Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Arthes

Strony: [1] 2 3
1
Matematyka i fizyka / Arkanoid - dziwne zachowanie kolizji
« dnia: Lipiec 30, 2014, 23:03:26 »
Cześć.
Jestem w trakcie pisania prostego arkanoida, i natrafiłem na dość specyficzny problem.
Kolizje. Zaobserwowałem bardzo dziwne zachowanie piłki. Niby odbija się normalnie od bloczków, ale czasami potrafi się w nie "wbić", przelecieć przez nie (zwłaszcza przez miejsce gdzie jest luka w środku), i takie tam. Można to zaobserwować grając chwilkę w aktualną wersję:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40352279/arkanoid/index.html

Zamieszczam kilka kawałków kodu, być może one coś więcej powiedzą.
funkcja na wykrywanie kolizji prostokąt-prostokąt:
function rectCollision(object1, object2) {
if (object1.x < object2.x + object2.width  && object1.x + object1.width  > object2.x &&
object1.y < object2.y + object2.height && object1.y + object1.height > object2.y) {
return true;
}
return false;
}

Samo wykrywanie w grze:
for (var i in current_level.blocks) {
for (var j in balls) {
if (balls[j].rectCollision(current_level.blocks[i])) {

current_level.blocks[i].hitPoints -= 1;
balls[j].vy *= -1;

}
}
}

Główna pętla gry:
var now = 0,
dt = 0,
last = (new Date).getTime(),
step = 1/60.0;

function run() {
fpsmeter.tickStart();
now = (new Date).getTime();
dt = dt + Math.min(1, (now - last) / 1000);

while (dt > step) {
dt = dt - step;
update(step);
draw(ctx);
}

last = now;

requestAnimationFrame(run);
fpsmeter.tick();
}

run();

Co tu może być nie tak? To chyba nie wina prędkości piłki, bo na ponad dwukrotnie mniejszej można zaobserwować identyczne zjawisko... :(

2
Językoznawstwo / Mniej popularne, ale ciekawe języki programowania
« dnia: Lipiec 27, 2014, 15:24:54 »
Cześć wszystkim.
Do tego wątku zainspirował mnie Xirdus swoim projektem w języku Rust.
Co wy na to, by wspólnymi siłami stworzyć listę tych mniej popularnych języków programowania? Trochę tego jest, a niektóre są co najmniej warte uwagi. Już nie chodzi nawet o takie potworki jak Brainfuck, tylko o bardziej normalne rzeczy - dobrym przykładem może być googlowski Dart, albo Go.
Taka lista mogłaby być fajną rzeczą - a nuż ktoś się niespodziewanie zakocha w jakimś języku :)


3
Allegro / Allegro 4.4 - program przestał działać
« dnia: Listopad 23, 2012, 15:53:00 »
Chciałem w końcu napisać prostą gierkę w języku innym niż dynamicznym, ale jak to zawsze bywa - od razu same problemy...
Używam kompilatora mingw dla C, oraz z allegro 4.4 ze strony http://www.allegro.cc/files/?v=4.4.
Wszystkie liby i includy wrzuciłem dobrze, kompiluję program  poleceniem:
gcc program.c -lallegro-4.4.2-md
kompiluje się poprawnie, żadnych błędów. Gdy uruchamiam program, od razu wywala błąd "program przestał działać".
Kod, z którym program nie działa wygląda tak:
#include <allegro.h>

BITMAP * buffer = NULL;
BITMAP * hero_sprite = NULL;
BITMAP * hero =  NULL;

int main() {


hero = create_bitmap(16, 16);

allegro_init();
install_keyboard();

set_color_depth(32);

set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0);
clear_to_color(screen, makecol(255, 0, 0));

//blit(hero_sprite, hero, 0, 0, 0, 0, 16, 16);

//blit(hero, screen, 0, 0, 0, 0, 16, 16);

    readkey();
    allegro_exit();
return 0;
}
END_OF_MAIN();
Co ciekawe, gdy tylko wywalę ze środka maina stworzenie bitmapy, program od razu uruchamia się bez błędu.
Co w tym może być nie tak? Zaczyna mnie to denerwować... Czy zawsze, gdy się chce coś zrobić, muszą występować głupie problemy? Już nawet zrezygnowałem z jakiegoś porządnego IDE na rzecz Notepada++ i linii poleceń :D
Dzięki za odpowiedzi, i pozdro.

4
Modding / Produkcje podatne na modyfikacje
« dnia: Październik 15, 2012, 22:39:39 »
Hej wszystkim.

Znacie może jakieś ciekawe gry podatne na modyfikacje? Rozumiem przez to gry, w których łatwo jest dostać się do skryptów, i szybko dodać jakiegoś questa, czy zmienić coś w logice :) Czasami trochę mi się nudzi, więc fajnie byłoby w czymś namieszać :D

Dzięki za odpowiedzi, pozdro :-)

5
Matematyka i fizyka / Pong - kąt odbicia a miejsce kolizji z paletką
« dnia: Wrzesień 01, 2012, 14:38:48 »
Prawie skończyłem ponga, ale mam problem - nie wiem, w jaki sposób uzależnić kąt odbicia piłki od punktu kolizji z paletką. Możecie podsunąć jakieś rozwiązanie? Próbowałem z sinusami, cosinusami, ale niezbyt mi to wychodziło - ale to z powodu mojej marnej wiedzy. Sama mechanika gry jest dość prosta - piłeczka posiada pola x, y, speedX, speedY. Aktualnie kod odbicia wygląda tak:
if (..warunek kolizji...) {
Ball.x = LeftPaddle.x + LeftPaddle.width + Ball.radius;
Ball.speedX = -Ball.speedX;
}
I nie uwzględnia on punktu kolizji z paletką, przez co piłka odbija się ciągle tak samo.
Dzięki za pomoc.

6
Gry przeglądarkowe / [Redis] warunek WHERE jak w MYSQL
« dnia: Kwiecień 17, 2012, 15:22:25 »
Witam.
Chciałem się spytać - w jaki sposób w Redis'ie pobrać tylko takie klucze, które spełniają określony warunek? Chodzi mi o coś takiego, że pobieram np. graczy, dla których level > 10.
players:*:level > 10
Szukałem w internecie, ale nie znalazłem. Może jest tu ktoś obeznany, kto mógłby pomóc? :)
Z góry dzięki za odpowiedź.

7
Sieć i multiplayer / Baza danych Redis, a gra multiplayerowa
« dnia: Kwiecień 14, 2012, 18:48:42 »
Witam.
Zastanawiam się nad wykorzystaniem bazy danych typu noSQL (a dokładniej Redis : http://redis.io/) jako głównej mechaniki gry sieciowej (prosta gra 2D, nie żadne MMO). Chodzi mi o to, że zamiast wykorzystywania jakichś socketów, itd (na których totalnie się nie znam...) korzystać z zapytań do tejże bazy danych. Czyli wysyłać do niej informacje o pozycji, czynności, odbieranie tychże informacji itd.
Jak myślicie, warto zrobić multiplayer w taki sposób?
Z tego co mi wiadomo, Redis zapisuje informacje do RAM'u, więc powinno to być wydajne. Ale wolę się dowiedzieć, co sądzą o tym inni :)

Z góry dzięki za odpowiedzi :D

8
Produkcja / Strona z płatnymi (i tanimi) assetami do gier?
« dnia: Kwiecień 02, 2012, 17:56:55 »
Witam.
Znacie może jakąś ciekawą stronę, na której tanim kosztem można byłoby zaopatrzyć się w assety do gier? Chodzi mi głównie o grafiki (pixel arty, itd), dźwięki i muzykę.
Dzięki za odpowiedzi.

9
Webowe / Złe liczenie delty czasowej?
« dnia: Luty 25, 2012, 12:19:09 »
Witam.
Tworzę prostą grę w HTML5 (wężyk), i zrobiłem obliczanie delty czasowej. Jednakże wydaje mi się, że ona źle działa... Oto kod:

onload = function() {
var Canvas = document.getElementById('snakegame');
var Context = Canvas.getContext('2d');

var prevTime;
var curTime;
var deltaTime;

var keyLeft = false;
var keyRight = false;
var keyUp = false;
var keyDown = false;

var Player = {}
Player.X = 0;
Player.Y = 0;

//Główna pętla gry

setInterval(function() {
//Wyczyszczenie płótna, aktualizacja czasu
Context.clearRect(0, 0, 640, 480);
prevTime = (new Date).getTime();
//-----

//Kod odpowiedzialny za aktualizacje
if (keyLeft) Player.X -= 2000 * deltaTime;
if (keyRight) Player.X += 2000 * deltaTime;
if (keyUp) Player.Y -= 2000 * deltaTime;
if (keyDown) Player.Y += 2000 * deltaTime;
//-----

//Kod odpowiedzialny za rysowanie
Context.fillText('DeltaTime: ' + deltaTime + '   keyLeft: ' + keyLeft, 8, 8);
Context.fillRect(Player.X, Player.Y, 248, 248);



//Kod odpowiedzialny za obliczenie FPS i delty
curTime = (new Date).getTime();
deltaTime = (curTime - prevTime) / 1000;
if (deltaTime == 0) deltaTime = 1 / 1000;
//-----

}, 1000/60);

//-----

//Obsługa zdarzeń
onkeydown = function(e) {
if (e.which == 65 || e.which == 37) keyLeft = true;
if (e.which == 68 || e.which == 39) keyRight = true;
if (e.which == 87 || e.which == 38) keyUp = true;
if (e.which == 83 || e.which == 40) keyDown = true;
}
onkeyup = function(e) {
if (e.which == 65 || e.which == 37) keyLeft = false;
if (e.which == 68 || e.which == 39) keyRight = false;
if (e.which == 87 || e.which == 38) keyUp = false;
if (e.which == 83 || e.which == 40) keyDown = false;
}
//-----
}

Niby wszystko jest dobrze, a ruch wykonywany jest za wolno... Po ustawieniu:
Player.Y += 2000 * deltaTime;gracz powinien przesuwać się o 2000 pixeli co sekundę, a przesuwa się o wieeeeeele mniej, bardzo wolno...
Co źle robię? Dzięki za odpowiedzi ;)

10
Unity 3D / Unity3d - obrót rigidbody
« dnia: Luty 19, 2012, 18:27:33 »
Witam.
W jaki sposób mogę obrócić rigidbody?
Potrzebne mi to jest do poruszania pojazdem. Próbowałem na różne sposoby: rigidbody.MoveRotation() itd, jednakże to nie działało. Moim pojazdem poruszam za pomocą:

Tank.rigidbody.AddForce(Vector3.forward * Input.GetAxis('Vertical') * 50 * Time.deltaTime)Z góry dzięki za pomoc.

11
Grafika 3D / Blender i Unity3D - środek obrotu, i tekstury
« dnia: Luty 19, 2012, 15:07:30 »
Witam.
Stworzyłem w Blenderze prościutki model czołgu. Wygląda on tak:

Exportuję go do formatu .dae, importuję do Unity3D, wrzucam na scenę. Wygląda to tak:


Problem 1:
Obiekt czołgu składa się z dwóch elementów: wieżyczki, oraz podstawy. Chcę mieć w grze możliwość obracania wieżyczki. Niby prosta sprawa, lecz gdy w Unity obracam obiekt wieżyczki, powstaje coś takiego:

Rozumiem, że jest coś nie tak ze środkiem obiektu. W jaki sposób mogę zmienić ten środek, by obracanie było normalne?

Problem 2:
Chcę nałożyć teksturkę na czołg o wymiarach 2048x2048 (moro). Przeciągam ją na model, i zamiast teksturki, jest sam kolor:

W jaki sposób to naprawić?

Może i to trochę 'noobskie' problemy, ale jestem początkującym. Bardzo prosiłbym o napisanie krok po kroku, jak rozwiązać dany problem.

Dzięki za pomoc, i pozdro! :)

12
Narzędzia / DAZ Studio 4 PRO, Bryce 7 PRO, Hexagon 2.5 za darmo
« dnia: Luty 05, 2012, 22:51:51 »
Ostatnio przeglądając neta natrafiłem na coś bardzo ciekawego:
http://www.daz3d.com/i/shop/itemdetails/?item=4222
http://www.daz3d.com/i/shop/itemdetails/?item=13176
http://www.daz3d.com/i/shop/itemdetails/?item=11034
Jak myślicie, te programy są godne uwagi? :)

13
Unity 3D / Problem z teksturami - są czarne
« dnia: Styczeń 14, 2012, 18:41:25 »
Witam.
Mam problem. Stworzyłem sobie prosty model w Blenderze, i zaimportowałem go do Unity (format FBX). Wrzucam model na scenę, przerzucam teksturkę na obiekt, i robi się on cały czarny... Shader mam ustawiony na Diffuse, oto screen tego wszystkiego:
http://i43.tinypic.com/s3k7cm.png
W jaki sposób to naprawić?
Dzięki za odpowiedzi.

14
Sztuczna inteligencja / AI - od czego zacząć?
« dnia: Styczeń 11, 2012, 18:49:47 »
Witam,
wkrótce mam zamiar stworzyć (a przynajmniej spróbować) jakąś większą grę w Unity3D. Jednakże przeraża mnie jedna rzecz - sztuczna inteligencja. W jaki sposób podejść do tematu AI? Jakimi zasadami się kierować? Są może jakieś poradniki dotyczące pisania sztucznej inteligencji, albo chociaż jakaś teoria tego dotycząca?
Jestem zielony w tych sprawach, więc w razie czego prosiłbym o wytłumaczenie w wersji żółtodziób :D

Dzięki za poświęcony czas, i pozdrawiam :)

15
Unity 3D / Unity3D i Blender - animacje
« dnia: Styczeń 10, 2012, 23:12:36 »
Witam.
W jaki sposob moge stworzyc kilka animacji do modelu (bieg, skok, itd.), a nastepnie zaimportowac je do Unity, bym mogl je latwo odtwarzac z poziomu kodu?
Dzieki za pomoc, pozdro.

Strony: [1] 2 3