Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - sgorkas

Strony: [1] 2
1
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Warsztat Summer of Code 2015
« dnia: Lipiec 16, 2015, 02:43:18 »
Witam, chciałbym zgłosić grę "Dirty Helicopter Hause Z". Wygenerowana z video game name generatora a na rozgrywkę pomysłu nie ma, ale zgłoszę aby się zmotywować :D

2
Dyskusje / Odp: Zapomniane przez game dev
« dnia: Maj 13, 2015, 22:34:27 »
Ponoć zawężenie perspektywy gry do tak bardzo lokalnej znacznie obniża jej potencjał marketingowy - tak przynajmniej słyszałem od wielu ludzi z tzw. branży po tym, jak powiedziałem im, że wraz z zespołem pracujemy nad projektem skupiającym się wyłącznie na jednym z polskich miast :P

W sumie ma to sens - raz - ograniczy to sprzedaż wśród ludzi spoza rejonu a dwa - jak jest mniejsza miejscówka nie ma przecież co pokazać, tylko dlaczego Far Cry 4 jest grany poza Nepalem, w Wiedźmina nie grają tylko Polacy, a gry w lochach raczej rosną w siłę aniżeli zaniżają sprzedaż przez to że toczą się w jednym lochu? Myślę że jak się chce to da się upchnąć naprawdę wiele interakcji w jedną miejscówkę nawet jak jest mała. Powiem więcej - zbyt duży świat tylko przeszkadza w budowaniu realizmu - liczył ktoś strażników którzy skończyli swoją karierę awanturnika przez strzałę w kolano? :D

3
Dyskusje / Odp: Zapomniane przez game dev
« dnia: Maj 13, 2015, 16:18:51 »
Śląsk. Znasz jakąś grę, której akcja toczy się na Śląsku? :)

No rzeczywiście, nie ma gier na Śląsku. Właściwie to Wielkopolski też nie ma. Ogólnie twórcy gier pomijają olbrzymią część Polski (czasem machną coś w okolicach Warszawy w związku z Powstaniem Warszawskim) a przecież są to regiony gdzie działy się jedyne zbrojne powstania które nie poniosły klęski (powstania Śląskie i Wielkopolskie).

Jeżeli tak się rozdrabniamy to zna może ktoś gry z okolic Estoni, Łotwy i obszaru Inflant :D

4
Dyskusje / Odp: Zapomniane przez game dev
« dnia: Maj 12, 2015, 23:17:49 »
Zapominasz, że nawet tam gdzie są piramidy i inne atrakcje jakimś zupełnie dziwnym trafem są one wypełnione żywymi trupami i różnymi pułapkami. ;)

Prawda, ale zawsze można je wypełnić czymś innym: najemnikami, innymi poszukiwaczami przygód a jeśli chodzi o pułapki to przecież nie są one od tak wymyślone. Może starożytne przekładnie które działają pomimo czterech tysięcy lat na karku to lekkie przegięcie ale zawsze możemy w  piramidach napchać spadających na głowę kamieni, osuwisk, zamurowanych przejść itp. Moim zdaniem łatwiej umieścić przeciwników  w piramidach niż pomiędzy gigantyczne połacie wydm. Plusem piramid jest jeszcze to że zawsze mogą stać w oddali na horyzoncie - wtedy nawet jak nie są centrum akcji gry to i tak ją nieco urozmaicają

5
Dyskusje / Odp: Zapomniane przez game dev
« dnia: Maj 12, 2015, 23:08:47 »
Jak wpiszesz "antarctic game" w google to wyskoczy Ci tyle 8-bitowych gier z czasów C64 i Atari o pingwinach, że głowa mała. Świat nie zaczął się od płyt CD i Steama. :)

Wpisałem, rzeczywiście są ale nie miałem prawa ich znać ponieważ kiedy się urodziłem wchodziła na rynek szósta generacja konsol :D

Są gry na Antarktydzie, a zna ktoś może gry dziejące się w całości w Ameryce Południowej? Wiem że w serii Uncharted akcja dzieje się czasem na tym kontynencie ale nie znam żadnych innych gier z Ameryki Południowej. A szkoda - przecież na walce kolumbijskich gangów narkotykowych dałoby się zbudować świetną fabułę.


6
Dyskusje / Odp: Zapomniane przez game dev
« dnia: Maj 12, 2015, 22:56:33 »
W australii dzieje się sporo symulatorów ciężarówek, wiadomo dlaczego. Za to nie kojarzę żadnej gry której akcja toczy się w centralnej afryce: Ghana Nigeria czy Kamerun.

Nie jestem do końca pewien ale czy czasem akcja drugiego Far Cry nie dzieje się w okolicach Kamerunu? A jeśli chodzi o Nigerię to według mojej opinii jest to rzeczywiście trudny temat do zrealizowania ponieważ tak naprawdę w rejonie środkowej i zachodniej afryki nie da się stworzyć czegoś naprawdę ciekawego bez "literackiej fikcji", raz - nie znajdziemy tam piramid ani innych atrakcji a dwa - że prócz konfliktów spowodowanych złym podziałem granic, skrajną biedą wywołaną przez kolonializm nie ma jakiś ciekawych punktów na których można postawić dobrą fabułę.

7
Dyskusje / Zapomniane przez game dev
« dnia: Maj 12, 2015, 21:38:34 »
Witam,

     Ostatnio przeglądając bibliotekę Steama i płyty CD z CD-Action zdałem sobie sprawę że tak naprawdę jest mało miejsc, kontynentów, epok które nie zostały już kiedyś wykorzystane w grach. Na chwilę obecną nie jestem w stanie sięgnąć pamięcią do gry która działa się na Antarktydzie i Australii (co za kilka miesiący z dniem premiery Mad Maxa się zmieni). Znacie może jeszcze jakieś miejsca gdzie dałoby się świetnie osadzić grę ale wielcy i mali deweloperzy tego nie robią (tak jak na wspomnianej Antarktydzie) ?

8
Zagrałem i pragnę podzielić się moją opinią. Zmieściłem się w 15 minutach, muszę przyznać że dłużyło się ale w tym pozytywnym znaczeniu tzn. nie chciało mi się pisać czytać opisów ponieważ wciągnęła mnie akcja. Rozpoczyna się z jednej strony dobrze bo opisy są dobre język też nawet nieźle wpasowywuje się w sytuację, z kolei nie podoba mi się rozdwojenie jaźni bohatera, które nawet nie do końca jest rozdwojeniem - jest po prostu głupim monologiem. Im dalej w las (w przenośni i dosłownie)  tym gorzej, bowiem jestem w stanie uwierzyć że tyle przeżył jednak wątek rozpadu rodziny był na siłę wepchnięty (przecież wcielamy się w miarę młodą osobę). Kończy się też trochę sztampowo choć daje satysfakcję i jest wręcz filmowy klimat (w pozytywnym znaczeniu). Mi osobiście najbardziej podobała się scena z gościem z maską świni, który zgaduję inspirowany pewną produkcją R*.

Ogólnie dobre, z zaciekawieniem czekam na kolejny odcinek.

PS: Jak wyglądała twoja historia po ściągnięciu tych wszystkich grafik-nie-screamerów-oczywiścieTM :D

9
Projekty rozpoczęte / Odp: AsteroRoad
« dnia: Marzec 27, 2015, 17:20:45 »
Macie może jakiegoś screena ze "starej wersji"? ;)

Bo chciałbym sobie porównać.

-BD.

Na http://sgorkas.itch.io/ można pobrać stare wersje gry (tylko nowa jest web).

10
Projekty rozpoczęte / Odp: AsteroRoad
« dnia: Marzec 26, 2015, 23:10:30 »
Fajne. Kolory są troche moim zdaniem za mocne, i moje stare oczy cierpią (zwłaszcza na czerwonym)
Dzięki za feedback!
Kolory chciałem aby były mocne - stwarza to taki halucynogenny klimat, może trochę starałem się nawiązać do stylistyki retro opartej o kosmos, polecam wyguglać hasło "retro space" - może rozjaśni moją nieczytelną wizję. Ale co do czerwieni masz rację - być może to trochę zbyt mocny kolor na tlo.

Bedą kolejne wersje? Bedzie to na windows phone?
Postaram się niedługo stworzyć kolejną wersję gry ale znów się nieco zmieni tzn. tym razem zmieni się jeszcze więcej niż poprzednio :D Wersji na WP na tą chwilę nie przewiduję - skupiam się najpierw na dokończeniu projektu a potem zobaczę co da się zrobić na inne systemy.

11
Z prac wszystkie trzymały w miarę wysoki poziom (przez te całe dwa dni jakie mieli camperzy na zrobienie gry ja bym się załamywał i pocie czoła myślał co zrobić aby gameplay był grywalny :D). Z mojej strony wielki szacunek i gratulacje, a jeśli chodzi o gry to wygląda do następująco :

Battle in the Office
+ świetna oprawa graficzna
+ świetna oprawa dźwiękowa
- nożyczki są trochę OP w stosunku do zapalniczki :D

BhNs
+ internetowy humor zawsze na propsie xD
- trochę ograny już gameplay

Ogólnie to gra wypada dobrze i grało się fajnie jednak w zakładce obok miałem odpalonego Cookie Clikera - i może to przez niego w moich oczach gra straciła ...

Biurowy hack'n'slash
+ w sumie to fajnie się rushuje
+ bardzo dobre modele typowo biurowe
- nie można chodzić przytrzymując przycisk myszy
- nierówna graficznie

NoBoss
+ rozbudowana
+ świetny patent z zmieniającymi rozmiar przeciwnikami
- nie da się grać wojakiem (pojawia się jakiś dziwny bug kamery)

OfficeWarrior
+ gra się w miarę przyjemnie
+ widok samych gał bohatera sprawia tyle radości :D
- oprawa graficzna kuleje (a dźwiękowej nie ma)
- sterowanie w sumie też kuluje

Pressed Coffee
+ jest najładniejsza
+ dobrze udźwiękowiona
+ przyjemny gameplay
- zbyt mało interakcji

Z prac wyłoniłem dwie, które najbardziej mi się podobały a były to: Battle in the Office, Pressed Coffee. Obydwie są według mnie równe poziomem jaki reprezentują lecz głos jest jeden i oddałem go na Pressed Coffee, co nie znaczy że gra jest dużo lepsza - po prostu mniej męczy jest taka "lekka".Raz jeszcze wszystkim gratuluje bowiem temat był tyle samo ciekawy co trudny :D

12
Dyskusje / Odp: Rozbudowane gry
« dnia: Marzec 01, 2015, 01:12:22 »
Nie chodzi o konkretną grę, bardzo interesują mnie wszystkie, które są bardzo rozbudowane, i w których jest obecna duża ilość 'samowolki'. Powiedzmy taki hitman - nieważne czym, jak, wróg ma być zabity, jak spadnie na niego dachówka to cel osiągnięty.

Nie wiem czy dobrze trafiłem w twoje gusta ale i jeśli rozumiem że sandboksy wchodzą w grę to od siebie polecam:

* Dishonored - są jakieś tam ramy za które nie można wyjść ale konstrukcja hubów i możliwości bohatera otwierają przed nami masę dróg,

* TES skyrim - chyba nie muszę tłumaczyć :D Żywa do dziś legenda (nadal pojawiają się mody) którą dorwałem za 3 euro w jakieś wyprzedarzy na steamie,

* Mount&blade warband - w miarę skomplikowana strategia gdzie dbamy o wioski, wypełniamy misję i toczymy bitwę razem ze swymi wojakami. Gra ma charakterystyczny klimat, marną oprawę graficzną a zaczynamy nie jako bohater ale zwykły prostak, jedni zaakceptowali wady i pokochali serię a drugich gra obrzydziła, trzeba spróbować,

* Far Cry 4 - Świetna produkcja od Ubi. Mimo że kampania jest liniowa (są jakieś tam zwroty akcji ale po co komu w tej grze fabuła), to świat gry jest naprawdę tętniący życiem i ciekawy. Jest wiele sposobów na przejęcie każdego garnizonu. Daje duże możliwości i na długo wciąga.

Takie przeciwieństwo dzisiejszych interaktywnych filmów typu CoD.

Hmm... w multi nikt na liniowość nie narzeka :D Ogólnie polecam grać we wszystkie gry z innymi graczami bo to wtedy gry zyskują ten współczynnik losowości i ingerencji :D

13
Projekty zaawansowane / Odp: [PC] Too Angry to Space
« dnia: Luty 26, 2015, 22:32:46 »
Co do uwag, to mam jedno pytanie: co rozumiesz przez "auto-fire"?

Niestety znów przywołam nieśmiertelnego MS - tam gdy gracz posiadał machinegun (nie wiem dokładnie jak broń się nazywała - pamiętam że chyba była oznaczona skrzynką z literą "B") to wtedy wystarczyło przytrzymać przycisk aby postać strzelała serią.


14
Projekty zaawansowane / Odp: [PC] Too Angry to Space
« dnia: Luty 25, 2015, 22:08:57 »
Pobrałem grę i chwilkę pograłem jednak mam kilka zastrzeżeń. czołgi są za małe - wyobraź sobie ile lepiej wyglądałyby duże i w nieco innej konwencji graficznej. Dwa - nasz protagonista strzela wg mnie troche za wolno i przydałoby się auto-fire. Ogólnie biorąc w grze najbardziej podobała mi się szata graficzna i nie wiem co ma wspólnego z pixel artem - ale to akurat nie jest wadą, wręcz zaletą. Gdyby zmienić trochę tamtego, trochę tego gra wyglądałaby jak fajny klon Metal Sluga z Game Boya Advence - już w tej wersji czuć taki klimacik metal sluga.

Btw, skoro robisz w Unity to czemu nie zrobiłeś dema w web playerze? Być może dotarła by do wiekszej liczby osób.

15
Projekty rozpoczęte / Odp: AsteroRoad
« dnia: Luty 17, 2015, 12:59:54 »
@glaz
No rzeczywiście, pisałem późno, zamroczony chyba jakoś :P
03.03.2015

Edit:
Dziś już jest nowa wersja 0.006 !!! Zapraszam na  http://sgorkas.itch.io/asteroroad, gdzie udostępniłem grę do pobrania i zagrania w przeglądarce.

Strony: [1] 2