Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - marioX56

Strony: [1]
1
Szkółka / Odp: zadanie z tablicami
« dnia: Maj 06, 2015, 20:51:20 »
Przepraszam, że się wtrącam, nie podając rozwiązania, ale... Jeśli masz problem z zadaniem ze SPOJa, to polecam tamtejsze forum. Uwierz mi, że jak chcesz się nauczyć programować, to znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje. Co by nie było warsztat to portal raczej ściśle związany z grami.
Tak btw. polecam odrobinę pokory, bo (nie obraź się) ale odniosłem wrażenie, że jesteś delikatnie bezczelny.

2
Design / Odp: Sense of humanity - gra akcji FPS
« dnia: Grudzień 27, 2014, 00:05:18 »
Witam. Dziękuję za odpowiedzi i zwrócenie uwagi na relacje gracz-bohater. Przyznam szczerze, w czasie planowania nie spojrzałem na grę oczami gracza. Zajmę się tym w najbliższej wolnej chwili.
W każdym razie, co do samych decyzji czy wniosków bohatera, które niekoniecznie będą musiały się podobać graczowi - chodziło mi głównie o m.in wiarę bohatera (w żadnym wypadku nie chcę atakować religi, tylko przedstawić spojrzenie na nie ze strony ateisty) czy mi się to uda nie wiem. Muszę jeszcze spędzić parę pięknych wieczorów na przeczytanie wielu książek, artykułów, poobserwowaniu ludzi by doszlifować główne aspekty gry. Przyznam się też, że pisząc "... Z którymi gracz niekoniecznie będzie musiał się zgadzać" wziąłem pod uwagę charakter wielu ludzi, ich spojrzenie na świat, które okazały się bardzo zgodne ale i różne zarazem, dlatego też chciałem się zabezpieczyć stwierdzeniem, że nie każdemu muszą one przypaść do gustu.

@Xirdus czy mógłbyś opowiedzieć mi co spowodowało, że nie polubiłeś bohaterów CoJ: więzy krwii, ale co jednocześnie przyczyniło się do (przypuszczam) przyjemnego ukończenia rozgrywki? Przyznam, że nie grałem i raczej nie zagram, także ew. spoilery mi nie straszne. Z góry dzięki.

Niestety mam ograniczony czas, dlatego resztę nieścisłości wyjaśnię później. Chciałbym też przeprosić za ewentualne błędy, piszę na tablecie i mogłem jakichś nie wyłapać, więc tylko jak wejdę na komputer to wszystko poprawię.

3
Design / Sense of humanity - gra akcji FPS
« dnia: Grudzień 23, 2014, 17:06:46 »
Witam! Po długiej przerwie, którą przeznaczyłem na szukanie inspiracji, w końcu stworzył mi się w głowie zalążek historii, którą sukcesywnie uzupełniam o nowe pomysły. Chciałbym w tym wątku przedstawić krótko dotychczasowy pomysł gry. Prosiłbym o jak najbardziej konstruktywną krytykę, wytyczenie blędów i uwagi.

Pomysł
Czas akcji odbywałby się ok. roku 2025-30. Gra opowiadała by historię młodego żołnierza, któremu dopiero "kształcą się" własne ideologie. Zmuszony zostaje on do wzięcia udziału w wojnie toczącej się na granicy Polsko-Rosyjskiej od której rozpoczyna się III Wojna Światowa.
Planuję w grze umieścić elementy psychologiczne, które zmuszałaby, czy może raczej zachęcałyby do refleksji na temat wojny. Bohater w trakcie "przygody" będzie kształtował coraz bardziej swoje spojrzenie na świat, z którymi gracz nie koniecznie będzie musiał się zgadzać.
Dlaczego tytuł Sense of humanity? Ponieważ zastanawiamy się, bądź zastanawialiśmy się nad nim. Tytuł odnosi się do końcowego wniosku bohatera.
Teraz, dlaczego wybrałem gatunek FPS? Uznałem, że pokazanie tego z widoku młodego żołnierza, który będzie miał praktycznie ciągłą styczność z śmiercią, co na dodatek przeplecione będzie z elementami psychologicznymi, wzbudzi więcej emocji.
Nie chciałbym też zdradzać w tym momencie szczegółowej fabuły, ponieważ jest ona jeszcze w powijakach i wymaga wielu poprawek. W przyszłości dodam jak będzie zainteresowanie.

Proszę o opinie co sądzicie o tego typu grze? Czy to może się udać? Macie jakieś pomysły, uwagi? Czy połączenie akcji, psychologii i gatunku FPS wyjdzie na dobre?
Dziękuję za wszelką pomoc.

Inspiracje
Metro 2033 Dmitriego Glukhovskiego - mimo iż gra nie będzie opiewać w klimatach przedstawionych w książce, to po lekturze bardzo spodobały mi się pewne kwestie, które zmusiły mnie do pomyślenia.

4
Szkółka / Odp: C++ pomoc w wytłumaczeniu
« dnia: Kwiecień 23, 2014, 23:23:31 »
 Dzięki wielkie. Dokładnie chodziło mi o operatory ?:. Dzięki za pomoc. Mogę przystąpić do dalszej pracy, ale to chyba już jutro. Że też wcześniej tego nie zrozumiałem...

5
Szkółka / C++ pomoc w wytłumaczeniu
« dnia: Kwiecień 23, 2014, 23:02:24 »
 Witam! Kształcąc się w programowaniu stwierdziłem, że teoria niczego mnie nie uczy. Toteż postanowiłem, że napiszę "Kółko i krzyżyk" w konsoli. Złapałem dokumentację c++ w łapę i zacząłem pisać. W trakcie tego natknąłem się na pewien problem, który z pomocą kodu znalezionego w internecie udało mi się rozwiązać. W każdym razie, w tym kodzie znajdują się dwie linijki, których do końca nie rozumiem - a oto one:
player=(player%2)?1:2;oraz
mark=(player == 1) ? 'X' : 'O';Mógłby mi ktoś wytłumaczyć co one robią i dlaczego? Z góry dzięki za pomoc!

Strony: [1]