Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - P@tyS

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Cześć wszystkim,
Bardzo dawno mnie tutaj nie było. To już chyba z rok. Może niektórzy pamiętają jeszcze jak walczyłem w cyklicznych compach :)
Ale do rzeczy. Obecnie szukam pracy - zdalnej (chyba że macie team na Mazurach). Nie jest łatwo taką znaleźć stąd mój post tutaj. Może dla deva z 5+ lat doświadczenia komercyjnego nie ma problemu to dla osób, które większość czasu kodzili sobie to nie jest tak łatwo, tym bardziej w tej branży.

Posiadam 2 lata doświadczenia komercyjnego - głównie javascript (React, React Native). Oraz masę doświadczenia z tworzenia gier. Zrobiłem ich sporo, głównie tutaj na compo, ale też parę swoich. Tutaj parę screenów jeszcze jak byłem aktywny na warsztacie: https://www.experty.io/en a reszta jest na moim githubie: https://github.com/patys Czasami też wrzucałem posty o robieniu gier na bloga: https://blog.patys.pl/category/historie/ gdzie opisałem linia po linii cały kod gry.

Poza tym bloguję. Dosyć dużo. Głównie o technologi blockchain. Pewnie słyszeliście o niej albo chociaż o bitcoinie. Tak więc pokazałem Wam jak stworzyć swój blockchain w pure node.js https://blog.patys.pl/category/krypto/ oraz opisuję ciekawsze według mnie projekty: https://blog.patys.pl/category/kryptowaluty/ a w kwietniu zacznę wrzucać posty o solidity i jak w tym robić blogi, gry i inne rzeczy bo nie tylko kryptowaluty da się na tym stawiać :)

Mimo że odszedłem od tematu gier na dłuższy czas to jednak nadal mnie ciągnie w ich stronę. Stąd mój post tutaj, żeby zwiększyć szansę że się w końcu uda.

--- koniec story czas na fakty ---
Znam bardzo dobrze javascript (es6), react.js, react native, redux (od roku programuję codziennie w tym)

Znam C++ (cpp11) i Java z bibliotekami SFML i libgdx, javafx (w java robiłem program do wysyłki JPK(tak to to od vat) a tak to kodziłem dla siebie w tym).

Git używam na co dzień.

Heroku i OpenShift ogarniam, do tego ovh.

Ogarniam networking - robiłem grę multiplayer w C++ (https://blog.patys.pl/2017/05/25/poradnik-jak-napisac-gre-multiplayer-rpg-szybko-przyjemnie/ link do gh w poście), do tego wiem jak działa to od strony blockchain, serwerów http i socketów gdyż pracowałem używając websocketów przy projektach w react.
--- koniec ---

Jeżeli macie jakieś pytania, nie tylko dotyczące mnie, ale też technologi np blockchain to śmiało pytajcie. Z chęcią odpowiem. Przyjmę też wszystkie rady.

2
Szkółka / Odp: Czy uczyć się programowania w języku Lua?
« dnia: Wrzesień 07, 2017, 11:10:00 »
Hej,
A jak dla mnie to fajnie się tego razem używa. Zanim się człowiek nauczy to postawić razem, połączyć w kodzie itd. to serio można się dużo dowiedzieć. Za pierwszym razem nie jest łatwo, ale dla samej satysfakcji warto spróbować.

Sam kiedyś robiłem sobie taki 'silnik' żeby 'szybciej' robić gry :) Jest to świetna zabawa, sporo uczy i można poeksperymentować sobie z design patternami bo się idealnie wpisują w to, np command albo factory. Może już nie chodzi tutaj o samo lua i c++, bo każda podobna kombinacja byłaby spoko, ale jeśli zrobi się to dobrze, czyli z designami, patternami itd, to później ma się w swoim portfolio perełkę.

Jak dla mnie rób, jak nie masz doświadczenia na 3d to leć w 2d i zrób shottera z góry. Oskryptuj przeciwników i wybuchające skrzynki. Spróbuj dodać jakieś dialogi. Postaraj się to zrobić tak na tip top, nawet jeśli uznasz że to marnowanie czasu bo możesz napisać to po swojemu. Commituj każdy kod tak jakby ktoś ciągle Ci go sprawdzał (albo znajdź taką osobę jak masz możliwość).

W końcu programowanie to nie język a umiejętność, znajdź coś co Ci podpasuje. Jak jest to C++ i lua to leć w to. Później jak będzie trzeba to umiejętności zostaną, a po prostu będziesz pisał zamiast 'if() {}' to 'if ... then ...' Sama zmiana nie wpłynie na to, że nagle przestaniesz umieć programować. Raczej wypadnie na plus, bo nauczysz się nowych rozwiązań, które tam są.

Podsumowując:
Łap klawiaturę. Bierz co uważasz za słuszne. Na początek wszystko takie będzie, a później sam będziesz chciał zmienić język na inny :) Ściągaj biblioteki itd. Ucz się i programuj. Poczytaj i poszukaj, jest cała masa materiałów.

3
Projekty rozpoczęte / Odp: LLGame - Gra do nauki języków
« dnia: Kwiecień 27, 2017, 13:51:33 »
Nowy wpis na blogu: http://blog.patys.pl/2017/04/27/historia-pewnej-gry-jezykowej-8-obserwator-czeka-pracuje/

Dzięki tej przygodzie, dowiedziałem się, że Java nie może dziedziczyć od paru klas. Dzięki Javo że ułatwiasz życie :)

4
Projekty rozpoczęte / LLGame - Gra do nauki języków
« dnia: Kwiecień 25, 2017, 14:21:58 »
Witam

Długo niestety nie widziałem się z tym forum. Widziałem, że była jakaś reorganizacja i w ogóle, ale postanowiłem wrócić do Was z powrotem :D
Tak więc, żeby nie było że przez czas jaki mnie nie było się obijałem przedstawiam mój nowy projekt.


LLGame - Gra do nauki języków

Krótki opis:

Gra która nauczy cię języka niemieckiego. Każde poznane słowo da ci punkty. Rozwijaj postać i dokupuj kolejne karty. Staraj się odpowiadać poprawnie a otrzymasz więcej punktów i będziesz mógł szybciej nauczyć się języka.

Nieco dłuższy opis:

Zbliża się matura, trzeba mieć jakieś sensowne portfolio, dowiedziałem się o konkursie DajSięPoznać. Uznałem moja szansa. Kłopotem jednak stało się to wszystko pogodzić razem. Masa zajęć, pracy, projektów i nauki. I tutaj pojawiła się szansa na projekt, który może pomóc mi to wszystko połączyć. DajSięPoznać wymaga rozwijania jakiegoś projektu opensource i prowadzenia bloga.

Olśniło mnie. Zrobię sobie program do nauki niemieckiego. Przemyślałem i uznałem jednak, że to będzie gra :) W końcu to zawsze chciałem robić - gry. Blog zawsze przyda się do matury z polskiego - w końcu trzeba pisać masę postów co w sumie zapewne rozwinie moje umiejętności pisarza :D Robiąc grę będę robił to co lubię a dzięki temu, że dodam do tego język niemiecki to jakoś wszystko zaczęło się zazębiać.

I tak oto przedstawiam wam LLGame. Gra karciana, gdzie poprawiasz swoje umiejętności w rozumieniu słów języka obcego. W sumie nie tylko niemieckiego, bo talie można ładować z pliku, więc jest to jedynie kwestia przygotowania swojego zestawu do nauki.

W grze możesz zdobywać punkty, za które kupujesz nowe karty. To limituje ilość przyswajanego słownictwa. Do tego zdobywasz poziom i doświadczenie - przecież każdy lubi powiększające się cyferki :) Później każdy poziom będzie dawał dodatkowe bonusy (Jeszcze nie wiem jakie). Ucząc się potrzebujemy też statystyki, tak więc mamy przy każdej karcie ilość dobrych i złych odpowiedzi. Później rozwinę to o dodatkowe informacje np: procent dobrych odpowiedzi z ostatnich 10 prób itd.

Dodatkowe informacje:
Tak jak wspominałem, prowadzę bloga o projekcie i znajduje się tam opis, prawie każdej linii kodu :)

http://blog.patys.pl/2017/03/08/historia-pewnej-gry-jezykowej-1-jak-zaczac-panie-premierze/
http://blog.patys.pl/2017/03/13/historia-pewnej-gry-jezykowej-2-ladujemy-tego-jsona/
http://blog.patys.pl/2017/03/20/historia-pewnej-gry-jezykowej-3-pierwsze-powstanie-menu/
http://blog.patys.pl/2017/03/29/historia-pewnej-gry-jezykowej-4-kiedy-rzucisz-asa-z-rekawa/
http://blog.patys.pl/2017/04/06/historia-pewnej-gry-jezykowej-5-wszystko-samo-wszedzie-ui/
http://blog.patys.pl/2017/04/13/historia-pewniej-gry-jezykowej-6-czas-na-prawdziwe-wyswietlanie/
http://blog.patys.pl/2017/04/20/historia-pewnej-gry-jezykowej-7-refactoring-czyli-zmiany-na-lepsze/

Założyłem też projekt na warsztacie: https://warsztat.gd/projects/LLGame
A w załączniku parę screenów. Nie są jeszcze piękne, ale skupiam się na funkcjonalności jak na razie.

Wszelkie słowa otuchy, konstruktywna krytyka oraz wszelkie rady mile widziane :)

5
Compo i bitwy / Odp: Warsztat Winter of Code 2017
« dnia: Luty 23, 2017, 21:24:42 »
A więc jak tam z konkursem? Ja jestem w stanie coś oddać.
Przysiadłem i trochę kodu dopisałem więc będę coś miał do pokazania - lekko ulepszona wersja Szalonych Mikołajów z tamtego roku przepisana na Jave z użyciem Entity Component System (takie tam osobiste wyzwanie żeby się czegoś nauczyć): https://github.com/Patys/Szalone-Mikolaje-2 Nic rozbudowanego bo jakoś "mało" czasu było.

Jak z resztą? Jakaś konkurencja? :D Jeszcze 5 dni panie i panowie, dawać, dawać :D

6
Compo i bitwy / Odp: Warsztat Winter of Code 2017
« dnia: Styczeń 19, 2017, 22:34:05 »
Ja postaram się coś wrzucić. Tylko znajdę trochę czasu jak będę miał wolne.

7
Compo i bitwy / Odp: Winter Challenge 2016 - Głosowanie i podsumowanie
« dnia: Styczeń 03, 2017, 16:36:09 »
@laggyluk - fajny pomysł, świetne wykonanie, trochę za wolna jak dla mnie, fajnie że są różne animacje i dźwięki po zderzeniu (aż specjalnie wchodziłem w różne postacie żeby zobaczyć ich reakcję :)

@Boski - nie ogarniam, ani razu nie wygrałem ani na easy ani na hard jeśli można wygrać, przyjemne menu :)

@wezu - genialne, jakby dodać bonusy i w ogóle to naprawdę fajnie by się grało i te 'cheaty' na spacji i fu w konsoli :D dodatkowo plus że nie w unity :)

@Rakieta - rozbiłem Ziemię :p i to przerażenie czy bałwan zabija czy to tło :D ciekawie zrobiona platformówka

Niestety sam nie dałem rady zrobić gry, ale chociaż w wasze pomysły pograłem. Świetne gry, tak trzymać :D

8
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 31, 2016, 14:42:48 »
Święta, Święta i zabrakło czasu. Niestety odpadam.

Udało mi się przepisać większą część poprzedniej wersji mikołajów: https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje (brakuje zdobywania punktów i dźwięków). Niestety nie zdążę zrobić rzeczy które zaplanowałem a nie chcę dać tego samego co w jedynce :c

Proponuję mniej więcej na ferie (okres styczeń/luty) kolejne zimowe compo :) Wtedy z pewnością dokończę grę.

9
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 18, 2016, 22:29:52 »
Jak ktoś ciekawy to tutaj będzie kod Szalonych Mikołaji 2. https://github.com/Patys/Szalone-Mikolaje-2. Bedę starał się codziennie scommitować cegiełkę do projektu.

// UPDATE: Jednak java i wersja desktop/android przy użyciu libgdx i ashley(ecs).

10
Compo i bitwy / Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
« dnia: Grudzień 10, 2016, 00:41:09 »
Hej,
Dawno mnie tu nie było na forum niestety :c ale czas w końcu wrócić w miejsce gdzie się człowiek tyle nauczył :D

Trzeba trochę się rozgrzać z tworzeniem gier na pc, więc zgłaszam grę: Szalone Mikołaje 2. Będzie to druga część gry z poprzedniego kompota: https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje.

Technologia: SFML, C++

Będzie to też fajne porównanie dla mnie czego się nauczyłem od tego czasu(mimo że prawie nic nie robiłem w C++) i jak poprawiła się jakość kodu który teraz piszę.

//EDIT
Jednak java i wersja na mobilki też.

Tak więc: Warsztat Christmas Challenge Accepted :D


11
Szkółka / Odp: Programy do tworzenia gier
« dnia: Sierpień 16, 2016, 23:36:43 »
Zobacz sobie też godot. Wprowadzają visual script a od kolejnej wersji będzie C# do skryptowania. Do 2D idealny i ma wszystkie bajery. https://godotengine.org/features

12
Dźwięk / Odp: SFML Audio - Błąd / crash
« dnia: Luty 04, 2016, 21:03:55 »
Mówisz że podczas ładowania nowego dźwięku. Podobny problem był tutaj: https://github.com/SFML/SFML/issues/541 i https://github.com/SFML/SFML/pull/831 , który został rozwiązany w wersji 2.3 http://www.sfml-dev.org/changelog.php#2.3-audio. Dotyczył on OS X. Przejrzyj może tu znajdziesz podpowiedź.

13
Dźwięk / Odp: SFML Audio - Błąd / crash
« dnia: Luty 04, 2016, 18:17:40 »
Sprawdź czy na pewno korzystasz z prawidłowych dllek do openal. SFML chyba je dostarcza.
Ogólnie to może mieć związek z pamięcią, jeśli opakowałeś klasy sfml we własne albo używaż vectorów/map itp. to możliwe, że gdzieś np. destruktor się nie wywołuje, sam miałem taki problem.
Pokaż kod odpowiedzialny za to, to może ktoś coś więcej pomoże.

14
OpenGL / Odp: Tutoriale do OpenGL
« dnia: Lipiec 18, 2015, 20:34:28 »
Ostatnio również się uczyłem opengl'a i używałem tego:
https://open.gl/
http://www.opengl-tutorial.org/beginners-tutorials/tutorial-1-opening-a-window/
Mam nadzieję że pomoże. W obu jest jak postawić to pod wybranym systemem.

15
SFML od wersji 2.2 obsługuje android i ios, ale polecam używać najnowszej wersji, gdyż wiele jest poprawione. Na wiki na ich githubie jest jak zbudować pod androida. Jest też tam pare tutoriali do C++11 i SFML'a.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10