Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - adamowski13

Strony: [1]
1
Oki, zdecydowałem się na SFML, dzięki chłopaki :) Teraz tylko masa tutoriali, przykładów i można zacząć coś skrobać ;)

2
Cześć, ogarniam już troszkę c++, parę gierek konsolowych już powstało. Postanowiłem wziąć się za jakiś projekt, bo przecież na tym się najwięcej człowiek uczy, a przy okazji jest to (przynajmniej dla mnie) najfajniejsza metoda rozwoju :) Do rzeczy, szukam darmowego silnika do gry 2D. Widok będzie rzucany z góry, w grze zamierzam zamieścić reklamy i udostępnić rozgrywkę sieciową. Nie zdecydowałem się czy serwer będzie tworzony po stronie klienta czy też będzie ogólny serwer na którym będą tworzone poszczególne rozgrywki. Najprawdopodobniej platforma to Windows. Pozdrawiam ;)

3
C++ / Odp: Podział projektu na pliki a programowanie obiektowe
« dnia: Kwiecień 11, 2014, 00:41:00 »
Wszystko jasne :) Dziękuję za tak szczegółową odpowiedź ;)

4
C++ / Odp: Podział projektu na pliki a programowanie obiektowe
« dnia: Kwiecień 09, 2014, 23:52:48 »
O dziękuję za wyjaśnienie ;)
Spokojnie funkcja i klasa to dwa osobne programy. Po prostu chciałem pokazać jak robiłem do tej pory (funkcją), a jak zrobiłem klasą (co nie działało).

5
C++ / Odp: Podział projektu na pliki a programowanie obiektowe
« dnia: Kwiecień 09, 2014, 22:51:34 »
W całości? To chyba niezbyt optymalne by to samo było w 2 tych samych miejscach prawda?

6
C++ / Podział projektu na pliki a programowanie obiektowe
« dnia: Kwiecień 09, 2014, 20:16:53 »
Cześć, próbuję zrobić mój pierwszy projekt używając programowania obiektowego. Dlaczego w //menu.cpp// mogę zdefiniować funkcję "adam" z pliku //gra.cpp//, a nie mogę w pliku //menu.cpp// stworzyć obiektu "gracz" klasy "adam" z pliku //gra.cpp//?

Funkcja:
//main.cpp
#include "menu.hpp"

int main()
{
    menu();
    return 0;
}

//menu.hpp
#ifndef MENU_HPP_INCLUDED
#define MENU_HPP_INCLUDED
#include "gra.hpp"

#include <iostream>
using namespace std;
void menu();

#endif // MENU_HPP_INCLUDED

// menu.cpp

#include "menu.hpp"
void menu(){
    adam(5);
}

//gra.hpp
#ifndef GRA_HPP_INCLUDED
#define GRA_HPP_INCLUDED

#include <iostream>
using namespace std;
void adam(short pkt);

#endif // GRA_HPP_INCLUDED

//gra.cpp
#include "gra.hpp"
void adam(short pkt){
    cout << "Adam ma " << pkt << " pkt";
}


Klasa:
//main.cpp
#include "menu.hpp"

int main()
{
    menu();
    return 0;
}

//menu.hpp
#ifndef MENU_HPP_INCLUDED
#define MENU_HPP_INCLUDED
#include "gra.hpp"

#include <iostream>
using namespace std;
void menu();

#endif // MENU_HPP_INCLUDED

// menu.cpp

#include "menu.hpp"
void menu(){
    adam gracz(5);
    cout << "Adam ma " << gracz.ilepkt();
}

//gra.hpp
#ifndef GRA_HPP_INCLUDED
#define GRA_HPP_INCLUDED

#include <iostream>
using namespace std;
class adam;

#endif // GRA_HPP_INCLUDED

//gra.cpp
#include "gra.hpp"

class adam{
private:
    short pkt;
public:
    adam(short p){
    pkt = p;
    }

    short ilepkt(){
        return pkt;
    }
};

Zwracany błąd:
Cytuj
E:\Moje Dokumenty\Programowanie\c++\gra\menu.cpp|5|error: variable 'adam gracz' has initializer but incomplete type|

7
C++ / Odp: Funkcja - trzeba 2 razy kliknąć by zadziałało
« dnia: Lipiec 12, 2013, 23:30:32 »
Hmm, a jak do tej metody dodać 'A'? Bo return getch() == 'a' or 'A'; nie działa

8
C++ / Odp: Funkcja - trzeba 2 razy kliknąć by zadziałało
« dnia: Lipiec 12, 2013, 18:13:19 »
Jeja, a ja się nad tym głowię od pół godziny. O.o
Dziękuję, temat do zamknięcia :)

9
C++ / Funkcja - trzeba 2 razy kliknąć by zadziałało
« dnia: Lipiec 12, 2013, 18:08:12 »
Hej, dopiero zaczynam z programowaniem na poważnie i polecono mi bym rozdzielał kod na funkcję. Próbuję tak robić, ale napotkałem na problem. Funkcja ma za zadanie przyjąć od użytkownika literkę, przeanalizować - jeżeli będzie to litera "a" to ma zwrócić 1, jeżeli inna zwrócić 0. Zrobiłem to ale dziwnie to działa po uruchomieniu. Trzeba daną literkę kliknąć dwa razy i dopiero wtedy otrzymuję wynik, a program sam bierze pod uwagę tylko drugie kliknięcie. Więc w programie klikam "z" a później "a" i wyświetla mi, że wcisnąłem a. Jak w programie podam: "a" i "a", robi tak samo, a jak podam "a" i "b" to piszę, że dałem inną literkę. Czyli funkcja chodzi dobrze, tylko nie wiem za chiny ludowe co to za pierwsze kliknięcie? :o i jak je zniwelować? :/
kod:
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;

bool funkcja(){
    bool a;
    char klawisz = getch();
    if (klawisz == 'a'){
        a = 1;
    } else {
        a = 0;
    }
    return a;
}

int main()
  {
    funkcja();
    if (funkcja() == 1){
        cout << "kliknales a";
    } else {
        cout << "kliknales cos innego ;(";
    }
    return 0;
  }

Strony: [1]