Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KumandoS

Strony: [1] 2
1
Allegro / Odp: Kolizja z mapą , przedmiotami itd.
« dnia: Październik 08, 2012, 15:59:10 »
Chciałem zacząć od efektów , a dopiero potem od nauki , jednak nie zbyt to wyjdzie . Aktualnie mam bardzo mało czasu na naukę tego co chcę czyli C++ i Allegro lub SDL . Jednak w najbliższym czasie planuję naukę dokładnie C++ - posiadam książkę "C++ dla każdego " autorstwa Jesse Liberty . Jednak myślę nad zmianą biblioteki graficznej na SDL lub/i OpenGL .  Teraz wiem tylko jak działa mniej więcej mechanizm gry .
Jednak przekonaliście mnie tym offtopem do nauki od podstaw . No nic to ja zajmę się studiowaniem książki .

@ Jeszcze taki mały offtop . Czy zna ktoś jakieś dobre zadanka treningowe do C++ ? Bo wiedza to jedno , ale trzeba ją też wykorzystać w praktyce , a w książce raczej takich zadań nie ma .

2
Allegro / Odp: Kolizja z mapą , przedmiotami itd.
« dnia: Październik 08, 2012, 10:57:33 »
Przeczytałem i przeanalizowałem powyższe materiały , ale nie mogę nigdzie znaleźć jak wyciągnąć z tablicy 2 wymiarowej przypisaną liczbę do jej pola . Np. mam tablicę :
short int map [2][2]
{ 0 , 1
   2 , 3 };

To jaka wykorzystać to w ifie ?

If (ta_wartość_tablicy == 0)
  , ale nie mogę wykombinować jak tą wartość wyciągnąć .

3
Allegro / Odp: Kolizja z mapą , przedmiotami itd.
« dnia: Październik 07, 2012, 20:32:07 »
No i dla panów : Arthes ,rhdbisgrt, Gabes wielki + , a nie jak reszta totalny off top .

Ps. Arthes nie trzeba przetłumaczyć bo jest napisane dość zrozumiale jak dla mnie .

4
Allegro / Odp: Kolizja z mapą , przedmiotami itd.
« dnia: Październik 07, 2012, 18:53:37 »
Po 1 nikt wam nie każe pisać gry za mnie , po 2 poprosiłem o pomoc , nie koniecznie chodzi mi tu o cały kod , ale w jaki sposób się to robi (pseudo kod) , a na końcu i tak przerobię go pod swoje potrzeby . W google szukałem i znalazłem albo ten wypisany wyżej , albo całkowicie niezrozumiały kod .

5
Allegro / Kolizja z mapą , przedmiotami itd.
« dnia: Październik 07, 2012, 17:45:03 »
Witam . Mam napisaną prostą gierkę , scrollowanie , wyświetlanie mapy itd , ale brakuje mi 1 . Właśnie kolizji .

Mam skopiowane od easykodera kod na kolizje , ale to jest tylko dla kolizji 2 obiektów .
Ja bym chciał by była możliwość kolizji z większą ilością obiektów .

Pierwsze co chcę zrobić to kolizję z odpowiedniki kafelkami mapy .
Mam tablice , którą wypełniam z pliku . I chciał bym by przy kafelce np. nr 0 była kolizja , a przy innych nie .

To może podam tutaj ten kodzik na kolizje jaki mam teraz :
bool kolizja(int x1,int y1,int s1,int w1,int x2,int y2,int s2,int w2)
{
     if( x2<=x1+s1 && x2>x1 && y2>=y1 && y2<=y1+w1) return true; else
     if( x2<=x1+s1 && x2>x1 && y2+w2>=y1 && y2+w2<=y1+w1) return true; else
     if( x2+s2<=x1+s1 && x2+s2>x1 && y2>=y1 && y2<=y1+w1) return true; else
     if( x2+s2<=x1+s1 && x2+s2>x1 && y2+w2>=y1 && y2+w2<=y1+w1) return true;
     else return false;
};

Mógł by ktoś napisać lub pomóc mi napisać kod na kolizje ?

Ewentualnie jeszcze prosił bym o pomoc w zrobieniu "nieprzechodzenia przez ścianę "
Czyli jeżeli kolizja=true to coś tam .

Chodzi mi tutaj o kolizję boxową .


6
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 05, 2012, 17:57:33 »
Dobra wszystko już ładnie chodzi . Jest latarka wszystko chodzi .

Jeżeli komuś latarka zostawia ślad (usuwa tą ciemność ) to wystarczy odświeżanie :
clear_bitmap( noc );




7
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 05, 2012, 08:23:11 »
Dobra to jak wrócę ze szkoły to coś pokombinuje , a nie ma możliwości z tym obrazkiem ? Wszystko trzeba rysować kodem ?

8
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 04, 2012, 20:50:29 »
Zapomniałem o 1 . Noc nocą ,ale główny cel to zrobienie latarki . Wiem , że jak narysuje na bitmapie "noc" coś kolorem 255,0,255 (To jest ten bardzo pokemoniasto różowy kolor.) to wtedy w tym miejscu usuwany jest cień .

Ja chcę by światło latarki miało konkretny kształt , a mianowicie taki al'a stożek , ale jak rysuję w paincie to przecież ten stożek musi być różowy , a jego tło ? Też musi być różowe bo inaczej pokaże mi białe tło .

Jak ten problem rozwiązać ?

@Edit :
Ewentualnie pogodził bym się z tym trójkątem , ale w jaki sposób rysować go do góry nogami ? Jak by mi ktoś powiedział od czego są te x ? triangle( noc, x, x, x,x, x,x, makecol( 255, 0, 255 ));
Chcę by trójkąt zmieniał swoje położenie wraz z postacią oto moja klasa postaci :
class CHero
{
    public:
        int positionX , positionY;
        int s,w;
        short int direction , frame;
        int HP , RAD;
};


9
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 04, 2012, 16:58:43 »
Wiem , angielski znam myślę dość średnio jak na swój wiek (bez żadnych dodatkowych szkół) ,a mam 16 lat .
Nie jestem w stanie pogodzić wszystkiego zazwyczaj z szkoły wracam około 16 , po czym lekcje  pouczenie się i wychodzi dziennie z 1 godzinka na naukę programowania (w szkole to uczą tragicznie programowania) i do tego pracuję i mam staż .  Pytam się , pytam bo czasami tak będzie szybciej , niż sam mam przekopywać internet .

Więc należy podzielić się rozwiązaniem ;D :

BITMAP *noc = NULL;
    noc = create_bitmap(800,600);
    clear_to_color( noc, makecol( 0, 0, 0 ) );// 0,0,0 - kolor czarny , ale mozna eksperymentowac

Po czym ustalamy poziom widoczności i rysujemy naszą noc w moim przypadku na buforze .
set_trans_blender( 0, 0, 0, 220 );//Wartosc od 0 do 255 . 0-jasnosc , 255-nic nie widac ,,220-noc.
draw_trans_sprite( bufor, noc, 0, 0 );
 

Uwaga pierw ma być nazwa tego na czym rysujemy . W moim przypadku rysuję noc na buforze , ale zapisujemy na odwrót (Nie wiem dlaczego tak jest , ale tylko tak działa , pewnie to z czegoś wynika można zobaczyć w dokumentacji (Ja też sobie lookne po napisaniu posta.)


Następnie jeżeli chcemy usunąć tą noc , ale tylko ustalony fragment coś ala latarka , to musimy narysować cos na tym . Np . trójkąt triangle( noc, 50, 50, 20,100, 80,100, makecol( 255, 0, 255 )); - Ważne by miało to kolor fioletowy (255,0,255) - tak akurat jest w Allegro 4.

No to by było na tyle . Dziękuje.




10
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 04, 2012, 08:03:18 »
Z dokumentacji mało co rozumiem , a polskich tutoriali jest niewiele , z tego co szukałem . Kod wiem jak działa , wiem co robi , tylko nie wiem gdzie wstawić . Próbowałem zrobić to na mój tok myślenia i nie zadziałało , próbowałem jeszcze inaczej i dalej nic . Poszukam tutoriali , ale mało widziałem takich porządnych i takich bardziej zaawansowanych (czyli więcej niż easykoder ).


@Edit dobra jak zwykle po napisaniu posta udało mi się to rozwiązać . Dziękuje za wskazówki i pomoc .

11
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 03, 2012, 22:20:10 »
Dobra już wiem co i jak działa , ale gdzie to wpisać ? U mnie to wygląda tak :

-Mam bufor na którym wszystko jest rysowane .
-Na bufor rysuje mapę , ludzików itd.

zrobiłem teraz nową bitmapę noc :

    noc = create_bitmap(800,600);
    clear_to_color( noc, makecol( 0, 0, 0 ) );
i teraz rysuję noc na buforze (rozumiem ,że na samym końcu jako ostatnia warstwa po mapie itd.)

blit( noc, bufor, 0, 0, 0, 0, 800, 600 );
set_trans_blender( 0, 0, 0, 128 );
draw_trans_sprite( bufor, noc, 0, 0 );

a potem wyświetlam bufor na ekranie :
blit( bufor, screen, 0,0,0,0, 800,600);
I otrzymuję tylko czarny ekran . Niestety manual jest dla mnie dość niezrozumiały .




12
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 03, 2012, 16:35:36 »
@UP Nie jest to temat jak zrobić , tylko jak to wygląda w allegro  i dziękuje panu Gabes za konkret . Wystarczyła by taka 1 odpowiedz pod tematem i wszystko było by wyjaśnione , bez zbędnego gadania , a i przy okazji przydało się rhdbisrt'owi .(Nie wiem jak to odmienić .)

13
C++ / Odp: C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 03, 2012, 08:17:38 »
Wiem ,że muszę zrobić stożek . Pisałem już wyżej , ale jak przyciemnić bitmapę ?

dla tych wyżej : Szukałem , a forum jest od tego by na nim pisać . Wyszukałem wszystko , tylko nie wiem jak przyciemnić bitmapę , a wiem ,że jest dość prosto , ale nie mogę znaleźć .

14
C++ / C++ Allegro Latarka .
« dnia: Październik 02, 2012, 17:56:37 »
Witam . Od pewnego czasu próbuję zrobić oświetlenie , a dokładniej latarkę ,którą będzie trzymał w ręce(lub miał na głowie) nasz bohater .

Nie wiem jak się za to zabrać .
Jak wygląda zrobienie takiego czegoś w allegro ?

-W jaki sposób przyciemnić bitmape (efekt nocy) , i jak zrobić latarkę , która usuwała by efekt tej nocy (światło) stopniowo . (czym bliżej źródła tym jaśniej ).
- Latarka miała by mieć kształt stożka
-Wiem tyle ,że muszę zrobić obrazek promienia latarki , ale jak to wgrać itd?

-Ewentualnie prosił bym o jakieś linki to wyjaśnienia tego w Allegro .
-I czy do tego rodzaju efektu potrzebne jest allegro 5 ? Jeżeli się da to chciał bym to zrobić w 4.2.2

15
C++ / Odp: C++,Allegro Nakładanie się ?!
« dnia: Wrzesień 27, 2012, 17:31:57 »
To ,że ciężka robota , to wiem , ale z tym wiążę swój zawód.

Strony: [1] 2