Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Grik

Strony: [1] 2 3 4
1
Sprzedam / [Sprzedam] Wyprzedaż mnóstwa książek :)
« dnia: Sierpień 03, 2011, 01:27:54 »
Witam,

Wygrałem stypendium na studia magisterskie w USA. Potrzebuję pieniędzy na wyjazd i w związku z tym wyprzedaję majątek.
Kupując na tej aukcji wspierasz studenta ;)

Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki.
Proszę o kontakt poprzez PW lub email, niedługo niesprzedane książki pojawią się również na allegro.

Gry:
  • Fizyka dla programistów gier, 32zł, stan 8.5/10
  • Programowanie gier w DirectX, symboliczna kwota lub nawet free, stan 5/10

CUDA (ksiązki po angielsku):
  • Programming Massively Parallel Processors. A Hands-on Approach, 130zł+wysyłka gratis, stan 10/10 (nowa ledwo przeglądnięta)
  • CUDA by example, 100zł+wysyłka gratis, stan 10/10 (przeglądnięta)

Algorytmy:
  • Kombinatoryka dla programistów, 34zł, stan 9.5/10
  • Cormen. Wprowadzenie do algorytmów. Wydanie VII., 100zł, stan 8.5/10
  • Algorytmy struktury danych i techniki programowania. Wydanie III., 12zł, stan 8/10

Języki:
  • Windows Application Development with Microsoft .NET Framework 4. Training kit 70-511, 150zł+wysyłka free, 9.5/10
  • Bruce Eckel. Thinking in c++. Tom 1 i 2 (zestaw), 80zł, jak nowe
  • Poznaj c++ w 10 minut. Krótkie lekcje, właściwe rozwiązania, 10zł, 8/10
  • Thinking in java. Wydanie IV. Twarda oprawa, 55zł, 9.5/10
  • C++ styl programowania. 30zł, jak nowa
  • Pascal nie tylko dla orłów, cena jakaś malutka :), 6/10

Inne informatyczne:
  • Perdita Stevens. UML. Inżynieria oprogramowania. Wydanie II, 28zł, stan 9/10
  • UML 2.0. Almanach, 25zł, jak nowa
  • Head First SQL, 50zł, 9/10
  • CSS Gotowe rozwiązania, 29zł, nowa
  • Photoshop CS/CS PL. 20zł, stan bdb

Matematyka/fizyka - zestaw studenta :) (ceny do ustalenia):
  • Analiza matematyczna w zadaniach Tom1. Nawet 2 sztuki :), 33zł
  • Resnick. Podstawy fizyki. 5 tomów + zbiór zadań, jak nowe
  • Franciszek Leja. Rachunek różniczkowy i całkowy. 2008, jak nowa
  • Skoczylas. Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory, jak nowa
  • Skoczylas. Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania, jak nowa
  • Skoczylas. Analiza matematyczna 1. Kolokwia i egzaminy, jak nowa
  • Skoczylas. Algebra i geometria analityczna. Kolokwia i egzaminy, jak nowa
  • Skoczylas. Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania, jak nowa
  • Skoczylas. Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory, jak nowa
  • Jasiulewicz, Kordecki. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna. Przykłady i zadania, jak nowa
  • Kordecki, Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna. Definicje, twierdzenia, wzory, jak nowa
  • Skoczylas. Algebra liniowa 2. Przykłady i zadania, jak nowa
  • Skoczylas. Algebra liniowa 2. Definicje twierdzenia wzory, jak nowa
  • Mam też fajne podręczniki do fizyki dla szkół średnich:
    cała seria wydawnictwa Zamkor
    Fizyka i Astronomia wydawnictwa PWN.

Pozdrawiam!

// Powykreślane, Netrix (swoją drogą to dziwne)
// dyskusje na temat modyfikacji postów proszę prowadzić w dziale o forum -- Dab

2
Konferencje / Odp: IT Academic Day (Warszawa, UW) - 11.12.08
« dnia: Grudzień 06, 2008, 18:42:53 »
Poza wartościowymi nagrodami w Nowym Sączu w trakcie konferencji była rewelacyjna wyżerka, więc nie zastanawiać się - przychodzić ;)

3
.NET i XNA / Odp: XBLA - tylko "proste" arcade'owki?
« dnia: Wrzesień 29, 2008, 14:52:01 »
Piszę z pamięci, bo strona creators.xna.com nie działa: W oficjalnym FAQ pisało, że dają 70% developerom. Wyjątkek ma miejsce, gdy Microsoft ponosi dodatkowe koszty reklamy gry, które mają na celu przynieść deweloperowi jeszcze większy zysk. Wtedy podział może się zmienić (np. 40% Microsoft, 60% deweloper). Przyjmowane mają być praktycznie wszystkie gry (no może poza tymi, w których będzie się mordowało/gwałciło dzieci ;) ). Dodatkowym plusem jest to, że najlepsze tytuły Microsoft będzie przenosił na XBLA.

4
.NET i XNA / Odp: XNA - kilka pytań początkującego
« dnia: Wrzesień 28, 2008, 17:21:44 »
ad3. Niby pod linuxem jest mono, ale Xna nie odpalisz.
ad4. Jeśli chcesz się tworzyć prościutkie gierki to podstawy wystarczą (może być C#. Programowanie), jednak proponuję najpierw dobrze poznać c#, a dopiero potem brać się za robienie gier. W tym przypadku powinieneś najpierw przeczytać książkę o podstawach, a potem "Professional C# 2008" lub "Pro c# 2008 i .NET 3.5 Platform".

5
Projekty rozpoczęte / Odp: Fred [J2ME]
« dnia: Sierpień 18, 2007, 14:25:32 »
Na nokii 6230i ( ekran 208x208 ) w wersji 1.0 gra chodziła koszmarnie wolno i nie było dźwięków. W wersji 1.1 wszystkie tekstury "padły" - zupełnie nie da się grać - prawie nic nie widać na ekranie.

6
Programowanie grafiki / Odp: [HLSL/CG] Specyficzne pytanie
« dnia: Sierpień 13, 2007, 22:53:31 »
Cytuj
Moje pytanie brzmi - w którym momencie nastąpi takie uzupełnienie?
Podczas odczytu wierzchołka przez vertex shader.
Rozumiem, że już na karcie graficznej ( a więc bez uszczerbku na wydajności ) :)

Wielkie dzięki za odpowiedź.

P.S. oczywiście karma++

7
Programowanie grafiki / [HLSL/CG] Specyficzne pytanie
« dnia: Sierpień 13, 2007, 21:16:36 »
Witam!

Mam do Was wyjątkowo... idiotyczne pytanie, ale 'męczy' mnie tak mocno, że muszę je zadać  ;D

Do rzeczy: załóżmy że mamy następujący vertex shader ( podaję tylko 1 linijkę - reszta jest nieistotna )

void VS_Main( float4 iPosition : POSITION0 )

Z poziomu directxa/opengl/XNA wysyłam do vertex shadera pozycję, ale zawierającą tylko dwa koordynaty ( 'x' i 'y' ) - vertex shader zaś przyjmuję pozycję zawierającą 4 koordynaty. Brakujące  dane zostaną automatycznie uzupełnione do domyślnych ( x, y, 0, 1 ). Moje pytanie brzmi - w którym momencie nastąpi takie uzupełnienie? Czy ma to jakikolwiek wpływ na prędkość działania aplikacji? Czy uzupełnienie następuje w sterowniku i dane są przesyłane przez szynę do karty graficznej, czy sama karta graficzna o to dba?

Pozdrawiam,
     Mateusz -=Grik=- Wieloch

8
Projekty rozpoczęte / Odp: Map Maker - testy
« dnia: Sierpień 02, 2007, 11:05:19 »
Wszystko OK. ( windows xp pro sp2, sempron 2300+ )

9
.NET i XNA / Odp: XNA czy ktos stworzyl cos w tym?
« dnia: Lipiec 21, 2007, 00:07:25 »
Tak więc bardzo chętnie kiedyś pogadam o programowaniu w tym nowym cudzie Microsoftu.
Wysłałem Ci e-maila.

10
.NET i XNA / Odp: XNA czy ktos stworzyl cos w tym?
« dnia: Lipiec 20, 2007, 15:27:55 »
Cytuj
Wady:
...
- Microsoft Smiley
To raczej dziala na plus :P. Ja osobiscie lubie jak dany projekt rozwija konkretna firma :P. Tym bardziej, ze Microsoft jest od jakiegos czasu bardzo przyjazny dla developer'ow :)
Cytat: pawelad
Głupiś :P
Dbają o swoich programistów jak nikt inny. No i trzymają za morde pół galaktyki, dzieki czemu masz swiadomosc ze zawsze mozesz na nich ekhem liczyc.
W pełni się z Wami zgodzam, ale pozostaje tylko czekać, aż Microsoft zacznie pobierać opłaty za swój udany produkt ( patrz: XNA Game Studio Proffesional ). Ta przyjaźń może jeszcze srogo kosztować developerów ;)

Zalety:
- nastawienie XNA 'na przyszłość' np. wymuszenie korzystania z shaderów na miejsce fixed pipeline
To jest wada jak byk. Masa ludzi ma leciwe laptopy. W urzedach,szkolach,biurach jestesmy srednio 5 lat w tyl +  grafa zintegrowana.
Hmm mało kto w dzisiejszych czasach zabiera się za programowanie gier na fixed pipeline - trzeba mieć na uwadze, że nawet casuala skończysz za jakiś czas, a kto wtedy będzie miał komputer bez choćby nędznego gf 3?


Cytat: pawelad
A czy sie rozni abstrakcyjna od intrefejsu, zeby to byla przeszkoda nie do ominiecia.
Klasa abstrakcyjna może mieć zwykłe zmienne, zaś interfejs jedynie funkcje i property ( nie wiem jak to przetłumaczyć ). Przez stosowanie interfejsów zmniejsza się przejrzystość kodu. W tym miejscu powinienem podać przykład, ale byłby dosyć długi, a ja nie chcę robić wielkiego offtopa.

Cytat: pawelad
Mozesz upchnac inne klasy z danymi do bazowej przez zawieranie, ja tak robie.
Częściowo też tak robię, ale nie jest to najbardziej eleganckie rozwiązanie.

EDIT: I tak małego offtopa zrobię.   
Widzę, że przynajmniej część z Was programuje w XNA i jeśli ktoś zaczyna swój projekt i brakuje mu programisty lub chce dołączyć do już istniejącego projektu w XNA, albo po prostu chce się wymienić doświadczeniem to zapraszam do 'ściślejszej' znajomości ;)

11
.NET i XNA / Odp: XNA czy ktos stworzyl cos w tym?
« dnia: Lipiec 20, 2007, 12:33:27 »
To może i ja dorzucę swoje 2 grosze: jakiś czas temu przerzuciłem się z c++ i natywnego Directx'a na managed directx, a wkrótce potem na XNA i muszę przyznać, że nie żałuję decyzji. Zarówno wydajność, jak i możliwości dx 9 i XNA są podobne ( jeśli nie identyczne ).
Zalety:
- kod bez żadnych zmian lub ze zmianami kosmetycznymi działa pod xbox'em
- XNA ma wkrótce działać na linuxie dzięki projektowi mono ( bardzo ciekawa sprawa )
- nastawienie XNA 'na przyszłość' np. wymuszenie korzystania z shaderów na miejsce fixed pipeline
- C#, a co za tym idzie przejrzystość kodu, szybkość programowania i rewelacyjny, darmowy kompilator visual c# 2005 EE
- Windows Forms i ogólnie cały net framework pod ręką
Wady:
- C#: niższa wydajność od c++ ( generalnie do 10% - wszystko zależy od testów ) oraz jedna rzecz, która bardzo mnie wkurza: obiekt może dziedziczyć z wielu interfejsów, ale tylko z jednego rodzica (!), czy ktoś wie jak to ominąć? Przy projektowaniu frameworka nieźle się z tym namęczyłem.
- utrudniony dostęp do kodu natywnego
- Microsoft :)

Podsumowując: wszystko zależy od upodobań.

12
DirectX / Odp: [MDX] Łączenie dwóch Mesh'y
« dnia: Lipiec 11, 2007, 12:58:30 »
To ja zadam inne głupie pytanie: Managed DirectX nie jest już rozwijany przez Microsoft od dłuższego czasu - czy nie czas przejść na XNA, directx albo opengl ( ew. coś w stylu allegro, irricht, ogre ) ?
Co do samego problemu z rysowaniem wielowierszowego tekstu to zawsze możesz sobie zrobić jakąś własną klasę obudowującą funkcjonalność MDX'a i rysować literkę po literce tak jak mówił Shyha, albo wiersz po wierszu.

13
Wygląda super, z wymaganiami przegięliście - na moim XP 2400+, 128 megowym radku 9200 i 256 mega ramu (nc ;p) jest jakieś hmm jedna klatka na 10 sekund :D rozumiem, że nie mam sprzętu do gier no ale kurcze bez przegięć :D
To samo u mnie na radeonie 9100 128mb, sempronie 3000+ i 512mb ram jakieś 0.1 fps.  Coś czuję, że ta gierka korzysta z SM 2.0 :)

14
Compo i bitwy / Odp: Całowakacyjne Compo
« dnia: Czerwiec 23, 2007, 22:46:31 »
Kiedy wszystko juz jest ustalone! :)
;D A ja myślałem, że ktoś podsumuje ustalenia - widać dopiero 1.VII będzie to zebrane do kupy :)

Wszyscy czekają na start :)
To i ja się dołączam do oczekiwań - może wreszcie napiszę pierwszą w swoim życiu grę ( choćby prościutką ;) )

15
Compo i bitwy / Odp: Całowakacyjne Compo
« dnia: Czerwiec 23, 2007, 22:13:04 »
Wypowiedź Mateusza Białka to pierwsza wypowiedź od 10 dni. Stąd moje pytanie - czy jest szansa, że całowakacyjne kompo dojdzie do skutku, czy pomysł już upadł?

Strony: [1] 2 3 4