Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Garnold

Strony: [1]
1
Ja posiadam gdzieś taki zabytek.

2
Inne / Odp: Soft do zarządzania pracą
« dnia: Listopad 22, 2016, 14:42:22 »
To może YouTrack?

3
Skrypty / Odp: Kompresja danych (plików) dla gier
« dnia: Wrzesień 28, 2015, 11:24:17 »
Ja polecam algorytm http://www.lz4.org/ . Raczej nie znajdziesz nic lepszego, ale zawsze warto poszukać i przetestować jak najwięcej rozwiązań.

4
Szkółka / Odp: [C] Problem z łańcuchami znaków(wskaźniki)
« dnia: Lipiec 13, 2015, 13:55:48 »
Domyślnie jest ze znakiem, chyba że podasz odpowiednią opcję kompilatora. Dokładnie w ten sam sposób, w jaki pozostałe typy całkowite (short/int/long) też są domyślnie ze znakiem.
Zależy to od kompilatora. Np. domyślnie w NDK dla Androida jest unsigned.

Co więcej cytat z C99 N1256 draft 6.2.5/15 "Types"
The implementation shall define char to have the same range, representation, and behavior as either signed char or unsigned char.

5
Szkółka / Odp: SFML-Struktura gry, klasy, pierwsze linie kodu.
« dnia: Kwiecień 13, 2015, 12:04:48 »
Kiedyś widziałem serię dość fajnych tutoriali do stworzenia prostej platformówki z użyciem SDL, ale przerobienie tego na SFML nie powinno być problemem. Struktura kodu jest całkiem niezła jak do takiego projektu więc myślę, że może ci się spodobać:

https://web.archive.org/web/20140717212512/https://informatyka.wroc.pl/node/387
(u mnie niestety oryginalny link już nie działa)

6
Jeśli odpalasz aplikację 32 bit na 64 bitach polecam dodać wywołanie funkcji EnableCrashingOnCrashes() z poniższego artykułu (przynajmniej w wersjach debuggowych):
https://randomascii.wordpress.com/2012/07/05/when-even-crashing-doesnt-work/

W pracy miałem z tym kiedyś problem - aplikacja pomimo tego, że dawno powinna się wyłożyć, działała dalej (i wykładała się później nie wiadomo gdzie). Polecam przeczytać załączony artykuł, dokładnie opisuje on wspomniany problem.

7
C++ / Odp: Nazywanie klas i plików
« dnia: Sierpień 18, 2014, 12:01:26 »
Akurat to imo ma znaczenie. U mnie w pracy niektórzy (np. ja) wolą mieć 4 spacje wcięcia, inni 2. Rozwiązaniem jest użycie tabulatorów - każdy może sobie wtedy ustawić taką szerokość, jak mu pasuje.

8
Szkółka / Odp: Muzyka w SFML: format i prawa autorskie
« dnia: Kwiecień 11, 2014, 14:02:29 »
Ogg jest tylko kontenerem (tak jak *.avi, *.mkv, *.mp4 itd), który przechowuje dane zakodowane jakimś kodekiem. Jaki kodek "morduje uszy" ? Jeśli Speex, to mogę się zgodzić jeśli użyje się go do muzyki - to kodek przeznaczony do mowy. Jeśli używasz Vorbis lub Opus to (zachowując rady poprzedników) osiągniesz dużo lepszą jakość przy tym samym (lub nawet mniejszym) rozmiarze pliku niż Mp3.

9
C++ / Odp: Aktualizacja wskaźników
« dnia: Styczeń 13, 2014, 11:57:23 »

10
Tworzenie silników / Odp: Pisanie silnika
« dnia: Wrzesień 16, 2013, 09:50:44 »
Polecam ci książkę Game Coding Complete napisaną przez Mike'a McShaffry (najlepiej najnowszą, czwartą edycję). Autor opisuje w niej jak od podstaw napisać prosty silnik 3D oraz jak zrobić prostą grę z jej użyciem.

Jeśli nie zrozumiesz z niej czegoś to... no cóż, będziesz musiał trochę więcej polizać to C++ :)

Strony: [1]