Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Krzysiek K.

Strony: [1] 2 3
1
Narzędzia / Szybki język skryptowy potrzebny
« dnia: Styczeń 11, 2016, 14:50:14 »
Hej!

Pytanie i temat do dyskusji jak w nazwie wątku.


Szczególne wymagania, które bardzo bym prosił uwzględnić przed zaproponowaniem czegokolwiek:

1) Jak w temacie - szybki. W szczególności interesuje mnie szybkość matematyki na typach wektorowych (vec2, vec3).

2) WAŻNE - Przenośność, wymaganie 1. - Język skryptowy musi być dostępny na luźnej licencji (MIT/BSD) jako C/C++ bez dependencji (czyli tylko biblioteka standardowa). LGPL odpada, bo niektóre platformy na które kompiluję nie pozwalają na podanie kilku modułów i linkowanie dynamiczne (Blackberry, asm.js).

3) Przenośność, wymaganie 2. - Z przyczyn wielu targetów odpadają też nietypowe build systemy. Wystarczy że każda z moich platform docelowych wymyśliła sobie jakiś własny, więc język skryptowy powinien być kodem C/C++ kompilowalnym bez szczególnych dodatkowych zachodów (ewentualnie tylko z kilkoma definami do kompilacji).


Czy znacie coś, co by spełniło wszystkie powyższe założenia?


Pozdrawiam,
KK

2
Produkcja / Pisanie/generowanie dokumentu "Terms of Service"
« dnia: Grudzień 19, 2015, 00:23:29 »
Cóż, właśnie stoję przed zadaniem jak w temacie, gdyż formalnie potrzebuję odpowiedniego dokumentu do swojej mobilnej appki (dokument wymagany przez sklep).

Spotkaliście się z tym problemem? Macie to już za sobą? Jeśli tak, to czy macie jakieś rady jak to napisać?
Szukałem generatorów/szablonów, ale dla appek mobilnych to generalnie z tym jest słabo.

Idealne by było coś, co jednocześnie by działało jako odpowiedni ToS dla strony web, aplikacji mobilnych (z IAP) oraz w przyszłości klasycznych aplikacji i web.


Wszelkie sugestie jak podejść do tematu będą mile widziane.

3
Matematyka i fizyka / Proste, szybkie i bezpieczne szyfrowanie pakietów.
« dnia: Listopad 07, 2015, 12:39:17 »
Hej!

Poszukuję algorytmu, który byłby w stanie zaszyfrować strumień danych na dość ograniczonym CPU - 8-bit AVR (coś typu Arduino). Planowana prędkość transmisji to 115200 kbps, czyli jakieś 11 kB/s. CPU pracuje z taktowaniem 8-16 MHz, ale musi robić jeszcze parę innych rzeczy. Dodatkowe ograniczenie: jest tylko 1 kB RAM. Pasowało by więc coś pokroju RC4, ale jak na RC4 wyszedł WEP, to chyba wszyscy wiedzą. :)

Wszelkie propozycje/pytania/sugestie mile widziane. :)

Pozdrawiam,
KK

4
Webowe / PHP+MySQL już w lamusie - co teraz?
« dnia: Marzec 09, 2015, 16:43:55 »
Coraz więcej widzę tutaj w różnych dyskusjach opinii, że klasyczne combo PHP+MySQL już jest "fe" do robienia rzeczy webowych.

Jest więc pytanie, na co znający temat sugerują się przesiąść tak, aby:
- było to proste do ogarnięcia (liczone np. ilością kodu potrzebnego do Hello World),
- działało u obecnego mojego providera (raczej nie powinno być trudne z CGI, skryptami i ModRewrite),
- było bezpieczne

I chodzi głównie mi o tą ostatnią cechę. Tak jak dwa pierwsze punkty PHP+MySQL ogarnia perfekcyjnie, tak z ostatnim jest masakra. Escape, quote, unquote, unescape, itp, itd na każdym kroku i chyba środowisko webowe w 2015 roku jest już na tyle ogarnięte, żeby takimi rzeczami człowiek nie musiał się przejmować pisząc każdą linijkę?


Podsumowując: co polecacie jako next step po PHP+MySQL?

5
Dyskusje / Ripy z gier a prawo autorskie
« dnia: Styczeń 21, 2015, 22:39:54 »
// Wydzielono z tematu Grafiki z gry Gothic2 -Xirdus

Cytuj
Ważniejsze, że sens jest ten sam.
Jak dla mnie to, że ktoś na drugim końcu świata coś skopiuje to trochę inne pojęcie niż to, że ktoś ukradnie ci siłą łajbę i rzuci na pożarcie rekinom. ;)

6
Narzędzia / Poszukiwany: Dobry i darmowy program do backupu lokalnego
« dnia: Grudzień 10, 2014, 14:47:18 »
Jak w temacie. Przejrzałem ich parę i póki co żaden jeszcze mi w 100% nie dopasował.

Moje wymagania, w kolejności ważności:
- backup jest lokalny na dysku USB,
- da się określić jakie typy plików są archiwizowane, a jakie nie; na podstawie rozszerzenia i treści (odróżnienie .obj z modelami od .obj z binarkami kompilacji),
- katalogi poniżej określonej wielkości są kompresowane,
- można backup aktualizować (diff + aktualizacja tylko tego, co się zmieniło),
- przy aktualizacji jak wyżej najlepiej żeby pliki z archiwum nie były usuwane, tylko przenoszone w inne miejsce (np. z datą poprzedniej aktualizacji w ścieżce),
- da się to odpalić z command line lub chociaż oskryptować by łatwo to uruchamiać

W szczególności największy problem jest z drugim i trzecim wymaganiem.

Zna ktoś może coś co by się tutaj sprawdziło zanim zabiorę się sam za kodowanie? :)

7
Projekty zaawansowane / Roguelike prosto z tramwaju, w 0 godzin
« dnia: Listopad 03, 2014, 19:18:13 »
Hej!

Tydzień temu zawitałem ze znajomymi na Poznań Game Arena i miałem szczęście załapać się na tramwaj Sosa by zakodzić gierkę w zero godzin na 0h Game Jam. Przez zeszły tydzień pokombinowałem nieco z Emscripten i efektem jest to, że można zagrać teraz w tą gierkę w przeglądarce (a przynajmniej niektórych z nich).

Z uwagi na czas kodowania samej gry, nie spodziewajcie się fajerwerków. :)

Link do gry (HTML5/WebGL)
Notka

Have fun! :)

8
Narzędzia / Przenośne GUI C++ dla aplikacji/gier mobilnych
« dnia: Marzec 07, 2014, 01:41:49 »
No i kolejny temat z serii "problemy tak oczywiste, że aż dziw że nie rozwiązane". :)

Poszukuję sensownego sposobu na tworzenie GUI do gier i aplikacji mobilnych. Same appki są pisane w C++ z OpenGL ES 2.0 (założenie niepodważalne) i dobrze żeby system GUI się z tym integrował.

Sam temat zakładam, bo pomimo szerokich poszukiwań nie udało mi się znaleźć biblioteki GUI, która by spełniała moje oczekiwania - w prosty i efektywny sposób pozwalała na zrobienie GUI do gier czy typowo customowych aplikacji.

Chętnie usłyszę Wasze sugestie w tym temacie - czego sami używacie i co się u Was sprawdziło.

9
Narzędzia / Problem instalacji / aktualizacji frameworka
« dnia: Styczeń 18, 2014, 13:03:53 »
OK. Problem jest tak typowy, że się dziwię że nie było o tym dyskusji wcześniej. :)
Chodzi o kwestię własnych wieloplatformowych frameworków i ich użytkowania.

Załóżmy że napisałem framework który pozwala na tworzenie aplikacji na Windows, Android i Blackberry (iOS wkrótce). Framework ma porobione odpowiednie skrypty (bat) do odpalania kompilacji, paczkowania i instalacji na Androida i Blackberry.

Teraz chcę wykorzystać ten framework do kolejnego projektu. Pojawiają się więc trzy kwestie, które chciałbym przynajmniej po części zautomatyzować:
1. Instalacja frameworka - w najprostszym przypadku kopiowanie plików i mozolny search & replace nazw projektu w różnych postaciach.
2. Aktualizacja frameworka - gdy framework się rozwija, dobrze by móc go zaktualizować w danej aplikacji. Ręczna robota tu jest trochę trudniejsza, bo trzeba ręcznie wszystko mergować.
3. Backport zmian do frameworka - kwestia jak wyżej, tylko w drugą stronę. Zmiany frameworkowe dokonane w aplikacji trzeba przemergować do frameworka.

Z rzeczy które się tutaj raczej nie sprawdzą:
- wszelkiej maści biblioteki - każda platforma ma własny sposób robienia bibliotek, co doda więcej problemów niż ich rozwiąże; poza tym pozostają rozliczne pliki skryptów, xml i makefilów oraz tracimy możliwość opcji 3.
- wycheckoutowanie frameworka w systemie kontroli wersji albo branch od frameworka - de facto nie rozwiązuje żadnego z problemów 1/2/3 i tylko wpuszcza nas w trzymanie wszystkiego w jednym repo (zabójcze w przypadku np. Git'a) i mocne operowanie na branchach


Skłaniam się w kierunku napisania własnego toola do instalacji/aktualizacji z command line, ale może znacie jakieś gotowe rozwiązania. Problem jest o tyle istotny, że chciałbym możliwie zmniejszyć koszt tworzenia i utrzymywania nowych projektów, by łatwo tworzyć prototypy czy testować nowe efekty.


Wszelkie sugestie/opinie mile widziane. :)

10
Dystrybucja i promocja / Monetyzacja
« dnia: Grudzień 26, 2013, 01:34:44 »
Hej!

Problem jest dość nietypowy. Popełniłem gierkę na BlackBerry w stylu retro strzelanki i wrzuciłem kompletnie free (żadnych IAP, itp). I powstał "problem" - gierka się spodobała, ściągnięcia dość tykają ładnie (500-1300 dziennie), komentarze na 5 gwiazdek się sypią... a developer nie ma pomysłu, jak z tego skorzystać. Nie żebym liczył na miliony (czy nawet tysiące), ale przy fakcie że momentami owa gierka wyskakiwała nawet powyżej Angry Birdsów zmusza do myślenia. :)

Kieruję więc pytanie: jak byście podeszli do tematu klasycznie "co zrobić, by na tym zarobić"?
Zwłaszcza by nie zrobić tego na "byle jak".

Zależało by mi zwłaszcza na opinii osób, które faktycznie próbowały różnych strategii monetyzacji w tego typu małych projektach (albo i innych) i mogą podzielić się wiedzą praktyczną.


Dla porządku, link do samej aplikacji:
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/37884887/

11
Unity 3D / Unity 4 + cienie = WTF?
« dnia: Październik 29, 2013, 13:59:53 »
Z uwagi że mam dostęp, zacząłem się bawić niedawno Unity 4 w wersji Pro i zdziwiła mnie mocno jedna rzecz. A mianowicie, jakość cieni dynamicznych.

Shadowmapy w wesji "Hard" są próbkowane w trybie POINT (OpenGL: NEAREST) i są dość mocno popikselowane, ale można się tego spodziewać (chociaż filtrowanie LINEAR ma tendencję do zaokrąglania rogów pikseli i było by miłe).

Za to shadowmapy w wersji "Soft" nie są wiele lepsze, bo cały "soft" sprowadza się do czterech próbek typu NEAREST i wygląda niewiele mniej tragicznie. Żadnych VSM, blurów na shadowmapie, ani nic z tym stylu.


Tak więc pytaniem jest, czy ktoś się bawił albo znalazł jakieś rozwiązanie tego problemu, bo przyznam, że cienie dynamiczne w Unity które widzę to po prostu wstyd i hańba, zwłaszcza biorąc pod uwagę że przeciętny programista grafiki w jeden wieczór mając dostęp do API graficznego jest w stanie sam zakodować coś o niebo lepszego. :)

12
Dystrybucja i promocja / Statystyki z gier na urządzenia mobilne
« dnia: Wrzesień 02, 2013, 22:04:19 »
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pytanie. Jest tu trochę osób, które robią gry na urządzenia mobilne i zastanawiam się, jak podchodzicie do kwestii automatycznego zbierania statystyk.

Czy w ogóle coś zbieracie? System własny, czy third party? Jak dokładne są raporty - śledzenie włączeń/instalacji, czy pełne logi/replaye z gry? Czy rzeczywiście pozwoliło to na poprawę jakości i/lub finansowego wyniku projektu?

Generalnie dużo tutaj kwestii, więc wszelkie dzielenie się opiniami jak najbardziej będzie na miejscu. :)

Zapraszam do dyskusji.

13
Tak, stało się nieoczekiwane i w końcu skończyłem jakąś grę. ;)


Gra polega na wyszukiwaniu słów w maszynie stylizowanej na Enigmę.
Niestety gra w tej chwili jest tylko na nowe BlackBerry, ale można poczytać i pooglądać więcej screenów tutaj:
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/20356205/?lang=en

Przy okazji można zagłosować na nią w konkursie BlackBerry poniżej: ;)
http://www.bbnews.pl/2013/01/wybierz-najlepsza-aplikacje-hackathonow/8/


EDIT:
A dla niemających DevAlphy - "robocza" wersja Windowsowa:
http://devkk.net/files/SpyWords-win.zip

14
Dostałem właśnie coś takiego kanałami uczelnianymi do rozpowszechnienia wśród studentów, a że tutaj trochę studentów jest to mogą być zainteresowani.

(EDIT: regulamin konkursu nie mówi nic o studentach - wystarczy nie prowadzić działalności gospodarczej)


Cała esencja jest już w temacie wątku, poniżej to co dostałem mailem.


(disclaimer: nie jestem nijak powiązany z Samsungiem, ale że wygląda to fajnie i mamy tu trochę studentów, to wrzucam jako ciekawe ogłoszenie)


------------------
Samsung AppCup - wygraj staż w dziale R&D
Trzymiesięczne staże w prestiżowym Centrum Badawczo-Rozwojowym Samsung w Warszawie są głównymi nagrodami w konkursie AppCup na najlepszą aplikację dla platformy Android, zorganizowanym przez Samsung Electronics Polska.

Konkurs przeznaczony jest dla studentów wszystkich polskich uczelni, a rozpocznie się 1 listopada 2012 r. i potrwa do 31 marca 2013 r.

Tematem konkursu jest stworzenie gry lub aplikacji mobilnej działającej na platformie Android na jednym z sześciu urządzeń Samsung. Młodzi developerzy mogą zgłaszać swoje uczestnictwo indywidualnie oraz w dwu i trzyosobowych zespołach. Pierwszym 50-ciu chętnym, którzy zadeklarują swój udział, Samsung wypożyczy urządzenia do testowania pisanych aplikacji.

W trakcie trwania konkursu Samsung zorganizuje dla uczestników specjalne warsztaty, podczas których będą mieli oni możliwość skorzystania z konsultacji specjalistów pracujących na co dzień w polskich biurach R&D przy tworzeniu oprogramowania dla Samsung, a także zaproszonych gości z branży mobilnej. Odbędą się one 20 stycznia 2013 roku. Udział w warsztatach nie jest obowiązkowy, ale  wszyscy, którzy zdecydują się na skorzystanie z doświadczenia czołowych polskich informatyków, będą mogli poszerzyć swoją wiedzę i skorzystać z bogatego doświadczenia ekspertów.

Polscy studenci od lat należą do światowej czołówki wśród programistów. Zajmują najwyższe miejsca w międzynarodowych konkursach informatycznych i z sukcesami rywalizują z rówieśnikami z najbardziej renomowanych światowych uczelni. Samsung od lat wspiera młodych utalentowanych informatyków i stara się oferować im najlepsze możliwości rozwoju na rynku. Mamy nadzieję, że ten konkurs pomoże im w rozpoczęciu poważnej, zawodowej kariery – może to będzie kariera właśnie w naszej firmie - powiedział Adam Roś, Senior R&D Manager z Centrum Badawczo-Rozwojowego Samsung w Warszawie.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie www.appcup.samsung.pl do dnia 30 kwietnia 2013, a zwycięzcy otrzymają cenne nagrody, których łączna wartość wynosić może nawet 80 tysięcy złotych:

•   pierwsza nagroda to 3-miesięczny staż w Centrum Badawczo-Rozwojowym Samsung Polska w Warszawie (dla każdego członka zespołu) oraz 10 000 zł do podziału na zespół
•   druga nagroda to 3-miesięczny staż w Centrum Badawczo-Rozwojowym Samsung Polska w Warszawie oraz Samsung GALAXY S III (dla każdego członka zespołu) 
•   trzecia nagroda to Samsung GALAXY Note II (dla każdego członka zespołu)
•   czwarta nagroda to GALAXY Note 10.1 (dla każdego członka zespołu)
•   piąta nagroda to Samsung GALAXY S III (dla każdego członka zespołu)

Wszystkie informacje o konkursie i formularz rejestracyjny dla studentów będą dostępne na stronie www.appcup.samsung.pl

15
Gry / Nazwa starej gry - level Hard
« dnia: Sierpień 29, 2012, 14:14:32 »
Skoro już mamy parę takich tematów, to i ja się podłączę. ;)

O ile większośc gier z przeszłości udało mi się odszukać, to jedna dla mnie pozostaje nadal niezgłebioną tajemnicą:
- platforma: Commodore 64,
- gracz poruszał się po labiryncie wąskich ścieżek przypominających coś w stylu platformy kosmicznej,
- celem gry było wypełnienie wszystkich ścieżek przechodząc po każdym ich fragmencie chociaż raz - wtedy przechodziło się do kolejnej planszy,
- po ścieżkach wędrowały również przeszkadzajki/przeciwnicy z którymi kontakt kończył się fatalnie,
- drugim utrudnieniem były numerowane zapory/śluzy na ścieżkach (w formie bryły, przez którą przechodziła ścieżka) - na planszy były rozmieszczone przełączniki zamykające i otwierające śluzy o danym numerze
- coś mi się kołacze, że nazwa gry mogła się zaczynać na "Oct..." ale nie jestem tego pewien

Ktoś kojarzy co to było? Ja szukałem i szukałem i znaleźć nie mogłem. :)
W ramach nagrody mogę dodatkowo zaproponować 3.14wo na WGK. ;)

Strony: [1] 2 3