Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szaruga

Strony: [1] 2 3 4
1
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Czerwiec 04, 2018, 21:35:50 »
Trochę nudny ten klasyczny hex rzut ;)..................

Kwestia gustu ;)
 Od kiedy zmieniłem koncept z 3D na 2D, nieliczni którzy jeszcze mi kibicowali odwrócili się ode mnie :). A co do tego edytora który pokazałeś - całkiem zgrabny i podoba mi się elastyczność edycji, ale nie mam ani zdolności graficznych ani kasy żeby coś takiego zrobić. Poza tym, taki koncept nie bardzo mi jednak pasuje, no i skala też inna.
Jeśli już - to bardziej pasowałoby mi coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=Ei7dynZ71TQ
w grze wygląda to tak:
http://i2.17173cdn.com/9axtlo/YWxqaGBf/gamelib/20180112/ECgfVpbmdtDjpfw.jpg

No ale 300zł piechotą nie chodzi, i musiałbym stosunkowo sporo pracy i kasy włożyć w dostosowanie tego do swojej koncepcji, natomiast te "nudne" klasyczne hexy - jakoś dają radę...

P.S.
Zdaję sobie sprawę że mój projekt jest anty-medialny sam w sobie i nawet jeśli go ukończę to nikt go nie zauważy oprócz garstki znajomych, ale to fajny sposób na utylizacje resztek wolnego czasu, więc ok :)

2
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Czerwiec 03, 2018, 20:54:35 »
Skończyłem system marketów, wszystkie podstawowe/niezbędne funkcje są gotowe i przeszły pomyślnie pierwsze testy.

Znalazłem też zgrabnego "sprajta" i wygląda to teraz mniej więcej tak:
 https://www.dropbox.com/s/kkybfbv7pd2smig/2018-06-03_19-57-36.png?dl=0
 https://www.dropbox.com/s/08ofiewb9chj3lj/2018-06-03_19-40-12.png?dl=0

3
Projekty rozpoczęte / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« dnia: Czerwiec 03, 2018, 20:49:59 »
Też chętnie się czegoś dowiem, bo komunikacja serwer-klient to nie jest moja mocna strona a właśnie teraz jak wróci z urlopu mój nauczyciel powoli biorę to na warsztat...

4
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Maj 24, 2018, 21:46:50 »
Pierwsze testy systemu targowisk regionalnych - zakończone pomyślnie.
- wybieranie przedmiotów sprzężone z wyszukiwaniem i wyświetlaniem wszystkich ofert wybranego przedmiotu z danego regionu
- tworzenie ofert kupna - warunkiem jest posiadanie kasy na koncie (wszystkie markety mają wspólny system bankowy
- tworzenie ofert sprzedaży - warunkiem jest posiadanie przedmiotu w magazynie danego marketu

Z podstawowych mechanizmów brakuje jeszcze kupowania i automatycznej sprzedaży/kupna
Nie powinno to być trudniejsze niż to co już jest zrobione :slight_smile:

Przy okazji... nie mogę się zdecydować jaki system walutowy zastosować... czy taki jak  w EVE - że mamy jeden rodzaj kasy czy taki  w rodzaju miedziaki/srebrniki/złoto...
Oba mają plusy i minusy... może po prostu zacznę od prostszej wersji...

Link do filmiku z opisywanymi wyżej funkcjami:

https://youtu.be/90X14Jzv3iI

5
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Maj 16, 2018, 22:26:52 »
Witam.

Garść informacji:
- Pomaga mi w niewielkim stopniu mój nauczyciel programowania, podjął się zrobienia pathfindingu oraz edytora mapy.
- Ukończyłem system poruszania się - jest w wersji całkiem grywalnej (brakuje jeszcze uwględniania dróg, będą jak tylko dostanę nową wersja edytora mapy)
- Rozpocząłem rozdzielanie gry na serwer i klienta
- Gra w warstwie interfejsu + wspomniane poruszanie się po świecie -> działa. Zarówno wersja PC jak i androidowa. Zatem pod względem formy - stosunkowo sporo jest już zrobione.
- Jeśli chodzi o treść, to na pierwszy ogień wziąłem handel, dziś zrobiłem system generowania ograniczonych limitami podstawowych zasobów tworzonych przez świat gry - działający na serwerze oczywiście.
W tej chwili tworzę funkcję handlu, większość transakcji będzie odbywała się na podobieństwo EVE Online, każde miasto ma swój marketplace i będąc na takim polu każdy gracz ma dostęp do magazynu i marketu - w ten sam sposób jak w EVE Online, magazyny już działają... markety jeszcze nie ;)

link do aktualnej wersji, wciąż może nie zachwyca ale cały czas do przodu :)
https://youtu.be/GaZw2Pf5W30

Dzięki i pozdrawiam.

6
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Maj 06, 2018, 16:03:06 »
Tymczasem…
Ponieważ bardzo nie lubię kiedy crosplatformowe gry mają odmienny interfejs w ramach wersji na różne platformy (efekt jakby się grało w coś innego) u siebie robię inaczej.
Wczoraj zrobiłem już działającą wersję która obsługuje zarówno PC, jak i Androida - włączając w to obracanie ekranu telefonu/tableta

Jeśli chodzi o czcionkę, kolory elementów interfejsu i textury - to jak tylko dostanę w łapki coś fajnego to wymienię (łatwo i przyjemnie)
skriny pionowe są z PC - na telefonie czcionka wyświetla się dobrze i wygląda to dużo lepiej.

skriny:

https://www.dropbox.com/s/t4m9gu4kjo89yx3/2018-05-06_13-52-14.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/36f4pv9934piqrb/2018-05-06_13-55-13.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/0k5zs76u8ilr2we/2018-05-06_13-57-09.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/vscj81i74s3y9uu/2018-05-06_13-58-38.png?dl=0

Dziękuję i pozdrawiam. :)

7
......
Jak na brak konkretnego celu w projekcie to podziwiam za wytrwałość :P

Jeśli za brak celu, uważasz fakt że jest to coś w rodzaju budowania domu który będzie działał jak dom, jednak nikt nie będzie w nim mieszkał, to chyba też na swój sposób podziwiam...
Jakby jednak nie patrzeć, do portfolio coś wpadnie. :)

8
Projekty rozpoczęte / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« dnia: Maj 06, 2018, 15:53:51 »
Podziwiam twoją wydajność :)
Ja wszystko robię strasznie powoli.

Twoja gra wygląda bardzo fajnie, ale jak napisałem wcześniej - zręcznościowe walki w 2D to nie moja bajka.

9
Projekty rozpoczęte / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« dnia: Kwiecień 14, 2018, 20:07:44 »
Wygląda bardzo fajnie, jak na swoją kategorię, choć takie zręcznościowe gry to zupełnie nie mój klimat.
A co do kształtów, to też wolę krąglejsze ;) z Tego powodu gry takie jak Minecraft - są dla mnie graficznie nieprzyswajalne.

10
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Kwiecień 14, 2018, 19:54:38 »
W takiej skali będzie przedstawiony świat gry:
https://www.dropbox.com/s/imtfbcw6h32tfqz/2018-04-10_23-53-29.png?dl=0
widać miasteczko i wioskę (w grze przeważnie będą od siebie trochę bardziej oddalone) w miastach będą AH na wzór EVE online.

Dziś wolny dzień, więc zacząłem tworzyć pola wodne (rzeki, jeziora, morza), przerabiam grafikę i chcę dodać mechanizm do łatwej edycji brzegów:
https://www.dropbox.com/s/b8alnqy3snwm1wj/2018-04-14_17-51-51.png?dl=0

11
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Kwiecień 08, 2018, 18:06:27 »
.......
-Jeśli chcesz stworzyć grę multiplayerową, to wg mnie znacznie lepiej jest myśleć o tym od początku. Choć oczywiście jest trudniej. Wiem, że niektórzy idą w singleplayer-first (kiedyś czytałem, że jest na to klasyfikacja), ale osobiście uważam, że to się później wiąże z ogromnym refactoringiem i jest generalnie ciężkie. Ale to moje zdanie :)

Masz sporo racji, dlatego sprostuję opis mojej sytuacji:
- pisząc że moja gra w chwili obecnej jest "singleplayerem", nie miałem na myśli tego że jest tworzona jak singleplayer.
Moja praca wygląda mniej więcej tak:
Tworząc coś i dodając elementy gry, cały czas mam w pamięci to że docelowo ma to być multiplayer + online. Dlatego wszędzie tam gdzie się da, "dodaje to z pamięci" i tworzę coś tak, jakby to już był multiplayer.
To tak jakbym "budował dom z garażem, ale ten garaż był tylko wstępnie, choć solidnie przygotowany na wykończenie gdy dokupię samochód" Z wcześniejszego opisu może wydawać się jakbym budował bez garażu i w takiej sytuacji, rzeczywiście późniejsza budowa garażu może być trudna
Dlatego najwłaściwszym określeniem będzie mniej więcej coś takiego: "tworzę grę z trybem multiplayer, ale na razie jest on wyłączony i gracz jest jeden"
 

12
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Kwiecień 08, 2018, 16:24:39 »
Dobrze się gra zapowiada...

Witam ponownie.
Przez ostatnie dwa lata mojej aktywności w brutalnym świecie tworzenia gier z nieopierzonego pisklęcia wyrosłem na... powiedzmy: "podrostka z kilkoma piórami na grzbiecie. ;)
Praca nad grą była i jest dla mnie przyjemnym spędzaniem wolnego czasu, którego mam stosunkowo mało (pracuję po 10 godzin)... ale żeby nie przynudzać, przejdę do konkretnych informacji:

po pierwsze primo:
Nie udało mi się znaleźć kogoś kto pomógłby mi w tym w czym sobie nie radzę - czyli animacje, grafika i ogólne kwestie 3D - Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :) bo podjąłem decyzje o gruntownej zmianie w koncepcji gry i jestem z tej zmiany bardzo zadowolniony.
        z gry w pełnym 3D i czasem rzeczywistym przesiadam się na
pełne 2D z hybrydowym systemem czasu rzeczywistego i tur (coś w rodzaju Pride of Taern, ale z    podziałem na pola)

Zmiana ta, pomoże mi skupić się na tym w czym czuję się dobrze i nie martwić się że wizualnie gra wypadnie słabo - bo brak mi umiejętności i środków aby stworzyć przyzwoitą grę 3D z dobrymi animacjami itp.

po drugie primo:
Pozostałe elementy gry, takie jak statystyki, cele w grze i ogólnie tak zwany klimat i rodzaj gry - pozostają bez zmian. W związku jednak z bardzo istotną zmianą z 3D na 2D itd... pewne rzeczy ulegną uproszczeniu a inne zostaną rozbudowane

po trzecie primo:
Skrót najważniejszych cech nowej koncepcji:
- crossplatformowa (na razie PC i Android, jak dożyję to zgnite jabłko też ;) )
- docelowo gra ma mieć format multiplayera online z jedną postacią na konto i stanem gry na serwerze, na razie wciąż jest w fazie singleplayer
- świat gry 2D, podzielony na hexy, czas rzeczywisty, ale poruszanie się i interakcje z dużą dozą turowości
- klimat ogólnorpg-owy: tworzymy postać bezklasową, wybieramy archetypiczną drogę rozwoju i rozwijamy ją, elementy klasowości mogą wystąpić na dalszym etapie rozwoju postaci
- walka będzie tylko jedną z możliwości w grze, nie jest moim zamiarem tworzyć kolejną grę gdzie niby mamy symulację całego świata a i tak okazuje się że chodzi tylko o zabijanie, co nie znaczy że nie będzie można w tej kwestii spełnić się - jeśli ktoś będzie miał ochotę ;)
- mam oczywiście mnóstwo pomysłów na to jak grę rozbudowywać włącznie z takimi elementami jak budowa własnych miast a nawet państw (świat gry będzie stosunkowo bardzo duży - w danej chwili gracz będzie widział około 1000 pól) jednak na razie celem jest stosunkowo prosta stabilna podstawa.

Gdybym miał się pokusić o to do której istniejącej gry mojemu projektowi jest najbliżej to... właściwie na myśl przychodzi mi tylko EVE online. Różnice są oczywiście duże, choćby w warstwie graficznej (2D zamiast 3D), środowiskowej (ląd zamiast kosmosu) itd... ale pewne podobieństwa a nawet inspiracje są (np handel, transport towarów, concord itp) a do innych gier jest mi jeszcze dalej.

Przez ostatnie miesiące strasznie ciążyły mi różne kwestie wynikające z problemów tworzenia gry 3D, takie jak animacje, ograniczenie wielkości świata (trudno stworzyć coś większego w 3D), brak środków na choćby przyzwoitą grafikę itd... itp...
Dlatego kilka tygodni temu podjąłem decyzję o zrzuceniu tego balastu i zmianie formy na taką która nie będzie mnie ograniczała i pozwoli skupić się na tym w czym czuje się mocny.

Dziękuję i pozdrawiam.

13
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Grudzień 03, 2017, 23:34:40 »
Cały czas powoli coś robię...
Np. dziś spojrzałem przed siebie jak wiele jeszcze jest do zrobienia ----->
https://www.dropbox.com/s/ygz1hhviq4j3psf/2017-12-03_14-40-48.png?dl=0

...i zabrałem się do roboty:

Puste inventory w trybie pełnym ----->
https://www.dropbox.com/s/ekiu4913hfs40lt/2017-12-03_21-46-58.png?dl=0

Puste inventory w trybie podręcznym----->
https://www.dropbox.com/s/987k1mcor3qkels/2017-12-03_21-48-13.png?dl=0

Zapełnione częściowo inventory w trybie pełnym----->
https://www.dropbox.com/s/11lw693fhzc230v/2017-12-03_21-59-53.png?dl=0

Zapełnione częściowo inventory w trybie podręcznym----->
https://www.dropbox.com/s/wpr9ziypay129pd/2017-12-03_22-06-10.png?dl=0

Character panel w momencie rozdawania punktów umiejętności----->
https://www.dropbox.com/s/uz93cu608mwuto1/2017-12-03_21-50-38.png?dl=0

Wspinaczka z wyciągniętą bronią ----->
https://www.dropbox.com/s/blfnz6vvqlsfa6t/2017-12-03_21-54-55.png?dl=0

Celowanie z łuku ----->
https://www.dropbox.com/s/xiqjbsxyrbbf28f/2017-12-03_21-52-49.png?dl=0


Jeszcze muszę poprawić parę rzeczy aby nagrać filmik który lepiej zaprezentuje ostatnie postępy (może za tydzień)
Praktycznie zakończyłem już przesiadkę na nowe narzędzia a także zrobiłem parę nowych rzeczy, najważniejsza to dodanie strzelania z łuku włącznie z takimi drobiazgami jak zabijanie npc-tów... planuje już dodanie walki mieczem i tarczą, oraz strzelanie z broni palnej.

Pozdrawiam.

14
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Wrzesień 16, 2017, 14:44:56 »
Witam...
Cały czas po cichu w przerwach między pracą, powoli dłubię sobie w Unity...

Bez wnikania w szczegóły, bo i tak pewnie nikogo to nie obchodzi, wrzucam dwa "skriny":

Jeszcze bardziej poprawione inventory (nie tylko z wyglądu):
https://www.dropbox.com/s/tuus2masmkjsx3w/2017-09-16_13-24-33.png?dl=0
 
I nowa rzecz, czyli system trybu walki i wybierania broni:
https://www.dropbox.com/s/hy9t5ilor86kwa5/2017-09-16_13-19-47.png?dl=0

Pozdrawiam.

15
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« dnia: Sierpień 13, 2017, 18:19:51 »
Przegląd podstawowych funkcji... nic nadzwyczajnego, ale od czegoś trzeba zacząć.
https://youtu.be/xLULA9Ke7b8
Może to nawet lepiej że tak to teraz wygląda, bo łatwiej będzie zanotować progres i podnieść poziom ;)

Strony: [1] 2 3 4