Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jerzykk

Strony: [1] 2
1
Produkcja / Odp: Podatek dochodowy od przychodów ze Steama
« dnia: Kwiecień 27, 2017, 16:26:58 »
Dodam jeszcze dlaczego wydaje mi się to dziwne - przecież moją grę na Steamie sprzedaje firma Valve, ja jako developer udzielam tylko licencji na tą grę firmie Valve. Czemu mam więc płacić podatek od czegoś czego nie sprzedałem? A pieniądze zarabiam dopiero, gdy firma Valve przeleje je na moje konto bankowe (za udzielenie jej licencji, a nie sprzedaż poszczególnych egzemplarzy gry indywidualnym klientom).

2
Produkcja / Odp: Podatek dochodowy od przychodów ze Steama
« dnia: Kwiecień 27, 2017, 14:40:20 »
 Wydawało mi się to dziwne, dlatego zapytałem :) Specjalista też może się mylić.

Księgowy powiedział mi też, że rachunek dla Steama powinien być wystawione za przychody zarobione w danym miesiącu na Steamie ostatniego dnia tego miesiąca (np. 31 marca za marzec), a nie w dniu w którym Steam przeleje pieniądze na moje konto bankowe (np. 30 kwietnia za marzec, bo Steam przelewa tak właśnie 30 następnego miesiąca). Też tak robicie, że wystawiacie rachunek ostatniego dnia miesiąca?

3
Produkcja / Podatek dochodowy od przychodów ze Steama
« dnia: Kwiecień 27, 2017, 12:40:55 »
Wg. mnie jak najbardziej logiczne jest, że podatek od przychodów ze Steama powinienem wystawić w takiej kwocie jaką Steam przelej mi na moje konto bankowe. Mój księgowy twierdzi jednak, że prawidłowo powinienem wpisać całą kwotę jaką zarobię na Steamie w danym miesiącu (razem z prowizją Steama i VATem od niektórych transakcji z niektórych krajów), a później wpisać w koszty fakturę od Steama w której jest ta prowizja. Dla mnie takie coś to utrudnianie życia przedsiębiorcy, nie wiem czemu ma to niby służyć. Jak Wy robicie - wpisujecie tylko tyle ile Steam przelej Wam na konto bankowe, czy wszystko razem z prowizja i VAT'em, a później wpisuje w koszty fakturę od Steama?

4
Silniki / Odp: Mutliplayer w Unity a UE4
« dnia: Czerwiec 20, 2016, 12:51:23 »
Z tego co patrzę to silniki fizyki raczej nie mają tej symulacji fizyki w czasie do przodu (Raknet też nie ma), więc jedynym wyjściem przy pisaniu kompensacji laga będzie napisanie własnego silnika fizyki?

Jeżeli tak, to rzeczywiście nie będzie to proste do zrobienia.

5
Silniki / Odp: Mutliplayer w Unity a UE4
« dnia: Czerwiec 19, 2016, 19:43:01 »
Tak, chodzi mi o kompensację laga. Obiekty u mnie w grze będą poruszać się zgodnie z fizyką, więc pewnie tych klas nie będę mógł w żaden sposób wykorzystać.

Czy jakiś zewnętrzny silnik fizyki pozwala na symulację fizyki w czasie do przodu?

6
Silniki / Odp: Temat rzeka, UE4 a Unity5
« dnia: Czerwiec 19, 2016, 12:51:21 »
Do tej pory korzystałem tylko z Unity. Z UE4 nie mam żadnych doświadczeń.

Chciałbym stworzyć grę 3D (strzelanka, widok TPP najpewniej) multiplayer z bardzo dobrą grafiką na PC (i może na konsole w przyszłości) i coś mi podskórnie mówi, że lepszym rozwiązaniem będzie tutaj UE4. Na podstawie tego czytałem tutaj i na innych forach miałbym kilka pytań:

1. Czy Unity ogólnie rzecz biorąc jest lepszy do "małych" gier na smartphony, a UE4 do większych gier na PC i konsole?

2. Czy w Unity piszę się gry szybciej, ale tylko te "mniejsze" na smartphony, natomiast w przypadku większych gier na PC i konsole szybciej można napisać grę w UE4?

3. Jeżeli to o co pytam pkt 2. jest prawdą, to z czego to wynika? Czy może z tego, że jak się chce mięć bardzo dobrą grafikę w grze napisanej w Unity, to trzeba wiele rzeczy napisać samemu (lub dokupić w Asset Store), bo to co jest w Unity nie wystarczy, bo jest na średnim poziomie (no i wiadomo, że wtedy napisanie gry się wydłuży)? Zacytuję w tym momencie jeden z poprzednich postów:

Do tego w Unity 4 (nawet Pro) pół renderera z shaderami było jak dla mnie do przepisania, bo lepsze cienie i oświetlenie to już miałem ogarnięte na najsłabszym Radeonie z Shader Model 2.0, i to z wyższą wydajnością. :)

A jak wygląda kwestia "renderera z shaderami" w UE4 w porównaniu z Unity? Co jeszcze w Unity jest do poprawienia? Co pozostawia wiele do życzenia w UE4?

Jakość grafiki w silniku to jedno, ale pozostaje jeszcze kwestia dostępnych narzędzi (gdzieś słyszałem, że np. w CryEngine jest świetny edytor terenu, dużo lepszy niż w Unity)?

Więc jak ogólnie rzecz biorąc UE4 wypada w porównaniu z Unity jeżeli chodzi o jakość grafiki i dostępność narzędzi?

Bo jeżeli UE4 bierze tu zdecydowanie górę, to jaki sens pozostawania przy Unity, skoro nawet jeżeli nauka UE4 będzie trwała dłużej niż Unity (o to pytam w pkt 4), to później dzięki temu, że UE4 jest dużo lepszym silnikiem do gier z bardzo dobrą grafiką zaoszczędzę mnóstwo czasu i pracy nie musząc udoskonalać samemu tego co jest domyślnie w Unity na średnim poziomie?

4. Niektórzy piszą, że nauka UE4 trwa dłużej niż Unity. Jeżeli to prawda, to z czego to wynika?

7
Silniki / Odp: Mutliplayer w Unity a UE4
« dnia: Czerwiec 19, 2016, 11:16:57 »
Czy UE4 ma symulację fizyki do przodu w czasie (przydaje się to do pisania kodu sieciowego)? W Unity tego nie ma.

W czym jeszcze UE4 jest lepszy jeżeli chodzi o pisanie kodu sieciowego od Unity?

8
Inne / Odp: Specyficzne ścieżki do kategorii w Wordpressie
« dnia: Listopad 24, 2015, 19:06:12 »
Udało mi się znaleźć jeszcze prostszy sposób - wpisanie kropki w pole Category base :)

https://premium.wpmudev.org/blog/removing-category-base-urls-wordpress/

9
Inne / Specyficzne ścieżki do kategorii w Wordpressie
« dnia: Listopad 24, 2015, 15:11:15 »
Chciałbym mieć na stronie dwie kategorie postów pisanych w Wordpressie: newsy i artykuly. Chciałbym, żeby te kategorie miały takie adresy:
http://strona.pl/newsy
http://strona.pl/artykuly

Teraz mam tak to ustawione:
http://strona.pl/category/newsy
http://strona.pl/category/artykuly

Czy da się to "category" jakoś usunąć z adresów kategorii?

10
Inne / Instalacja Wordpressa na portalu
« dnia: Listopad 23, 2015, 11:41:30 »
Chciałbym skorzystać z Wordpressa, ale nie na blogu, tylko na portalu, w którym oprócz nowości i artykułów do pisania i komentowania których chciałbym użyć Wordpressa, mam jeszcze cały portal z wieloma innymi opcjami, który ma już swój własny szablon. Jest to strona troszkę podobna pod względem układu do tej:
http://pclab.pl/

tylko o zupełnie innej tematyce, no i oczywiście nie tak popularna :)

W takim przypadku chciałbym do tego podejść w ten sposób, że skopiuję kod mojej głównej strony index.php do plików Wordpressa: Szablon strony głównej (index.php) oraz Pojedynczy wpis (single.php) (i tylko wstawię tam kod Wordpressa w odpowiednie miejsca), ponieważ chcę, żeby działy nowości i artykuły miały ten sam szablon jak strona główna, a z wielu innych stron Wordpressa typu Stopka (footer.php), czy Panel boczny (sidebar.php) usunąłbym całkowicie kod, bo tak jak mówię, to nie jest typowy szablon Wordpressa (szablon nie pod bloga, tylko pod portal) i większość rzeczy, które są w tym szablonie nie są mi tam potrzebne. Chciałbym to zrobić jak najprościej, po linii najmniejszego oporu, ale czy takie podejście będzie dobre?

11
Inne / Odp: Integracja Wordpressa i phpBB
« dnia: Listopad 21, 2015, 12:27:31 »
bbpress - ciekawy skrypt. O ile dobrze rozumiem, bbpress jest skryptem podobnym do tego plugina:
https://pl.wordpress.org/plugins/external-db-auth-reloaded/

ale główna różnica jest chyba taka, że bbpress nie jest pluginem Wordpressa, a można go używać poprzez opcję Tools > Forums w Wordpressie?

Być może jest też inny sposób. Ktoś na innym forum odpisał mi:

Cytuj
Ale po co w ogóle to robić, skoro obecnie niemal każdy skrypt phpBB oferuje tony modułów przyprawiające o główną, newsy, panele boczne, panele użytkownika, dodatkowe strony - słowem, brak tylko helikoptera dowożącego kawę na czat? Mówimy o dwóch prawdziwych kolubrynach, z których tylko jedna - phpBB, nie przyprawia użytkowników o wściekłość czasem wczytywania i narzuceniem wodotrysków wszelakich. No i, co też istotne, nie trzeba rozdzielać strony na bieganie po dwóch osobnych panelach, co bywa ciężkie - szczególnie gdy trzeba na stronę wprowadzić jakiegoś redaktora lub moderatora. I nie trzeba wychodzić z siebie by zintegrować obsługę strony głównej z uprawnieniami czerpanymi z forum, bądź odwrotnie.
A już w szczególności gdy jest to całkowicie nowy projekt, a nie połączenie dwóch istniejących - nie ma sensu dokładać sobie na plecy.

Korzystaliście kiedyś z jakiegoś systemu newsów oferowanego przez phpBB? Czy może on dorównać Wordpressowi?

12
Inne / Integracja Wordpressa i phpBB
« dnia: Listopad 20, 2015, 15:28:48 »
Do integracji Wordpressa i phpBB użyję albo jakiegoś mostu dedykowanego do integracji tych dwóch systemów:
https://wordpress.org/plugins/tags/phpbb

albo skryptu który pozwoli na logowanie do Worpdressa z bazy danych z DOWOLNEGO zewnętrznego systemu:
https://pl.wordpress.org/plugins/external-db-auth-reloaded/

Nigdy nie używałem czegoś takiego i na prawdę nie wiem, które z tych rozwiązań będzie lepsze? Drugie rozwiązanie wydaje się kuszące (chociażby dlatego, że można zintegrować Wordpressa z najnowszą wersją phpBB, a w przypadku tych mostów dedykowanych różnie z tym bywa, większość nie obsługuje najnowszej wersji phpBB), ale czy nie ma jakichś ograniczeń?

13
Inne / Odp: Wstawienie forum w subdomenę, a shoutbox na stronę główną
« dnia: Październik 29, 2015, 10:58:51 »
I tak właśnie się zastawiam, po co się pchać w tego Disqus, skoro Wordpress też przecież ma swoje komentarze (i nie wymaga zakładania globalnego konta), a co ważniejsze istnieją oficjalne pluginy integrujące go z phpBB:
https://pl.wordpress.org/plugins/tags/phpbb

Najpopularniejszym jest chyba WP-United:
https://pl.wordpress.org/plugins/wp-united/

Czy ktoś z Was z tego korzystał, czy moglibyście polecić to rozwiązanie? Może znacie jakiś inny ciekawy most integrujący phpBB z Wordpressem, który moglibyście polecić?

14
Inne / Odp: Wstawienie forum w subdomenę, a shoutbox na stronę główną
« dnia: Październik 29, 2015, 10:22:45 »
phpBB można zintegrować z Wordpressem, albo Disqusem.

Co do Disqusa i phpBB, to mam pewne wątpliwości jak taka integracja miałaby wyglądać. Z tego co wiem, to pisząc komentarze za pomocą Disqusa użytkownicy NIE korzystają się z kont na stronach, na której są komentarze, tylko z globalnego konta Disqus, Google, Facebook, czy Twittera, a ja chciałbym, żeby jedno konto użytkownika na stronie pozwalało właśnie zarówno pisać na forum i shotuboxie, jak również pisać komentarze pod newsami.
Skoro Disqus korzysta z globalnych kont, to nie wiem, jak dałoby się go zintegrować z forum phpBB, tak żeby dało się pisać komentarze pod newsami nie z globalnego konta Disqus, tylko z konta użytkownika na stronie?

15
Inne / Odp: Czy dodawanie komentarzy w systemie newsów phpns jest bezpieczne?
« dnia: Październik 29, 2015, 10:00:06 »
Ja bym na wszelki wypadek tego nawet tyczką nie ruszał ;)

Tak też zrobię, bo używanie tego systemu newsów, to proszę nie się o problemy.

Plucie błędami SQL na produkcję bezczelnie jest nie profesjonalne.


Co rozumiesz poprzez "Plucie błędami SQL na produkcję "? :)

Strony: [1] 2