Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Galfados

Strony: [1] 2
1
Językoznawstwo / Odp: C i dodawanie do siebie dwóch unii
« dnia: Wrzesień 28, 2016, 16:44:58 »
Czyli nie ma jakiś magicznych "trików" i trzeba trajhardzić każdą możliwą sytuacją ;c

A w C piszę bez większego powodu, po prostu chciałem sobie w tym języku popisać.

2
Językoznawstwo / C i dodawanie do siebie dwóch unii
« dnia: Wrzesień 28, 2016, 16:30:41 »
Witam,
mam strukturę która reprezentuje obiekt:
// pseudo code
typedef struct {
  uint8_t type;
  Value value;
} Object;

Typ value to jest unia która wygląda mniej więcej tak:
typedef union {
 int i;
 float f;
} Value;

I nasuwa mi się pytanie, czy jest jakiś sposób na dodawanie, odejmowanie, mnożenie itp. do siebie tych wartości? Oprócz tego najbardziej oczywistego i najmniej przejrzystszego, czyli sprawdzanie każdej możliwej sytuacji? Bo takie rozwiązanie robi za duży bajzel w kodzie. Ma ktoś jakieś pomysły? Z góry dziękuje za pomoc.

3
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2d, udp czy tcp?
« dnia: Kwiecień 17, 2016, 12:29:14 »
Patrzyłem tą bibliotekę ale nie będę sobie mieszać w kodzie, bo i tak korzystam z modułu sfml network.

4
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2d, udp czy tcp?
« dnia: Kwiecień 16, 2016, 22:51:11 »
Skoro pakiety udp nie dochodzą w takiej samej kolejności to chyba trzeba sprawdzać, który jest nowszy? Żeby nie było tak, że stara pozycja dotarła troszke później od nowszej bo to by nie było fajne.

5
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2d, udp czy tcp?
« dnia: Kwiecień 16, 2016, 19:40:12 »
Dziękuje za tak ogromny feedback(sporo można się dowiedzieć czytając wasze wywody c:). Ale mam jeszcze jedno pytanie.

Czy warto wrzucać pakiety do jakiejś kolejki i ograniczyć ich przesyłanie? Np. do 10 per frame, lub X bajtów na sekunde (tylko przykład). Czy bez owijania w bawełnę bez niczego wysyłać je.

6
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2d, udp czy tcp?
« dnia: Kwiecień 14, 2016, 21:38:48 »
Chcę na tym samym porcie, bo chcę server trzymać na jednym porcie. A co to tych ramek, to nie będzie problemu jeżeli będą łączyć się dwa komputery z tej samej sieci? Albo klienty odpalone na tym samym hoście?

7
Sieć i multiplayer / Gra 2d, udp czy tcp?
« dnia: Kwiecień 14, 2016, 18:39:10 »
Witam, się zastanawiam jakiego protokołu(nie wiem jak to nazwać) użyć do stworzenia jakiejś prostej w miarę dynamicznej gry (jakaś prosta walka, chodzenie itp.). Czytałem na internecie, że ponoć lepiej użyć udp bo szybsze, ale wtedy jak identyfikować graczy(więcej niż 2)? Myślałem aby dla każdego wygenerować jakiegoś hasha czy coś w ten deseń i po prostu wysyłać z każdym pakietem. Z drugiej strony jest tcp, które jest wolniejsze ale nie ma tego problemu z identyfikacją graczy. I jeszcze dochodzi sprawa chatu, gdzie lepiej by sprawdził się tcp. I tutaj pytanie, którego protokołu lepiej użyć tcp czy udp, a może oba naraz? A jeśli oba naraz to czy można bez problemu nasłuchiwać na jednym porcie tymi dwoma protokołami? Chciałbym to zrobić dobrze, dlatego się was pytam o zdanie.

8
OpenGL / Odp: Program z każdym uruchomieniem wygląda inaczej
« dnia: Wrzesień 20, 2015, 00:02:25 »
Dobra, jestem debilem, działo się tak ponieważ jak tworzyłem macierz i przypisywałem domyślne wartości to wypełniłem jedynkami a o zerach już zapomniałem.


for (int i = 0; i < 4; i++)
{
for (int j = 0; j < 4; j++)
{
if (i == j)
{
m_[i][j] = diagonal;
}
else
{
m_[i][j] = 0.0f; // o tym zapomniałem ._.
}
        }
}

9
OpenGL / Odp: Program z każdym uruchomieniem wygląda inaczej
« dnia: Wrzesień 19, 2015, 23:54:18 »
Odkryłem chyba czemu tak się dzieje. Gdy nie mnoże pozycji wierzchołka przez macierz z translacją to nic się nie dzieje. A gdy mnożę działa raz na X uruchomień.

10
OpenGL / Odp: Program z każdym uruchomieniem wygląda inaczej
« dnia: Wrzesień 19, 2015, 22:24:43 »
Spróbowałem z tym: -fsanitize=address i wywaliło mi mnóstwo errorów undefined reference główie z jakimś __assan, nie wiem o co chodzi z tym zbytnio.

11
OpenGL / Odp: Program z każdym uruchomieniem wygląda inaczej
« dnia: Wrzesień 19, 2015, 17:52:37 »
Mam -Wall, chyba że nie o to chodzi

A co do sublime, to w pluginy się nie bawiłem jeszcze (to jest czysty sublime), podpowiedzi są takie jakie są, wyświetlają się tylko wyrazy z aktualnego pliku.

12
OpenGL / [Rozwiązane]Program z każdym uruchomieniem wygląda inaczej
« dnia: Wrzesień 19, 2015, 17:41:09 »
Nie wiedziałem jaki dać tytuł ale mam nadzieję, że wszyscy zrozumią mój problem. Otóż coś tam skrobie w opengl'u i tak zauważyłem, że z każdy uruchomieniem mam co innego. (raz się pokazuje to co co faktycznie ma się ukazać).

Screeny w załączniku.

Jakieś pomysły? Dodam również, że nic nie zmieniam w kodzie nie przekompilowuje go między uruchomieniami.

13
Tworzenie silników / Typy systemów używanych w silnikach
« dnia: Sierpień 13, 2015, 11:39:33 »
Halo,
Chciałbym zadać pytanie jakie mnie nurtuje, jakie sa inne niż ECS typy systemów używanych w silnikach?

14
Unity 3D / Odp: Wielki okrągły cień wokół kamery na scenie
« dnia: Grudzień 30, 2014, 15:06:43 »
Ok, nie było tematu. Czasem człowiek idzie z takimy błędami na forum i się okazuję, że to błachostki. Miałem zaznaczone aby mój księżyc rzucał cień -.-

15
Unity 3D / Wielki okrągły cień wokół kamery na scenie
« dnia: Grudzień 30, 2014, 13:54:28 »
Screen: http://s24.postimg.org/ey41v7kd1/Untitled.png

Wie ktoś może jak temu zaradzić? Bo troche dziwnie to wygląda

Strony: [1] 2