Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Michal

Strony: [1] 2
1
OpenGL / Odp: Normal mapping - problem
« dnia: Lipiec 26, 2014, 21:02:25 »
Dzięki wszystkim za pomoc, okazało się że problem był w nie znormalizowanych wektorach tangent i bitangent.

2
OpenGL / Odp: Normal mapping - problem
« dnia: Lipiec 26, 2014, 14:27:26 »
Do world przekazuje:
glm::transpose(glm::inverse(ModelMatrix))
O co chodzi z przemnażaniem przez W. w tym tutorialu, z którego korzystałem nic o tym nie było.

3
OpenGL / Odp: Normal mapping - problem
« dnia: Lipiec 25, 2014, 23:18:14 »
@up
jeśli to wina obliczeń, to dlaczego np na pojedynczym sześcianie działa prawidło?

Vertex shader
#version 330 core

layout (location = 0) in vec3 VertexPosition;
layout (location = 1) in vec2 VertexUV;
layout (location = 2) in vec3 VertexNormal;
layout (location = 3) in vec3 VertexTangent;
layout (location = 4) in vec3 VertexBitangent;

uniform mat4 MVP;
uniform mat4 M;
uniform mat4 World;

out vec3 PositionWorldspace;
out vec2 UV;
out vec3 NormalWorldspace;
out vec3 TangentWorldspace;
out vec3 BitangentWorldspace;


void main()
{
gl_Position = MVP * vec4(VertexPosition, 1);

PositionWorldspace = M * vec4(VertexPosition, 1);

UV = VertexUV;

NormalWorldspace = (World * vec4(VertexNormal, 0.0f)).xyz;
TangentWorldspace = (World * vec4(VertexTangent, 0.0f)).xyz;
BitangentWorldspace = (World * vec4(VertexBitangent, 0.0f)).xyz;
}

Fragment shader
#version 330 core

in vec3 PositionWorldspace;
in vec2 UV;
in vec3 NormalWorldspace;
in vec3 TangentWorldspace;
in vec3 BitangentWorldspace;

out vec4 FragmentColor;

struct DirectionalLight
{
vec3 Color;
float AmbientIntensity;
vec3 Direction;
float DiffuseIntensity;
};

uniform DirectionalLight Light;
uniform sampler2D TextureSampler;
uniform sampler2D NormalmapSampler;
uniform float Transparency;

uniform vec3 EyePositionWorldspace;


void main()
{
vec4 AmbientColor = vec4(Light.Color, 1.0f) * Light.AmbientIntensity;


vec3 Normal = normalize(texture2D(NormalmapSampler, UV).rgb * 2.0f - 1.0f);

mat3 TBN = mat3(TangentWorldspace,
BitangentWorldspace,
NormalWorldspace);

Normal = normalize(TBN * Normal);


float DiffuseFactor = dot(Normal, -Light.Direction);


vec4 DiffuseColor;
if (DiffuseFactor > 0)
{
DiffuseColor = vec4(Light.Color, 1.0f) * Light.DiffuseIntensity * DiffuseFactor;
}
else
{
DiffuseColor = vec4(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
}


FragmentColor.rgb = texture2D(TextureSampler, UV).rgb * (AmbientColor + DiffuseColor);
FragmentColor.a = Transparency;
}

4
OpenGL / Odp: Normal mapping - problem
« dnia: Lipiec 25, 2014, 22:42:31 »
Na czystej normalmapie efekt jest taki, że wszystkie ściany są jednakowo oświetlone, więc efekt jest błędny bo mam tylko jedno światło kierunkowe.

5
OpenGL / Normal mapping - problem
« dnia: Lipiec 25, 2014, 22:25:15 »
Witam
Napisałem ostatnio normal mapping i na początku wydawało mi się że wszystko dobrze działa. Na oteksturowanym cube, oraz prostych modelach efekt jest prawidłowy. Natomiast po wczytaniu modelu Sponza Atrium otrzymuję dziwne rezultaty.

I tu moje pytanie czym może to być spowodowane? Czy możliwe, że jest to jakiś błąd z tym modelem?
Korzystałem z http://www.opengl-tutorial.org/intermediate-tutorials/tutorial-13-normal-mapping/

6
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Warsztat Summer of Code 2014
« dnia: Lipiec 07, 2014, 23:35:21 »
Też się zgłaszam.

7
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Warsztat Summer of Code 2013
« dnia: Lipiec 07, 2013, 23:19:15 »
To ja też wezmę udział, może uda mi się na reszcie ukończyć jakiś projekt.

8
Literatura / Odp: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V
« dnia: Czerwiec 14, 2013, 14:33:16 »
Co znaczy "nie działa"?

Programy np. z rozdziału 12 nie uruchamiają się tylko, jest tylko error:
Cytuj
Nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa. Problem ten może rozwiązać ponowne zainstalowanie aplikacji.

Niektóre uruchamiają się, ale wyświetlają w konsoli:
Cytuj
A GL Error has occured

// edit
Po skompilowaniu tych programów, które nie działały, wszystko jest w porządku i praktycznie wszystkie przykłady działają.
Wielkie dzięki za pomoc i opinie o książce.

9
Literatura / Odp: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V
« dnia: Czerwiec 13, 2013, 21:24:01 »
Zrobiłem tak jak pisaliście, OpenGL Extension viewer pokazuje, że mam obsługę nawet OpenGL 4.2.
Ściągnąłem jednak przykładowe programy do Księgi eksperta ze strony Helionu, jednak część programów, z dalszych rozdziałów nie działa.

10
Literatura / Odp: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V
« dnia: Czerwiec 10, 2013, 20:44:27 »
Wielkie dzięki za odpowiedzi

11
Literatura / OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V
« dnia: Czerwiec 08, 2013, 16:00:50 »
Witam

Ostatnio zacząłem się uczyć OpenGL, zastanawiam się nad kupnem książki OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V, jednak mam kartę graficzną ATI Radeon HD 5450, która Obsługuje jedynie OpenGL 3.2. I tu pojawia się moje pytanie, jak duże są różnice pomiędzy wersjami 3.2 a 3.3 OpenGL i czy dam rady się uczyć z tej książki posiadając taką kartę.


12
Poszukuję / Odp: Poszukuję drużyny actimela
« dnia: Kwiecień 14, 2013, 14:37:16 »
jelcynek
przeczytałeś moją wiadomość?

13
Programowanie grafiki / Odp: SDL czy SFML?
« dnia: Luty 19, 2013, 22:44:40 »
Ja polecam ci SFML. Nie korzystałem z innej biblioteki graficznej, więc nie mam porównania, ale SFML, jest obiektowy i intuicyjny przez co jest bardzo prosty do nauczenia się.

14
Projekty rozpoczęte / Odp: browserowa gra strategiczna
« dnia: Luty 14, 2013, 21:12:05 »
Z chęcią pomógłbym ci w stworzeniu tego projektu, ponieważ naprawdę podobają mi się te grafiki i myślę, że mogła by powstać z tego naprawdę fajna gra. Niestety moje umiejętności programistyczne są zbyt małe abym dał radę w tak dużym projekcie.

15
Projekty rozpoczęte / Odp: browserowa gra strategiczna
« dnia: Luty 09, 2013, 13:20:19 »
Bardzo fajnie to wygląda.

Może zebrało by się nawet kilka osób, które chciały by pracować przy tym projekcie.

Strony: [1] 2