Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Charibo

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 149
1
Gry / Odp: Red Green Blue [Android][Free]
« dnia: Wrzesień 14, 2014, 18:08:26 »
Gra jest bardzo wciągająca, bardzo dobrze zrobiona i w ogóle dopracowana. Tylko że jest bardzo trudna. Co mnie denerwuje, to losowe zmienianie kolorów - znaczy gram R, potem B, potem znów R i rozbijam się na którymś ze starych, czerwonych klocków. Mogłoby w jakiś sposób mówić jaki kolor będzie następny. Nie wiem, czy nie byłoby fajnie umożliwić przechodzenie pomiędzy starymi klockami, ale to luźna sugestia, może bardzo nietrafiona. Gdyby zaś bomby wybuchały po zetknięciu z jakimkolwiek klockiem pewnie byłoby bardziej arcade, pewnie za łatwo, ale to też taka zmiana którą mógłbym sobie wyobrazić jako udaną.

W każdym razie, propsy za naprawdę fajną grę, która zajmuje mi tony czasu (i ciągle nie mogę przejść tej magicznej granicy 500pkt :| )

2
Sprzedam / Odp: Pomysł
« dnia: Grudzień 25, 2013, 20:56:59 »
Wybacz pytanie, ale jakie masz za sobą doświadczenia komercyjne? Zdaje mi się że dość niewielkie. Wydaje mi się też, że przeceniasz wartość pomysłu, nie tylko twojego, ale generalnie. Pomysł, jeśli jest rewolucyjny, to jakieś 5% sukcesu. Jeśli nie jest rewolucyjny tylko przeciętny, to może z pięć promili. W twoim przypadku, jakkolwiek dobry by pomysł nie był, jest on warty w przybliżeniu 0zł. I tyle też ja i, jak sądzę, reszta warsztatu może ci zapłacić.

Jeśli uważasz, że twój pomysł jest warty więcej, to po co się dzielić? Weź dotację z unii, pożycz od rodzinki trochę hajsu, nie wiem, idź do venture capital jakiegoś, i realizuj go sama. Wtedy też zobaczysz, ze twój pomysł był na tym etapie nic nie warty. Warta cośtam jest praca włożona w jego rozwój. Jak zdobędziesz trochę kasy (that's the easy part) ,będziesz siedzieć dzień i noc, i i tak może się nie udać. Ta droga jest dobra, jeśli jesteś na prawdę pewna swego. I jeśli trochę zmienisz postawę, bo na razie wygląda mi na to, że do stabilności emocjonalnej kogoś kogo ktokolwiek chciałby nazwać swoim kontrahentem w interesach trochę ci brakuje ;P


3
C# / Optymalizacja kopiowania tablic pikseli.
« dnia: Listopad 06, 2013, 21:36:27 »
Cześć,

Mam pewną trudność - otóż potrzebuję przekopiować teksturę z IplImage (struktura używana przez OpenCV, a w moim przypadku OpenCVSharp) do Texture2D z Unity3D. Szybkie i brudne kopiowanie nie zdało egzaminu. W moim kodzie próbowałem używać czegoś plus-minus takiego:
void IplImageToTexture2D (IplImage displayImg)
{
    for (int i = 0; i < height; i++)
    {
        for (int j = 0; j < width; j++)
        {
            float b = (float)displayImg[i, j].Val0;
            float g = (float)displayImg[i, j].Val1;
            float r = (float)displayImg[i, j].Val2;
            Color color = new Color(r / 255.0f, g / 255.0f, b / 255.0f);
            videoTexture.SetPixel(j, height - i - 1, color);
        }
    }
    videoTexture.Apply();
}
Jednak jako-tako wydajność mam tylko dla tekstury 320x176. Tymczasem marzyłaby mi się rozdzielczość HD. Po pobieżnym dość profilowaniu, ustaliłem że za tragiczną wydajność odpowiada sama pętla kopiująca wartości, nie zaś Texture2D.Apply (Apply wykonuje się w kilkanaście/dziesiąt ms, tymczasem  pętla zajmuje po 200, 250ms co klatkę).

Stąd też moje pytanie do braci warsztatowej - czy są jakieś sposoby, żeby ogarnąć to szybciej? Mam w zanadrzu mały workaround używając wbudowanej w Unity3D WebCamTexture, ale nie chciałbym go stosować, bo tracę wtedy kontrolę nad ustawieniami kamery. Dodatkowo, nie wiem jak używać unsafe w Unity i nie wiem czy to w ogóle możliwe. Czy mogę liczyć na jakieś pomysły? :) Nie muszę chyba dodawać, że moje google jest tępe i nic ciekawego mi nie powiedziało. ;)

4
.NET i XNA / Odp: Problem z wyświetlaniem modelu w XNA 4
« dnia: Kwiecień 24, 2013, 14:17:08 »
@up: :-O, naprawdę nie można nawet ładować jakiś plików efektów *.fx, które są faktycznie szaderami?
Nie programowałem w XNA od jakiegoś czasu, ale kiedy jeszcze programowałem, to można było pisać szadery i je używać bez ograniczeń :)

6
Dyskusje / Odp: Tworzenie gier a ochrona praw autorskich
« dnia: Marzec 12, 2013, 15:12:58 »
Licencja jednym, ale nie wiem czy w tej sytuacji nie mają też zastosowania prawa autorskie. Te z kolei są nadawane z chwilą ustanowienia dzieła, czyli w praktyce pokazania go komukolwiek innemu niż ty, nawet jeśli jest niedokończone. Innymi słowy, gdybyś wrzucił do Internetu cokolwiek co zrobisz, i nawet jeśli nic na ten temat nie napomkniesz, to nikt nie może tego bez twojej zgody używać.

7
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2013
« dnia: Marzec 03, 2013, 21:49:00 »
Też wnoszę prośbę o tę funkcjonalność. Ewentualnie jeśli komuś chciałoby się napisać toola do robienia screenów z pdfów byłbym wdzięczny.
Nawiasem mówiąc szkoda że screenup już nie działa...

8
Nie wiem co jest nie tak z tą gierką, że absolutnie każdy w tym wątku ją objechał. Jest to zapewne jedna z pierwszych, jeśli nie pierwsza gra autora, a jego pierwszy post na forum otwiera ten wątek... Gra nie wymiata, ale jak na pierwszą produkcję jest i tak bardzo spoko. Tym bardziej że nie jest wyklikana w niczym, tylko napisana własnoręcznie. Mi się podoba :) Konstruktywnej krytyki sobie oszczędzę, bo można ją wyłuskać z poprzednich postów.

9
Silniki / Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
« dnia: Luty 06, 2013, 23:25:54 »
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)

10
.NET i XNA / Odp: XNA is dead
« dnia: Luty 03, 2013, 23:41:55 »
Dobre rzeczy, które zrobił, skończyły się na jego interpreterze BASICa... Potem było tylko wykupowanie innych firm i robienie monopolu - od MS-DOS do dzisiaj. Jego motywacją było zarabianie pieniędzy, a nie robienie czegoś dobrego
Coś ci się chyba zapomniało, jakie jest główne zadanie spółki akcyjnej. Szerzej - jakie jest główne zadanie jakiegokolwiek przedsiębiorstwa. Microsoft to nie Armia Zbawienia ani żadna organizacja pożytku publicznego czy non-profit. Zarabianie pieniędzy to motywacja każdego przedsiębiorcy, akcjonariusza i inwestora.

11
Projekty rozpoczęte / Odp: Dead_weels [prototyp]
« dnia: Styczeń 29, 2013, 01:31:57 »
@Nest możesz mi powiedzieć co próbujesz osiągnąć zasypując to forum coraz to nowymi pomysłami i mini projekcikami z których i tak nic nie będzie ?
Delikatnie przypominam, że forum jest publiczne i każdy ma prawo zasypywać je czymkolwiek dopóki nie spamuje natarczywie, nie łłamie regulaminu ani netykiety i pisze w miarę na temat. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że do bycia zasypywanym postami w pewnym stopniu forum służy :)

12
Dystrybucja i promocja / Odp: Jednoosobowa firma, kilka pytań
« dnia: Styczeń 24, 2013, 11:05:37 »
2. Dofinansowanie z PUP dla firm jednoosobowych - dobrze rozumiem, że w większości urzędach
o ile nie wszystkich, muszę przez 12 miesięcy być bezrobotnym, i nie odrzucić żadnej oferty?
Czyli jako uczeń, który kończy w tym roku szkoę, po prostu mam pecha, i muszę przesiedzieć
te 12 miesięcy po dofinansowanie?
O ile wiem, to trzeba być bezrobotnym nie 12, a 3 miesiące, ale może w moim PUP-ie jest inaczej. Z tym, że jeśli chcesz potem iść na studia i nikogo w urzędzie nie oszukiwać to niedobrze, bo nie możesz być studentem ani uczniem żeby zarejestrować się na bezrobotnego. Sam tej dotacji nie brałem, ale bliski znajomy brał i procedura jest raczej spoko, z tym że fajnie jest jeśli mieszkasz trochę na wiosce - mają tam luźniejsze podejście do drobnych formalności. Możesz też zgłosić się do PAIP, wtedy status studenta wręcz pomaga :)

- jak wygląda nadawanie licencji i na czym polega?
- co z nazwą w papierach? Nie mogę chyba w tym wypadku wpisać w dokumentach
  "tworzenie oprogramowania"? W takim razie co? "Obsługa dostępu do strony"?
  I ogólnie nikt się nie ma prawa przyczepić, że robię co także te programy?

3. Co z PKD? Doszedłem do 63.XXX - dalej nie wiem co wybrać
Licencję możesz swojemu programowi nadać taką, jaką ci się podoba, dopóki jest zgodna z obowiązującym prawem. Pamiętaj też, że od tworzenia oprogramowania masz 50% kosztów uzyskania przychodu :) Pamiętaj też, że jeśli zatrudnisz sobie kogoś do pisania tego programu, to musisz koniecznie uwzględnić na umowie przekazanie majątkowych praw autoskich, to jest kluczowe. W dokumentach wpisujesz zasadniczo prawdę, chyba że doświadczony księgowy powie ci inaczej. Jeśli tworzysz oprogramowanie, to "tworzenie oprogramowania", jeśli udzielasz dostępu do strony, to "udzielenie dostępu". Z tym, że nie wiem jakie dokumenty masz na myśli, mógłbyś doprecyzować? :)

Jeśli chodzi o PKD, to dodrukuj sobie tych załączników gdzie można je wpisywać i wpisuj wszystkie które wydają ci się choć trochę, ciupkę podobne do tego co możesz kiedyś robić. Z tym, że jeśli prowadzisz działalność niezgodną z PKD, to masz trochę kłopot, bo nie możesz odliczać VAT-u od róznych zakupów które są unrelated do twoich PKD ani traktować ich jako kosztów :) Z resztą, to jest pierdoła, bo PKD aktualizuje się w urzędzie w godzinę, łącznie ze staniem w kolejce. :)

13
OpenGL / Odp: Wyeliminowanie zlewania się obiektów
« dnia: Grudzień 24, 2012, 14:32:43 »
Światło + jakieś Ambient Occlusion (SSAO, HBAO) + cienie :)

14
Windows / Odp: co na deactivate?
« dnia: Grudzień 16, 2012, 14:31:01 »
Co powinna robic (windowsowa) gra na deactivate (tj pewnie i lost focus jak i minimise) - zarzucić pause? (jelsi pause to jak zrobic flage i na niej wuwolywac update frame w glownym loopie a jak nie to same sleepy? czy moze jeszcze cos wiecej?
Powinna nalać użytkownikowi whisky i zamówić dziwki. Qrde, używaj czasem własnej głowy, to nie boli. Sam możesz wpaść na to że powinna się pauzować. Powinieneś wpaść też na to jak to zrobić. Jeśli pytasz o to, czy wstawić do main loopa sleepy ( :O ) czy zrobić flagę, to zaryzykowałbym nawet stwierdzenie że w życiu nie napisałeś żadnej gry real time i absolutnie wszystkie twoje posty to nic nieznaczące, teoretyczne rozważania na wydumane tematy.

15
Oferty pracy / Odp: programista gier
« dnia: Grudzień 05, 2012, 01:11:54 »
Jakie miasto? Grudziądz? Warto byłoby o tym wspomnieć :)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 149