Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - micran

Strony: [1] 2 3
1
Projekty rozpoczęte / The virtual life
« dnia: Listopad 14, 2010, 18:29:48 »
Witam wszystkich, a szczególnie tych, którzy mnie nie lubią  ;) Jesteście zajebiści w swoich poglądach ;) W związku z moim powrotem do gamedev rozpoczynam pracę nad ciekawym projektem, który miałem już spisany ok. 2 lata temu. Ogólnie ostatnie zmiany zostały wprowadzone dnia wczorajszego i będą wprowadzane w miarę czasu.



Gra o roboczym tytule : The virtual life.
Wstęp do gry:
Wcielamy się w bohatera nazwiskiem Jack McLine, urodzonego w Państwie Europejskim, który w spadku odziedziczył 1 mld. euro. Niestety jego niekompetencja doprowadza go do upadku, efektem zostaje do jego dyspozycji 12 tys. euro.  W tym czasie otrzymuje on propozycję od największego inwestora, który w zamian za 100mln euro gwarantuje mu tysiąckrotny zysk. Jack postanawia skorzystać z tej okazji i odzyskać twarz, jako dobry inwestor.  Nie chcąc jednak wyjawić swojego upadku w sferze finansowej, wyjeżdża do Stanów Zjednoczonych poszukując tam okazji do inwestowania, zasłaniając się ważnymi inwestycjami.
Bohater trafia do miasta "Los Poland" (Polski motyw powinien być). Przy załatwianiu wyjazdu traci on kolejne 3 tys. euro. Docierając na miejsce spotyka taksówkarza - hazardzisty i doskonałego kierowce Martina. Opowiada on o możliwości szybkiego dorobku na wyścigach przeróżnego rodzaju. W czasie zwiedzania miasta dostajesz ulotkę warsztatu Bena, który oferuje naprawę, tuning, sprzedaż i skup pojazdów. Dzwonisz do niego i umawiasz się na zakup skutera za 4 tys. euro, mówisz że odbierzesz go kolejnego dnia. Tu filmik się urywa... i zaczyna gdy budzisz się w wynajętym mieszkaniu (czynsz 1500euro/miesiąc - pierwszy miesiąc opłacony). Na laptopie zauważasz, że na koncie zostało tylko 5tys. euro. Otrzymujesz SMS, że po skuter możesz zgłosić się po 12:00. Jednak chwilę później dzwoni Ben, że potrzebuje jak najszybciej tych 4tys. euro za skuter, radzi zakup GPS w pobliskim sklepie, co pozwoli ci szybko dotrzeć do jego warsztatu: SPEED. Na koncie zostaje: 4900euro, a gra się rozpoczyna - jest godzina 9:00.
Dodatkowy element rozgrywki:
O 16:00 dzwoni Martin (taksówkarz) - proponując wyścigi (bieg lub wyścig skuterem). Informuje, że zapewni osobę która wystartuje wyścig - Suki.
Suki - ma bardzo dużo pieniędzy, jednak wygrana z nią jest trudna - jest to najlepiej kierująca kobieta w grze. Jej nr otrzymujesz od Martina i można ją wykorzystać poprzez: wyścig (tylko samochodowy) oraz jako startującą twoje wyścigi (nie zawsze się zgodzi).

CEL GRY:
Uzbieranie 1mld euro. Wtedy można wrócić do państwa europejskiego.

GRA - rozgrywka:
- Do dyspozycji laptop - nie można wozić ze sobą jeśli nie ma się torby
- Do dyspozycji telefon - należy doładowywać konto.
- Skuter

Gra:
- widok zza pleców, ewentualnie z oczu bohatera
- gra karci za agresję - agresywna droga do zdobycia pieniędzy będzie trudna i mało kto dotrze do końca gry poprzez tę drogę zarobku
- bohater może umrzeć - gra się kończy.
- Bohater może pracować, pracy może szukać tylko i wyłącznie w gazecie lub internecie
- Gra kręcić będzie się wokół wyścigów (od biegu do wyścigu helikopterem)
- Aby kierować samochodem należy mieć prawo jazdy.
- Gra kończy się gdy zostajesz z 0 na koncie i rachunkiem za mieszkanie.
- Wyścigi mogą być legalne (Stadion) lub nielegalne (dzielące się różnorodnie, np. wyścig od jednych świateł do drugich)
- Wszystko w 3D
- Wszystkie pojazdy które potrzebują paliwa, należy tankować - w czasie jazd widok z oczu bohatera - tylko i wyłącznie.
- Możliwość ustalania trasy wyścigu
- wyścig jest integralną częścią rozgrywki - nie ma przełączenia - wyścig, gra - po prostu docieramy na miejsce na środek o wyznaczonej porze wychodzi startujący/a i startuje wyścig. Następnie wychodzimy z pojazdu odbierając nagrodę lub płacąc ustaloną kwotę. Nie płacąc narażamy się na pościgi innych uczestników wyścigu - w wysokich stawkach mogą nas zabić.
- W czasie gry należy przestrzegać przepisów (w tym używać kierunkowskazów) - policja może sprawdzać nasze prawojazdy, łapać za nadmierną prędkość, przejazd na czerwonym świetle, są fotoradary, oraz zabicie lub inne przekroczenie prawa jest ścigane cały czas. Za zabicie w efekcie możemy trafić do więzienia, z którego jedyną możliwość jest ucieczka i prowadzenie przestępczego trybu życia.
- Poruszajacy sie po drodze moga choćby cię okraść, lub zapraszac na wyscig.
- Miast tętni życiem cały czas, wioski okoliczne tylko w godzinach dziennych.
- Należy spać, ubierać się, czy jeść. Efektem nie spania może być uśnięcie za kierownicą lub zanik obrazu.
- Wypadek - kamera zmienia się na boczną i uruchamia się bullet time. W czasie wyścigów przejeżdżając przez skrzyżowanie możemy się choćby zderzyć. Każdy większy wypadek powoduje także utratę życia bohatera.
- Pojazdy się niszczą, nawet jeśli nie mamy wypadków.
- W czasie nielegalnych wyscigów na start może być "zaproszona" policja.
- Kradzież pojazdu także jest ścigana.
- Możliwe wchodzenie do każdego budynku, podróżowanie taksówkami, autobusami.
- Tuningowanie wszystkiego co się rusza - tatuaże, ekstra deskorolka czy wielki napis na samochodzie - wszystko.
- Bohater moze uczestniczyc w zyciu prywatnym - czyli kobiety, popijawa z kumplami itd.
- Nawet poruszajac sie pieszo musimy uważać.

- jak mi kumpel poradził można by wprowadzić tryb mulitplayer.
- można na grze zarobić choćby na reklamach w typowych miejscach dla miast. (Gra ma być free, a przynajmniej tak na razie to widzę).
- mapa - zróżnicowana - od śniegu po piasek.

Aktualnie zajmuję się reprezentacją klas danych obiektów.

Przewidywany pierwszy screen - przed końcem 2010r.
Przewidywany koniec projektu - 2015r.


2
Szkółka / Java - bilbioteki
« dnia: Listopad 29, 2009, 20:43:48 »
Witam,
poszukuje wszelakich bibliotek ułatwiających pracę z javą .
Proszę o parę linków, szczególnie o biblioteki do grafiki (2D) i kolizji.
Byłoby super jak ktoś by podrzucił swój kod.

Z góry dzięki.

3
Witam,
mam pytanie czy da się coś poradzić na zbyt długie uruchamianie się gry.
Wczytuje sobie ok . 10 grafik a gra dopiero rozpoczyna swoje działanie właściwe po 2 sekundach.
A przecież gry choćby i CS uruchamia się w 2 sekundy pomimo tego ze posiada 1000 grafik. Jak osiągnąć coś podobnego?

4
OpenGL / Jak sprawdzić jak duży obejmuje obszar kamera?
« dnia: Kwiecień 15, 2009, 17:50:04 »
Mam problem otóż potrzebuje w swojej aplikacji wiedzieć ile wynosi x i y w danym z.
Jeśli będę miał x i y to będę w stanie sprawdzić czy mam renderować i sprawdzać kolizje z danym obiektem czy też nie.
Więc tak mam takie dane:
Camera_Fovy=60.0f;
Camera_Aspect=1.0f;
Camera_ZNear=1.0f;
Camera_ZFar=1000.0f;
//i wykorzystuje:
gluPerspective(Camera_Fovy,Camera_Aspect,Camera_ZNear,Camera_ZFar);
O ile w gluOrto wiedziałem gdzie jest koniec i początek x i y, to już nie potrafię tego w gluPerspective.

Celem jest wyliczenie ile ma długości bok ekranu (kamery) w Z (np. -10 ). Próbowałem coś z cos i sin ale nie znam tylko odległość pomiędzy pozycja kamery a pozycją obiektu i kąt kamery czyli 60 stopni. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi / naprowadzić w jaki sposób to obliczyć. (przydałby się także rysunek dla zobrazowania)

5
Szkółka / SDL_Thread w klasie
« dnia: Kwiecień 13, 2009, 11:06:22 »
Witam,
mam problem z umieszczeniem w klasie SDL_Thread.
Otóż mam taki kod:
Kod: (cpp) [Zaznacz]
class _main : public _camera
{
....
            SDL_Thread *Main_ActionGame;
.....
        int Main_ActionGameFunction(void *NullData);
......
};

oraz w pliku cpp:
Kod: (cpp) [Zaznacz]
int _main::Main_EngineStart()
{
    Main_ActionGame = SDL_CreateThread(Main_ActionGameFunction, NULL); //tu wywala błąd
....
}

int _main::Main_ActionGameFunction(void *NullData)
{
    while(true)
    {
        if(Main_EngineAction() != 0)
{
    break;
}

    }

    return (0);
}

Otóż problemu by żadnego nie było gdybym zrozumiał co miał na myśli Xion w tym wątku(bardzo podobny):
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,4381.msg60578.html#msg60578

Myślę, że w tym wątku uzyskam taką odpowiedź którą zrozumie i zastosuję.

6
Konkursy / [ KONKURS ] Potyczki Algorytmiczne
« dnia: Kwiecień 10, 2009, 17:11:09 »
Ktoś z was bierze udział w tym konkursie??


//edit:
Ja jestem już zapisany do konkursu, jak będzie czas to coś napiszę.

7
Szkółka / Programowanie obsługi pada [SDL]
« dnia: Marzec 31, 2009, 16:46:44 »
Temat nadaje się do szkółki bo prosty problem.

Chodzi o to że chce sobie dodać obsługę pada (joystick) w grze w której używam SDL do konstrukcji okna i obsługi zdarzeń. Nie za bardzo wiem od czego zacząć. Dość prosto i szybko zrozumiałem obsługę klawiatury i myszki, ale joystick sprawia mi pewne problemy. Tyle tych eventów, że już mi się wszystko miesza. Coś tam wyklikałem na podstawie jednego tutka ang ale i tak to nie działało. :/ Więc tu moja prośba o jakiś kod obsługujący chociaż jeden przycisk z pada (joysticka) lub tutek po polsku.

Dodam, że zapoznałem się z dokumentacją SDL (o tyle ile ją zrozumiałem) i przejrzałem wszystkie tutki jakie znalazłem przez google.

Czekam na odpowiedz.(bez offtopu)

8
Design / Szukam pomysłu na grę casual/india
« dnia: Marzec 27, 2009, 17:46:48 »
Tak jak w temacie wątku. Szukam jakiegoś w miarę prostego pomysłu ale mającego to "coś" co spowoduje że będzie to dość popularna gra.

Na wasze pomysły czekam na PM (PW). Pomysłodawca może liczyć na zyski ze sprzedaży.( Jeżeli takowa będzie).

~micran

9
Dźwięk / Wav czy MP3 co lepiej dać do tech demo??
« dnia: Marzec 22, 2009, 11:49:57 »
Który z tych 2 formatów dźwiękowych lepiej dać do tech demo??

10
Gry / Nagrody BAFTA 2009
« dnia: Marzec 12, 2009, 19:16:21 »
10 marca Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) przyznała nagrody w dziedzinie gier wideo.
W wyborze najlepszej gry brały udział gry wydane po październiku 2007r.
Jakich gier według was brakuje ?? Albo wasze propozycje.
Oto wybór komisji :
1.
Najlepsza gra : SUPER MARIO GALAXY
2.
Najlepsza gra akcji i przygodowa:  FABLE II
3.
Osiągnięcie artystyczne: LITTLEBIGPLANET
4.
Najlepsza gra casual: BOOM BLOX
5.
Najlepsza grywalność: CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE
6.
Najlepsza gra na konsolę przenośną:  PROFESSOR LAYTON AND THE CURIOUS VILLAGE
7.
Najlepszy multiplayer:
  LEFT 4 DEAD
8.
Najlepsza ścieżka dźwiękowa: DEAD SPACE
9.
Najlepsza gra sportowa:
  RACE DRIVER: GRID
10.
Najlepsza gra strategiczna:
SID MEIER’S CIVILIZATION REVOLUTION
11.
Najlepsza fabuła i postacie:  CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE
12.
Osiągnięcie techniczne:
  SPORE
13.
Najlepsze wykorzystanie dźwięku: DEAD SPACE



A teraz moje propozycje:
1. GTA 4
2. Zgadzam się
3. Zgadzam się
4. Little Big Planet
5. Zgadzam się ewentualnie LEFT 4 DEAD
6. Tu nie mam orientacji
7. Zgoda
8. Zgoda
9. PES
10.Zgoda
11. Zgoda
12. Zdecydowanie zgoda
13.CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE


Jakie są wasze propozycje???  :D

11
Platformy / C::B dziwnie sie zachowuje
« dnia: Marzec 04, 2009, 17:45:43 »
Witam,
od ponad 2 dni głowię się dlaczego C::B potrafi przepuścić jeden projekt a drugiego nie.
Otóż mam projekt tego niezbyt udanego frameworka co użyłem w artykule i dodałem do niego dzwięk. Wszystko jest sprawnie wszystko się kompiluje, dźwięk działa. A gra która jest oparta o bardziej rozbudowaną wersję tego frameworka także ostatnio dodałem obsługę dźwięku nie działa, czytaj nie kompiluje się poprawnie. Wyrzucane błędy to :
||Warning: .drectve `-defaultlib:uuid.lib ' unrecognized|
||Warning: .drectve `-defaultlib:uuid.lib ' unrecognized|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutInit]+0x6)||undefined reference to `_alcOpenDevice'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutInit]+0xe)||undefined reference to `_alcCreateContext'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutInit]+0x14)||undefined reference to `_alcMakeContextCurrent'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutExit]+0x3)||undefined reference to `_alcGetCurrentContext'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutExit]+0xb)||undefined reference to `_alcGetContextsDevice'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutExit]+0x14)||undefined reference to `_alcMakeContextCurrent'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutExit]+0x1a)||undefined reference to `_alcDestroyContext'|
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\libAlut.a(.\Release\ALut.obj):C:\Documents and S:(.text[_alutExit]+0x20)||undefined reference to `_alcCloseDevice'|
||=== Build finished: 8 errors, 2 warnings ===|

Kompletnie nie wiem o co mu biega. Pomóżcie.

12
Warsztat.gd / Moda na kasowanie konta z forum?
« dnia: Luty 27, 2009, 11:54:10 »
Niepokoi mnie jedna sprawa coraz częściej zauważam, że na forum brakuje jakiś osób. Czy to jakaś moda na przenoszenie się na gamedev.net ??? Bo tam te osoby się spotyka, najczęściej.
Ostatnio zauważyłem, że skasował się nexor, bies i maxest  :-\ niepokojące

13
Dźwięk / SDL i OpenAL - nie współpracują ???
« dnia: Luty 24, 2009, 17:14:39 »
Właśnie chciałem zacząć programować dźwięk, a tu nie działa nawet prosty przykład. Czy ja coś mam nie tak w kodzie czy to poprostu brak możności współpracy openAL z SDL'em ???

Kod: (cpp) [Zaznacz]
ALCdevice *device;
ALCcontext *context;
unsigned int buffers[1], sources[1];
Przed pętlą while(true) :
Kod: (cpp) [Zaznacz]
InitOpenAL(device, context);

    //dzwiek
    alDistanceModel(AL_NONE);
    alGenBuffers(1, buffers);
    loadWAVFileToBuffer("a.wav", &buffers[0]);
    alGenSources(1, sources);
    alSourcei(sources[0], AL_BUFFER, buffers[0]);
    alSourcei(sources[0], AL_LOOPING, TRUE);
    alSourcePlay(sources[0]);

W pętli :

Kod: (cpp) [Zaznacz]
alSource3f(sources[0], AL_POSITION, 1.0f , 1.0f , 1.0f );
    alSourcef(sources[0], AL_GAIN, 1.0f);
    setListenerAttributes();
    alSourcePlay(sources[0]);


oraz funkcję wykorzystane:
Kod: (cpp) [Zaznacz]
void InitOpenAL(ALCdevice *device, ALCcontext *context)
{
device = alcOpenDevice((ALubyte*)"DirectSound3D");

context = alcCreateContext(device, NULL);

alcMakeContextCurrent(context);

// alutInit(0, NULL);
}

void FreeOpenAL(ALCdevice *device, ALCcontext *context)
{
context = alcGetCurrentContext();

device = alcGetContextsDevice(context);

alcMakeContextCurrent(NULL);

alcDestroyContext(context);

alcCloseDevice(device);

// alutExit();
}


void loadWAVFileToBuffer(char *fileName, unsigned int *buffer)
{
ALenum format;
ALvoid *data;
ALsizei size;
ALsizei freq;
ALboolean loop;

alutLoadWAVFile(fileName, &format, &data, &size, &freq, &loop);
alBufferData(*buffer, format, data, size, freq);
alutUnloadWAV(format, data, size, freq);
}


void setListenerAttributes()
{
float listenerOrientation[] = { 1.0f, 1.0f,  1.0f, 1.0f,  1.0f,  1.0f };

alListener3f(AL_POSITION,  1.0f,  1.0f,  1.0f);
alListenerfv(AL_ORIENTATION, listenerOrientation);
}


Proszę o jak najszybszą pomoc, nie wiem co jest nie tak, to mój pierwszy poważny projekt oraz pierwsze styknięcie z OpenAL.

14
Szkółka / C::B dogrywanie lepszego debuggera
« dnia: Styczeń 28, 2009, 12:22:21 »
Jak i jaki debugger dodać do C::B??
Najlepiej jakby działał na takiej zasadzie jak w VC++ 2008EE, czyli śledzenie aktualnych wartości w zmiennych.
Czy da się debugger sam "zabrać" z VC++ ??? Bez wgrywania całego VC++ .
I nie zamierzam zmieniać IDE na VC++, więc nie piszcie takich postów.
Kompilator mam standardowy dla C::B.

15
Językoznawstwo / Robotyka
« dnia: Styczeń 19, 2009, 20:20:49 »
Mam kilka pytań odnośnie programowania robotów.
Pytania:
1. Jaki robot najlepszy?
2. Czy roboty da się programować po kilka razy?
3. Jaki język będzie mi potrzebny?
4. Co najczęściej jest powodem zniszczenia takich robotów? (Przepalenia itp. )

Moim celem jest zaprogramowanie robota kopiącego piłkę.

Jeśli wątek nie pasuje proszę o jego przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Strony: [1] 2 3