki kod?" - i wrzuca w zdjęcie typowy kod po obfuscacji, w dodatku przejechany "unminifierem" (automatycznie ze skompresowanego kodu tworzy spacje akapity itd).

A więc zabezpieczenie zadziałało.

Jeśli szanujesz swoją pracę, poświęciłeś na nią wiele godzin i nie chciałbyś by byle kto dobierał sie do niej to zaciemniaj. To jeden prosty automatyczny krok. Tak robią developerzy stron, aplikacji i gier. Każdy z nich ma pewnie inny własny powód.

Są projekty Open Source i są projekty z zamkniętym kodem. Tych drugich jest pewnie z 99%. Kropka.

10
Unity 3D / Odp: Zaciemnianie kodu
« dnia: Luty 14, 2017, 10:11:32 »
Okej jeśli chcesz tylko utrudnić czytanie kodu to tak, ma to sens. Żadnych wskazówek jednak nie mogę napisać, wiem tylko z doświadczenia, że dobrze zmielony kod bywa trudny do dekompilacji i może zostawiać dziury.

Dodam jeszcze już "na trzeźwo", że stosuję takie zaciemnianie, ale w JS. Do kodu JS gracz ma ciągły dostęp, nie musi nic otwierać i dekompilować, każdą funkcję i zmienną może wywołać z poziomu konsoli. Zajmuje się tym mój skrypt, a dopiero później gotowe rozwiązanie - akurat w tym przypadku Koala. Mam nadzieję, że będę mógł się niedługo pochwalić takim dziełem :)

11
Unity 3D / Odp: Zaciemnianie kodu
« dnia: Luty 13, 2017, 23:54:58 »
Kompilowane gry są piracone, a Ty myślisz, że "zaciemnienie" kodu coś da? :) Nie tędy droga. Jedyne zabezpieczenie przed piractwem jakie do tej pory powstało (tzn. o którym wiem) to logika gry/część klienta po stronie serwera (EA Games).

Jakie to ma konsekwencje łatwo się domyślić. Reszta w dużej mierze nie ma sensu.

Jest jakiś tam asset w Unity, który zajmie się tym 'zaciemnianiem'. Jak już zbudujesz grę możesz sobie to kupić, by mieć poczucie, że coś jednak zrobiłeś. Warto zaznaczyc jednak, że twórcy Rust również częściowo zaciemniają/li kod, (połączenie z serwerem/klientem itp) a każdy build jest dostępny co tydzień na torrentach.

---

Całkiem spoko mógłby być system licencji weryfikowanych po stronie serwera. 1 licencja na usera. Nie chce mi się teraz dogłębnie rozkminiać, ale tak na mój ułomny rozum - myślę, że to działałoby w pełni jedynie w sytuacji, gdyby każda kopia gry była inna - miała gdzieś w kodzie klucz zabezpieczony hashem. Opracowany na podstawie tego z pudełka, jakiś tam szyfr. W każdą funkcję walnąć osobny kod weryfikacji (copy/paste). Później zamulić cały kod by był nieczytelny i trudny do dekompilacji. Do tego oczywiście rejestracja użytkowników: ktoś zakładałby konto i wpisywał swój kod z pudełka. Później loguje się do gry, wysyła klucz, a serwer daje odpowiedź.

Tak się jednak nie da :D Tłocznia poprosi o miliony, a kompilacja zajmie lata. Takie tam. Czas spać.

12
Dzięki.

3. Zastanawiam się czy istnieje software na telefony pozwalający na ingerowanie w dzialanie aplikacji np. odczytywanie wysyłanych zapytań (jak na PC można np. przejąć zapytania z przeglądarki innego użytkownika Wifi i je zmienić). Czy ktoś mógłby próbować zmienić zapytanie aplikacji / edytować aplikację w taki sposób by dokonać ataku na serwer z którym ona się łączy?

EDIT.

Ok, na to pytanie już sobie sam odpowiedziałem:
https://securityintelligence.com/how-to-hack-a-mobile-app-its-easier-than-you-think/

13
Witajcie.

Podobno jeśli tłum ludzi zadzwoni do znajomego w tym samym czasie to mogą zablokować linię i niektórzy się nie dodzwonią. Nie wiem czy to prawda. Tak słyszalem z różnych źródeł.

Interesuje mnie czy jeśli 10 000 osób na raz uruchomi aplikację (np. światowy zlot fanów Pokemon Go) z telefonu to istnieje szansa, że zablokują sieć i połowie nie będzie działać?

Tym samym drugie pytanie, czy istnieje możliwość zablokowania internetu w telefonach na przestrzeni powiedzmy 3 km kwadratowych, gdyby zdecydowało o tym wojsko (przykładowo)?

No i trzecie pytanie - czy istnieje możliwość hackowania aplikacji na telefonie (np. w celu złamania serwera do którego się łączy)?

Wiecie coś o tym?

14
Podbijam resztę. Płaciłem grafikom choć nie wydałem żadnej gry. Mnie również kiedyś płaciła dobra dusza za naukę na jego projektach (mogę dać kontakt, bo zabrakło mi czasu i chęci, pewnie obecnie człowiek nie ma programisty).

Autor tematu nie określił chyba czy chce zatrudniać za darmo czy nie, więc nie będę z góry oceniał. Zaznaczę jednak swoje zdanie - skoro ktoś realizuje TWÓJ pomysł, a nie WSPÓLNY, to poświęca swój czas dla CIEBIE nie dla siebie i to już wystarczający powód byś mu zapłacił. Za darmo to można uczyć się na własnych pomysłach.

15
Compo i bitwy / Odp: Warsztat Winter of Code 2017
« dnia: Luty 01, 2017, 23:48:34 »
Panowie, zostało 27 dni. Osobiście nawet nie miałem czasu zaczać. Na luty planowałem swój pierwszy komercyjny projekt, ale mooje życie przesunęło się o pare tygodni i będę musiał to odłożyć.

W tym czasie dwie osoby zadeklarowało chęć udziału i jedna pod warunkiem dłuższego terminu. Moźemy przedłużyć termin, jednak jeśli łącznie ma wziąć udział 4 osoby (ze mną), to nie do końca ma to sens i już bardziej pasowałoby zmienić nazwę na kolejny Challenge i uprościć zasady, zeby nie robić wstydu.

Liczyłem na większy odzew i chciałem mocno wypromować konkurs, ale widząc tak długo pusty temat stwierdziłem, że to raczej zaszkodzi forum niż pomoże.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10