Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - spax

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 17
1
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2016
« dnia: Luty 20, 2016, 14:41:13 »
Ja! Ja się wybieram! :) Teraz z Warszawy to nie mam daleko.

2
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 9'2012
« dnia: Kwiecień 03, 2012, 15:42:33 »
Hip hip hurra dla Daba, Krzyśka, Rega i Xiona za pytania na konferencyjny Quiz. Było zabawnie :D

3
Szkółka / Odp: WinSock - programowanie gier online
« dnia: Marzec 28, 2012, 18:30:50 »
Za mało konkretów. Może po prostu używasz TCP i Algorytm Nagle'a cię opóźnia (200ms)?

4
C++ / Odp: Przenośność C++11
« dnia: Marzec 23, 2012, 01:26:25 »
W aplikacjach Metro, C++11 jest zalecany a w niektórych miejscach wręcz niezbędny (auto, lambda).
Tu masz tabelke jakie cechy są wspierane w Visualu 2012
http://blogs.msdn.com/b/vcblog/archive/2011/09/12/10209291.aspx (+ range for którego nie ma w tabelce)

Wydaje się nie za wiele ale chyba jako jedyni mają zaimplementowaną znaczną część 'Concurrency'.

Na iPhone też wygląda to dobrze. Najnowsza wersja XCode 4.3.1 ma Clanga 3.0 jego tabelka C++11 jest tutaj:
http://clang.llvm.org/cxx_status.html

5
DirectX / Odp: DX11 Rysowanie tekstu, bitmap font ?
« dnia: Marzec 16, 2012, 01:55:30 »
Zwykle tak się robi. Ew. Za pomocą FreeType na podstawie ttf'a sam renderujesz sobie teksturę (+ informacje o tym gdzie znajduje się każdy glif) w locie. Oba sposoby są dobre.

6
Wydarzenia / Odp: Prezentacja Windows 8
« dnia: Marzec 03, 2012, 15:11:53 »
A jak z wylaczaniem aplikacji Metro ? Przeciez to debilstwo jezeli bede sobie pracowal na desktopie i nie bede mogl wylaczyc gry chodzacej w Metro... Mam killowac jej proces?

Praca z Metro na dwoch ekranach mialaby nawet sens. Glowny monitor 24 calowy z desktopem i obok jakis maly dotykowy panel 10 cali dla Metro....

Widzę, że ludzie olali mój post :P

Aplikacje w metro są zamrażane mniej więcej po 10 sekundach bycia w tle. Po powrocie znowu dostają przydział procesora. Jeśli powrotu nie będzie a system uzna, że potrzebna jest mu pamięć to dana metro-aplikacja jest zapominana (forcekill). Co się stanie po powrocie? Metro-Aplikacja jest uruchamiana ponownie (z flagą -"zostałeś wcześniej dropnięty postaraj się wznowić swój stan") i to jest w interesie appki by ten stan przywrócić.

Jest to jedno z zaleceń (a być może i wymagań - nie jestem pewny bo ich narzędzie do certyfikacji nigdy tego mi nie wyliczało). Aby aplikacja na bieżąco zapamiętywała swój stan (inkrementacyjnie) i mogła go wznowić po ponownym uruchomieniu.

EDIT: błędy, błędy everywhere.

7
Wydarzenia / Odp: Prezentacja Windows 8
« dnia: Marzec 02, 2012, 15:42:55 »
A ja może wyjątkowo wypowiem się jako programista :)
  • MS poczynił kolejny krok w zatłukiwaniu OpenGLa. Nie dodali go do PlatformSDK w nowym Visualu.
  • Appki metro można programować z użyciem XAMLa albo i bez (jak bez to tracisz dostęp do ich ładnego acz strasznie wolnego UI).
  • Apki na metro są rozpowszechniane podobnie jak w iOSie w postaci paczek (zwykłe zzipowane foldery podpisane twoim certyfikatem). Testować twoje apki (czyli poza sklepem) mogą tylko inni programiści (czyli tester musi mieć ważnego Visuala).
  • Apki na metro mają bardzo okrojone 'stare' API (windows.h) brak takich rzeczy jak WinSocks2/LoadLibrary/CreateWindow/CreateThread etc...
  • Apki w metro nie mogą kompilować shaderów w locie (tzn. mogą ale to nie przejdzie certyfikacji).
  • Apki w metro nie da się wyłączyć. Po 10 sekundach w tle dostajesz sygnał, po którym masz 5 sekund na zapisanie wszystkiego. Potem system wstrzymuje jej wszystkie wątki (taki brakepoint). Appka zostaje w pamięci tak długo aż systemowi jej nie zabraknie. Potem appka jest 'zapominana' (nie wykona się żaden destruktor!).
  • API WinRT jest bardzo przyjemne.

Ot... moje odczucia :)

8
Dystrybucja i promocja / Odp: 'Memy' internetowe - prawa autorskie
« dnia: Luty 22, 2012, 00:19:23 »
W ramach ciekawostki. Autor TrollFace'a próbował dochodzić swoich praw na Reddicie i podobnych portalach... Oczywiście cała akcja skończyła się efektem Streisanda. :)

EDIT: Paweł, serio będziesz się czepiał takiej głupoty? Serio?

9
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 9'2012
« dnia: Luty 10, 2012, 13:55:36 »
Raczej wejściówek nikt tam nie zorganizuje. Myślę, że będziesz tam mile widziany :P

EDIT: ninja'd

10
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 9'2012
« dnia: Listopad 27, 2011, 11:10:45 »
O super, termin pasuje! Jak tylko go zafixujecie to na pewno będę.

Już chyba 3 konferencje mnie ominęły.

11
Szkółka / Odp: Jak zrozumiec wskaziniki?
« dnia: Lipiec 11, 2011, 14:38:33 »
c0re:

W C++ lepiej używać std::vector (#include <vector>) do tablic.
Ale rozumiem, że twoim celem jest poznanie zasad działania wskaźników a nie rozwiązanie danego problemu. Polecam http://xion.org.pl/files/texts/mgt/html/1_8.html

std::vector<int> Tablica(3); // Nie trzeba new[] / delete []

Tablica[0] = 0;
Tablica[1] = 10;

cout << Tablica[1] << endl;

system("PAUSE");
return 0;

12
Naprawdę nie wiem do czego pijecie. Od ponad roku pracuje w branży (programista : P) i widzę ogromne zaangażowanie szefostwa przy inwestowaniu w pracowników (np. pomaganie w prywatnych projektach, nauka nowych języków, technologii).

Z przypadkami wykorzystywania pracowników, też się nigdy nie spotkałem (kto wie, może po prostu miałem szczęście).

EDIT: programista gier, naturalnie...

13
Gry / Odp: Starcraft II
« dnia: Kwiecień 17, 2011, 01:20:25 »
Spax: a wiesz, że Prom Ewakuacyjny = Medivac Dropship?

Serio nie chce się mieszać w sprawy co jest lepsze. Sporo się tego naczytałem  jeszcze przed premierą na starcraft2.net.pl. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że technicznie wykonali to wspaniale. :)

14
Gry / Odp: Starcraft II
« dnia: Kwiecień 17, 2011, 00:58:26 »
Ja tam gram w SC2 po Polsku. Jakoś odrzucających głosów/napisów nie odnotowałem. Co zwróciło moją uwagę to to, że całość tekstu na teksturach również została przetłumaczona... co chyba jest precedensem (no nawet pasek UNN przetłumaczyli) :)

PS. GorskY: Informatyczne słowa? Co powiesz na "Funkcje rozwijaną w miejscu wywołania" (ang. inline)?

15
Poszukuję / Odp: Kryształowy Świat [może Ty go stworzysz?]
« dnia: Marzec 30, 2011, 15:08:12 »
jakoś nie wyobrażam sobie sukcesu gry edukacyjnej MMO

Kiedyś sobie rozmyślałem nad MMO-RPG w którym, grinding przyprawiony był by zadaniami matematycznymi do rozwiązania. Im wyższy poziom tym trudniejsze zadania. Nie wiem... może jakiś plugin do Tibii? :P

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 17