5
« dnia: Lipiec 11, 2012, 21:31:53 »
Dynax plecie glupotki ;) Jest to normalny natywny kod maszynowy ARM wykonywany przez procesor. Ze wzgledu na architekture systemu czasem po prostu trzeba troche z poczatku Javy uzyc zeby zrobic pare rzeczy.
Asmodeusz: Ja pracuje w firmie ktora zajmuje sie w duzej mierze portowaniem i tworzeniem gier na Androida i 90% tych gier ( a sa to gry z Top100, praktycznie wszystkie. Duzi klienci ) jest napisana w C++. Ale jakos specjalnie to o niczym nie swiadczy, wynika to glownie z tego ze wiekszosc tych aplikacji bylo pisanych na poczatku na iOS ( albo inne systemy )
No wlasnie, dochodzimy do kolejnej rzeczy, Java... nie jest przenosna. Nie jest przenosna w sensie gier... Ze wszystkich istotnych platform dla gier ( Windows, XBox 360, PS3, iOS, Android, Mac OS X ) Java jest dostepna na 3... A na 1 ( Android ) nie w tej formie co na 2 pozostalych ( J2SE ) Jedynym przenosnym w tym kontekscie jezykiem jest C/C++, tym bardziej ze napisano juz w nim ogrom silnikow i frameworkow. ( + ogromne silniki jak Unity i UE3 )
Co do powolnosci, Java jest powolna i zasobozerna. Tak samo jak C#, i nie mam Javy sprzed 10 lat.... Runtime na takim poziomie abstrakcji po prostu kosztuje. Nie ma tutaj co zaklinac rzeczywistosci. Czy winni sa w duzej mierze marni programisci ? Byc moze... Wiele aplikacji przez to jest po prostu kosmicznie niestabilna i jest wrecz synonimem "syfu" dla przecietnych userow. Z drugiej strony mamy zastosowania serwerowe, gdzie dla mnie np. Java jest naturalnym wyborem ze wzgledu na koniecznosc dlugiego dzialania ( duzo mniejsze prawdopodobienstwo leakow )