Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SyriuszED

Strony: [1] 2
1
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Marzec 07, 2014, 20:16:19 »
Wcześniej w tym poście był opis działania reklamy, jednak po przemyśleniu zawierał za dużo szczegółów dotyczących jej mechanizmu więc go modyfikuję.

2
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Marzec 07, 2014, 15:12:58 »
moonshield - dzięki za cynk o licencjach, poczytałem również o tym i wynika, że Twoja odpowiedź jest w 100% zgodna z tym co zawarte w licencji :P Czyli programiści może zostaną potraktowani troche po macoszemu z tymi freewareowymi programami, ale mam nadzieję, że nie odbije mi się to czkawką.

Dobra uchylę rąbka tajemnicy z tymi grami. Pierwsze gry to gry płatne Bez reklam, czyli płatna licencja i tyle mam ich 3. Pozostałe to gry o podejściu biznesowym, czyli gra za free, ale z reklamami i dwie z mikropłatnościami. Jedna z gier polega na rozbudowie miasta, coś w stylu simcity, cities XL itp. Są tam budynki 3d z bilbordami itd. nasz programista przeszedł w pewnym momencie samego siebie i wymyślił banery rotacyjne osadzone w grze a nie na jakimś paseczku, który zabiera 20% wyświetlanej powierzchni, więc po części też stąd gry leżą jeszcze w szufladzie... musimy uzupełnić bibliotekę sponsorów, aby miasto jakoś wyglądało, np. hipermarkety, które istnieją naprawdę (grę można wydać zawszę, ale to ile zarobi to już inna bajka. Korzystacie z WapStera? Nie? bo ma **ujowe gry? a ma prawie 14 milionowy opłacony kapitał, o to co znaczy marketing) :) Więcej nie powiem. Bo i tak chyba nakreśliłem naszą politykę upychania reklam w grach. Skupiliśmy się na grach, które tak na prawdę nie maja końca, co prawda są też jakieś platformowe gry ale kładziemy obecnie nacisk na sandboxy, bo ich nie da się przejść i za każdym razem możesz to rozegrać inaczej. Od kilku miesięcy ponad to pracujemy nad zabezpieczeniem naszych produktów przed piractwem co jest bardzo żmudnym zajęciem i mogłoby się wydawać bezproduktywnym, jednak uwierzcie mi warto.

Ja rynek gier śledzę na bieżącą o stawki w gamedevie są mi znane. Cóż :) wiedza swoje kosztuje, jednak człowiek przedsiębiorczy potrafi sprytnie szukać kasy, np. dofinansowania do stanowisk, zatrudnianie stażystów, może o tym nie wiecie, ale mamy sporo niepełnosprawnych grafików i programistów, czy oni są gorsi od tych "zdrowszych" :) Sam jestem niepełnosprawny i potrafię to poniekąd wykorzystać. A żyjemy w kraju, gdzie takie osoby są dość mocna uprzywilejowane.

Dodam jeszcze, że osoby, które będą u mnie zatrudnione to głównie studenci bez stażu itd, więc może poziom i jakość ich pracy nie będzie porównywalna z pracownikami EA :P ale z moich analiz wynika, że takie osoby są najbardziej zmobilizowane do działania, uczą się na cudzych i własnych błędach, są z głową pełna pomysłów, kreatywni itd. A po za tym będziemy indykiem, więc pewne kwestie finansowe zejdą na dalszy plan.

jakieś pytania?


3
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 28, 2014, 20:45:07 »
Witam, po małej przerwie... trochę się plany pokomplikowały i od razu zaznaczam, że w żadnym wypadku nie porzucam chęci otworzenia własnej działalności, jednak mój niedoszły wspólnik stwierdził, że woli otworzyć firmę w uwaga trzymajcie się: HOLANDII, na co w życiu się nie zgodzę, więc rozstaliśmy się w pokoju, jednak  wiąże się to z tym, że wycofał swój deklarowany wkład około 60k zł... na całe szczęście inwestor również nie przystał na jego pomysł, więc nadal posiadam budżet, ale mój biznesplan jest nieaktualny i znowu z kilka tygodni pójdzie na przeróbki i zbieranie świeżych danych, ale to nic! Wierzę w polską gospodarkę i warto tu inwestować.... hehe. Powiecie naiwniak, jednak wolę zbankrutować w kraju niż mieć Interpol  na karku :P:P oczywiście to żart. A od podatków i tak nie ucieknę :P

Do tematu. Skoro mam wolną rękę to na pewno zatrudnię maksymalnie 4 osób plus ja to razem 5. Plus osoby niezbędne do ukończenia prdukcji na umowę zlecenie np. dźwiękowiec, Menadżer  itp.
Siedziba i miejsce rejestracji firmy to nadal znak zapytania, jednak raczej jak wspomniałem będzie to Kraków.

Bardzo podoba mi się dyskusja w sprawie kwestii, o której nie pomyślałem a mianowicie oprogramowanie. Wyszedłem z założenia, że 3D ogarniemy w blenderze chyba największa oszczędność, aczkolwiek muszę dokładnie poczytać licencję. Sam znam się trochę na modelowaniu, więc wiem o ile łatwiej się pracuje i zaoszczędza czasu z takim narzędziem jak Substance Designer. O ile grę mobilną można teksturować w gimpie i blenderze, to gier na PC w pełnym 3D sobie nie wyobrażam robić takimi metodami, chyba, że premierę planujemy za 7 lat -_- chyba się zgodzicie...

Studio do mocapu :D Bajka, kto by go nie chciał mieć :P:P ale koszt takiego studia przekracza mój budżet o 500% :P Małym studiom bardziej się opłaca wynająć taki obiekt, niż go posiadać :P A i jeszcze trzeba mieć miejsce na taka fanaberię :) Chyba, że kinect hehe :P:P

Chciałbym jeszcze dopytać o oprogramowanie do pisania kodu... jak wygląda komercyjne użycie visuala?

Jeśli chodzi o finanse, to wszystkiego na pierwszy rok mamy około 180k zł, jednak nie chciałbym wszystkiego wydać :P (w tym zamyka się wszystko plus wypłaty, czynsz media, sprzęt, ubezpieczenie sprzętu itd.) Po dłuższym namyśle stwierdziłem, że na początku zrezygnuję z serwera do testowania gier multi oraz ograniczę ilość zbędnej  elektroniki do minimum, aby zostawić jak największą poduszkę finansową. Co o tym myślicie?

4
Narzędzia / Odp: Dobra klawiatura dla programisty
« dnia: Luty 15, 2014, 20:54:14 »
Przed chwilą wróciłem z wyprawy do zaprzyjaźnionego sklepu ze sprzętem komputerowym. Miałem okazję przetestować klawiaturę Microsoft Ergonomic 4000, Zalmana (nie pamiętam ale coś z numerem 500), STEELSERIES APEX RAW, Genesis RX88 i klawkę RAZER DEATHSTALKER....

Klawiatury mechaniczne, to poezja... są nieco głośniejsze od swoich gumowych braci, ale pisanie na nich, czy nawet granie... sprawia przyjemność z samego faktu naciskania tych klawiszy :P

Skłaniam się ku klawiaturze Genesis RX88... pomijając design... zaskoczyła mnie jej funkcjonalność i przyjemność z pracy na niej... Jednak nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że ta klawiatura nie jest stworzona do pisania kodu, ale do napierdzielania WASD i czerpania zwyczajnie z tego przyjemności :P

Ciągle szukam, więc mogę już sprecyzować moje wymagania do mechanicznych klawek... nawet mogę budżet teraz podnieść do 400zł, bo wiem, że taka klawka zniesie wszystko :P W sklepie doradzali mi klawiatury, które... nie były na moją kieszeń, dlatego nawet ich nie sprawdzałem bo szkoda robić sobie smaka hehe :P

5
Narzędzia / Odp: Dobra klawiatura dla programisty
« dnia: Luty 15, 2014, 14:49:37 »
Też na początku przestraszyłem się tej Ergonomic 4k, ale tak naprawdę znacząco zwiększa komfort pracy. Przyciski są doskonale rozmieszczone (czyt. przycisk jest dokładnie tam gdzie Ci się wydaje, że jest). Skok jest dość wysoki ale da się przyzwyczaić. Wadą jest dość duży rozmiar i to, że łatwo się kurzy. Dużo łuków i zagłębień trochę utrudnia sprzątanie. Oprócz tego to jest świetna i mogę ją z czystym sumieniem polecić :)

Co do jej sprzątania... bo moje palce często się pocą i higiena pracy wygląda tak, że zdarza mi się coś jeść podczas pracy :P czy zabrudzenia, które dostana się pod klawisze można jakoś łatwo usunąć? Powietrze w sprayu... czyszczenie mechaniczne :P ( odwracam klawkę do góry nogami i klepie ją po plecach, aż wypluje to co zjadła) :D:D Rozmiar nie ma większego znaczenia, ponieważ jestem dość szeroki w barach i wolę duże klawiatury niż takie kurdupelki.

6
Narzędzia / Odp: Dobra klawiatura dla programisty
« dnia: Luty 15, 2014, 14:26:19 »
Dla zwiększenia wydajności mojej pracy jestem gotowy na poświęcenia i zmiany moich nawyków hehe :P

Wychodzę z założenia, że jeśli ktoś poleci mi klawkę, która zbiera dobre oceny w necie i pójdę do sklepu i na wystawię poklikam na niej chwilę i mi podejdzie kupię ją, jednak gdy któryś z tych warunków nie zostanie spełniony poczekam na lepsze propozycje.

7
Narzędzia / Odp: Dobra klawiatura dla programisty
« dnia: Luty 15, 2014, 14:03:12 »
Microsoft Ergonomic 4000 ;)

No pojechałeś :P Pracowałem raz na łamanej klawiaturze... dość dawno temu, ale wtedy to były jeszcze prototypy i nie były wcale takie dobre... ta wygląda kosmicznie :P Ma podparcie nadgarstków.... jakieś ustrojstwa na środku, które nie do końca mi się podobają, ale może mają fajne zastosowanie... trochę mały ten ENTER, ale zapewne bym się przyzwyczaił. Cena również przyzwoita.

Mógłbyś napisać coś więcej? Prosiłem o propozycję, które osobiście testowaliście, więc liczę również na Wasze opinie.

8
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 15, 2014, 13:49:38 »
Zwracam honor.

Muszę edytować... :P

Kolejne pytanie... Lepiej kupić Tablet graficzny -Wacom Cintiq 22HD DTK-2200 czy komputer dla grafika (rysownika) za tą sama cenę, również z tabletem graficznym, ale tym, że tak napiszę standardowym???

9
Narzędzia / Dobra klawiatura dla programisty
« dnia: Luty 15, 2014, 13:40:54 »
Witam! Jak w temacie doradźcie mi coś, ponieważ jest tego od cholery, a szkoda mi kupić jakiś szajs, i po nim kolejny. Lepiej kupić coś fajnego od razu.

Obecnie pracuję na klawiaturze Tracer Exclusive Abrams TRK-404 i raczej jestem z niej średnio zadowolony... chociaż ma swoje plusy takie jak to genialne pokrętło do głośności, wysoki i szeroki ENTER, jest dość cicha, jednak jej odgłos CliCK bardziej przypomina mlaskanie kota :/ Wcześniej miałem jakiegoś Logitecha, który z kolei miał dość wysokie przyciski i często się zacinały podczas ich naciskania (w sensie trzeba było mocniej nacisnąć przycisk, jeśli nie naciskało się go centralnie od góry, tylko np. pod lekkim kątem)

Design to dla mnie sprawa drugorzędna. Liczy się dla mnie:
- wygoda użytkowania;
- względnie cicha praca;
- odporność na ścieranie się klawiszy... :P najlepiej metalowe klawisze z odlanymi literami hehe, to oczywiście żart;
- Możliwość naprawdę szybkiego wprowadzania danych;
- jakieś sensowne rozłożenie klawiszy ()[]{}/<>"";, wiecie o co chodzi.
- Cena w granicach do 300 zł;

Oczywiście zawsze można iść na kompromisy, więc wiem, że nie można mieć wszystkiego, ale gdyby jeszcze miała podstawkę pod nadgarstki :P

Najlepiej proponujcie coś co już testowaliście... sprzęt, który nie był testowany, może fajnie wyglądać na papierze a w praktyce będzie tak jak z tą moją obecną klawiaturą............

10
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 15, 2014, 12:46:21 »
Gdzie macie siedzibę?

Jeszcze jej nie mamy. Obecnie pracujemy w domach jako osoby prywatne... Mam biznesplan, który spodobał się znajomemu i doszedł do wniosku, że warto w niego zainwestować. Obecnie pracuję nad doprecyzowaniem kosztorysu, w którym muszę zamieścić koszt sprzętu.... każdej jednostki (Stanowiska) z osobna, abym mógł potem wyliczyć ubezpieczenie sprzętu, koszty mediów itd...

Więc firmy jako firmy jeszcze nie ma, a skoro nie ma firmy to i siedziby nie ma.

Jeśli wyrobimy się z tym bałaganem do lipca dostaniemy na pół roku lokal za free na terenie naszego miasta... jednak osobiście wątpię w taki cud, chyba, że któryś z moich kolegów łaskawie mi pomoże (Tożart oczywiście :P ). Jak się okazało po dzisiejszej rozmowie, jest trochę do poprawienia i sprecyzowania... głównie planowanych zysków ze sprzedaży gotowych produktów, więc na kolejną analizę będę musiał się wstrzymać do kwietnia, aby móc wprowadzić dane z I kwartału 2014 etc.....

A co do siedziby, to jeśli z tym lokalem nie wypali, to prawdopodobnie, a nawet na 70% siedziba będzie w Krakowie.

11
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 15, 2014, 12:07:09 »
hmmm... przed kilkoma sekundami właśnie sam do tego doszedłem :P:P Moderator ostatni raz na forum w 2012, a wątki z 2006 są otwarte do dzisiaj :P:P

Tak, czy siak, jeśli ktoś ma jeszcze coś do dodania w temacie... Niech pisze zatem :]

12
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 15, 2014, 11:57:38 »
Przepraszam, za post, pod postem. Myślę, że temat został wyczerpany. Dotyczył głównie parametrów technicznych stanowisk, a nie dyskusji na temat samego pomysłu zakładania firmy.

Dziękuję Wszystkim za cenne rady i uwagi. Jednocześnie proszę Moderatora o zamknięcie wątku.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi i/lub sugestię, proszę o prywatną wiadomość.

Pozdrawiam - Syriusz

13
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 14, 2014, 14:11:14 »
No ale gry leżały i czekały, chyba nie robiliście wszystkich naraz. A przecież można wydać i już czerpać zyski.

Życzę ci powodzenie, jednak ciężko mi uwierzyć w to co piszesz.

Zamiar założenia studia, w sensie działalności narodził się 2,5 roku temy, gdy ukończyliśmy 2 tytuły. Jednak z racji faktu, że nikt z Nas nie napawał się szczególnie by zaryzykować i otworzyć działalność, która powiedzmy sobie może być gwoździem do trumny. Postanowiliśmy, że będziemy pracować na lepsze jutro i zrobimy kilka tytułów i zadowolimy się "świniakiem" (gdy wydamy wszystkie gry na raz), niż gołąbkiem wydając gry pojedyńczo. Może nasze rozumowanie kogoś dziwi, bo przysłowie mówi "LEpszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu", Jednak, gdy nie cierpisz na brak kasy i nic Cię nie zmusza do pochopnych i desperackich zagrań, zaowocuje to na przyszłość. Dam taki przykład. Jesteś drwalem i sadzisz drzewo. Ono rośnie i możesz je ściąć po roku czasu, ale tego drewna masz malutko. Tym bardziej, że nie musisz go ścinać, bo masz drewna pod dostatkiem (drewno to pieniądze), więc lepiej dać temu drzewu urosnąć i ściąć jak będzie dorodne, lub gdy nastanie kryzys prawda? Dlatego też postanowiliśmy, że dzięki temu, że mamy już coś gotowe będzie nam dużo łatwiej zacząć, niż od zera. Przy okazji jeśli przychodzi prosić kogoś o kase i opowiadasz mu o prpdukcie, który ma powstać, nie zawsze Ci się uda przekonać go do Twojego pomysłu. Ponad to jeśli sam zobaczy jak to wygląda, pobawi się tym i jeszcze powiesz, tu i tu będą się pojawiać Twoje reklamy itd. prędzej uzyskasz wierzyciela...

To nie jest do końca takie proste. Odpowiednie wypuszczenie gry to kolejna inwestycja (marketing, bugfixy, updaty) i w dodatku nie działa to tak, że "już czerpiesz zyski", tylko przez jakiś czas po wypuszczeniu coś z tego masz i potem to relatywnie zanika (można to pompować przez update, promocje, itp, ale wymaga to pracy i nie zawsze warto).

Tak więc nawet jak mają produkty, które leżą, to kasy przez to nie tracą, bo gry obecnie się nie starzeją już w takim tempie (poza AAA na hi-endowych silnikach), zwłaszcza mobilne casuale. Jak założą firmę, to po prostu z odpowiednim impetem i uwagą to wypuszczą i swoje dostaną. :)

chyba lepiej i w prostszy sposób to ująłeś :P

14
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 14, 2014, 13:36:13 »
To po co wam ten inwestor, skoro wystarczy wypchnąć gry i do własnych kieszeni zgarniać zyski? :)

Bez urazy wolisz dostać kasę za rok,  dwa, czy na już i produkować następne pozycje?

15
Produkcja / Odp: Zakładam studio... mam kilka pytań.
« dnia: Luty 14, 2014, 13:18:50 »
SSD zamień na Plextor 256GB M5P, bo to rozsądne minimum. SLI, czy CrossfireX sobie odpuść, bo zawsze jeden rdzeń GPU jest wygodniejszy w użyciu od dwóch.

Też brałem te dyski pod uwagę. A co myślicie o firmach Samsung i intel???
Nie bawię się w SLI, czy CF wolę tak jak mówisz kupić lepszą kartę graficzną.

Strony: [1] 2