Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - exor

Strony: [1] 2 3 4 5 6
1
C# / Odp: [C#]pisanie wrappera - char* w strukturze
« dnia: Lipiec 07, 2007, 17:55:59 »
rzeczywiście, biorąc pod uwagę użycie ASCIIEncoding to nawet by działało :P
dzięki wielkie

2
C# / [C#]pisanie wrappera - char* w strukturze
« dnia: Lipiec 07, 2007, 16:58:16 »
witam,
piszę sobie wrapper dla dll-ki, którą potrzebuje do obsługi pewnego urządzenia przez USB.
Napotkałem na pewien problem, otóż w dll-ce mam strukturę:
struct FT_PROGRAM_DATA
{
 ...
 WORD VendorId;
 WORD ProductId;
 char* Manufacturer;
 char* ManufacturerId;
 char* Description;
 char* SerialNumber;
 WORD MaxPower;
 ...
 ...
};

a mojej nowej dll-ce napisanej w c# mam takie cuś:
[StructLayout(LayoutKind.Sequential)]
public struct FT_PROGRAM_DATA
{
 ...
 public short VendorId;
 public short ProductId;
 // ????
 public short MaxPower;
 ...
 ...
}
No własnie, jak owo char* w strukturze z C podmienić w c# ?
Jakiś [MarshalAs()] użyć, czy coś takiego? Próbowałem różnych rzeczy, szukam rozwiązania i nic nie przychodzi do głowy.

3
.NET i XNA / Odp: Książka o C#
« dnia: Czerwiec 06, 2007, 00:52:54 »
Ja z mojej strony mogę polecić "Język C# i platforma .NET" wyd. Mikom. Grube tomisko, bo ponad tysiąc stron, ale naprawdę warto. Oprócz opisu samego języka i środowiska programistycznego (VS .NET), jest tam sporo o pakietach: .NET Remoting, ADO.NET, Windows Forms, ASP.NET, itp.
Książka dotyczy starego frameworka 1.1, chociaż jest już może jakieś nowsze wydanie.

4
C# / Odp: [ADO.NET] Tworzenie obiektu DataRowCollection
« dnia: Maj 16, 2007, 20:38:06 »
pominąłem problem, zamiast DataRowCollection zrobiłem zwykłą tablicę. Wcześniej uznałem po prostu,  że z DataRowCollection kod będzie nieco prostszy, bo miało być DataRowCollection[] iTab; a nie jak teraz jest DataRow[][] iTab, ale to teraz już bez znaczenia. ;)

Cytuj
nie wiem czy to sie uda, ale mozesz sprobowac dziedziczyc po nim i ordynarnie dopisac konstruktor
ehh, gdyby to było takie proste. DataRowCollection jest 'sealed' więc nic z tego.

ale dzięki za pomoc
bless

5
C# / [ADO.NET] Tworzenie obiektu DataRowCollection
« dnia: Maj 15, 2007, 14:20:39 »
No właśnie, jak w temacie. Czy istnieje jakiś sposób żeby stworzyć obiekt typu DataRowCollection ? Kod tego typu nie pomaga:
Kod: ("C#") [Zaznacz]
DataRowCollection drc = new DataRowCollection();Wyświetla, że nie ma konstruktorów. Sam też nigdzie nie widziałem żeby ktoś gdzieś tworzył taki obiekt, jedynie przypisuje się referencję.
pozdrawiam

6
C# / Odp: ArrayList - problem
« dnia: Kwiecień 23, 2007, 23:35:21 »
zdebuguj sobie ten fragment i sprawdź czy aby na pewno w k.arrayList coś jest.
a tak btw to nie bardzo wiem po co tworzysz zmienną tutaj
KluczChr.keyOne.SFrameData sFrameDataTemp = new KluczChr.keyOne.SFrameData();
jak w następnej linijce tracisz referencje do obiektu bo przypisujesz już coś innego

edit:
ten pierwszy kawałek kodu wywołuje Ci sie w konstruktorze keyOne czy gdzie? bo jeżeli nie to 'k' to zupełnie inny obiekt nie powiązany z 1 formą i nie ma nic w arrayList. Chyba że do końca nie rozumiem Twojego kodu.

7
C++ / Odp: 'dynamiczne' typy ?
« dnia: Marzec 25, 2007, 23:24:25 »
Może się mylę, (jeśli tak to mnie popraw) ale przecież ten typ i tak ustalasz w czasie kompilacji
Cytuj
mats[string("BleBleBle")] = (BasicType*) new Matrix<char>(3, 3, BasicType::Int8);
W tym przypadku typem jest to char. Powiedz więc czym to się różni od 1 rozwiązania.
Bo przecież gdybyś chciał teraz zrobić Matrix obiektów typu int(zgodnie z tym ze tym że typ może być wybierany w czasie działania programu) to char ci tego nie pomieści i będzie obcinać.

chyba teraz to ja nie rozumiem. 'mats' to kontener, który ma za zadanie pomieścić wszystkie macierze różnych, danych typów. Do niego sobie wkładam, różnie tworzone matrixy, potem jak chce jakiś wyciągnąć to sprawdzam typ, a potem rzutuję w switchu jakimś na daną klasę.

RTTI w ogóle nie znam, a szkoda, miałem kiedyś nadzieję, że istnieje coś podobnego do System.Reflections z C#, ale jakoś nie sprawdziłem tego nigdzie.

Ogólnie to chodziło o napisanie programu na ćwiczenia z informatyki, żeby nie przeciążać kilkudziesięciu funkcji wolałem to zrobić jakoś inaczej, rezultatem tego program sie trochę skomplikował, i tak trzeba było gdzieniegdzie sprawdzać dany typ jakimś switchem, ale zawsze lepsze to niż przeciążanie kilkunastu funkcji dla różnych typów. W każdym razie dziękuje wszystkim za pomoc :)
pozdrawiam

8
C++ / Odp: 'dynamiczne' typy ?
« dnia: Marzec 23, 2007, 10:03:32 »
hehe, dzięki, problem już rozwiązany. Zrobiłem coś takiego, mniej więcej:
class BasicType
{
public:
   enum Type
   {
      Int8,
      Int16,
      Float,
      Bool
    }

    Type iType;
};

template<typename T> class Matrix : public BasicType
{
 vector<T> iMat;
 Matrix(int aRows, int aCols, BasicType::Type aType);
 . . .
};

potem coś takiego:
map<string, BasicType*> mats;
mats[string("BleBleBle")] = (BasicType*) new Matrix<char>(3, 3, BasicType::Int8);

coś takiego, trochę zagmatwałem może, ale dla moich potrzeb zupełnie wystarczy :-)
pozdrawiam

ps. a Boostem i tak kiedyś trzeba będzie sie zainteresować  ;)

9
C++ / Odp: 'dynamiczne' typy ?
« dnia: Marzec 17, 2007, 14:36:40 »
no właśnie też tak myślałem, tylko że facet prowadzący laborki z informatyki twierdzi, że to sie da zrobić na szablonach. ??? i teraz mam problem :p

10
C++ / Odp: 'dynamiczne' typy ?
« dnia: Marzec 17, 2007, 14:08:30 »
typ T jest znany podczas kompilacji, to istota szablonów. Do tego możesz zrobić specjalizację szablonu dla konkretnego typu inną niż dla całej reszty - przykładem z STLa jest std::vector<T> i std::vector<bool>.
wiem że T powinno być znane, tylko że ja podczas pisania programu go nie znam konkretnie, wiem tylko, że jest to jeden z podanych wcześniej typów(char, short, float, double). A jeśli chodzi o specjalizację to do końca nie wiem czym to sie różni od przeładowania funkcji?


11
C++ / 'dynamiczne' typy ?
« dnia: Marzec 17, 2007, 13:49:16 »
witam!
mam, powiedzmy taką klasę:
class Matrix
{
protected:
      vector<float> iMat;

public:
      float Det();
      float Get(int aRow, int aCol);
      void Set(int aRow, int aCol, float aVal);
     // ......
};
czyli mamy klasę reprezentującą macierz o elementach typu float.
Chodzi o to, że ten typ musi być 'zmienny'. Można oczywiście zrobić to na szablonach:
template<typename T> class Matrix
{
protected:
       vector<T> iMat;
public:
       T Det();
       // etc....
};
Tylko, że taki szablon nie załatwia sprawy bo typ T nie jest znany w trakcie kompilacji tylko ma być ustalany przez użytkownika podczas działania programu. Podobno coś takiego jest możliwe w C++ z wykorzystaniem szablonów, tylko że jakoś nie przychodzi mi żaden pomysł. Może to jakiś banalny problem, tylko ja mam chwilowe zaćmienie. Typ wybierany przez użytkownika jest jednym z jakieś ustalonej listy (powiedzmy: char, short, float, double).

pozdrawiam

12
Szkółka / Odp: How to: Game Development?
« dnia: Luty 16, 2007, 13:40:26 »
Czy czestym sposobem robienia levelow jest projetowanie map w jakims programie a potem wczytywanie do gry?
Tak. Taki program możesz napisać sam, możesz skorzystać z już isniejącego (np. DeleD 3D editor), albo nawet możesz skorzystać z jakiegoś programu do modelowania 3D np. Blender.

13
Programowanie grafiki / Odp: Jakiś silnik
« dnia: Wrzesień 30, 2006, 11:29:36 »
Crazy Eddie's GUI - Tu wszystko masz

14
Platformy mobilne / Odp: DevC++ + Symbian SDK
« dnia: Wrzesień 19, 2006, 11:25:40 »
ale zaraz zaraz, przecież chłopakowi chodzi o kodowanie na s60 w takim razie nie ma po co sciągać vc8ee bo tego i tak nie podepnie sie pod sdk nokii, no chyba ze coś sie zmieniło w tej materii ostatnio. Jak chcesz darmowe IDE to pociągnij po prostu cabride ze strony nokii i po kłopocie.  Ja kodowałem na vc6, ale jakoś srednio mi sie to podobało, nie wiem jak wygląda sprawa z vc7.1, ale imo warto posłuchac macabre13 i pociągnąć od razu cabride.

pozdrawiam

15
Narzędzia / Odp: Ogre - Irrlicht - co wybrac?
« dnia: Lipiec 19, 2006, 19:21:24 »
z tego co wiem to do ogra dostępne są dodatkowe pluginy i własnie m.in. masz tam jakiś zaawansowany niby manager sceny do generowania terenu nazywa sie jakoś Paging Landscape Manager czy jakoś tak. Wejdź do działu add-ons i dowiedz sie więcej

Strony: [1] 2 3 4 5 6