Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Reg

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
W tym roku IGK nie jest oddzielną konferencją, ale sekcją konferencji OKI WZI -  IV Ogólnopolskiej Konferencji Interdyscyplinarnej “Współczesne Zastosowania Informatyki”, która odbędzie się 25 maja na Wydziale Nauk Ścisłych Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach.

www.wzi.uph.edu.pl

2
Warsztat.gd / Co się stało z Warsztatem?
« dnia: Listopad 30, 2016, 10:50:51 »
Chciałbym podzielić się przemyśleniami i spytać o wasze, na temat tego, co się ostatnio zmieniło na Warsztacie. Liczba odwiedzin spada, a nowe wątki na forum to ostatnio prawie same informacje o projektach albo ogłoszenia o pracę. Dawniej mieliśmy tu mnóstwo dyskusji i technicznych pytań. Jakie są tego przyczyny? Polacy nie przestali chyba tworzyć gier? To prawda, że portal nie jest jakoś dynamicznie rozwijany, ale wszystko przecież działa tak, jak działało. Na "konkurencyjnym" https://forum.gamedev.pl/ wygląda to podobnie. Moim zdaniem przyczyny mogą być takie:

- Nowe, bardziej przystępne metody tworzenia gier - szczególnie Unity i inne silniki, które są łatwe w użyciu i mają mnóstwo materiałów edukacyjnych. Kiedyś prawie każdy, kto chciał tworzyć gry, uczył się C++ i OpenGL lub DirectX. Było przy tym mnóstwo problemów, a więc i pojawiało się wiele technicznych pytań. Teraz prościej jest zacząć.

- Lepsze perspektywy ukończenia i wydania gry. Mam wrażenie, że dawniej traktowaliśmy tworzenie gier jako zabawę (jasne, każdy chciał napisać grę taką jak GTA czy WoW, ale w końcu przekonywał się, że to niemożliwe) i marzył o pracy w firmie robiącej "duże" gry. Teraz, po pojawieniu się i spopularyzowaniu gier mobilnych, przeglądarkowych i gier indie, App Store, Google Play i Steam Greenlight, więcej osób chce - zamiast tylko się bawić i uczyć - to ukończyć i wydać jakąś małą grę, bo mają na to realną szansę.

- Nowe metody nauki. Kiedyś był kanał IRC i listy mailingowe, potem fora internetowe przez WWW (takie, jak nasze). Możliwe, że teraz, kiedy mamy tak dużo tutoriali i videotutoriali, a StackOverflow pokazuje na górze najlepiej ocenione odpowiedzi, tradycyjna formuła forum nie ma już racji bytu jako mająca za mały "stosunek sygnału do szumu".

Co o tym myślicie?

3
Oferty pracy / Programista C++, C#, Unity, Unreal - Warszawa
« dnia: Marzec 31, 2016, 00:52:13 »
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Informujemy, że obecnie poszukujemy do projektu realizowanego z bazy znajdującej się na terenie miasta stołecznego Warszawa osób na stanowisko:
- Programista C# (znajomość i doświadczenie w użyciu silnika Unity 3D)
- Programista C++ (znajomość i doświadczenie w użyciu silnika Unreal Engine)
Jeżeli mieszkasz w innej części Polski, może jest to okazja, aby przeżyć fajną przygodę połączoną z ciekawym wyzwaniem :)

Jeżeli nie jesteś zainteresowany zmianą pracy, może wyjściem będzie wzięcie bezpłatnego urlopu w swojej obecnej firmie i przyjście do nas na 3-4-5 miesięcy ?

Na pewno warto, film poniżej pokazuje profesjonalizm zespołu do którego miałbyś dołączyć

https://www.youtube.com/watch?v=44M7JsKqwow

Poziom jest wysoki, ale korzyści płynące są o niebo wyższe.

Wynagrodzenie ??- wszystko zależy od Twoich umiejętności - jesteśmy otwarci na Twoje propozycje :)
Zaznaczamy, że znajomości które można zdobyć podczas tego projektu mogą zupełnie inaczej pokierować Twoim dalszym życiem, sam przecież wiesz że w obecnych czasach są one dość ważnym aspektem kariery zawodowej :)
Po zakończeniu projektu oczywiście nie bierzemy odpowiedzialności za Twoje dalsze losy ;)

Wszystkich zainteresowanych  proszę o przesłanie CV wraz z dokumentem portfolio na adres praca@novaris.pl
Proszę o dołączenie klauzuli:

,,Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb aktualnych i przyszłych procesów rekrutacji prowadzonych przez firmę Novaris zarejestrowaną w Warszawie przy ul. Brązownicza 13/28, 01-929  (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. O Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ustaw z 2002 nr 101 poz. 926- tj z późn. zm.).''

(Opublikowałem to ogłoszenie na prośbę jego autorów. Sam nie jestem z nim związany.)

4
Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. planuje wydanie książki pt. "Wzorce Projektowe: Dobre Praktyki w Programowaniu Gier". Mówimy o papierowej książce, w języku polskim. Będzie to książka w swojej budowie przypominająca klasyczne, programistyczne "Wzorce projektowe" albo też książki w stylu "Gems". Każdy rozdział to jeden wzorzec, opisany według wspólnego szablonu.

W związku z tym poszukiwani są autorzy chętni do napisania rozdziałów tej książki. Jeden rozdział może mieć kilka stron. Tematyka będzie różnorodna - akceptowalne są zarówno wzorce związane ściśle z programowaniem, jak i z projektowaniem gier (game design), a nawet z aspektami biznesowymi czy prawnymi - byle były związane tematycznie z tworzeniem gier.

Po szczegóły możecie zgłaszać się do mnie, na adres: sawickiap__USUNTO__@poczta.onet.pl.

5
Polskie konferencje gamedev / IGK 2016
« dnia: Luty 19, 2016, 20:59:50 »
Inżynieria Gier Komputerowych XIII
1-3 kwietnia 2016
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

http://igk.uph.edu.pl/

Kto się wybiera? Kto zgłasza referat?

6
Inne / Aplikacja desktopowa z interfejsem przeglądarkowym
« dnia: Maj 16, 2014, 17:29:20 »
Chciałbym napisać aplikację desktopową dla Windows, która by miała interfejs użytkownika w postaci strony HTML lub czegoś podobnego, żeby łatwo można było zrobić ładne ramki, tabelki i cały jego wygląd. Jak najlepiej to zrealizować? Bez ograniczeń na język programowania.

Opcje, jakie przychodzą mi do głowy:

- Jednak nie używać HTML, tylko jakiejś innej technologii tworzenia ładnego GUI, np. QML z Qt, WPF z .NET, Flash z Adobe Air.
- Napisać normalną aplikację w C++, .NET lub Java i osadzić w jej okienku systemową przeglądarkę internetową jako kontrolkę.
- Użyć jakiejś biblioteki lub aplikacji prostego serwera HTTP, z jego użyciem napisać swój program jako serwer WWW i łączyć się z nim z normalnej przeglądarki, pod jakiś adres na localhost.
- Starożytna technologia HTA :)

7
Oferty pracy / Intel Technology Poland - Gdańsk
« dnia: Kwiecień 24, 2014, 21:23:45 »
Tak zupełnie prywatnie i nieoficjalnie chciałbym poinformować, że Intel Technology Poland - firma, w której obecnie pracuję - szuka programistów do pracy w Gdańsku.

Różne stanowiska wraz z wymaganiami można zobaczyć tutaj:
http://jobs.intel.com/search/?q=&locationsearch=Gdansk

Szczegóły przez PM lub e-mail.

8
DirectX / Alt+Tab w DirectX 11
« dnia: Październik 27, 2013, 22:06:00 »
Piszę obsługę zmiany trybu graficznego w moim "silniku" w Direct3D 11. Wszystko mi już działa z wyjątkiem Alt+Tab, kiedy aplikacja jest w trybie pełnoekranowym. Inaczej niż to jest w Direct3D 9, tutaj po naciśnięciu tych przycisków aplikacja przełącza się sama w tryb okienkowy, zamiast się zminimalizować i potem po przywróceniu wrócić na pełny ekran. Wiecie, jak to zmienić?

9
Wydarzenia / WeCan 2013, 20-22.09.2013, Łódź
« dnia: Maj 12, 2013, 14:22:53 »
WeCan 2013 - 20-22 września 2013 - Łódź, klub Broadway 18
http://www.we-can.pl/
https://www.facebook.com/events/420905441339187/

Party demoscenowe

Będą tradycyjne konkursy compo (demo, intro itd.) z cennymi nagrodami, 36h code jam (konkurs w programowaniu gier), real-time coding competition (konkurs w pisaniu shaderów efektów) i inne atrakcje oraz oczywiście dużo piwa ;)

Sponsorzy: ARM, Mobica, NVIDIA

10
Programowanie grafiki / Jak odwrócić trójkąty w triangle strip?
« dnia: Listopad 06, 2012, 10:45:01 »
Jest taka operacja na siatkach jak Flip Triangles - odwrócenie trójkątów, żeby kolejność wierzchołków w nich była odwrotna, co ma znaczenie, kiedy włączony jest Backface Culling. Załóżmy, że siatka posiada bufor indeksów. Wtedy w przypadku topologii Triangle List operacja jest prosta - dla każdych 3 indeksów tworzących trójkąt trzeba zamienić pierwszy z ostatnim:

for(int i = 0; i < indexCount; i += 3)
  std::swap(Indices[i], Indices[i+2]);

Równie dobrze zadziała zwykłe odwrócenie kolejności całego bufora indeksów:

std::reverse(Indices.begin(), Indices.end());
A co w przypadku topologii Triangle Strip? Myślę, próbuję sobie rozrysować i nijak nie wychodzi mi algorytm, który pozwoliłby odwrócić trójkąty w takiej siatce. Odwrócenie kolejności wszystkich indeksów nie działa - trójkąty zostają zorientowane tak jak były (przynajmniej w przypadku patrzystej liczby trójkątów w stripie). Zamiana pierwszego i trzeciego wierzchołka w pierwszym trójkącie stripa też nie działa - siatka się psuje.

Dodatkowo chcę używać indeksu restartującego 0xFFFF, ale to już tutaj nieważne.

11
Matematyka i fizyka / Potrzebna struktura danych, jak std::set
« dnia: Maj 10, 2012, 11:39:11 »
Przydałaby mi się struktura danych, coś jak std::set albo std::map, która by przechowywała zbiór elementów jakiegoś typu i pozwalała:

- Wstawiać nowy element w czasie co najwyżej O(log n).
- Sprawdzać, czy element o danym kluczu istnieje i pobierać jego wartość w czasie co najwyżej O(log n).
- Usuwać element o podanym kluczu w czasie co najwyżej O(log n).
- Przechodzić wszystkie elementy zbioru w czasie O(n).
- Wymagać pamięci O(n).

Tylko żeby nie alokowała każdego elementu osobno w pamięci, ale wykorzystywała tablicę.

Istnieje coś takiego? Do głowy przychodzi mi jakieś zapisane w tablicy, posortowane drzewo binarne pełne, takie jakiego używa kopiec i kolejka priorytetowa, ale tam zdaje się nie ma usuwania dowolnego elementu.

12
Gry / Mass Effect 3
« dnia: Luty 15, 2012, 23:18:41 »
Nie ma jeszcze wątku na temat trzeciej części Mass Effect, a wczoraj udostępnione zostało demo. Właśnie skończyłem i jestem pod wrażeniem. Poprzednie dwie części gry bardzo mi się podobały, więc teraz niecierpliwie czekam na premierę pełnej wersji - w Europie 9 marca.

13
Narzędzia / Pisać dokumentację do kodu - jaki format i program?
« dnia: Grudzień 04, 2011, 12:00:23 »
Temat, który chodzi za mną od dawna a teraz uświadomiłem sobie jak go sformułować, wygląda tak: Pisząc kod piszemy do niego czasem też dokumentację - jakiś bardziej ogólny opis jak program jest zbudowany, opis naszego nowego formatu pliku, protokołu sieciowego, składni parsowanego języka itp. Pytanie, w jakim programie pisać i w jakim formacie zapisywać taką dokumentację?

* Dobrze byłoby, żeby jej przeglądanie było wygodne, a więc ze wsparciem dla formatowania tekstu, a nie czysty tekst w plikach TXT.
* Dobrze byłoby, żeby jej edytowanie też było wygodne, a więc nie wprowadzanie tagów HTML czy TeX w Notatiku, żeby dopiero potem obejrzeć ładny, wyrenderowany dokument.
* Dobrze byłoby, żeby format pliku współdziałał z systemem kontroli wersji, a więc żeby był tekstowy, a nie binarny jak DOC i ODT. Wtedy możnaby zobaczyć jakie zmiany ktoś wprowadził w danej wersji albo połączyć zmiany i ręcznie rozwiązać konflikty.

Jak spełnić wszystkie powyższe kryteria? WordPad ze swoim formatem RTF? Któryś z formatów takich jak Wiki czy BBCode, którego kod źródłowy wygląda dość czytelnie? A może istnieje jakiś darmowy edytor HTML ale desktopowy, a nie przez przeglądarkę jak TinyMCE?

Jak wy sobie radzicie z tematem pisania dokumentacji do kodu?

14
Gry / Wiedźmin 2
« dnia: Maj 15, 2011, 19:20:27 »
Jutro premiera Wiedźmina 2, więc chyba warto założyć wątek na temat tej dużej, wyczekiwanej, polskiej produkcji. Podzielcie się wrażeniami jak tylko zagracie. Ja zamówiłem preorder edycji standardowej, też napiszę wrażenia kiedy zagram.

15
Wydarzenia / RiverWash 2011
« dnia: Luty 24, 2011, 19:44:48 »
RiverWash - party demoscenowe - odbędzie się w tym roku w Łodzi, w dniach 2-4 września 2011. Zakładam wątek poświęcony temu wydarzeniu.

http://www.riverwash.pl/ - oficjalna strona imprezy
http://www.facebook.com/event.php?eid=113318252078057 - profil eventu na Facebooku

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10