Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sellai

Strony: [1]
1
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 17, 2013, 14:48:25 »
Rozumiem, dzięki wielkie za rady na pewno z nich skorzystam :D

2
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 17, 2013, 13:40:09 »
Tylko że, nie wiem czy jasno to opisałam, gracz nie siedzi przed monitorem i nie klika na kamień aż się rozwali. Tylko wybiera opcję pracy, wpisuje jej czas i odchodzi od komputera.

3
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 17, 2013, 00:51:38 »
To że światy się zderzyły to nie znaczy, że nie można pracować u krasnoludów w kamieniołomach. W końcu teraz jest bieda z nędzą i trzeba zarobić na życie! A tak serio, nad samą fabułą cały czas myślę, chcę zrobić coś co przyciągnie graczy. Możliwe że zmienię koncepcję jeszcze kilka razy, zanim wymyślę coś wartego uwagi. Te kamieniołomy i inne przykłady użyte w moim opisie, służą zobrazowaniu tego co siedzi w mojej głowie. To będzie gra tekstowa, więc nie można oczekiwać ciągle katastrof wybuchów itp. gdyż opisy to przedstawiające nie są aż tak ciekawe jak np. animacje. Trzeba zapewnić graczowi różne drogi rozwoju. Praca jest częścią mechaniczną gry ale nikt nie powiedział, że nie można jej wkomponować w fabułę. Z resztą początkujący złodziejaszek nie ma szans na pracę jako dobrze płatny zabójca a potężny mag nie będzie pracował w kamieniołomach. Do wszystkiego trzeba dojść, nasz bohater nie będzie przekokszonym superbohaterem.

4
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 22:48:13 »
No niby pomysł jest, ale to gierka w 2D, a mi chodzi o klikankę :c

5
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 21:11:52 »
No więc, jako iż będzie to "klikanka" i raczej nie liczę na to, że programiści to będą cudotwórcy, nie zamierzam umieszczać w grze scen "ruchomych" (wybaczcie nieznajomość tematu i pojęć), a przynajmniej nie na początku. Nad ogólną koncepcją gameplayu jeszcze pracuję i nie mogę się zdecydować, którą wybrać.
Myślałam o tym o czym wspomniał jjoker 8. Coś w stylu, czytam tekst i wybieram odpowiedź/opcję.
Myślę, że to rozwiązanie dobre przy questach i wątkach fabularnych postaci. (np. lvl up i bohater ma do wyboru nagrodę za to). Dalej, walka. Tutaj chyba potrzeba będzie tych osób które potrafią w magiczny sposób sprawić, że otworzy się okno w którym po jednej stronie będzie gracz po drugiej potworek, walka turowa, raz uderzam ja potworka raz potworek mnie. Myślę, że ten system da się jeszcze rozwinąć w coś ciekawszego.
Może zrobi się arenę, gdzie będą walczyć gracze o złoto i sławę? W każdym razie, powalczyłem, poczytałem, porobiłem questy, co jeszcze oferuje mi gra? Jak już wspomniałam, te sesje rpg. Wchodzę w zakładkę sesję, klikam na "nową sesję" wpisuję nick gracza/graczy i pojawia mi się sesja, wchodzę w nią a tam a) albo mozliwość pisania postów naprzemiennie jak na forum b) albo możliwość pisania postów jak na czacie. Fajnie by było gdyby były dostępne obydwie opcje. Co jeszcze? Myślałam o stworzeniu gildii/bractw/każdy nazywa to jak chce, jednak nie wymyśliłam jeszcze jakie to daje korzyści i co by się tam miało robić, może wojny? Sklep oczywiście jest opcją podstawową, widzimy ikonkę przedmiotu, obok cenę, klikamy i kupujemy. Nasz ekwipunek pewnie będzie wyglądał tak jak zwykle wygląda, ikonki na ludku. Myślałam o craftingu. Z potworka wypada mi ząbek i kawałek łapki? Wrzucę to do magicznego kociołka i coś się z tego zrobi! Fajnie by było wprowadzić element losowości, albo coś się stworzy albo nie, albo że zwykle robi się z tego mikstura a tu nagle powstaje um...cokolwiek, sandał. Materiały zebrane więc możemy albo sprzedać, albo użyć do craftingu albo stracić. Co dalej, hm...co ze zdobywaniem doświadczenia i pieniędzmi. Myślę, że żeby było realnie, to pieniądze będą zdobywane z pozyskiwanych materiałów. W końcu żarłoczne wilki nie mają w sobie pieniędzy, ale drobny bandyta już ma. Doświadczenie zdobywamy z walk, jednak myślę że dobrze by było znaleźć jakieś alternatywne źródło pozyskiwania doświadczenia. Jeżeli ktoś chciałby pieniążków więcej, zawsze można zrobić pracę na czas, tzn. wstaję rano ustawiam czas pracy np. w kamieniołomach na 5 godzin, wracam po tych pięciu godzinach i mam pieniążki. Ten czas pracy może trwałby maksymalnie 12 godzin aby przez kolejne 12 się odnawiał, po to żeby ludzie grali też wedle innych systemów istniejących w grze. Dalej, o czym jeszcze nie wspomniałam...o, rozwój postaci. Wyobraźmy sobie że nasz bohater stoi na środku kartki i jest kropeczką. Od niego biegnie linia prosto ku górze, kolejna po jego prawej stronie a jeszcze jedna po lewej. Gdyby połączyć końce tych linii powstałby trójkąt. Każda z tych linii to ścieżka rozwoju, jedna symbolizuje magię, druga walkę bronią z bliska/ciężką a trzecia walkę dystansową/zabójczą to jeszcze jest do wymyślenia. Na tych liniach są pojedyncze punkciki w pewnych odległościach, które ukazują profesję. Na początek jest to łotrzyk, potem dobry złodziej, potem zabójca. Adept, uczeń maga, potężny czarownik. I tak dalej i tak dalej. Te linie same w sobie mogą się rozgałęziać po to aby przy czarowniku już można było wybrać czy chcemy być nekromantą czy elementalistą. Jeżeli pójdziemy o krok dalej boki trójkąta od wierzchołka do wierzchołka mogą tworzyć hybrydy postaci mago-łotro , wojowniko-mag, łotro- wojownik. Tam gdzieś mozna stworzyć też profesję alchemika, która pozwoli tylko graczowi na bardziej ekonomiczną grę, tu kupię tam sprzedam tu stworzę.  Jak widzę dążenie do wybranej profesji? Za walki, questy, lvlovanie (to jeszcze jest do uzgodnienia) dostajemy punkty do cech, które rozdajemy wedle własnej woli, po to aby odblokowywać umiejętności. Każda profesja czy to ta podstawowa czy zaawansowana będzie wymagała odpowiednich umiejętności i statystyk. Dzięki temu będzie można odblokować skille używane do walki i dzięki temu że będziemy coraz lepsi ego gracza wzrośnie. Pomyślałam też o tytułach, które będą swego rodzaju osiągnięciami w grze (pierwsza profesja, okrągły lvl, zdobycie trudnego przedmiotu itp.). Uhh, dużo mi tego wyszło a jeszcze nie wszystko spisałam, pewnie o czymś zapomniałam. Zdaję sobie sprawę, że programistom ciężko będzie zrealizować te pomysły, i pewnie wszystko zostanie okrojone, jednak opisuję wam to tak jak to sobie wymyśliłam. Jeszcze jakieś pytania? :)

6
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:49:16 »
Oj tam, narzekacie. Uważają, że znają się na tym co robią i razem są w stanie coś tam naskrobać. Jak ich znalazłam? Napisałam gdzieś tam na innych forach o tematyce via www i sami się zgłosili, jako chętni, właściwie jeszcze do nie do końca określonego projektu, poszli w ciemno. Doszłam właściwie do wniosków, że ta gra nie będzie hitem, bo nie ma szans na wybicie się, ale jeżeli ma być tworzona w ramach hobby i w ramach nauczenia się czegoś, to opinia innych ludzi jest mało ważna. Pewnie skończy się tym, że team jedynymi użytkownikami, ale to daleka przyszłość, o ile gra się rozwinie. Na dzień dzisiejszy mamy chęci i zapał. 
Możliwe, że porwałam się na zbyt wiele, ale zabawę mam z tego przeogromną. Co do propozycji czytania o branży, przeczytałam już dawno to co mi podesłaliście i to co sama znalazłam i to co podesłali mi znajomi. Co do pytania z ekranem i klawiaturą. Ta gra ma być typową klikanką, czytam i klikam, czytam i klikam. Rozumiecie o co mi chodzi? Tych dwoje rzeźbi też w php i mysql.

7
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 16:01:27 »
Aktualnie znalazłam już dwoje doświadczonych programistów, którzy jednak potrzebują trzeciego od ajax'a i js  bodajże. Chyba faktycznie jestem młodą głową, jednak stworzenie takiej gry to moje marzenie :)
Myślę, że na początku nie stworzymy niczego powalającego, ale z czasem może uda się rozwinąć grę na całkiem jadalną. Na czym się wzoruję? Staram się wzorować na niczym, chcę stworzyć własny nowatorski pomysł, bez podglądania obecnych gigantów. Oczywiście orientuję się w wielu grach przeglądarkowych, wiem jaka jest konkurencja i na co poszczególne gry stawiają, jednak zawsze staram się zrobić coś wedle własnego pomysłu. Dzisiaj właściwie, wszystko zostało już wymyślone i wykorzystane, ja jednak jestem optymistką. Dlaczego przeglądarkowa? Mam sentyment do tego typu gier, po prostu je lubię.

8
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 14:03:18 »
Już wyjaśniam. Gracz może "bić lvl" walcząc z innymi graczami, lub potworami. Może rozwijać swoją postać dzięki drzewku umiejętności, które by pozwalało dążyć w kierunku wybranej profesji. Myślałam nad hybrydami profesji, jednak zdaję sobie sprawę, że na początku może być za ciężko to wszystko zrobić. Dodatkowo punkty różnych cech będą wzmacniały takie atrybuty jak atak, obronę, życie. Jeżeli gracz lubi wcielać się w swoją postać, może stworzyć dla niej profil postaci, który będzie widoczny dla innych. Przy tym wszystkim stworzy się "dział sesji" lub coś w ten deseń aby gracze mogli ze sobą pisać i prowadzić sesje, wedle swojej wyobraźni.

9
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 11:47:45 »
Niestety, nie zajmowałam się nigdy papierowym RPG. :(

10
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 16, 2013, 10:23:42 »
Hm...w mojej fabule wyróżniającym czynnikiem miało być to, że nie będzie techniki, że to będzie coś bardzo trudno dostępnego, że ludzie będą skupiali by się na odkrywaniu "nowego". Myślę, że poszło by to w stronę bardziej fantasy niż postapo. Książki i opowiadania nie są dla mnie, zawsze chciałam zrobić własną grę :). Myślę, że błędem nie będzie jeżeli ten zbyt duży projekt, będziemy robić powoli i od najprostszych rzeczy, dodając kolejne elementy. W sumie nie raz szukałam innych teamów, które robią grę, jednak na dzień dzisiejszy nikt się tym nie zajmuje, a przynajmniej nie grą fantasy. Ogłoszenia są sprzed kilku miesięcy i często nieaktualne.   

11
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:26:56 »
Jest tutaj dział z przywitaniami? Musiałam go przeoczyć jak przeglądałam forum. Wybacz, ale bardziej zależy mi na opinii na temat pomysłu niż opinii o własnej twarzy. :)

12
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 15, 2013, 21:24:39 »
Przydatne, nie znałam tego, pewnie skorzystamy w jakimś stopniu, dzięki.

13
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 15, 2013, 19:49:00 »
W tym wszystkim to wygląda tak, że przyjaciel umie programować, ja dopiero zaczynam się uczyć. Jest nas dwoje. Ja miałam się zająć stroną fabularną i pomysłami a on drobnymi kroczkami miał to wszystko składać od strony programisty. Zdaję sobie sprawę, że ten projekt będzie na początek czymś bardzo prostym. Jako iż jest to gra tekstowa, nie potrzebuję grafik 2D ani 3D, a jestem w stanie sama wykonać zwykłe elementy graficzne. Myślałam o osobie trzeciej jako pomysłodawcy lub pomocniku do programowania, bo właściwie grafika i jednego pomysłodawcę już mamy.

14
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 15, 2013, 18:25:37 »
Przyznaję się, nie miałam do czynienia z książkami o takiej tematyce. Swoją wiedzę bazuję na tym co znalazłam na forach internetowych, poradnikach i w grach. Jeżeli chodzi o mechanikę, zastanawiałam  się nad rozwiązaniami od tej strony oczywiście, jednak najpierw chciałam dopieścić stronę "jak to będzie wyglądało" aby znaleźć kogoś do pomocy. Stąd też zależało mi na opinii użytkowników tego forum.

15
Design / Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 15, 2013, 17:28:47 »
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałabym wam przedstawić pomysł na własną grę.

Czego od was oczekuję? Interesuje mnie wasza opinia i sugestie związane z formą/wątkiem fabularnym gry. Jak wiadomo pomysł dla mnie samej jest jadalny i fajny, dlatego też chciałabym usłyszeć od doświadczonych graczy co wy o nim sądzicie i co byście w nim zmienili/dodali/wywalili, ot taka luźna dyskusja.

Zacznę więc opowiadać.

1. Gra byłaby grą przeglądarkową, via www.

2. Gracz miałby swojego bohatera, który może się rozwijać. Bohater stara się przeżyć, walczy, nawiązuje kontakty, wypełnia misje i tym podobne. Zdaję sobie sprawę, że mamy taki system w wielu grach przeglądarkowych. Oczywiście pod ten punkt można podczepić wiele rozwiązań mechanicznych, które sprawią, że system i gra nie muszą być kopią istniejących gier.

3. Jeżeli wiemy już co będzie robił bohater, to czas określić co będzie robił użytkownik. Otóż, użytkownik może rozwijać bohatera pod względem mechanicznym. Będzie miał też możliwość brania udziału w sesjach RPG, ze znajomymi, nieznajomymi i z kim tylko będzie chciał. Będzie mógł głęboko ingerować w "oto jestem, taki ja" swojego bohatera poprzez szczegółowy profil postaci.

4.  Gdyby tak określić sens gry jednym zdaniem brzmiałby on "Walcz aby przeżyć, rozwijaj się aby mieć zabawę", chociaż po ponownym przeczytaniu brzmi to śmiesznie.

5. Teraz jeden z najważniejszych aspektów gry. Jaki to będzie gatunek? Bardzo lubię gry fantasy (magia, miecze i karczmy). Jednak ciężko jest wymyślić coś czego nie było w kategorii czysto fantastycznej, pomyślałam sobie więc, że o wiele ciekawiej będzie jeżeli klimat fantastyczny połączę z klimatem postapokaliptycznym.                                                                                                 

6. Jaka będzie fabuła? Postaram się ją streścić: Nasz wszechświat leży w pewnej strefie astralnej(nazwa całkowicie robocza). Ludzie o tym nie wiedzą. Następuje zjawisko nałożenia się dwóch sfer w wyniku czego nasz świat przenika się ze światem z drugiej strefy. Nasz jest zwykłą ziemią, drugi jest stricte fantastyczny, z wieloma rasami, magią. Tamten świat przygotowany na katastrofę mało ucierpiał, nasz został mocno zniszczony. Akcja dzieje się jakiś czas po katastrofie. Gracz może wybrać, postapokalipsę na Ziemi lub życie na drugiej planecie. Ma wybór: rdzenny mieszkaniec planety czy może wędrowiec ze świata do świata? Miałam pomysł aby umiejscowić akcję około 100 lat po wszystkich wydarzeniach, tak aby zostały "odkryte" sposoby naprawy i połączenia światów, nauczenia ludzi magii i innych rozwiązań. Jednak wiem, że postapokalipsa dotyczy wydarzeń "zaraz po" i zdaję sobie sprawę, że nazywanie tego hybrydą fantasy-postapo by było już naciągane.

Myślę, że tyle wystarczy jeżeli chodzi o przedstawienie pomysłu, chociaż mam ochotę przedstawić swój pomysł bardziej rozlegle. Jeżeli ktoś chciałby dowiedzieć się czegoś więcej, chętnie odpowiem na pytania. Jestem wdzięczna za poświęcony czas i czekam na wasze komentarze :)

Strony: [1]