Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kyroaku

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 16
1
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 05, 2019, 16:42:14 »
Kurde, faktycznie te drony mimo, że mają ten kontroler, to można też sterować nimi z telefonu. Zmyliło mnie to, że w opisach tych dronów nie ma nawet słowa o WiFi, czy aplikacji na telefon.

Cytuj
Więc spodziewałbym się, że każdy/większość takich dronów używa takiego samego protokołu
Jeśli się okaże, że tak jest, to fajnie. Warto spróbować poszukać. Spodziewałem się jednak, że znajdzie się jakiś chiński szmelc zaprojektowany z myślą o pisaniu pod niego kontrolerów (właśnie coś a'la AR Drone).

W każdym razie dzięki za pomoc :)

2
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 05, 2019, 01:12:31 »
Cytuj
Więc trochę nie rozumiem po co szukać drona, do którego trzeba by napisać jeszcze apkę, skoro już na rynku są takie drony dostępne masowo?
Nienawidzę, kiedy ktoś mówi "po co chcesz to sam robić? Przecież to da się kupic." :P

Chodzi o to, że mam aplikację, która steruje dronem na podstawie obrazu z jego kamery. Rozwijałem to na podstawie symulatora drona i chcę to "przeportować" na rzeczywiste urządzenie.

Z funkcjonalności takiego drona potrzebuje jedynie, żeby wysyłał obraz z kamery w czasie rzeczywistym i odberał komendy sterujące (na przykład wartości zadane kątów pitch, yaw, roll).

Jeśli chodzi o te najtańsze, chińskie drony to właśnie widzę, że one zwykle działają radiowo i mają dedykowany kontroler, a nie aplikację na telefon. Druga sprawa, że fajnie by było, jakby gdzieś w dokumentacji było podane przynajmniej jak łączyć się z dronem (IP, porty, etc).

Jeśli chodzi o cenę, to myślałem, że znajdę tańszą (i mniejszą :P) alternatywę do AR Drone (nowy 600zł).

Jest na przykład coś takiego:
https://pl.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_568643.html?wid=1433363&currency=PLN&vip=17567654

Ale czy uda mi się z nim w ogóle połączyć nie wiedząc nawet na jakim porcie odbiera dane?

3
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 04, 2019, 00:15:43 »
Wlutowanie Esp w miejsce mikrokontrolera wydaje mi się poronionym pomysłem, ale nawet jeśli to nie głupie, to nie o to mi chodzi.

4
Inne / Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 03, 2019, 16:54:34 »
Cześć,

Poszukuję drona, do którego w miarę prosto można napisać apke do sterowania. Coś takiego jak Ar Drone 2, tylko możliwie jak najtańszego.

W Ar Drone 2 komunikacja odbywa się za pomocą WiFi. W dokumentacji opisany jest protokół komunikacji, metoda kompresji obrazu itd. Wie ktoś, czy tanie drony też coś takiego oferują?

Pozdrawiam.

5
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 19, 2019, 22:13:13 »
Dzięki. A nie będzie tutaj problemu w którym po połowie drigi obiekt się obróci o 180 stopni w osi wektora kierunku? Chodzi mi o ten klasyczny problem przez który najczęściej ludzie przechodzą z macierzy na kwaterniony. 😃

Też o tym pomyślałem i wydaje mi się, że jak wektor 'up' będzie skierowany tak, jak to opisałeś, czyli od środka sfery do obiektu, to problemu nie będzie.

6
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 19, 2019, 17:31:09 »
https://stackoverflow.com/questions/349050/calculating-a-lookat-matrix

Oś 'z' to kierunek i interesuje cię z tego tylko część związana z rotacją, a więc macierz 3x3. Powinno styknąć.

7
Napisałeś taki referat i nawet się nie zastanowiłeś, co miałem na myśli. Nie wiem, co chciałeś udowodnić, ale pod względem tego, o co mi chodziło, twój "przekształcony" kod jest tak samo kiepski, jak jego pierwsza wersja. Zadziała tylko dla obrazów o konkretnej, stałej wielkości. Serio, nic więcej nie miałem na myśli :)

8
Nawet snake w konsoli nie jest łatwym wyzwaniem dla kogoś, kto się uczy programować od zera. I nie chodzi o to, żeby być ekspertem programowania zanim zacznie się używać zaawansowanych narzędzi, jak Unity/UE. Wręcz przeciwnie. Dobrze jest używać zaawansowanych rzeczy, zobaczyć jak działają i potem przy nauce czerpać z nich inspiracje.

Ja bym radził ogarnąć podstawy C#, potem zacząć bawić się w Unity3D. W między czasie polecam ogarnąć przynajmniej jakieś filmiki na YT związane z matematyką w grach. Nie chodzi o liczenie różnych rzeczy, ale rozumienie (potrafienie sobie zwizualizować) wektorów, macierzy, przekształceń etc. Żeby nie błądzić we mgle.

Cytuj
To mogę zacząć kodować na takich programach np. CodeBlock(C++) lub Eclipse(Java)?
Nie no w takich programach się kodzi od razu :P No może nie w Eclipse. Tego to najgorszemu wrogowi nie życzę :P

W C++ faktycznie dużo ludzi kodzi w Code::Blocks. Nie wiem tylko, czy to się tyczy Unity. Raczej standardem jest Visual Studio oraz MonoDevelop.
Do Javy zdecydowanie polecam IntelliJ Idea. Konkretne środowisko.
C# to chyba raczej Visual Studio.

Dlaczego mówię tylko o Unity3D? Uważam, że jest prostsze na początek, a w programowaniu najważniejsze to nie zniechęcać się.

Cytuj
mam sie uczyć z angielskich kanałów czy lepiej z polskich (jak coś to znam angielski w miarę dobrze)?
Angielskich. Jest tego więcej, bardzo często jest to bardziej rozbudowana i pewniejsza wiedza. Nawet polacy robią takie rzeczy po angielsku.

9
Cytuj
Nie wiem co prawda jak wygląda kod Twojego silnika, ale ten pseudo zapis powinien coś Tobie dać:
Position position;
...
if( sprite->type == CHARACTER )
    position.y -= 1;
sprite->Draw( screen, position );
Powinien dać do zrozumienia, czego nie powinno się robić. Rozwiązanie, które dopisał OP jest miliard razy lepsze, bo jest ogólne, nie szczególne.

10
Szkółka / Odp: SDL2 mysz poza ekranem
« dnia: Wrzesień 15, 2018, 23:46:50 »
A ludzie mówią, że bez pokazania kodu nie da się pomóc... :D

11
Szkółka / Odp: SDL2 mysz poza ekranem
« dnia: Wrzesień 15, 2018, 23:08:41 »
Nie masz czasem nawalone w obsłudze eventów? Sprawdzasz typ eventu jaki przyszedł? Jeśli wszystko dobrze robisz, to raczej wątpię, że coś takiego może mieć miejsce.

12
Szkółka / Odp: SDL2 mysz poza ekranem
« dnia: Wrzesień 14, 2018, 14:57:18 »
void SDL_SetWindowGrab(SDL_Window* window,
                       SDL_bool    grabbed)

Spróbuj tego.

A co do rady laggyluk'a, to w SDL2 jest opcja która wprowadza okno w tryb takiego niewidzialnego, nieruchomego kursora. Ruch myszki jest rejestrowany, ale sam kursor nie zmienia pozycji (i domyślnie jest niewidzialny).
int SDL_SetRelativeMouseMode(SDL_bool enabled)

13
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Quill3D
« dnia: Lipiec 10, 2018, 20:56:15 »
To chyba będzie mój ulubiony projekt na warsztacie aktualnie, także chętnie będę obserwował postępy ;) Chętnie bym też poczytał, gdybyś chciał się podzielić różnymi ciekawostkami w aktualnych rozwiązaniach. Samo dodawanie linków też pewnie zrobiłoby z tego dobry projekt-tutorial. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś sporo osób walczyło z rzeczami, które właśnie dodajesz. Sam byłem taką osobą :)

14
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Warsztat Summer of Code 2018
« dnia: Lipiec 02, 2018, 14:22:28 »
Cytuj
(silnik plus gra w trzy miechy to już całkowite szaleństwo)
Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.

Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Ktoś kto już rozwija swój silnik latami będzie mógł go zaprezentować na przykład tworząc na nim gierke. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie zamierza pisać silnika, nie będzie musiał tego robić.

15
C++ / Odp: Error: Attempting to reference a deleted function
« dnia: Marzec 28, 2018, 00:02:28 »
Ok, generalnie taki błąd wywala przy zapisie:
map1 = map2;
Gdzie map1 i map2 to są mapy z elementami o typie, w którym faktycznie nie ma konstruktora kopiującego (np jest usunięty przez "=delete"). Piszę to, ponieważ w przypadkach kiedy jawnie napiszemy:
map1[0] = new MapElement(map2[0]);
To kompilator zaprowadzi nas bezpośrednio do miejsca błędu, a w moim przypadku dostajemy linię z deklaracją mapy.

U mnie jednak problem polegał na tym, że w ścieżkach miałem ustawiony folder "include" Visual Studio 2013, a używałem Visual Studio 2015. Nie wnikam, co tam się dokładnie stało, bo wcale mnie nie dziwi, że przy takim bajzlu coś nie działa.

swoją drogą to nie powinno być tam pointera zamiast klasy?
std::map<int, AnimationKey*>animations;

Dlaczego "powinno"? Powiedziałbym, że nawet gdyby klasa była bardziej rozbudowana, to to zależy od przeznaczenia tej mapy. Jeśli jestem świadom tego, że użycie mapy może się wiązać ze znaczącym czasem przemielenia tego, to chyba nie ma problemu? Czy może chodzi o coś innego?

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 16