Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - intoxicate

Strony: [1] 2
1
Poszukuję / Szukam osoby znającej się na UDK/Unreal Script
« dnia: Kwiecień 14, 2012, 16:36:19 »
Cześć,

Samemu niestety nie mam czasu zajmować się grą więc szukam osoby, która potrafi:
- UDK - zna podstawy silnika,
- Unreal Script - zrobił już sporo rzeczy takie jak:
*system kamer,
*AI, wyszukiwanie drogi (path node'y, nie musi być navmesh),
*różnorakie bronie,
*podpinanie efektów,
*canvas, animacje etc,
*efekty specjalne i wszystko to co obsługuje platforma mobilna,
*implementacja zon mobilnych,
*implementacja GC/Facebook
*będzie wiedział w jaki sposób implementować grę pod multiplayera (sam in-game, jak również wysyłanie/odbieranie statystyk z serwera)
*Implementacje bloczków kismetowych,
- Opcjonalnie: Osoba której szukam powinna mieć, któryś z deviceów wymienionych niżej - całe szczęscie emulator es2 już w końcu daje radę i programista nie musi mieć device'a. Ja mam i to styka.

Trochę o projekcie:
- Platforma: iOS - urządzenia wspierane to iPhone4, 4s, iPad2, iPad3.
- Plan: stworzenie dema,
- Dalszy plan: stworzenie gry do końca i wydanie poprzez wydawcę, sprzedanie gry wydawcy, stworzenie portu na vitę (z Sony kontakt mam dobry),
- Jest to top-down shooter endless w klimatach brudnych postapo (unreal lubi ostro konwertować tekstury i taki klimat pasuje do tego silnika idealnie) gdzie po prostu strzelamy i zabijamy jak największą ilość przeciwników. W grze dostępne będą różnego rodzaju powerupy/bronie etc
- Gra ma wychylać się multiplayerem i socialem ponad inne gry tego typu, generalnie gracz wybiera sobie nacje dla której chce zabijać potwory. W grze jedynym celem jest to by nacja jaką gracz sobie wybrał była na pierwszym miejscu w rankingu globalnym.
- Kolejną rzeczą która ma się wychylać będzie hi endowa grafika. Chcę użyć wszystkich efektów jakie udostępnia nam wersja mobilna unreala a tych efektów jest sporo. Dzięki sztywnej kamerze możemy ładnie poszaleć z ficzerami/materiałami/oświetleniem.

Co mogę zaoferować:
- Konkretny plan produkcji,
- Konkretnego grafika,
- Repozytorium,
- Kontakt z Wydawcą,
- Informacje o ficzerach (dokumentacja),
- Mam sporą wiedzę na temat unreala i spokojnie mogę pomóc we wszystkich typu ficzerach. Wszystko to co jest na liście już przechodziłem (i ze strony programisty i ze strony osoby organizującej projekt)

Projekt jest moim domowym projektem, kiedyś już szukałem do niego ludzi jednak nikt konkretny się nie zgłosił - więc ponawiam pytanie, może jest już więcej developerów UDK którzy się nudzą. Ciekaw jestem czy po raz kolejny życie pokaże, że nie ma ludzi :) Ja na pewno sam tego projektu nie skończę, a bardzo bym chciał zrobić taką grę - w sensie czuje ją i wiem, że spokojnie firma w której pracuje jeśli zrobi się coś konkretnego ją wyda.

Pewnie też osoby zainteresowane interesują zyski :) Sprawa tu jest bardzo prosta: udział % - podział równy na 3 osoby - koszty udźwiękowienia, tłumaczeń etc pokrywam ja.  Zyski które może nam wydawca dać zależeć będzie od zaawansowania projektu w momencie w którym będziemy go pokazywać wydawcy. Im bardziej skończona gra tym więcej % uda się dostać. W najgorszym przypadku wyglądać będzie to tak: 25% z zysków dla developera w najlepszym 50%. Biorąc pod uwagę to, że mam kontakty jeśli wszystko dobrze pójdzie, gra wyląduje w featured games na iOS i na pewno poprzez to zyski będą. Oczywiście kokosów nie mam co tu obiecywać. Bardziej chodzi o to by zrobić coś fajnego. Mi takiej nawalanki brakuje z masą krwi i ficzerów brakuje.

Więcej o grze nie chcę pisać bo to wszystko się pewnie jeszcze zmieni w momencie w którym będzie coś grywalnego. Jako referencję podam tylko to: http://www.youtube.com/watch?v=S3N9W0ADaYk&feature=fvst

2
Poszukuję / Szukam kogoś z serverem
« dnia: Lipiec 10, 2011, 20:31:00 »
Cześć,

Szukam kogoś kto ma jakiś swój własny amatorski server i mógłby udostępnić mi 10GB miejsca i postawić tam SVNa. Można będzie ograniczyć szybkość sciągania i uploadu do minimum + będę płacił co miesiąc za taką pomoc.

Jak coś mail: andrzejkoloska(_at_)gmail.com


3
Cześć,

Poruszę delikatny temat i jestem ciekaw jak Wy to widzicie. Sprawa jest prosta: dlaczego część Polaków jest takimi skur***? Dlaczego prezes Polskiej firmy pierw myśli o swoim 'bmw' a później dopiero rozwoju swojej firmy? Dlaczego niektórzy ludzie boją się ze mną rozmawiać 'bo jestem z konkurencji i mnie szef zabije'. Dlaczego w sporej części ludzi jest taka nienawiść? Dlaczego w bardziej rozwiniętych krajach jak idzie się do baru na spotkanie gamedev firmy razem się upijają i normalnie są w stanie ze sobą porozmawiać? Dlaczego w polsce firmy sobie docinają? Dlaczego niektórzy są dyskryminowani we własnych firmach bo mają stanowisko 'murzynów' ? 

Zastanawiam się skąd to się bierze. Nie bym narzekał ale po prostu wkurza mnie jak ktoś mi odpowiada "sorry nie mogę z Tobą rozmawiać" - to jest żal.  Ja rozumiem, że po części możemy być dla siebie konkurencją, ale przecież nie musimy od razu wymieniać się kodem/pomysłami/biznes planem - możemy być przecież ludźmi.

Może dlatego, że każdy 'broni swojego ula' i po prostu się boi? Nie jest pewny siebie. Pewnie nie wszyscy z Was w ogóle widzą taki problem, ale zastanówcie się jak wyglądało by spotkanie 'zarządu' Warszawskiej firmy A -> B, niby OK ale w głębi duszy by się pozabijali. Why?

Tak wszyscy narzekają na to, że w Polsce nie ma ludzi, ciężko jest znaleźć kogoś dobrego. Zastanówcie się dlaczego. Takie pitolenie, że nie mają się gdzie uczyć jest po części z dupy. Problem po części jest w firmach gdzie sami sobie tworzycie crunch, jakies dziwne relacje miedzy ludzmi, psychicznie się znecacie nad developerami i sie dziwicie ze ludzie nie chca pozniej w gd pracowac, albo uciekaja za granice (bo maja skilla albo maja dosc) nie chce tutaj po imieniu nazywać firm bo nie wypada, ale chyba będzie trzeba zacząć...

Ale wracając, jak myślicie, skąd się to bierze? (pytanie do tych, którzy zauważyli coś podobnego)   imho typowy wyścig szczurów.

//tak by nikogo nie urazić: nie mówię, że wszystkie firmy/wszyscy ludzie są takie/są tacy, wiadomo. Ale Ci 'normalni' na tym tracą imho.

4
Branża / Kim wg Was powinien być Producent?
« dnia: Maj 11, 2011, 10:58:18 »
Cześć,

Ostatnio zastanawiałem się jak to jest, kim jest producent - rozmawiałem na ten temat z wieloma osobami (nie tylko z PL) i ciekawi mnie kim taki ktoś powinien być wg Was?

Dla ułatwienia napisze kim powinien taki człowiek być dla mnie:

- najważniejszy dla niego powinien być team, (zrywam tutaj typowe i zrozumiałe: najważniejszy jest termin i budzet) (to jest obszerny temat ale generalnie chodzi o: umiejetnosc negocjacji, nie dawanie sobie wejsc w dupe ficzerami, motywacja teamu, umiejetne dobieranie ludzi, etc)
- w drugiej kolejności najważniejsze moim zdaniem jest techniczne doświadczenie. W mojej dotychczasowej pracy widziałem różnych producerów, Ci którzy wywodzili się z 'designu' znacznie więcej pracy musieli wkładać w planowanie - czasami nawet nie dawali sobie po prostu rady. Ci techniczni - idealni do współpracy. Ciekawe dlaczego.
- i trzeci priorytet to moim zdaniem gra, czyli częste review, znajomość trendów, game designu etc - konkret review jest na wagę złota i chyba wszyscy o tym wiemy jak wrzucamy jakiegoś builda doświadczonemu wydawcy, który po jednym dniu ma stertę uwag.

Jak widzicie nie ma tutaj informacji o terminie i dotrzymaniu budżetu etc - dlaczego? Dlatego, że jak team jest zadowolony, człowiek jest techniczny (= dobrze planuje) i daję radę z review gry terminy same będą dopinane.

Jakie Wy macie zdanie na ten temat?

5
Design / jak podchodzicie do wymyślenia nowego pomysłu na grę?
« dnia: Kwiecień 19, 2011, 19:30:12 »
Cześć,

Mam dość nietypowe pytanie, ciekawi mnie co robicie jeśli dostaniecie polecenie 'wymyśl jakiś fajny pomysł na grę'.

To co ja robię:
- pytam się o platformę.
- pytam się o target (casual, hardcore)
- pytam się o budżet (opcjonalne)

Z taką wiedzą lecę dalej:
- gram w podobne gry,
- czytam review podobnych gier,
- sprawdzam jakie gry są na 'topie', by dowiedzieć się co ludzie kupują i w co grają, (niektórzy mają zdanie, że jest to komercja, ale z drugiej strony jeśli jakaś gra jest w topie to musi mieć 'coś' w sobie, że ludzie w nią grają)
- staram się rozkminić podstawy gameplayu (przykład: platformówka side view, zręcznościówka) innym słowy myślę w jaką grę ja bym pograł (możliwe, że tu się ograniczam)
- myślę o tym co takiego może mieć mój pomysł by przykuć uwagę grającego (coś innowacyjnego, to jest raczej ważny element)
- implementuje prototyp,
- rozwijam prototyp,
- z prototypem lecę do znajomych i pytam się o feedback

To tak generalnie. Jestem ciekaw co Wy robicie,  co jest dla Was ważniejsze/mniej ważne.

Edit:
Podejściu w stylu "zróbmy grę mmorpg, crpg" osobiście mówię stanowczo nie. Z takim podejściem byle gimnazjalista sobie by poradził. (przykład: ja pare lat temu)

6
Produkcja / Podstawy Portowania Gier
« dnia: Luty 18, 2011, 12:36:49 »
http://andrzejkoloska.wordpress.com/2011/02/18/trudnosci-zwiazane-z-portowaniem-podstawy/

Skończyłem pisać szybki art na temat portowania, może kogoś zainteresuje i wywołamy jakąś dyskusję.

7
Poszukuję / Programista Unreal Script
« dnia: Styczeń 19, 2011, 15:37:19 »
Cześć,

Niestety samemu nie dam rady zaimplementować w całości gameplayu (muszę skupić się na pracy w 100% a i tak programista ze mnie marny)  więc szukam kogoś do pomocy. O projekcie nic niestety nie mogę napisać, ale to co mogę napisać to:
- top down shooter z elementami defence'u na UKD
- repozytorium
- taski
- duża kreatywność w pracy (kształtowanie gameplayu)
- assety się robią
- robimy i wydajemy gre sami (internet PC, appstore, android)
- po powyższych platformach PSN i XBLA (z wydawcą)
- procentowy udział (równy dla wszystkich)

Główny team to będą 4 osoby czyli  25% dla każdego. Reszta assetów będzie outsourcowana.

Możliwe, że vertical slice (zajebiscie wygladajace grywalne demo) zostanie pokazane znanym mi wydawca i planowanie projektu się diametralnie zmieni. (możliwe, że już na tym etapie będziemy mieli od kogoś wsparcie)  Wszystkie decyzje podejmowane są metodą demokracji, tyczy się to platform/gameplayu i tak naprawdę wszystkiego.

Kogo szukam?
- Kogoś komu można zaufać,
- Kogoś kto będzie mógł się zaangażować, ale też bez przesady, nie zależy nam tutaj na najszybszym skończeniu, robimy powoli (ze względu na robotę) ale robimy dobrze,
- Kogoś komu na równi z kasą zależy na grywalności gry,
- Kogoś kto jest graczem,
- Kogoś kto zna Unreal Script i UDK (potrafi to udowodnić jakimś video)
- Kogoś kto ma poczucie humoru,
- Kogoś kto chciałby kiedyś powiedzieć: "Tą grę zrobiłem ja i też ja ją wydałem"
- Kogoś komu zależy na swoim portfolio - nie robimy kupy
- Kogoś komu nie zależy na tym by pokazywać progress projektu publice (ktoś kto sam potrafi się zmotywować do pracy i nie potrzebuje do tego tłumu widzów)
- Kogoś kto jest wytrwały i potrafi spokojnie czekać na innych.

Jak będę mógł odpowiedzieć na jakieś pytanie to odpowiem. Zainteresowanych kieruje na mojego maila andrzejkoloska(małpka)gmail.com

Pozdrawiam!

8
Branża / Nicolas Games wykupil Frontline?
« dnia: Grudzień 21, 2010, 10:23:49 »
Pewnie juz spam doszedl wszedzie, ale chetnie dowiem sie co o tym myslicie :)

http://www.bankier.pl/forum/temat_list-intencyjny,9205819.html


9
Branża / UDK na iOS - dzis. Plany do Androida
« dnia: Grudzień 16, 2010, 07:29:02 »
http://blogs.forbes.com/oliverchiang/2010/12/15/hit-game-engine-launches-on-iphone-thursday-android-later/

Wiec generalnie za 99$ + 99$ (apple) i 25% revenue (po 5k$ zarobionych) od odliczonych 30% revenue Apple'a mozna robic gry na iOSa.

Po prostu tool do robienia gier na wyciagniecie reki...a tak sie sklada, ze przez ostatnie 2 miesiace uczylem sie UDK...chyba pora napisac jakies tutki :P

10
Design / Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
« dnia: Październik 14, 2010, 22:27:40 »
Cześć,

Może kogoś zaintryguje do myślenia: http://andrzejkoloska.wordpress.com/2010/10/14/jak-dobrze-zaczac-amatorski-projekt/

Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę którym chciałby się podzielić? Może zacznijmy wypluwać proste tematy w tym wątku, może coś fajnego się narodzi i ktoś zacznie dłubać ciekawy projekt:>

Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)

11
Poszukuję / Vivid Games wesprze młodych developerów!
« dnia: Kwiecień 09, 2010, 16:23:05 »
Vivid Games, jedno z najstarszych studiów developerskich w Polsce – daje szansę młodym twórcom gier komputerowych! Celem inicjatywy jest zebranie grupy ludzi, którzy będą tworzyć gry z pomocą Vivid Games.

Marzysz o tym by tworzyć gry komputerowe, ale nie masz wizji na projekt gry? Nie wiesz jak zacząć produkcje? Nie znasz się na produkcji gier? Zgłoś się do nas, a będziesz miał okazję poznać wszystkie etapy produkcji gier. Dowiesz się czym jest Sprint Plan, w jaki sposób planuje się zadania, jakie błędy robisz w kodzie, jak podchodzić do tworzenia gier multiplatformowych, jakie problemy spotyka się podczas lokalizacji.

Oferujemy:
- Profesjonalne zarządzanie i organizację pracy
- Dostęp do profesjonalnych narzędzi wspomagających produkcję gier
- Dostęp do fachowej wiedzy popartej wieloletnim doświadczeniem
- Ocenę projektu przez producentów, programistów i game designerów z Vivid Games
- Miłą atmosferę

Poszukujemy młodych programistów, artystów, designerów i całych teamów.

Wymagania dla programistów:
- Posiadanie Maca.
- Mile widziane posiadanie iPhone bądź iPoda
- Bardzo dobra znajomość języka C++
- Duża kreatywność
- Mile widziana znajomość etapów tworzenia gier
- Gotowość do pracy zespołowej.

Wymagania dla Designerów:
- Znakomita znajomość rynku gier
- Znakomita znajomość któregoś z rynków gier konsolowych (iPhone, Mobile, Hardcore PC, PSP, DS)
- Podstawowa wiedza w zakresie tworzenia dokumentacji gier
- Gotowość do pracy zespołowej.

Wymagania dla Grafików 2D:
- Dobra znajomość pixel artu
- Duża kreatywność

Wymagania dla Grafików 3D:
- Dobra znajomość tworzenia grafiki 3D (low poly)
- Dobra znajomość w tworzeniu tekstur dla projektów casualowych

Jest możliwość zgłoszenia do inicjatywy całego Teamu, jeśli taki jest już wykreowany. Wymagania:
- Przynajmniej jeden skończony projekt

Jak aplikować na ogłoszenie:
Aplikacje wysyłać na mojego maila: andrzej.koloska_at_vividgames.com w temacie dopisać: REKRUTACJA.

W mailu powinny być zawarte następujące informacje:
- CV, opis charakteru i podejścia do tego typu pracy, informacje o aktualnym etapie edukacji
- Programiści: opis doświadczenia w tworzeniu gier profesjonalnych/amatorskich, opis doświadczenia w dziedzinie C++, wszelkie dodatkowe informacje jak znajomość innych języków, silników, itd.
- Designerzy: opis projektów w jakich braliście udział, czym się interesujecie, jakiego typu dokumentacje stworzyliście
- Artyści: Portfolio

Prosiłbym o opisywanie wszystkich powyższych informacji. Osoby, które tego nie zrobią, a wyślą np. tylko informacje, że są zainteresowane nie będą brane pod uwagę przy tej inicjatywie.

Dodatkowe informacje:
- Projekt tworzony jest zdalnie.
- Za pracę przy projekcie nie dostaje się wynagrodzenia
- Wynagrodzenie negocjowane będzie po skończeniu projektu. W późniejszym etapie jest możliwość pracy doświadczonego i sprawdzonego teamu na kontrakt.
- Projekt, który będziemy tworzyć musi być 2D i nie może być skomplikowany.
- Jeśli zgłosi się za mała liczba osób cała inicjatywa zostanie wstrzymana.

12
Poszukuję / [CLOSED]programista gier 2d
« dnia: Czerwiec 24, 2009, 02:53:41 »
Witam,

Poszukuje programisty gier 2 do projektu gry casualowej.

Wymagania:
- dobra znajomosc dx7/8
- doswiadczenie w tworzeniu gier 2d (moze byc silnik, moze byc framework, moze byc produkcja przy ktorej ktos bral udzial)

Mile widziane
- znajomosc ogl

Osoby zainteresowane prosze pisac mi na maila: andrzejkoloska_AT_gmail.com (w mailu prosze napisac swoje umiejetnosci i doswiadczenie) udostepnie dokumentacje i podam techniczne zalozenia projektu. Gra nie jest trudna do zaimplementowania, ale potrzebujemy wsparcia.

Jesli POC (dajmy na to techdemo) zadowoli wydawce zaoferuje stale wynagrodzenie.

Pozdrawiam

13
Literatura / art Tworzymy Prostą Grę / Novashell
« dnia: Czerwiec 11, 2009, 20:45:52 »
Witam,

Napisałem prostego arta pokazującego krytyczne fazy produkcji gier.

Cytuj
Napisałem tego arta by jakoś zmusić ludzi, którzy chcą zacząć 'pisać gry' do zaczynania od czegos prostego. (proste gry 2d na gotowym rozwiązaniu, które można rozwijać) I tak naprawde do szybszego uczenia się. Pewnie i tak nic z tego nie wyjdzie, bo w końcu większą motywacje ma się wtedy gdy developuje się swoją wymażoną grę.

Może komuś się przyda. (nie wiem do jakiego działu będzie pasowało więc wrzucam tu)

Pozdr!

14
Kupię / sprzedam ksiazke Game Producer's Handbook
« dnia: Maj 20, 2009, 17:35:19 »
sprzedam ksiazke Game Producer's Handbook
http://www.gamedev.net/columns/books/bookdetails.asp?productid=519

cena do uzgodnienia, pisac na PW albo maila: andrzejkoloska_at_gmail.com

//desperacja mode on

15
Witam,

Jak juz szukac to na maksa:) Poszukuje pracy na terenie Wrocławia. Pracowalem przy takich projektach jak Wiedzmin, Necrovision, Afterfall i WM. (o amatorskich projektach nie bede wspominal). Mam 3 letnie 'zawodowe' doswiadczenie w branzy i 2 letnie 'samouka'. Sytuacje mam taka a nie inna, wiec chce sie zwiazac konkretnie z jakas firma. Mowiac konkretnie mam na mysli pomoc przy realizowanych projektach firmy do swojej emerytury albo wiadomo czego innego.

Stanowiska na ktorych moge pracowac:
- Project Manager
- Producent (zlecenia, moga byc zdalnie)
- QA Lead
- Internal Manager
- External Manager
- HR Manager
- Level Designer
- Tester

Zdaje sobie sprawe, ze ten post moze brzmiec jak: 'jestem super, to pracodawca ma mnie szukac, a nie ja pracy'. Piaslem maile do wszystkich firm z branzy we Wroclawiu by nie bylo:> Ten temat otwieram, albowiem moze ktos przeczyta, przekaze komus ten ktos jeszcze komus i moze ktos sie do mnie odezwie i bedzie chcial porozmawiac.

Moj mail: andrzejkoloska@gmail.com (cv wysle jak bedzie ktos zainteresowany)

Pozdrawiam i powodzenia wszystkim w tym co robicie!

Strony: [1] 2