Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - smerf123

Strony: [1] 2 3
1
Branża / Odp: Game Based Learning w polskich szkołach
« dnia: Sierpień 05, 2016, 09:57:46 »
Dzięki za podesłanie błędów. Za moment postaram się je poprawić :)

Uwagi, co do scenariuszów przekażę naszemu nauczycielowi, który je pisał.

2
Branża / Game Based Learning w polskich szkołach
« dnia: Sierpień 03, 2016, 17:14:38 »
Hej!

Właśnie wystartował portal, który mam przyjemność współtworzyć o tematyce Game Based Learningu oraz Gamifikacji, a szczególnie na ich praktycznych wykorzystaniu w polskich szkołach. Jeśli interesuje was ta tematyka, to serdecznie zapraszam. http://gamebasedlearning.edu.pl/

Pozdrawiam Jimmy

3
Projekty rozpoczęte / Odp: Orbis(tytuł roboczy)
« dnia: Kwiecień 27, 2016, 11:46:24 »
Odnośnie Twojego pytania o prezentację życia, to chyba zależy od tego jakie będzie przyjmować wartości. Jeśli będzie to max 4, to możesz wykonać to za pomocą serduszek nad postacią.

4
Design / Odp: Pomysł: Questy komponowane przez graczy
« dnia: Kwiecień 19, 2016, 14:12:02 »
Jak opowiedziałeś o tym teraz ma to jakoś więcej sensu :)
Jednak ogólny cel w logu gracza nie determinuje drogi jaką ją osiągniesz. Wystarczy dodać odpowiednie warunki (niekoniecznie widoczne dla gracza), które o ile zostaną spełnione będą modyfikować nagrodę. Na przykład dla questa pozbądź się Rodrigo takimi warunkami mogą być: Rodrigo  jest martwy, biznes Rodrigo upadł, rodrigo wyprowadził się z rodziną, Rodrigo złamał nogę pod prysznicem i nie może prowadzić biznesu, Rodrigo oszalał po zjedzenie grzybków.
Ciągle problemem chyba jest opracowanie contentu w taki sposób aby to wszystko miało sens. Jest to jedynie przerzucenie warunków, które dasz graczowi aby sam ułożył questa w odmęty kodu gry i danie graczowi dostępu do ich wszystkich zamiast tylko do tego, które sam wybierze. Przecież te warunki i tak w którymś miejscu muszą zostać określone...

5
Design / Odp: Pomysł: Questy komponowane przez graczy
« dnia: Kwiecień 19, 2016, 09:18:05 »
Takie rozwiązanie wydaje mi się trochę sztuczne.
Bardziej naturalnym wydaje mi się zasygnalizowanie przez grę pewnych problemów postaci niezależnej i gra powinna udostępnić graczowi kilka metod rozwiązania tego problemu.. tak jak to miało miejsce w falloucie2.
W rogalikach taki system też powinien się sprawdzać o ile zadbamy o odpowiednie zasady budowy świata.
Czy bardziej naturalne jest dla gracza wysłuchanie postaci i zrozumienie jej pragnień, czy dodatkowo ułożenie sobie torów z których nie będzie mógł zejść?
Nieskończoność tego systemu też jest dyskusyjna, gdyż pierw musisz stworzyć odpowiedni content, którego będziesz używał i o ile będziesz mógł go używać w kółko, to z czasem gracze dostrzegą schematy. Przy okazji.. ile razy można zabijać tego Antonino...

6
Unity 3D / Odp: unity, zmiana kierunku grawitacji, wsiąkanie w podłogę
« dnia: Kwiecień 12, 2016, 11:11:12 »
Mam wrażenie, że czegoś nie zrozumiałem lub się nie do końca dogadaliśmy.

Deska może mieć np kształt trójkąta, tak więc po wsiąknięciu grawitacja może zmieniać się różnie w zależności od tego w którym miejscu stoję (45 stopni w prawo lub w lewo na przykład).

Ciągle nie jestem pewien jak to wykonać.
Raycastować mam zamiar w kierunku najbliższego obiektu, który ma tag 'przesiąkalne', bo kapsuła może skakać i wsiąkać też w ściany.
Dodatkowe pytanie: Mogę zmienić kierunek grawitacji jedynie dla mojej kapsuły pozostawiając cały świat normalnie? Tzn domyślam się, że tak, ale też nie wiem, gdzie tego szukać.

7
Unity 3D / unity, zmiana kierunku grawitacji, wsiąkanie w podłogę
« dnia: Kwiecień 11, 2016, 18:11:03 »
Jak sprawić aby postać (kapsuła) wsiąkała przez niebieskie deski przy okazji zmieniając grawitację zgodnie z osią deski? W planie wsiąkanie następuje po wciśnięciu klawisza, następuje pauza na czas animacji obkręcania się kamery, po tym kapsuła jest już po drugiej stronie deski (do góry nogami względem pozycji wyjściowej). Z pauzą nie mam problemu i obrotem kamery nie mam problemu, jednak z wsiąknięciem i zmianą grawitacji już tak.
Deski mogą występować pod dowolnym kątem więc zmiana osi grawitacji też może być różna. Deski mogą być różnej grubości. Niektóre deski mogą być niewsiąkalne. Deski mogą mieć też różne kształty.
Domyślam się, że będę musiał tworzyć raya w kierunku punktu do najbliższej deski, przejść przez pierwszą płaszczyznę i wykonać obliczenia związane z przeciwległą płaszczyzną deski... ale jak nie wiem.
Poniżej taki obrazek poglądowy.

8
Design / Odp: Blog o projektowaniu gier
« dnia: Kwiecień 05, 2016, 10:09:31 »
Pewnym jest to, że nie mam dużej wiedzy technicznej, bo ten blog też nie jest o bardzo technicznych rzeczach, a właśnie o czymś z pogranicza wielu dziedzin, czyli o projektowaniu gier, a nie programowaniu, shaderach, mixerach itp.
Nie odpuszczę sobie pisania w tym temacie, tak samo jak nie odpuszczę sobie ciągłego chłonięcia wiedzy z tego zakresu, bo jest to coś, co chcę robić. Jednak chyba będę musiał gdzieś określić, że jest to blog dla osób, które są początkujące :)
Dzięki za odzew!

Mam nadzieję, że to: http://projektowanie-gier.pl/?page_id=1277 pozwoli w przyszłości uniknąć takich nieporozumień.

9
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Marzec 31, 2016, 21:47:08 »
Zapowiada się, że ja i to nie w okolicy, ale nawet przez (trasa Gdańsk-Siedlce).

Nie wiem, czy czytasz PW. Daj jakiś kontakt do siebie pls, jeśli ta podwózka jest aktualna, bo nie wiem, czy zbierać się na własną rękę.

10
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Marzec 29, 2016, 15:15:43 »
Będzie ktoś z was przejeżdżał w okolicy Pułtuska? Szukam podwózki :)

11
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Marzec 22, 2016, 11:24:01 »
Właśnie otrzymałem odpowiedź na moje pytanie. Powinna wam też pomóc

Cytuj
Dzień dobry,

Wyniknął mały błąd na stronie z informacją o płatności,
przesyłam dane do przelewu.

UNIWERSYTET PRZYRODNICZO HUMANISTYCZNY
                    ul. 3-Maja 54, 08-110 Siedlce, Poland
                    19 1240 2685 1111 0000 3656 3195 Bank PEKAO S.A. I/o Siedlce
                    TYTUŁEM: Opłata za IGK XIII Imię Nazwisko
                    Kwota: 85 PLN (osiemdziesiąt pięć złotych)
Potwierdzenia zapłaty prosimy wysyłać na nasz adres e-mail: igk@uph.edu.pl

Pozdrawiam.

12
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Marzec 21, 2016, 16:46:33 »
ja sprawdzałem w okolicach 12 marca, informacji o przelewie nie było.

13
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Marzec 21, 2016, 10:25:55 »
numer konta widoczny tylko dla wybranych?

U mnie pole informacji jest puste. Wysyłałem w tej sprawie maila, ale brak odzewu.

14
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Marzec 16, 2016, 21:57:58 »
Mam to samo pytanie co kolega powyżej.

15
Projekty zaawansowane / Odp: [Android] DyeOrDie
« dnia: Marzec 12, 2016, 22:35:01 »
Sterowanie ptaszkiem było tylko moją spodziewają, która nie miała by sensu na ekranie dotykowym :)

Idea ze zmianą kierunku zmiany rotacji jest nie głupia, mogło by się o udać. Jednak zapewne należało by zmieniać kolory guzików dla lepszego informowania gracza (szczególnie początkowego). Zwyczajna zmiana koloru narożnika pewnie byłaby wystarczająca.

Pamiętaj, że ty tą grę już wymasterowałeś, a my jesteśmy nowicjuszami. Daj nam level lub dwa na rozkręcenie się. Możesz w grze umieścić licznik, który po przekroczeniu jakiegoś czasu gry zwiększy jej trudność już na samym początku. Myślę, że da się to załatwić jednym lub dwoma dodatkowymi parametrami w grze, które będą odnosić się do odstępu pomiędzy przeszkodami. Może to być kompromis pomiędzy nudą a akcją.

Pomysł z guzikami kolorów faktycznie może zbędnie 'urozmaicić' sterowanie.

edit:

Nad rozszerzeniem jej można pomyśleć. W późniejszych fazach gry możesz dodać pzeszkody 2kolorowe, które wymagają przeciągniecia palcem zamast zwykłego tapnięcia. Klasyczny dodatek w stylu skinów ptaszka.  Dynamiczni wrogowie strzelający kolorowymi laserami w gracza przed którymi trzeba się bronić zmieniając kolor. Zły mechanigoblin zmieniający kolor gracza. Oczywiście nie wszystko pewnie sprawdzi się w praktyce, ale kombinować można :)

Strony: [1] 2 3