Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Machiaweliczny

Strony: [1]
1
Hejka,

Chciałbym osobom zabierającym sie za naukę programowania grafiki 3D polecić świetny kurs algebry linowej od 3blue1brown - https://www.youtube.com/playlist?list=PLZHQObOWTQDPD3MizzM2xVFitgF8hE_ab - który napewno wiele by mi rozjaśnił na początku zabawy. W języku angielskim tylko, ale naprawdę super intuicję daje. Spoko też jest https://www.khanacademy.org/math/linear-algebra

Jeśli chodzi o troszkę bardziej praktyczny kurs podstaw grafiki 3D to ten mi się też podobał
 - https://classroom.udacity.com/courses/cs291

Co sądzicie o tych kursach? Znacie jakieś lepsze? Jest gdzieś na forum zbiór linków z dobrymi materiałami do nauki? Może warto było by podpiąć te kursy?

2
Tworzenie silników / Odp: Tworzenie silnika gry MMO - C++/SFML
« dnia: Październik 02, 2014, 14:41:14 »
Chyba chodzi o to by wysyłać tylko input. Czyli serwer reaguje na input i client reaguje na input. Jak nikt nie hackuje to będzie miał to samo na kliencie to co jest na serwerze.

Przykład:
Ktoś klika strzałke w góre:
- ruszasz na kliencie postacia o iles pixeli w góre i robisz symulacje logiczna tez na kliencie(Jak robisz przez UDP i nie doszedl to nie robisz nic juz na kliencie tylko ślesz jeszcze raz input)
- wysylasz na serwer pakiet "input(player_id, keystroke_id)"
- na serwerze tylko symulacja logiczna/fizyczna
Zalety:
- Dość odporne na hacki, gdyż jest to tylko terminal
- Mała zużycie zasobów sieciowych
Wady:
- Powtórka logiki na kliencie
- Nie wiem jak to z serwerami przy bardziej rozbudowanych produkcjach

Oczywiście to co napisałem wyżej jest niemożliwe i dlatego się tego nie stosuje, bo co jakby nasz klawisz nie doszedł do serwera/albo dostaniemy dc + nieuwzglednia laga. Serwer musi nam przesylac wyniki logicznej  symulacji, żeby wprowadzać poprawki, ale symulację i tak się robi na cliencie( Jak dostaniesz dc to postać i tak idzie, coby lagi za bardzo widzoczne nie były )

3
Polecam node.js - pisze się bardzo prosto

Mogę polecić 2 gierki otwartozródłowe - wlaśnie takie mmo / moba w html5 i node.js
Polecam kurs na Udacity( nie tylko ten )

Strony: [1]