Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Horn

Strony: [1]
1
Design / Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
« dnia: Kwiecień 23, 2013, 16:14:53 »
No dobra, na kilka dni wypadłem z obiegu, ale jestem z powrotem i służę odpowiedziami.

Cytat: MadBonsai
Natomiast... ja wciąż nie wiem, co dokładnie mam robić w tej grze? Nie jaką wizję mam oglądać, ale jakie czynności mam wykonywać?
Jak wspomniałem w pierwszym wpisie, gracz spędzałby większość czasu na "lataniu" po cyberprzestrzeni i wypełnianiu zadań polegających głównie na łamaniu zabezpieczeń/hakowaniu - czyli...

Cytat: MadBonsai
Puzzle, ale jakie?
Jestem w trakcie researchu i prac nad pierwszą łamigłówką autorską (choć inspirowaną tym, co dzieje się tutaj, między 40 a 52 sekundą: http://www.youtube.com/watch?v=SoxGazX_kkw).

Hakowanie w kilku grach
Deus Ex: HR: http://www.youtube.com/watch?v=4rSXOKxq7Ro
BioShock: http://www.youtube.com/watch?v=T2l03p2R-Kc
Splinter Cell: DA: http://www.youtube.com/watch?v=nv5KbCF7R14

Jeżeli ktoś kojarzy podobne mechanizmy z innych gier, to chętnie bym się z nimi zapoznał.

Cytat: MadBonsai
Elementy RPG, ale czy potrzebne?
Dialogi, elementy rozwoju postaci, questy (i ogólniej fabuła) służyłyby napędzaniu rozgrywki oraz stanowiłyby przeciwwagę dla ciągłego rozgryzania puzzli. Wydają mi się o tyle potrzebne, że bez nich gra zamieniłaby się w zwykłe "101 zagadek logicznych".

Cytat: MadBonsai
Latanie w świecie zerojedynkowym, ale jak zorganizowana jest ta przestrzeń?
Tutaj odwołałbym się do tekstów "źródłowych", tj. prozy Gibsona. U niego cyberprzestrzeń zorganizowana była na wzór miast złożonych z wielobarwnych figur geometrycznych.

Cytat: MadBonsai
Albo dodaj do tego tło fabularne (jak choćby Assasin's Creed), albo wywal.
Słuszna uwaga. Szczególnie, że myślałem o czymś właśnie na wzór AC ;)

2
Design / Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
« dnia: Kwiecień 17, 2013, 16:21:18 »
Dzięki za dotychczasowe komentarze.

Co do Oculus Rifta, to myślałem po prostu nad tym, żeby gra posiadała wsparcie dla tej technologii (względem której jestem pozytywnie nastawiony, ale co z tego będzie - zobaczymy). O graniu _wyłącznie_ przy użyciu Rifta raczej nie może być mowy.
Natomiast wydaje mi się, że używanie go podczas gry - przy fajnie (estetycznie) skonstruowanym środowisku cyberprzestrzeni - dawałoby niesamowite wrażenie "zanurzenia" w sieci, w jakimś stopniu zgodne z wizją Gibsona.

PS. Może przydałby się oddzielny topic o Oculus Rift'cie...?

3
Design / ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
« dnia: Kwiecień 17, 2013, 13:43:42 »
Witam wszystkich użytkowników!

Krótko o mnie
Jestem prawie magistrem psychologii, a swoją przyszłość wiążę z branżą GameDev; celuję przede wszystkim w scenopisarstwo/projektowanie zadań oraz projektowanie mechanik rozgrywki (mam ok. 10 lat doświadczenia przy RPG-ach pen&paper - pisanie scenariuszy, opracowywanie zasad etc.), ale ostatnimi czasy staram się również rozszerzać kompetencje o podstawy programowania/skryptowania (ostatnio Unity3D → javascript, C#). Wraz z grupą grafików i studentów PW pracuję też przy małym RPG-u na smartfony.

Co mnie tu sprowadza
Cóż, wpadł mi do głowy pomysł na grę. Wydał mi się on nazbyt genialny i wspaniały, dlatego przyszedłem prosić o kubeł zimnej wody na głowę oraz rzeczową dyskusję;) Innymi słowy chciałem skonfrontować swój pomysł z innymi aspirującymi developerami, a rozmowa ta być może będzie przyczynkiem do zorganizowania ekipy i zabrania się do prac nad grą.

Kilka linków na początek
Oculus Rift: http://www.youtube.com/watch?v=uzCwczY1jTM
Johnny Mnemonic i cyberprzestrzeń: http://www.youtube.com/watch?v=SoxGazX_kkw
Uplink: http://www.youtube.com/watch?v=yn0zCIeKIQo

Powyższe filmiki całkiem nieźle ilustrują pomysł. Poniżej znajduje się coś na kształt bardzo wstępnego vision documentu:

ICE*

Wykorzystująca technologię Oculus Rift "growa" (puzzle game, elementy RPG) realizacja wizji Williama Gibsona (Neuromancer) na temat cyberprzestrzeni i przemierzających ją kowbojów sieci.

Niedaleka przyszłość. Wszystkie urządzenia elektroniczne oraz ich użytkownicy wyposażeni w cybernetyczne wszczepy są połączeni z globalną siecią informatyczną. Gracz wciela się w postać hakera, który poruszając się po cyberprzestrzeni wypełnia nielegalne acz intratne zlecenia anonimowych kontrahentów. Podczas jednej z misji bohater odkrywa istnienie zagrażającego ludzkości spisku.

Główną ideą jest stworzenie wizualizacji cyberprzestrzeni, którą opisał W. Gibson w swoich powieściach, oraz którą starano się już odwzorować w kilku filmach (np. Johnny Mnemonic).



Gracz spędzałby większość czasu gry (80 - 90%) na przemierzaniu sieci i dokonywaniu wirtualnych włamań („hackowanie” w formie różnych mini-gier). Chociaż gra korzystałaby z widoku typu FPP poruszanie się w niej znacząco różniłoby się od tego z innych tytułów wykorzystujących perspektywę pierwszej osoby. Polegałoby ono raczej na "pływaniu" (czy "lataniu") pomiędzy blokami danych, co w połączeniu z technologią Oculus Rift oferowałoby unikalne doznania estetyczne.

Istotnym elementem gry byłaby również fabuła (elementy RPG). Opowiadana historia wpisywałaby się w nurt cyberpunk, jej nastrój byłby stosunkowo ciężki i ponury, nieco paranoiczny. Głównym mechanizmem dostarczania graczowi informacji fabularnych mógłby być system maili, wiadomości głosowych etc. odbieranych poprzez symulację OS komputera.

Poza cyberprzestrzenią gra rozgrywałaby się także w mieszkaniu bohatera. Haker prowadziłby rozmowy telefoniczne, odbywał spotkania itp.. Być może(!) gracz musiałby zaspokajać również potrzeby fizjologiczne postaci (zamówić czasem pizze, przespać się itd.).


Tyle słowem wstępu. Co o tym sądzicie, dobrzy ludzie?

--------------------
*Intrusion Countermeasures Electronics (ICE) – termin używany głównie w literaturze cyberpunkowej, odnoszący się do oprogramowania strzegącego systemów komputerowych i zbiorów danych przed niepowołanym dostępem, głównie ze strony hakerów (Wikipedia).

Strony: [1]