Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Koshmaar

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 27
1
Konferencje / Odp: Digital Dragons 2014, 08-09.05
« dnia: Maj 12, 2014, 15:37:18 »
Moja relacja + zdjęcia: www.koshmaar.pl/blog/digital-dragons-2014/

W skrócie: najlepsze DD ever, i może nawet najważniejsza impreza dla branży w Polsce.

2
Konferencje / Odp: Digital Dragons 2014, 08-09.05
« dnia: Kwiecień 11, 2014, 12:23:44 »
Ja się zdecydowałem wziąć udział. Okazało się że aby wystawić się na indie showcase wystarczy podstawowy bilet Expo. Do tego jest przewidzianych sporo nagród dla indyków. No i jeszcze mając imprezę tak blisko domu (może kilometr?) głupio byłoby ją przegapić, tym bardziej że byłem na dwóch poprzednich, i było warto.

Koirat: znajomości - zgadza się, po to są takie konferencje. Można spotkać devów, wydawców, producentów, inwestorów (VC), ludzi z mediów - naprawdę sporo możliwości się w tym kryje, chyba że jesteś etatowcem (to co najwyżej można szukać nowej pracy). Można też posłuchać mądrzejszych od siebie na wykładach/panelach (szczególnie te są dobre, dyskusja kilku osób jest zawsze lepsza niż monolog jednej osoby), zdarza się usłyszeć jakąś perełkę która zainspiruje.

3
Rzeczywiście, dla jednego skrótu trochę sporo kodu i można to próbować w ten sposób rozwiązać.

U mnie zazwyczaj takie fragmenty dotyczą większych ilości skrótów na raz, i wtedy wolę mieć to rozpisane:

if (!CONFIG::deploy)
{

if (Game.info_keyboard_shortcuts_show)
{
Game.info_keyboard_shortcuts_list += "F4 = EnemyZone.enabled | F5 = player.toggle_path_direction\n";
Game.info_keyboard_shortcuts_list += "F6 = player.setGravity(0)  |  F7 = finish level\n";
Game.info_keyboard_shortcuts_list += "Home/End = timescale +/- 0.25  |  F11 = difficulty++\n";
Game.info_keyboard_shortcuts_list += "Numpad Plus, Minus, Slash = camera target zoom\n";
Game.info_keyboard_shortcuts_list += "ctrl+G = godmode  |  ctrl+T = reset player pos";

}

if (FlxG.keys.justReleased("F4"))
EnemyZone.enabled = !EnemyZone.enabled;

if (FlxG.keys.justReleased("F5"))
Game.player.walker.togglePathDirection();

if (FlxG.keys.justReleased("F6"))
FlxControl.player1.setGravity(0, 0);

                               ...

Btw zaraz przetłumaczę tego tipsa na angielski i wrzucę na swojego bloga... z twoją poprawką/uwagą Krzysiek :)

4
Dzięki :) Na artykuł na stronę mnie za krótki, wiki nie działa (?od lat nie wchodziłem), to na forum wrzuciłem jako "tipa"... chciałem się podzielic wg mnie fajnym pomysłem.

5
Hej, chciałbym podzielić się małym odkryciem, o triku ułatwiającym tworzenie i debuggowanie gry. Wpierw krótkie wprowadzenie historyczne i motywacyjne.

Nie wiem czy wy też tak macie, ale kiedy robię jakąś grę, często dodaję do niej mnóstwo skrótów klawiaturowych - powiedzmy że z kilkadziesiąt. Działania na postaci gracza, przeciwnikach, mapie, kamerze itp. Skróty obejmują zarówno zwykłe litery, cyfry, przyciski F_, specjalne (np tab, home, backspace) a także kombinacje z ctrl, shift, alt. Czasami trudno się w tym połapać. Szczególnie taki problem miałem w Ninja Kocie, gdzie ich obecność zależała od trybu (można to sobie wyobrazić jako #define) w jakim gra została skompilowana - np debug+editor-deploy miał najwięcej, sam debug bez edytora nie miał części itd. Było to bardzo przydatne, bo niekiedy za dużo skrótów i możliwości przeszkadzało (np podczas testowania), ale nie chciałem usuwać sobie *wszystkich* możliwości posiadania wglądu i interwencji w co się dzieje na ekranie, bo dzięki temu np mogłem złapać na gorącym uczynku jakiegoś buga. Minusem było to, że często łapałem się na tym że nie wiem co w tym momencie mogę zrobić, wciskałem przyciski i denerwowałem się , albo w ogóle zapominałem o jakiejś funkcjonalności ukrytej w mniej widocznych miejscach.

Teraz już konkretnie jak sobie z tym poradzić. Najłatwiej po prostu wyświetlić listę wszystkich skrótów w aplikacji po wciśnięciu jakiegoś przycisku. Ale nikomu nie chciałoby się ręcznie przygotowywać takiej listy, utrzymywać jej aktualnej itp. tym bardziej że można zrobić to w zautomatyzowany sposób. Wymyśliłem coś podobnego w implementacji do Immediate Mode GUI (https://mollyrocket.com/861 - zaczyna się od 0:50), tzn. informacje o skrótach są w zautomatyzowany sposób zbierane podczas dzialania aplikacji.

Jak wygląda typowy kod ze skrótami:


// klasa Enemies, funkcja Update:

if (CONFIG::debug)
{
if (FlxG.keys.SHIFT && FlxG.keys.justPressed("D"))
{
for each ( var enemy : Enemy in members)
{
if (enemy.alive && enemy.exists)
enemy.baloon.TypedEverything();
}
}
}


Wszystko jasne. Teraz dodajmy jeden dodatkowy element:

if (CONFIG::debug)
{

  if (Game.info_keyboard_shortcuts_show)
  {
  Game.info_keyboard_shortcuts_list += "SHIFT+D = kill all enemies\n";
  }

if (FlxG.keys.SHIFT && FlxG.keys.justPressed("D"))
        ...
}

// gdzie w klasie Game:
public static var info_keyboard_shortcuts_show : Boolean = false;
public static var info_keyboard_shortcuts_list : String;


Ponieważ kod znajduje się w ifie odpowiadającym danej konfiguracji, którego wnętrze wywoła się tylko jeśli przy danym mixie definów jest on dostępny, to w ten sposób na ekranie pokaże się lista tylko dostępnych w danym buildzie. Wiemy że takie skróty są dostępne, wiemy że inne są niedostępne. Co więcej, te define'y można łączyć z normalnymi stanami gry np. w menu są inne, w grze spauzowanej są inne niż w grze trwającej, w danym trybie edytora może być jeszcze coś innego itp.

Implementacja całości jest trywialna:


// raz na klatkę wywołać funkcję która sprawdzi czy chcesz pokazać listę.
// jeśli tak to wypisze na ekranie listę skrótów, skompletowaną w zwykłym stringu
// podczas updatowania klatki
static public function ShowKeyboardShortcuts():void
{
info_keyboard_shortcuts_show = FlxG.keys.H;

if (info_keyboard_shortcuts_show)
{
var shortcuts_list : FlxText = new FlxText(200, 10, 350, info_keyboard_shortcuts_list, true, true, false);
shortcuts_list.shadow = 0x000001;
shortcuts_list.draw();

info_keyboard_shortcuts_list = "";
}
}



Tak wygląda gotowy efekt w praktyce:



U mnie po przytrzymaniu H pokazuje się lista na górze ekranu (jak na razie wpisałem tylko kilka skrótów).

Mało roboty, prosty i elastyczny kod, działa zawsze i wszędzie, rozwiązuje konkretny problem. "Utrzymywalność" jest wysoka ze względu na to że kod obsługi skrótu oraz informujący o nim jest obok siebie. Wg mnie bardzo fajna sprawa :) Polecam i czekam na komentarze.

6
Gry / Odp: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs - PowerPack
« dnia: Grudzień 06, 2013, 18:21:58 »
Jakieś 40 min temu projekt przełamał barierę 100%, teraz jest 107, a ponieważ zostało jeszcze 6 godzin, więc jest szansa na dużo więcej :))) Grę wsparły do tej pory 43 osoby i dalej można się dorzucać, choć wszystkie najdroższe limitowane pakiety zostały zaklepane.

Ponieważ teraz już PowerPack nie będzie dostępny f2p online, wspieram.to jest póki co jedynym sposobem aby wejść w jego posiadanie. W przyszłości być może będzie on dostępny w dystrybucji cyfrowej, ale nie wiadomo po jakiej cenie, a na pewno bez tych wszystkich bonusów.

Parę dni temu PowerPack został wsparty przez redakcję CD-Action, które to pismo zostało jednocześnie mecenatem gry. O dodatku i crowdfundingu pisała większość polskich growych portali newsowych... i nie tylko growych, np. http://antyweb.pl/kot-ninja-z-krakowa-ratuje-paryz-musicie-w-to-zagrac/

Tyle ode mnie. Trochę nie mogę uwierzyć co tu się dzieje :D

7
Inne ogłoszenia / Odp: Czytnik E-booków
« dnia: Listopad 28, 2013, 22:09:20 »
Ja kupiłem PocketBook 515 mini - 5", niecałe 300zł, wifi, obsługa wszystkich sensownych formatów, polski interfejs, różne aplikacje. Dłuższa recenzja: http://www.spidersweb.pl/2013/10/pocketbook-515-mini-recenzj.html

Ze względu na mały rozmiar mieści się w kieszeni od dżinsów :) Jedyny minus dla mnie to wpisywanie tekstu - szukanie czegoś czy wpisywanie URL w przeglądarce jest powolne i niewygodne. Z tego powodu następnym razem zapewne wezmę jakiegoś z klawiaturą albo dotykowym ekranem (np. ten Nook o którym piszecie wygląda fajnie).

Długo się zastanawiałem nad Kindlem, ale zraziło mnie jak Amazon traktuje pracowników: http://internet.gadzetomania.pl/2011/09/21/zakaz-wszystkiego-poznaj-zasady-jakie-amazon-narzuca-swoim-pracownikom


8
Dźwięk / Odp: OpenAL prawie zastrzelone przez Creative - Alternatywy?
« dnia: Listopad 27, 2013, 13:23:31 »
Co ciekawe na angielskiej Wikipedii nie znajdziesz linka do www.openal.org ... rzeczywiście wygląda na to jakby ten standard miał duży problem.

Tutaj jest trochę wypowiedzi w temacie: http://gamedev.stackexchange.com/questions/34546/where-can-i-get-the-openal-sdk-for-c

Szczerze - ja nigdy nie korzystałem z tej biblioteki, do darmowych projektów FMOD albo SDL_sound/mixer, a w komercyjnych były już w silnikach zaimplementowane funkcje do odtwarzania dźwięków.

9
OpenGL / Odp: Deferred Shading - Problem
« dnia: Listopad 25, 2013, 23:00:27 »
Niestety nie pomogę ci z tym konkretnym problemem bo trochę już wody w Wiśle upłynęło odkąd bawiłem się deferredem. Natomiast jeśli chodzi o pytanie po btw, to jak najbardziej mogę polecić swoją pracę magisterską (http://rapidshare.com/share/12F095EFC91A51CFC47BDEB71B3EF7EE), w którą włożyłem sporo wysiłku - znajduje się w niej dosyć szczegółowy opis deferreda, stosowanych praktyk, kwestie związane z kartami grafiki (szczególnie DX 10), obszerna bibliografia a także conieco o optymalizacjach.

10
Gry / Odp: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs - PowerPack
« dnia: Listopad 25, 2013, 19:31:15 »
Hej! mały update:

Zebrałem do tej pory 25% środków potrzebnych do domknięcia projektu, od 16 osób (i to wcale nie jest moja rodzina ;). Pozostało 11 dni do końca. Jestem przekonany że projekt da się skończyć - będzie jeszcze sporo promocji w prasie branżowej, słyszałem też że ludzie którzy do tej pory czekają, niedługo wezmą się w garść i dorzucą coś od siebie. Im szybciej do końca tym bardziej powinno przyspieszać.

Aby skłonić ludzi do wspierania, z pomocą dziewczyny i kotów nagrałem film - tydzień kręcenia i montowania, rezultat można obejrzeć w video na górze strony:

https://wspieram.to/498-ninja-cat-and-zombie-dinosaurs-powerpack.html

Zaktualizowałem też opis projektu oraz zmieniłem jedną ważną sprawę jeśli chodzi o kwestię własności.

Także jeśli chcesz szybciej i dokładniej pisać na klawiaturze (a dla game developera to sprawa podstawowa), jeśli chcesz mieć fajną grę w której będziesz mógł ćwiczyć pisanie bezwzrokowe (dla mnie to była Typing of the Dead, teraz to Ninja Cat), jeśli chcesz wesprzeć polską scenę gier niezależnych - proszę o wsparcie :)

11
Gry / Ninja Cat and Zombie Dinosaurs - PowerPack
« dnia: Październik 23, 2013, 19:56:22 »
Hej

Dosłownie kilka dni temu zacząłem projekt finansowania społecznościowego (crowdfunding) na Wspieram.to, na dodatek do Ninja Cat and Zombie Dinosaurs. Jeśli go zrealizuję, gra dostanie potężnego kopa do miodności i długości rozgrywki. Nazwałem go "Ninja Cat and Zombie Dinosaurs PowerPack" i można go znaleźć tutaj: https://wspieram.to/498-ninjacat-dodatek.html



Bedę dźwięczny za wsparcie mnie poprzez wybranie któregoś progu i podanie info dalej.

Co będzie w PowerPacku: 1 nowy level, 1 nowy dinozaur, 1 nowy powerup, możliwość zmiany poziomu dojrzałości językowej, graficzne statystyki rysowane w czasie + liczenie WPM, wizualizacja ścieżki po której porusza się kot (przydatne szczególnie na rozgałęzieniach), urozmaicenia w zachowaniu dinozaurów (kamikadze z bombą, "rycerz" z tarczą która wymaga 100% dokładności), ekwipunek ninjy jak pajączki, rzucanie nożami i świeca dymna, oraz wersja dostępna do lokalnej instalacji (bez reklam). PS opis na stronie będzie zaktualizowany lada moment

Jako bonus jeśli projekt przekroczy odpowiednie progi, dojdzie nowy boss oraz edytor leveli. Oprócz tego osoby które wesprą projekt otrzymają fajne koszulki, kubki, naklejki, plakaty... nawet zakładki do książek! :D



Jest też aktualna dodatkowa akcja promocyjna WT i Artifex Mundi - każdy kto wesprze projekt, otrzyma dodatkowo do wyboru jedną z gier AM.

12
Gry / Odp: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
« dnia: Lipiec 08, 2013, 15:08:07 »
Dokładnie tak - mam spore oszczędności z pracy za granicą, i tak naprawdę mógłbym kilka lat przeżyć nie pracując i nie zarabiając. Miałem więc spokojną głowę, bo wiedziałem że nawet taka porażka nie wyrzuci mnie pod most. Mam małe miesięczne wydatki i w razie czego też możliwości pracy freelancerskiej za świetne stawki (webdev), więc jestem ubezpieczony na wszystkie fronty. Piszę o tym tak transparentnie aby inni ludzie biorący się za swoje indie projekty, rzucający pracę na etacie itp, mieli jakiś realistyczny punkt odniesienia. 9 miesięcy w plecy boli, ale ja jestem w trochę innej sytuacji... Również przez tego postmortema spłacam dług karmiczny ;) bo zanim wziąłem się za projekt, czytałem wiele postmortemów innych twórców, którzy również bardzo otwarcie pisali o swoich zarobkach.

Myślę też że w pewnym sensie taki wynik był do przewidzenia i z tym się liczyłem, bo rzadko który biznes zarabia od samego początku, a tak naprawdę to 90%+ z nich upada. Natomiast nie mam ochoty ciągle dokładać do interesu, i zebrawszy sporo doświadczenia, teraz już wiem co robić a czego nie robić, jak robić, czego można oczekiwać. Myślę że już drugi projekt na siebie zarobi.

13
Gry / Odp: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
« dnia: Lipiec 07, 2013, 10:33:54 »
Napisałem do Alawaru ładnego maila ale się nie odezwali :( Natomiast skontaktowali się ze mną 2 inni ludzie z innych firm, z czego z 1 dobiłem targu i sprzedałem sitelocka... kolejne 250 do kolekcji. Miło, choć nie zmienia to w żadnym stopniu powodzenia finansowego.

Super easy - być może, chociaż nie słyszałem za dużo krzyków o to że easy jest za trudne. Ostatnio natomiast niektórzy narzekają że gra jest za krótka i/lub  za łatwa - Wyszo np. wczoraj na twitterze pisał że przydałby się super hard :]

Btw, w ostatnim tygodniu się sporo działo. Zamówiłem u pewnego filmowca trailer: http://www.youtube.com/watch?v=iWN__TSZHDY - jeszcze świeży :)

Wrzuciłem też info na portale social sharing. Gdyby ktoś na reddicie albo wykopie chciał kliknąć plusik, będę dźwięczny.

Last but not least, założyłem fanpage: www.facebook.com/koshmaar.games  Jakby ktoś chciał być na bieżąco z updatami oraz kolejnymi produkcjami.

14
Gry / Odp: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
« dnia: Czerwiec 26, 2013, 00:10:37 »
Kos: omg, ale wtopa XD

WhiteLighting:
1. Dziękujemy. Muzyka oczywiście nie moja, autorem jest Kostya Dolgushyn (podany w creditsach).
2. Przypomnienie o tym że tekst do wpisania jest na dole pojawia się w przypadku wykonania zbyt wielu błędów w jednym słowie. Dodałem to po obserwacji wielu graczy w real life - próbowali wpisywać słowo, z jakiegoś powodu im to nie szło, irytowali się że gra nie akceptuje ich słów - a to po prostu np. ręka przesunęła im się o 1 rząd w lewo. W takim wypadku aby gracz nie ginął, pauzuję grę aby dać chwilę na ochłonięcie, pokazuję że słowo które mają wpisać wygląda właśnie tak i wpisali już tyle, oraz przy okazji przypominam że na dole mają cały czas podgląd na drugi balonik ze słowem (bo zaskakująco wielu graczy jego nie widziało i patrzyło tylko pod dinozaurami).
3. Gra jest w całości wczytywana w preloaderze przed menu. To co możesz obserwować to np. na Newgrounds (albo Kongregate, nie pamiętam) przycisk Next level jest dezaktywowany bo inaczej gracz po wciśnięciu go przed pokazaniem się high scorów z któregoś z tych portali powodował pojawienie się high scorów na ekranie z wyborem leveli - pojawiały się z kilkusekundowych opóźnieniem właśnie z powodu wczytywania bo to zewnętrzne API - itp. błędy. Aby przyspieszyć pokazanie się statsów polecam raz wcisnąć spację albo enter :) wtedy button powinien się odblokować.
4. Jeden John Hammond wie jak brzmiał triceratops ;)


15
Gry / Odp: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
« dnia: Czerwiec 25, 2013, 01:01:54 »
Dokładnie, połowa pomysłu pochodzi z Typing of the Dead :] ja tego 3d fpp cinema-shootera (czy jako to nazwać) przełożyłem na 2d platformówkę.

Menu się podoba? Super, bo czytałem też jedną opinię że koszmarne :] Tutoriale - wiem, ten element kuleje, posypuję głowę popiołem.

Zrobiłem literówkę w Cthulhu? O ftaghn, a przecież sprawdzałem pisownię na wikipedii :( to dlatego gra się nie sprzedała dobrze, przedwiecznych obraziłem. Natomiast Whoose zainspirowałem się z adresu strony whooseline.pl . Obie poprawione, będą w kolejne wersji jak się nazbiera wystarczająco zmian.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 27