Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - havana99pl

Strony: [1] 2 3 4
1
Panowie, dziękuję za takie zainteresowanie tym tematem.

Pisanie o "dalszych etapach" nie jest tematem naszej rozmowy, piszemy o przygotowaniu gdd i do czego on służy. W odpowiedzi zarówno Pana MadBonsai i Lamera oboje piszecie że jest to dokumentacja, która (mr. Lamer) powinna mieć formę dokumentacji w formie powiązanych szeregu mniejszych dokumentów (czyli domyślam się że chodziło o odniesienie się do tego co napisałem w swoim poście -  "porządkowanie zbioru konceptów i nadanie im wspólnego, jednolitego kształtu i kierunku rozwoju. "
@MadBonsai - jeżeli piszesz że dokumentacja jest potrzebna i ja piszę że jest potrzebna w konkretnym celu (choć ujętym inaczej w słowa) to czemu nagle moja nie jest potrzebna, a Twoja jest potrzebna ?

Może mamy inne podejście do tematu, ale chodzi o to że każdy pomysł się liczy - bo każdy prowadzi do innych wniosków i każdy zmienia grę w swoim aspekcie.

2

GDD jest jedynie pisemną formą tego co projektant ma w głowie, uporządkowanie zbioru konceptów i nadanie im wspólnego, jednolitego kształtu i kierunku rozwoju.

Zastanów się dwa razy, zanim postanowisz ocenić, bo mierzysz zawsze swoją miarą

3
Ale dopóki nie zostanie ubrany i opisany poprawnie jest bezużyteczny.

To nie jest tematem tej dyskusji.

To zadanie dla Game Designera by zarazić resztę zespołu ideą i ubrać ją odpowiednio w słowa

4
bezużyteczny to nie to samo co zły czy źle rozpisany

każdy koncept ubrany i opisany poprawnie ma szansę na powodzenie.

w zależności od religii czy podejścia do tematu mają "bzika" na punkcie opowieści o chłopcu, który został zabity, przybity i zdjęty z kawałka drzewa, pochowany i 3 dni zajął mu respawn

wszystko ma swoje grono odbiorców - wystarczy sprawdzić np. japońskie gry - Power Shovel - symulator koparki ! czy symulator pociągu etc.


5
@MadBonsai

Praca w toku, kwestia ma się wyjaśnić w przeciągu miesiąca (podobno)

moim zdaniem nie ma bezużytecznych konceptów, są tylko te źle rozpisane i te źle sprzedane

6

I tak dalej. Jedną z pierwszych rzeczy, którą musisz wchłonąć jest to, że gra nie ma być unikalna, świeża. Gra ma dawać nam przyjemność z wykonywania powtarzalnych czynności w wirtualnym świecie. Z psychologicznego punktu widzenia wszystkie gry są bardzo podobne. Choć realizują nieco inne "zachcianki".


Jeżeli kiedykolwiek się spotkamy, masz u mnie duży BROWAR ! Jest to całkowicie moje podejście do tematu.
Czasami zamiast rzucać się na głęboką wodę, można chwilę posiedzieć na sprawdzonych patentach i powoli, powolutku dodawać coś od siebie do tych gier. Gry określane mianem "klasycznych" przecież kiedyś klasyczne nie były a większość z nich reprezentowała ten sam gatunek.

i jeszcze jedno wielkie "dziękuje" za wyjaśnienie sprawy z Q2 i Anno - przyznaję że na to nie patrzyłem z tej strony. 

powoli uruchamiam strone ze swoim (jeżeli można tak szalenie to nazwać) portfolio. wrzucam tam high concepty i części gdd do poczytania. Uruchomię to dam znać i poproszę o feedback.

7
@ Krzysiek K.

spodziewałem się odpowiedzi wyższych lotów po redaktorze.

Jeżeli uważasz że myliłem się co do powiązania co do Trine i Lost Vikings to konkretnie powiedz mi w czym się myliłem.

8
Z takim podejściem to wszystko da się sprowadzić do Ponga. ;)

z chęcią podążę tą ścieżką, co ma wspólnego Quake2 i Anno 1701 ?

Lub w jaki sposób znajdujesz powiązanie między Tekken'em a Pac a Man'em ?


9
Może po prostu delikatnie chcą ci powiedzieć abyś Pan spierd...ł. :)

Trine - przyznaje nie grałem ale z e screenów też nie wydaje się powalać unikalnością. Może mnie ktoś wyprostuje ?

Damn, nikt nie mówił że będzie lekko - do quiterów nie należę, dla mnie to kwestia czasu i się uda.
Nie od razu Rzym zbudowano.

Trine, twist z Lost Vikings - tam 3 wikingów, każdy umei co innego, tu 3 klasy i każda ma inne zdolności


10
jak dla mnie numerem 1 jest "Flower" jeżeli mówimy o oryginalnym podejściu

pisząc o SE miałem na myśli że podobna forma - wybierasz kąt i siłę strzału i leeeeeeeeci

11
Po kilku rozmowach o pracę, w różnych częściach kraju słyszę w większości jedno i to samo - gra MUSI być UNIKALNA ! na Odyna ! i w 8/10 przypadków serwują Angry Birds, nie ma oczywiście znaczenia że jest to twist ze Scorched Earth, dla nich jest UNIKALNA i pozwoliła zarobić. Wiem że dopiero teraz zaczyna się boom w Polsce na studia zajmujące się produkcją gier, ale 90% unikalnych projektów to twisty tego co już było.
Podobnie jest w każdej pracy wymagającej kreatywnego myślenia. Zaczyna się od poziomu podłogi i z biegiem czasu idzie do góry. Po drodze człowiek pracuje nad różnymi pomysłami, z różnymi ludźmi i w różnych warunkach - tak zdobywa doświadczenie. Dostaje stanowisko i nagle okazuje się że 6 z 10 jego pomysłów to jest coś co zobaczył wcześniej i tylko troche to zmienił. pozostałe 3 pomysły okazują się po prostu pomysłami, a tego na prawdę fajnego i pięknego 1 z 10 nikt oglądać nie chce, bo terminy cisną i trzeba szlifować inne tematy.


12
Sprzedam / Odp: Sprzedam pomysł na grę
« dnia: Kwiecień 27, 2012, 12:57:19 »
to że Mechy są popularne pokazuje jak ludzie posikali się ze szczęścia na wiadomość i Hawken i nowym MechWarriorze.
ten MWTactics wygląda fajnie, wyjdzie to z przyjemnością zagram.


13
Sprzedam / Odp: Sprzedam pomysł na grę
« dnia: Kwiecień 21, 2012, 01:51:05 »
@cybek

dokładnie


14
Sprzedam / Odp: Sprzedam pomysł na grę
« dnia: Kwiecień 20, 2012, 09:17:48 »
@ MrKaktus - są zainteresowani dalszą współpracą. Czy dostanę pracę, zobaczymy za jakiś tydzień.

rozmowa bardzo konkretna i w fajnej atmosferze.
Nie wiem czy w pełni profesjonalna, bo to moja pierwsza rozmowa w tej branży, ale dużo pozytywnych komentarzy na temat tej pracy i znajomości zagadnień z tym związanych usłyszałem.

@Karol
GDD udostępnię dla wszystkich, by każdy laik mógł zobaczyć jak wyglądał projekt który pozwolił mi zainteresować ludzi "z branży do której nie mają wejścia ludzie z ulicy i bez doświadczenia" po to by zobaczyli jednak że jak się chce to się da.

15
Sprzedam / Odp: Sprzedam pomysł na grę
« dnia: Kwiecień 19, 2012, 12:15:26 »
@ MadBonsai / Troll

Panowie nawet nie wiecie jak bardzo jesteście w błędzie.
Koncept uległ zmianie właśnie z tego względu bo byłem na rozmowie.
Wysłałem, zaproszono mnie, porozmawiałem

mówienie "Nikt nie spojrzy nawet na Ciebie, nawet nie zaprosi Cię na rozmowę" jest chybione
bo to już się stało. Tak jak pisałem, ten gdd jest pewnego rodzaju dowodem na to że osoba spoza branży, która nie ma dostępu do dokumentów może coś stworzyć od zera.

i to się udało właśnie dzięki temu projektowi

pełen GDD wrzucę na stronę, jak tylko wystartuje.
Każdy będzie mógł sobie poczytać i zobaczyć o co tak dokładnie chodzi


Strony: [1] 2 3 4