Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - idyzer

Strony: [1] 2
1
nie wysyłasz za każdym razem tej samej nazwy postaci?

Za każdym razem wysyłam inną nazwę, pokazują to logi i serwer tworzy pliki dla nowych bohaterów.

A serwer co odebrał za drugim razem? W logu serwera jest dwa razy pierwsza nazwa, czy obie? Jakie pliki postaci się tworzą?

Liosan

Liosan, serwer zawsze dobrze odbiera, w logu serwera są obie nazwy. Pliki jakie tworzy serwer to plik z nazwa postaci bez rozszerzenia.

Przepraszam, że teraz dopiero odpisuje ale nie miałem czasu.
Pozdro.

2
Sieć i multiplayer / Proste sieciowe rpg. Problem z odbieraniem wiadomosci
« dnia: Październik 17, 2014, 11:20:44 »
Witam, od jakiegoś czasu piszę sobie sieciowego rpg'a. Problem mam następujący i opiszę go w punktach, będzie przejrzyście.
1. W menu wybieram "2" i przechodzę do tworzenia postaci.
2. Podaje imię, serwer sprawdza czy taka postać już jest, jeśli nie, to tworzy plik z nazwą postaci.
3. Znajdujemy się menu. Chcę znowu stworzyć bohatera więc daje "2". wpisuje nowe imię bohatera, serwer tworzy go i odsyła odpowiednia wiadomość klientowi, czy taka postać już jest czy nie. U mnie jest to "*" jeśli jest, a jak nie ma to "**". I tu jest ten problem. Za pierwszym razem klient odebrał "**" czyli utworzono nowego bohatera, za drugim razem zamiast odebrać "**" odbiera imię bohatera którego wprowadzałem jako pierwszego... jest to dziwna sytuacja dla mnie i nie wiem gdzie jest błąd ; /
SERWER:
while(1){

        if(GAME_STATUS == 0){
            memset(inputBuffer, 0, 64);
            recv(context->clSocket, inputBuffer, 64, 0);
            cout << "Komenda: " << inputBuffer << endl;
            command = inputBuffer;// LOGGING

            if(command == "1"){
                memset(inputBuffer, 0, 64);
                recv(context->clSocket, inputBuffer, 64, 0);
                characterName = inputBuffer;
                memset(inputBuffer, 0, 64);
                recv(context->clSocket, inputBuffer, 64, 0);
                password = inputBuffer;
                cout << "Gracz : " << characterName << " zalogowany :" << password;
            }else if(command == "2"){              // NEW CHARACTER
                STATUS = true;
                while(STATUS){
                    char tab[64];
                    memset(tab, 0, 64);
                    memset(inputBuffer, 0, 64);
                    recv(context->clSocket, inputBuffer, 64, 0);
                    characterName = inputBuffer;
                    ifstream file;
                    string path;
                    path = "characters\\" + characterName;
                    cout << path << endl;
                    file.open(path.c_str());
                    if(file.is_open()){
                        testMessage1();
                        file.close();
                        memset(tab, '*', 1);
             
                    }else{
                        STATUS = false;
                        testMessage2();
                        ofstream characterFile;
                        characterFile.open(path.c_str());
                        memset(tab, '*', 2);

                        characterFile.close();
                    }
                    cout << "\nwysylam" << tab;
                    send(context->clSocket,tab ,64 ,0);
                }
   


 KLIENT:

while(1){
        if(GAME_STATUS == 0){
            system("cls");
            cout << "jestem w MENU\n" << "recvBuff: " << recvBuff;
            loginScreen();
            memset(sendBuff, 0, 64);
            cin >> sendBuff;
            command = sendBuff;

            if(send(clientSocket, sendBuff, 64, 0) < 0){
                    cout << "Blad wysylania komendy\n";
                }

            if(command == "1"){                     // LOGING

                memset(sendBuff,0,64);
                cin >> sendBuff;
                command = sendBuff;

                if(send(clientSocket, sendBuff, 64, 0) < 0){
                    cout << "Blad wysylania komendy\n";
                }

                memset(sendBuff,0,64);
                cin >> sendBuff;
                command = sendBuff;

                if(send(clientSocket, sendBuff, 64, 0) < 0){
                    cout << "Blad wysylania komendy\n";
                }
            } else if(command == "2"){              // NEW CHARACTER
                STATUS = true;
                cout << "jestem w NOWA POSTAC\n";
                while(STATUS){
                    system("cls");
                    cout << "recvBuff: " << recvBuff;
                    cout << "Podaj imie bohatera: ";
                    memset(characterName, 0, 64);
                    cin >> characterName;
                    if(send(clientSocket, characterName, 64, 0) < 0){
                        cout << "Blad wysylania komendy\n";
                    }

                    recv(clientSocket, recvBuff, 64, 0);
                    recvBuffString = recvBuff;
                    memset(recvBuff, 0, 64);
                    system("pause");
                    if(recvBuffString == "**"){
                        testMessage2();
                        cout << recvBuffString << endl;
                        system("pause");
                        STATUS = false;
                    }else{
                        system("cls");
                        testMessage1();
                        cout << recvBuffString << endl;
                        cout << "Taka postac juz istnieje!\n\n";
                        system("pause");
                    }
                }
   

3
Allegro / Odp: Problem z obrazem w trybie fullscreen
« dnia: Grudzień 23, 2012, 10:21:53 »
Też to brałem pod uwagę. Ustawiałem różne rozdzielczości. Zresztą jak zauważyłeś gra, którą ci podałem u Ciebie nie zawiesza się na początku a u mnie tak ;/

4
Allegro / Odp: Problem z obrazem w trybie fullscreen
« dnia: Grudzień 23, 2012, 01:40:31 »
Tego to nie wiem. Ale chyba na samym CPU nie może jechać... Czy może?:D

5
Allegro / Odp: Problem z obrazem w trybie fullscreen
« dnia: Grudzień 23, 2012, 01:05:39 »
Dzięki :) wina leży po stronie sprzętu. A powiedz mi jaką masz kartę graficzną?

6
Allegro / Odp: Problem z obrazem w trybie fullscreen
« dnia: Grudzień 23, 2012, 00:52:56 »
Tu masz prostą grę. U mnie w trybie fullscreen się obraz zawiesza.
http://warsztat.scythe.pl/projects/nkreski

7
Allegro / Odp: Problem z obrazem w trybie fullscreen
« dnia: Grudzień 22, 2012, 23:43:17 »
Masz rację. Przeczytałem swoją wypowiedź jeszcze raz xD Rozwinę myśl "nie działa" :)

Na systemie Win 7 64 bit program, czy gra napisana w bibliotece allegro nie działa poprawnie w trybie fullscreen. Po uruchomieniu obraz się zawiesza. Na systemie XP wszystko jest ok, tryb fullscreen działa dobrze, obraz się nie zawiesza.

8
Allegro / Odp: Problem z obrazem w trybie fullscreen
« dnia: Grudzień 22, 2012, 20:59:27 »
Witam ponownie,
chciałbym odświeżyć temat :)

Przypominam, że miałem problem z uruchomieniem gry pisanej w bibliotece allegro. Dzisiaj na komputerze stacjonarnym pobrałem prostą grę napisaną właśnie w tej bibliotece. Mama tam zainstalowany system Win XP i gra ruszyła bez problem w trybie okienkowym i fullscreen. Natomiast na laptopie gdzie mam Win 7 64 bit gra nie działa ani w trybie okienkowym ani w trybie fullscreen. Może ktoś spotkał się z takim problemem?

9
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 07, 2012, 00:46:44 »
Słusznie założyłeś :)

10
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 06, 2012, 23:06:31 »
Chyba, żeby zrobić tak. Gdy przechodzę do budowania gra się po prostu zatrzymuje, czas staje. Dopiero w trybie "normalnym" (gdy wyjdziemy z funkcji budującej) możemy zbierać surowce.

11
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 06, 2012, 22:16:07 »
Avaj, właśnie mam coś ala twój kod. W update() mam sprawdzanie klawiszy, tylko nie potrafię zintegrować właśnie dodawania drewna. Może pokażę wam mój kod a wtedy bardziej będziecie wiedzieć w czym tkwi problem?

12
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 06, 2012, 22:01:18 »
Grafika 2D, C++ w połączeniu z biblioteką allegro 4

13
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 06, 2012, 21:55:44 »
Powiem tak, ja widzę to wszystko w mojej wyobraźni. Mniej więcej wiem jak powinno to wyglądać ale to na poziomie pseudo kodu. Nie potrafię tego wdrążyć w życie.

Wnioskując to co mi piszecie powinienem bardziej zająć się główną funkcją i omijać wychodzenie z niej?

14
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 06, 2012, 21:23:20 »
Dobra, jak na razie chyba dam sobie spokój z realtime. Jest to trochę zbyt skomplikowane jak na razie dla mnie. Przerobie program i zrobię z niego grę turową :)

15
Szkółka / Odp: System ekonomi w grze
« dnia: Grudzień 05, 2012, 23:21:22 »
Avaj, robię zwykłą grę. Nie do końca pojmuję jak mam to zrobić :/  W mojej głównej funkcji jest pętla, która wykonuje aż nie nacisnę ESC, po tym gra się wyłącza. W tej pętli mam warunek, który spełni się po naciśnięciu prawego przycisku myszy i przejdę do funkcji, która jest odpowiedzialna za budowanie. Wyświetla ona mini menu i możemy wybrać co chcemy zrobić. Wszystko oczywiście odbywa się cały czas w tej funkcji. W tym przypadku liczenie klatek chyba odpada ;/

Strony: [1] 2