Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - nowofresh

Strony: [1]
1
Matematyka i fizyka / Liczby (Ciekawostka).
« dnia: Grudzień 29, 2010, 16:25:23 »
65535 <= To jest max graczy/slotów na jednym serwerze w MTA: SA
9999281772151 <= Podobno max osiągalna liczba w GTA: SA jeżeli chodzi o pieniądze, obiekty itd.
10015061944647

Co oznaczają te liczby i dlaczego nie może być większych ?

2
Konfigurator / mocny sprzet
« dnia: Grudzień 29, 2010, 02:30:38 »
Visual c++
Jestem developerem wiec w gta iv chce   8)
http://www.youtube.com/watch?v=g0_ogdtbfB0&feature
http://www.youtube.com/watch?v=7KjV2uDcva0&feature
Bym mogl robic silnik, kompilowac
Glownie silniki, c++, fizyka, testowanie silnikow, posrednio gry ale iv na 100%

w granicaxh 4 tys. laptop i w granicach 4 stacjonarny (sama stacja dysow)

co polecacie?
na jakie parametry zwrocic uwage?

3
Konfigurator / Laptop = Kompilacja/Grafika 3D/"gry"
« dnia: Grudzień 19, 2010, 20:36:51 »
Szukam laptopa przeznaczonego do pracy przy dużych obciążeniach, otwartych programach (po 15), kompilacji programów, silników oraz jakiejś wygody w grach.

Co polecacie ? Od 3 tys.

4
Inne / Baza danych !
« dnia: Grudzień 14, 2010, 14:13:35 »
Mam pytanie.

Zastanawiam się jaka baza będzie najlepsza MySQL czy SQLite.
Ta druga jest prostsza w konfiguracji i prosto się do niej odnieść z poziomu skryptów a ta pierwsza wymaga napisania specjalnego pluginy/serii skryptów które nawiążą połączenie.

Co by było najlepsze ?
Tworze serwer do gry MTA: SA. [ Chociaż to bardziej mini-multiplayer, takie skrypty mam  :D ]
Tabel by było no, bardzo dużo ok. 40. A rekordów ok. 600.

5
Skrypty / [Lua] Połączenie serwera/multiplayera z bazą.
« dnia: Grudzień 14, 2010, 00:42:44 »
Przerobiony:
local connection = nil
local connection = nil
local null = nil
local results = { }
local max_results = 128

-- connection functions
local function connect( )
-- retrieve the settings
local server = get( "localhost" ) or "localhost"
local user = get( "piotrvx_xlor" ) or "root"
local password = get( "haslo" ) or ""
local db = get( "piotrvx_xlor" ) or "mta"
local port = get( "3306" ) or 3306
local socket = get( "nil" ) or nil

-- connect
connection = mysql_connect ( server, user, password, db, port, socket )
if connection then
if user == "root" then
setTimer( outputDebugString, 100, 1, "Connecting to your MySQL as 'root' is strongly discouraged.", 2 )
end
return true
else
outputDebugString ( "Connection to MySQL Failed.", 1 )
return false
end
end

local function disconnect( )
if connection and mysql_ping( connection ) then
mysql_close( connection )
end
end

local function checkConnection( )
if not connection or not mysql_ping( connection ) then
return connect( )
end
return true
end

addEventHandler( "onResourceStart", resourceRoot,
function( )
if not mysql_connect then
if hasObjectPermissionTo( resource, "function.shutdown" ) then
shutdown( "MySQL module missing." )
end
cancelEvent( true, "MySQL module missing." )
elseif not hasObjectPermissionTo( resource, "function.mysql_connect" ) then
if hasObjectPermissionTo( resource, "function.shutdown" ) then
shutdown( "Insufficient ACL rights for mysql resource." )
end
cancelEvent( true, "Insufficient ACL rights for mysql resource." )
elseif not connect( ) then
if connection then
outputDebugString( mysql_error( connection ), 1 )
end

if hasObjectPermissionTo( resource, "function.shutdown" ) then
shutdown( "MySQL failed to connect." )
end
cancelEvent( true, "MySQL failed to connect." )
else
null = mysql_null( )
end
end
)

addEventHandler( "onResourceStop", resourceRoot,
function( )
for key, value in pairs( results ) do
mysql_free_result( value.r )
outputDebugString( "Query not free()'d: " .. value.q, 2 )
end

disconnect( )
end
)

--

function escape_string( str )
if type( str ) == "string" then
return mysql_escape_string( connection, str )
elseif type( str ) == "number" then
return tostring( str )
end
end

local function query( str, ... )
checkConnection( )

if ( ... ) then
local t = { ... }
for k, v in ipairs( t ) do
t[ k ] = escape_string( tostring( v ) ) or ""
end
str = str:format( unpack( t ) )
end

local result = mysql_query( connection, str )
if result then
for num = 1, max_results do
if not results[ num ] then
results[ num ] = { r = result, q = str }
return num
end
end
mysql_free_result( result )
return false, "Unable to allocate result in pool"
end
return false, mysql_error( connection )
end

function query_free( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

checkConnection( )

if ( ... ) then
local t = { ... }
for k, v in ipairs( t ) do
t[ k ] = escape_string( tostring( v ) ) or ""
end
str = str:format( unpack( t ) )
end

local result = mysql_query( connection, str )
if result then
mysql_free_result( result )
return true
end
return false, mysql_error( connection )
end

function free_result( result )
if results[ result ] then
mysql_free_result( results[ result ].r )
results[ result ] = nil
end
end

function query_assoc( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local t = { }
local result, error = query( str, ... )
if result then
for result, row in mysql_rows_assoc( results[ result ].r ) do
local num = #t + 1
t[ num ] = { }
for key, value in pairs( row ) do
if value ~= null then
t[ num ][ key ] = tonumber( value ) or value
end
end
end
free_result( result )
return t
end
return false, error
end

function query_assoc_single( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local t = { }
local result, error = query( str, ... )
if result then
local row = mysql_fetch_assoc( results[ result ].r )
if row then
for key, value in pairs( row ) do
if value ~= null then
t[ key ] = tonumber( value ) or value
end
end
free_result( result )
return t
end
free_result( result )
return false
end
return false, error
end

function query_insertid( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local result, error = query( str, ... )
if result then
local id = mysql_insert_id( connection )
free_result( result )
return id
end
return false, error
end

function query_affected_rows( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local result, error = query( str, ... )
if result then
local rows = mysql_affected_rows( connection )
free_result( result )
return rows
end
return false, error
end

Oryginalny:


local connection = nil
local connection = nil
local null = nil
local results = { }
local max_results = 128

-- connection functions
local function connect( )
-- retrieve the settings
local server = get( "server" ) or "localhost"
local user = get( "user" ) or "root"
local password = get( "password" ) or ""
local db = get( "database" ) or "mta"
local port = get( "port" ) or 3306
local socket = get( "socket" ) or nil

-- connect
connection = mysql_connect ( server, user, password, db, port, socket )
if connection then
if user == "root" then
setTimer( outputDebugString, 100, 1, "Connecting to your MySQL as 'root' is strongly discouraged.", 2 )
end
return true
else
outputDebugString ( "Connection to MySQL Failed.", 1 )
return false
end
end

local function disconnect( )
if connection and mysql_ping( connection ) then
mysql_close( connection )
end
end

local function checkConnection( )
if not connection or not mysql_ping( connection ) then
return connect( )
end
return true
end

addEventHandler( "onResourceStart", resourceRoot,
function( )
if not mysql_connect then
if hasObjectPermissionTo( resource, "function.shutdown" ) then
shutdown( "MySQL module missing." )
end
cancelEvent( true, "MySQL module missing." )
elseif not hasObjectPermissionTo( resource, "function.mysql_connect" ) then
if hasObjectPermissionTo( resource, "function.shutdown" ) then
shutdown( "Insufficient ACL rights for mysql resource." )
end
cancelEvent( true, "Insufficient ACL rights for mysql resource." )
elseif not connect( ) then
if connection then
outputDebugString( mysql_error( connection ), 1 )
end

if hasObjectPermissionTo( resource, "function.shutdown" ) then
shutdown( "MySQL failed to connect." )
end
cancelEvent( true, "MySQL failed to connect." )
else
null = mysql_null( )
end
end
)

addEventHandler( "onResourceStop", resourceRoot,
function( )
for key, value in pairs( results ) do
mysql_free_result( value.r )
outputDebugString( "Query not free()'d: " .. value.q, 2 )
end

disconnect( )
end
)

--

function escape_string( str )
if type( str ) == "string" then
return mysql_escape_string( connection, str )
elseif type( str ) == "number" then
return tostring( str )
end
end

local function query( str, ... )
checkConnection( )

if ( ... ) then
local t = { ... }
for k, v in ipairs( t ) do
t[ k ] = escape_string( tostring( v ) ) or ""
end
str = str:format( unpack( t ) )
end

local result = mysql_query( connection, str )
if result then
for num = 1, max_results do
if not results[ num ] then
results[ num ] = { r = result, q = str }
return num
end
end
mysql_free_result( result )
return false, "Unable to allocate result in pool"
end
return false, mysql_error( connection )
end

function query_free( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

checkConnection( )

if ( ... ) then
local t = { ... }
for k, v in ipairs( t ) do
t[ k ] = escape_string( tostring( v ) ) or ""
end
str = str:format( unpack( t ) )
end

local result = mysql_query( connection, str )
if result then
mysql_free_result( result )
return true
end
return false, mysql_error( connection )
end

function free_result( result )
if results[ result ] then
mysql_free_result( results[ result ].r )
results[ result ] = nil
end
end

function query_assoc( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local t = { }
local result, error = query( str, ... )
if result then
for result, row in mysql_rows_assoc( results[ result ].r ) do
local num = #t + 1
t[ num ] = { }
for key, value in pairs( row ) do
if value ~= null then
t[ num ][ key ] = tonumber( value ) or value
end
end
end
free_result( result )
return t
end
return false, error
end

function query_assoc_single( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local t = { }
local result, error = query( str, ... )
if result then
local row = mysql_fetch_assoc( results[ result ].r )
if row then
for key, value in pairs( row ) do
if value ~= null then
t[ key ] = tonumber( value ) or value
end
end
free_result( result )
return t
end
free_result( result )
return false
end
return false, error
end

function query_insertid( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local result, error = query( str, ... )
if result then
local id = mysql_insert_id( connection )
free_result( result )
return id
end
return false, error
end

function query_affected_rows( str, ... )
if sourceResource == getResourceFromName( "runcode" ) then
return false
end

local result, error = query( str, ... )
if result then
local rows = mysql_affected_rows( connection )
free_result( result )
return rows
end
return false, error
end

Błąd:
http://img153.imageshack.us/img153/9229/zrzutb.png




6
Design / Gra dla iPhone
« dnia: Październik 27, 2010, 00:58:07 »
Macie jakieś pomysły na taką grę z LVL'ami ?

Bo mam konkurs w szkole, pilny.

Będę wdzięczny.

7
Szkółka / Jakie środowiska do jakich rzeczy...
« dnia: Październik 21, 2010, 23:17:42 »
Chciałbym się zapytać w czym napisać:
  • -Aplikację internetową typu Facebook
    -Gre ONLINE przez internet
    -Gre 3D
    -Aplikację dla Windowsa okienkową, w której mogę zarządzać stroną bez łączenia ze stroną
    -Aplikacje okienkowe

Czego polecacie się uczyć ? ( Jakich języków ).

Prosze o odpowiedź, gdyż chciałbym wiedzieć czego się uczyć w przyszłości.

8
Szkółka / Od zera do gier kodera czy Symfonia ? ... +pomoc z kodem.
« dnia: Październik 17, 2010, 01:46:39 »
Mam do was pytanie.
Zamierzam pisać programy, aplikacje i stworzyć grę.

Lepiej zacząć czytać Symfonie C++ czy Od zera do gier kodera ?

Tak przy okazji, może mi ktoś jeszcze raz prześledzić po kolei kod i wytłumaczyć << , >> , std itd.

void main()
{
std::string strImie;
std::cout << "Podaj swoje imie: ";
std::cin >> strImie;
std::cout << "Twoje imie to " << strImie << "." << std::endl;
getch();
}

Pozdrawiam.

9
Konfigurator / Wybór mocnego laptopa !
« dnia: Październik 13, 2010, 17:21:09 »
Witam,

Zmieniam stary komputer stacjonarny na laptopa z powodu tego, że często się przemieszczam.
Chciałbym aby laptop pozwalał grać w takie tytuły jak CRYSIS czy inne gry, które wymagają niezłego sprzętu. Chciałbym grać na najwyższych detalach na nich, z dobrym FPS-em i z efektami takimi jak Parallax Mapping.

Ale najważniejsze jest tworzenie gier i grafiki 3D.
Zależy mi na szybkim uruchamianiu silników, napisanych gier, komplikacji programów i innych rzeczy związanych z tworzeniem gier i grafiki 3D. Zamierzam pracować z kilkoma programami jednocześnie, czyli m.in: Visual C++, GG, MSN, Firefox, 3ds Max, Photoshop, Edytorem plików, uruchomionym silnikiem gry i innymi rzeczami.

Narazie zastanawiam się nad tą pozycją:
http://allegro.pl/asus-g73jh-i7-740-8gb-1000gb-hd5870-1gb-win-7-gra-i1258565345.html

Może być coś tańszego ale bez przesady. Ma starczyć, gdzieś tak na - 3-5 lat.

10
Szkółka / Programowanie/modelowanie - pomogę komuś...
« dnia: Październik 08, 2010, 22:37:57 »
Witam,

Znam HTML, CSS, trochę PHP.
Tworzę w Photoshopie oraz 3DS max powoli zaczynam.

Widziałem te tutoriale ale one wprowadzające to nie są tylko na uzyskanie efektu danego.

Szukam osoby, która tworzy projekt gry 3D/Silnika do której mógłbym się dołączyć ; jakoś pomóc i pouczyć się wszystkiego. Bo tyle tego jest, że nie ogarnę sam...

Gadu-Gadu 25147621

Pozdrawiam.

11
Oferty pracy / Programista MTA i Lua.
« dnia: Wrzesień 19, 2010, 15:20:10 »
Witam,
Tworzę serwer w popularnej grze Multi Theft Auto, która posiada bardzo duże możliwości ale serwerów w Polsce jest mało, gdyż język Lua jest mało znany.

Wstęp:
http://mtasa.com jest to bardzo znana na całym świecie (mniej w Polsce) modyfikacja na silniku gry Grand Theft Auto: San Andreas.

Posiadam:
# Hosting nieograniczony
# Drugi hosting 50 GB ze 4000 GB transferem
# 3 Domeny
# Serwer w grze MTA
# Programistów dwóch PHP, SQL i grafika (mnie)
# Działające forum oraz stronę internetową
# Przygotowywany specjalny System Zarządzania Treścią (CMS) dla nas
# Zarządzanie przez WWW
# Roadmap, opracowany plan pracy i Bug Trackera

Potrzebuję pilnie programistę LUA i MTA do pomocy.

Oferuję:
# Głównego zalożyciela projektu
# Dochody z działającego serwera - kont premium, reklam itd.
# Popularność (?)
# Pieniądze w wysokości około 400 zł a nawet więcej...
# Subdomeny, dowolne spod trzech domen
# Miejsce na hostingu na własną stronę !

KONTAKT:
Gadu-Gadu 25147621

Pozdrawiam,
Mróz.

Strony: [1]