Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wezu

Strony: [1] 2 3 4 5
1
Szkółka / Odp: Płynę przejścia między dwoma kolorami
« dnia: Lipiec 02, 2017, 16:32:13 »
Typowy 'lerp' to :
// 0 <= wartość <= 1
kolor=kolor1*(1 - wartość) + kolor2*wartość
przykład jak kolor1 to czerwony -rgb (1,0,0), a kolor2 to zielony -rgb(0,1,0) a wartość to 0.3 to dostajesz kolor rgb(0.7, 0.3, 0) - jakiś taki sraczkowaty brąz.

Jeśli zamiast RGB masz kolory w HSV to wtedy pojawiają się dodatkowe kolory - przejście z czerwonego do zielonego idzie prze fioletowy, niebieski i cyjan... albo tylko żółty w zależności, w którą stronę iść i chyba tu dochodzimy do kwestii doboru kolorów, jeśli korzystasz z kolorów w formacie HSV to powinieneś użyć sąsiadujących kolorów aby uniknąć innych pośrednich barw. Sąsiednich to znaczy sąsiednich na typowym kole kolorów:
 
np niebieski + fioletowy jest ok a niebieski +żółty nie jest ok bo po drodze masz zielony.


2
Szkółka / Odp: Wsparcie dla wielu języków
« dnia: Maj 26, 2017, 22:06:05 »
Cytuj
znalezienie darmowej czcionki wspierającej kilka języków okazało się bardzo trudne i zakończyło się nie powodzeniem
A co powiesz na DejaVu? https://dejavu-fonts.github.io/
Darmowe, Latin-1/A/B, Grecki, Cyrylica i cała masa różnych dziwnych rzeczy (może nie wszystko w komplecie ale jest tego naprawdę masa).

3
Projekty rozpoczęte / Odp: Space bowling
« dnia: Maj 25, 2017, 21:23:09 »
Jeśli  chodzi o sterowanie na mobile to polecam https://youtu.be/4MPHRadcglc

4
Grafika 3D / Odp: Polskie bronie
« dnia: Maj 21, 2017, 19:00:46 »
Gotowych modeli to nie, ale zdjęcia to łatwo znaleźć.

MSBP: http://fabrykabroni.pl/produkty/karabiny/msbs/

p94 to Wist 94  czy Ruger 94? Czy jeszcze coś innego? Pytam bo na serio się nie znam, moja wiedza o broni ogranicza się do tego co Ian McCollum na YT pokazuje :D

Bor Alex-338: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Alex_rifle_%28Poland%29.jpg

Dobrych zdjęć Tora na model to nie widziałem, ale ktoś na 3dsmax.pl już zrobił model, zagadaj może się podzieli: http://max3d.pl/forum/threads/79876-Tor-(WKW-Wilk)-karabin-wyborowy

Jak chcesz wydać na to kilka złotych i poczekać z dwa tygodnie to daj znać ;)

5
Szkółka / Odp: Unity za wolne -> co będzie lepsze?
« dnia: Kwiecień 19, 2017, 17:44:02 »
To może Panda3D? ;D

...a tak na poważniej - czy te 5k obiektów to kopie czy instancje (glDraw***Instanced)? Bo jeśli to kopie, to żaden engine nie pomoże, magistrala cpu-gpu po prostu nie wyrabia, nawet jak każdy obiekt to jeden trójkąt.

6
Unity 3D / Odp: Zaciemnianie kodu
« dnia: Luty 14, 2017, 13:13:35 »
Esh, kopro... znaczy korporacyjne myślenie kiedyś zgubi tą całą naszę cywilizację.

Jaki jest cel zaciemniania kodu? Boisz się, że ktoś użyje twojego genialnego rozwiązania w swojej grze? Jeśli twoje rozwiązanie jest tak  genialne to opisz je na jakimś branżowym portalu, a potem kasuj hajs za wykłady na GDC i pokrewnych konferencjach.

Jak nie robisz w swoim kodzie nic rewolucyjnego, to nikt przy zdrowych zmysłach nie połasi się na twój kod jak w sieci jest pełno darmowych i legalnych tutoriali z gotowymi przykładami.

Przed piratami się nie obronisz, sam tak napisałeś.

Jak chcesz zapewnić bezpieczeństwo przez zaciemnianie kodu to skończysz jak kierowca BORu

Jak chcesz ukryć własny kod bo się go wstydzisz to... no, dobra, przyznam, że wtedy ma to sens, ale z drugiej strony jak to świadczy o jakości twojego produktu?

Jedyną grupą, która może być zainteresowana twoim kodem to moderzy, a patrząc na tytuły z pod znaku TES nic tak nie napędza sprzedarzy w dłuższym okresie jak ...multiplayer... no ale gdzieś na drugim czy trzecim miejscu siedzą mody. 

Mało tege, że nie powinieneś tracić czasu i pieniędzy na nieskuteczne i bezcelowe zaciemnianie kodu, to powinieneś wciskać swój kod źródłowy drzwiami i oknami każdemu kto tylko chce zerknąć w kierunku twojej gry.

Ale co ja tam wiem? Powodzenia życzę nawet jak masz mikrotranzakcje i quick time events w swojej produkcji.

7
Jeśli masz nadajnik silniejszy od nadajników operatorów to wystarczy, że nadajesz biały szum na częstotliwościach komórkowych i cała komunikacja w zasięgu leży i kwiczy.

Jak chcesz zhakować dane przesyłane między komórką, a jakimś serwerem to chyba najłatwiej wystawić router wi-fi z niezabezpieczoną siecią i jakaś popularna nazwą (McD-Hotspot czy Darmowe_Orange_WiFi itp, itd). Każdy kto się kiedyś łączył z taką siecią i pochopnie kazał komórce automatycznie łączyć się siecią o takiej nazwie podepnie się pod twoje wi-fi, a wtedy to już jesteś jak Mallory z przykładowego ataku man-in-the-middle (Alice-Mallory-Bob).

No i oczywiście jeśli serwer przyjmuje na wiarę wszystko co mu client przesyła to autor takiego serwera zasługuje na cierpienie.
   

8
Oferuję / Garść tekstur za frajer
« dnia: Luty 11, 2017, 13:38:25 »
No więc wyobraźcie sobie, że siedzę zadowolony z siebie po zrobieniu kilku tekstur, aż tu naglę patrzę że coś się nie zgadza - zamiast pięknie powtarzającego się  wzoru paskudny szew! Argh!

No więc mam kilka całkiem niezłych (chociaż niezbyt dużych -512x512) tekstur, które do moich celów są zupełnie do niczego... ale może komuś się przydadzą?

Tekstury wyglądają mniej więcej tak:

Podgląd w 3D:


W załączniku są w 4 wariantach, do każdego jest normal mapka, i height ukryty w zielonym kanale tekstury z przyrostkiem "_shga" (czerwony teoretycznie to jakiś tam shine/gloss ale w wersji wip, nie polecam)

Do użycia w dowolnych celach na licencji CC-BY:
https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/

DOWNLOAD (bo załącznik na forum to max 5MB):
https://drive.google.com/file/d/0B81FE0HzCuVwZVhaSHpuQkFxME0/view?usp=sharing

9
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Styczeń 02, 2017, 20:06:14 »
Czasu było dość, po prostu źle został wykorzystany.

Tak szczerze to nie chcę inwestować więcej czasu w tego mojego bałwana na sankach, bo nawet jak poprawię w tym wszystko, to i tak będzie gniot.

 Failure Is Always An Option więc niech to będzie porażka, z której da się czegoś nauczyć, czego sobie i Wam życzę.

10
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 31, 2016, 15:41:02 »
Katastrofa jakich mało, no ale w końcu sklejone na gumę do żucia i sznurek w niecałe 3 dni... generalnie nic nie działa, a to co działa działa źle... może jakbym posiedział nad tym jeszcze z 6 godzin to byłoby coś grywalnego, ale niestety mam inne zajęcia przewidziane na dziś.
STEROWANIE: W-S-A-D
DOWNLOAD LINK (win-x64):
https://drive.google.com/file/d/0B81FE0HzCuVwek55WjRXeTYtdnc/view?usp=sharing
SCREEN:
https://s24.postimg.org/4ymwksxit/xmas_fail.png

11
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 29, 2016, 15:35:34 »
Może coś jednak uda się zrobić (thx rdb!)
Tytuł roboczy "Snowman's ski": https://s30.postimg.org/eh2ibh169/logo.png
zbieżność tytułu z innymi produkcjami- złośliwie i zamierzenie przypadkowa ;)

12
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 28, 2016, 12:22:32 »
Nie wiem czy uda mi się coś zrobić, jak zawsze korzystam z silnika Panda3D, niestety najnowsza wersja nie ma funkcjonalności,  która jest mi niezbędna, a samodzielnie skompilowana wersja devowa wykrzacza się na próbie użycia fizyki (Bullet). Jak dziś nie uda mi się sprawy rozwiązać to odpadam.

13
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 10, 2016, 19:06:01 »
Dobra, to ja się też zgłaszam. Siedzę właśnie nad cząsteczkami i próbuje wyrenderować milion płatków śniegu więc temat się jako-tako zgadza.

O czym będzie gra? Bałwan na sankach z pochodnią w ręku, tylko jeszcze nie wiem co będzie podpalać. 

14
Warsztat Summer of Code 2016 / A4P
« dnia: Lipiec 07, 2016, 19:02:01 »
Siądźcie dziatki, Papa Grześ bajkę wam opowie.

Dawno, dawno temu, gdy jeno po ziemi dinozaury jeszcze człapały[1], dzielny programista imieniem  Evan Todd (chociaż i tacy byli co go mianem et1337 przezywać raczyli), pracyję napoczął tytaniczną i spłodził wysiłkiem swoim grę, którą pierwej Stainless zowie lecz po czasu jakiem A3P przezywać nakazał.
http://a3p.sourceforge.net/

Gra owa o kulka była, co się bronią przeróżną niszczyć próbowały, a i po siatce w lokalu, a i po pajęczyny globalnej nitkach boje swoje ponoć toczyć potrafiły. Że na jednym kompyuterze, strzelać się z intelygencją sztukowaną dało, tako ja sam zaświadczyć mogę.

Laurów i zaszczytów takoż produkcyja ta zbyt wielu nie zyskała, a i czas okrutny sprawił, że nie wszystek w niej działało jako należeć powinno.  Wody bystra Wisła już sporo ku morzu uniosła była, gdy ów autor całą swoją kunsztu pisaninę w gitowy hubie[2] szerszej publice pokazał i tako rzekł:

"Kto by łapska swe na kodu tego źródle położył, niechaj wie żem Ja to zrobił i kto by innym kodu tego ukazać pragnął, niech mu w te słowa także tako rzecze, lecz Ja za szkodę z tego ręce umywam!"[3] 

Brakło jeno śmiałków, którzy by pracę dalej ku chwale czynili, acz trafił się jeden co by to w grę zagrać raczył, ale biegłości mu brakło by pluskwy z niej wyłuskać (cóż za sromota!)

Począł zatem Gracz ów niedoszły szukać śmiałka jakiego co bu mu pluskwy po wypluskwiał i szukałby tak po dziś dzień, gdyby mu z pomocą Wezu, rycerz herbu Rekina w Kapeluszu z pomocą nie nadszedł. A ledwie wiosny roku tego się to działo.

Siedział więc tak wezu dzień i noc i majstrował co by tu Physx na Bullet'a przemienić i poziomy z własnego kreatora ładować się dało, a i shadera jednego czy drugiego jakim sznurkiem przymocować popróbował[4].
Coś działać zaczęło, coś wyglądać się dało, lecz z dzieła zadowolenia brakło, rzekł więc wezu tak:

"Czemu ja to robię, kto mi wytłumaczy?
Z wyglądu mi to nie smaczy,
Z prędkości mi to ślmaczy!
Zacznę lepiej od zera,
bo trafi mnie cholera!"

Jako rzekł tak zrobił, a co z tego wyjdzie to czas pokaże... 

P.S. Kolejny post będzie bardziej poważny (chyba, żeby nie był), a na razie jeszcze raz link do repo:
https://github.com/wezu/a4p

___________________________________________
Przypisy:
1 w połowie 2009
2 https://github.com/etodd/a3p
3 licencja MIT
4 http://s32.postimg.org/ewocr9jet/a3p.png

15
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Czerwiec 30, 2016, 12:23:10 »
Co prawda siedzę nad tym projektem od połowy maja, ale reguły pozwalają na zgłaszanie wcześniej zaczętych gier, więc proszę Państwa zgłaszam A4P.

Na razie mam tylko repo na githubie: https://github.com/wezu/a4p
Topic założę jak już się wszystko oficjalnie zacznie lub kiedy będę miał się czym pochwalić (jakieś screeny, coś bardziej działającego) albo kiedy będzie mi się bardziej chciało (zależy co nastąpi wcześniej).

Strony: [1] 2 3 4 5