Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matheavyk

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11
1
Projekty rozpoczęte / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« dnia: Maj 26, 2018, 04:59:26 »
Podoba mi się sposób w jaki mutacje wynikają z fabuły!

Mam trochę wątpliwości co do wady kuriera. Nie będzie to przypadkiem po prostu wnerwiająca cecha a nie wada? Bo rozumiem, że jak wypadnie, to możemy za chwilę podnieść. Czyli po prostu trzeba będzie zebrać co jakiś czas przedmiot i wydaje mi się to denerwujące, a nie utrudniające rozgrywkę, ale może się mylę ;p

2
Dyskusje / Odp: DirectX 12 i raytracing
« dnia: Marzec 22, 2018, 05:31:29 »
Czyli Warsztatowi zapaleńcy zostali wyprzedzeni i ktoś inny zbierze chwałę za real-time raytracing :D

3
Projekty rozpoczęte / Odp: [Unity][PC] OpenOOTF: A Drakan Remake
« dnia: Marzec 17, 2018, 01:36:06 »
Wygląda całkiem nieźle. Moim zdaniem prezentuje się lepiej od oryginału (znam go tylko z youtube - nie grałem), a jednocześnie go przypomina. Widać, że lokacje z filmików są dobrze zrobione, nie ma uczucia pustki lub niedoróbki.

Nie wiem, czy dla Ciebie większą wartością jest dobra grafika czy wierność z oryginałem, ale mógłbyś mieć np. takiego smoka:
https://assetstore.unity.com/packages/3d/characters/creatures/unka-the-dragon-84283
Jest w tej paczce czerwony smok i dodatkowo dostajesz smoka-dziecko, więc mógłbyś dodać do fabuły historię z małym smokiem :). Jakieś złe smoki też sobie tam możesz stworzyć.

4
Grafika 3D / Odp: Blender jak uzyskac taki efekt?
« dnia: Styczeń 11, 2018, 09:55:30 »
Ewentualnie możesz poszukać "edge detection", "outline shader", ale raczej będą to tylko "obramówki" całego modelu, a nie czarne linie na każdym brzegu modelu.

5
Projekty zaawansowane / Odp: Trimwind
« dnia: Grudzień 31, 2017, 03:11:25 »
Ja bym filmik z gameplayu chętnie obejrzał zamiast grać. Jeśli zależy Ci na większej liczbie opinii osób podobnych do mnie, to fajnie gdybyś mógł wrzucić na stronie filmik oprócz screenów. A jak nie, to nie - to nie jest żaden hejt jakby co :P

Po samych screenach mogę powiedzieć, że gra wygląda porządnie, ale za mało efektownie.

6
Szkółka / Odp: Czy uczyć się programowania w języku Lua?
« dnia: Wrzesień 06, 2017, 17:57:41 »
Po co pisać kolejny silnik do słabej gry, jeśli można najpierw przetestować pomysł przez szybki prototyp w istniejących rozwiązaniach?

To pytanie jest błędne, bo zakładasz wiele rzeczy m.in., że ktoś chce pisać grę, że komuś zależy na efekcie końcowym itp. Niektórzy chcą się nauczyć programować, bo lubią to robić w wolnym czasie (http://www.gamedev.pl/forum/blitzbasic-i-inne--jest-sens#108202). Inni chcą szybko zarobić na byle czym, a uważają że potrafią stworzyć grę. Jedni lubią robić dużo małych gier, inni lubią całe życie rozwijać jedną (https://warsztat.gd/screen/17300/fame_0.9.14). Ktoś nie znosi składni Pythona, ktoś źle się czuje w C#, bo ma garbage collectora.

Uważam, że Sarann ma rację, ale tylko w odniesieniu do własnej osoby. Bycie "true" wydaje się spoko dla ludzi, którzy albo są młodzi, albo nie zajmują się profesjonalnie (i poważnie) zarabianiem na programowaniu. Potem okazuje się, że oprócz bycia prawdziwym programistą przyjemność sprawiają też inne rzeczy np. wydanie własnej, nawet małej, gry na google play, bycie specjalistą od wordpressa, któremu koledzy w pracy są wdzięczni, bo nie muszą się martwić o to, kto zrobi landing page następnej produkcji, umiejętność szybkiego postawienia serwera na azure z własnym kodem, ustawienie światła na scenie w Unity3D w dobry sposób, żeby prasa zainteresowała się screenem z naszej gry. To wszystko są bardzo różne umiejętności i nie odważę się podać uniwersalnej rady dla każdego początkującego.

Interesuje cię pokazanie mamie gry, w której ona będzie bohaterką, a jej model chcesz zrobić techniką fotogrametrii, o której słyszałeś? I dać jej taką grę na dzień matki, a nie umiesz robić gier? Powiem jedno (słuchaj Sarann :P) - NIE PISZ WŁASNEGO SILNIKA!

7
Szkółka / Odp: Czy uczyć się programowania w języku Lua?
« dnia: Wrzesień 05, 2017, 20:47:32 »
@wezu
A ja od, można powiedzieć, półtora roku utrzymuję się z gamedevu i nie użyłem jeszcze żadnego języka skryptowego (w celu zarobkowym) przez ten czas. Może chcesz taką wojnę przeprowadzić: nie ucz się żadnego języka skryptowego! :D

Żeby było ciekawiej, to C++ też nie używam, więc w sumie jesteśmy w "tej samej branży" z OP, a nie potrzebne mi nic, czego chce się on uczyć.

Oczywiście, to wszystko są tylko żarty, ale nauka z nich płynie - uczyć się programowania, a nie języka. Ja miałem akurat styczność z wieloma językami i mogę zacząć prawie od zaraz programować w dowolnym, nowym języku, jeśli będzie trzeba. Przeciwieństwem tego byłaby wąska specjalizacja, która zapewne przyniosłaby szybsze efekty i zrobiłaby z kogoś lepszego eksperta w danym temacie oraz prawdopodobnie przełożyłaby się szybko na pieniążki. Wszystko ma swoje plusy i minusy (uczenie się Lua "na zapas" też ma plusy), ale która droga będzie najlepsza - ciężko powiedzieć. Najważniejsze, co chcę powiedzieć, to to, żeby ostrożnie podchodzić do opinii osób, które jednoznacznie i bez wahania zalecają konkretny i jedyny słuszny język do nauki.

Najgorsze, że w tym temacie można się rozwodzić i rozwodzić... ale podsunę jeszcze jedną myśl a propos gier 3D FPS. Taka gra: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blayzegames.iosfps&hl=pl
Ma od 5 do 10 milionów ściągnięć, jest grą 3D FPS (nawet multiplayer) i jestem przekonany, że nie używa języka skryptowego. Chyba, że skryptowym nazwać C# ;)

8
Matematyka i fizyka / Odp: Kompresja i optymalizacja mapy
« dnia: Wrzesień 02, 2017, 22:04:45 »
Kurak świetnie podlinkował do Sparse Matrix. A tutaj link do dwóch sposobów przechowywania: http://www.alglib.net/matrixops/sparse.php#header0

W zależności od gęstości tej mapy (czyli liczby niezerowych punktów) zyskasz (lub stracisz) więcej lub mniej.

Na pewno znajdziesz w internecie dużo materiałów naukowych np. pod hasłem "storing sparse matrices". Ale z tego, co widzę, większość formatów przechowywania tych macierzy kładzie duży nacisk na możliwość wykonywania jakichś tam operacji na skompresowanych macierzach, a nie na jak największą kompresję. Może jednak coś fajnego znajdziesz ;p

9
Dystrybucja i promocja / Odp: Dystrybucja przez własna stronę
« dnia: Sierpień 16, 2017, 03:42:22 »
Cytuj
Mam zamiar zrobic stronkę z opcja downloadu gry na telefon(...)

Nie rób tego. Twój pomysł to utrudnić życie sobie i graczom.

Użytkownik androida chce jednym kliknięciem zainstalować apkę z google play, które zna i któremu ufa. Na iOSie od tego jest AppStore. Twoje rozwiązanie wpłynie tak na użytkownika: utrudni płatność, utrudni download, utrudni instalację, może przestraszyć, bo nie jest ogólnie znane.

Tobie zajmie sporo czasu, a i tak po Twoich wypowiedziach widać, że nie będziesz wiedział, czy zrobiłeś wszystko dobrze.

10
Dystrybucja i promocja / Odp: Google Play upload APK + OBB
« dnia: Sierpień 11, 2017, 00:06:31 »
No to brawo :)
Z takimi zawiłymi rzeczami faktycznie zawsze są problemy i programiści (nawet nie z musu ;) ) też się muszą trochę pomęczyć. Doceniam Twoje zdrowe podejście do sprawy - ostatecznie ludzie mogą zagrać tylko w to, co działa i jest skończone :)

11
Ja tylko rzucę ogólne przemyślenie, bo matematyka wyższa zadziwiająco szybko wyparowuje z mojej głowy:). (edit: odwołuję, to nie jest żadna matematyka wyższa ;p)

Weźmy dowolną liczbę par wartości (wejście, wyjście). Czy możemy podać co najmniej dwie funkcje, dla których te wartości są prawidłowe? Możemy, chociażby opisując jedną funkcję tymi właśnie parami (po programistycznemu: ifami), a do drugiej dorzucić jakąś inną parę wartości w gratisie. Pytanie, co to znaczy, że funkcja nie jest "zbyt złożona"? Moim zdaniem nałożenie warunków na postać tej funkcji może usprawnić jej liczenie. A później, być może określenie dokładności rozwiązania, bo może nie zależy Ci na tym, żeby znaleziona funkcja zachowywała się idealnie.

Po przeczytaniu stacka i odpowiedzi Daba jestem pewien, że musisz podać jakieś dodatkowe warunki (ograniczenia), jeśli chcesz coś sensownego uzyskać. Bo w tej chwili to nawet właściwie nie wiadomo co Ty liczysz i po co :P. 2 ^ 2 ^ 256 to jest najlepsza odpowiedź na Twój problem jaka istnieje, nie musisz pisać żadnych algorytmów innych niż brute force po wszystkich wartościach.

12
Dystrybucja i promocja / Odp: Google Play upload APK + OBB
« dnia: Sierpień 08, 2017, 01:55:29 »
Czyli może jednak warto z tym pluginem się przemęczyć ;p. Chociaż chyba, jeśli postępuje się zgodnie z podlinkowanym przeze mnie artykułem, to nie ma żadnych problemów. Ostatecznie efekt jest taki, że skrypt sam próbuje doładować obb, a jeśli występuje sytuacja, że obb się nie ściągnęło z GooglePlay (bo tak też się może zdarzyć), to informuje użytkownika, że lepiej włączyć wi-fi, żeby nie zżerało transferu i czeka na naciśnięcie przycisku.

13
Dystrybucja i promocja / Odp: Google Play upload APK + OBB
« dnia: Sierpień 05, 2017, 18:34:00 »
Mieliśmy podobny problem (piszę mieliśmy, bo ja go nie rozwiązywałem). Wydaje mi się, że ten asset załatwia sprawę: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/3189
Niestety trudno się go używa, dlatego warto przeczytać ten artykuł: https://www.exoa.fr/tutorial-unity-4-apk-splitting-google-play-obb/

14
Unity 3D / Odp: Sterowanie postacią
« dnia: Lipiec 31, 2017, 19:08:47 »
Moim zdaniem wszystko zależy od tego, co chcesz tak naprawdę zrobić.

Jeśli chcesz sam zaprogramować grę z poruszaniem postaci, to na necie jest pełno opisów, jak to zrobić. I czy to jest Unity czy nie, to nie ma znaczenia.

Jeśli chcesz mieć gotowe rozwiązanie, to proponuję:

a) [PŁATNY] uFPS - sterowanie first person, bardzo rozbudowane narzędzie, dużo rzeczy, których pewnie nie potrzebujesz.
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/2943

b) [PŁATNY] Third Person Controller - sterowanie w trzeciej osobie, bardzo rozbudowane, kolega z pracy na tym robił jakieś demko i poruszanie na pewno działa tak jak chcesz (tylko, że w trzeciej osobie). Też dużo rzeczy, których nie potrzebujesz tutaj będzie.
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/27438

c) [DARMOWY] Third Person Controller - Basic Locomotion - nie używałem, też trzecia osoba. Wygląda spoko.



Co do instrukcji co do czego przyczepić, żeby wszystko było cacy. Wiem, że to Cię nie zadowoli, ale w manualu Unity jest napisane czym jest Character Controller i dlaczego zrobiony jest tak, a nie inaczej (https://docs.unity3d.com/Manual/class-CharacterController.html). Możesz go sobie wziąć i przerabiać na własne potrzeby, po tym jak zrozumiesz jego działanie. A jak zrozumiesz, ale nie będzie Ci się podobał, to będziesz wiedział, jak zrobić swoje własne rozwiązanie.

A jeszcze prostsza instrukcja, która byłaby jeszcze prostszą odpowiedzią na Twoje pytanie:
weź capsule collider, ustaw na jego czubku kamerę, napisz skrypt, który po naciśnięciu przycisku na klawiaturze dodaje ustaloną przez Ciebie wartość (szybkość) do osi x, y lub z obiektu w zależności od naciśniętego przycisku. Po naciśnięciu skoku wartość y musi się dodawać przez jakiś czas. A tak ogólnie, to jeszcze grawitacja musi się co klatkę dodawać do y. Tak to się kiedyś robiło i teraz również będzie to działać. Są plusy i minusy tego rozwiązania. Dlatego możesz je sam pisać albo możesz użyć jakiegoś gotowego rozwiązania, które trzeba zmodyfikować na własne potrzeby.

Z szybkiego googlowania znalazłem takie rzeczy, ale musisz sam sprawdzić, czy działają i czy to nie są jakieś stare rozwiązania, które w nowym Unity nie ruszą:
http://torahhorse.com/first-person-drifter-controller-for-unity3d
http://answers.unity3d.com/questions/976712/quake-movement-in-unity.html

Innymi słowy: chcesz szukać - szukaj i modyfikuj wg własnych potrzeb, chcesz sam pisać - pisz. Nikt tu raczej nic mądrzejszego nie odpowie ;)

15
Narzędzia / Odp: Generator postaci
« dnia: Lipiec 26, 2017, 17:11:36 »
https://www.morph3d.com/mcs-morph-character-system

Dobrze zintegrowane z Unity3d, a tak osobno to nie wiem, ale powinno dobrze działać.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11