Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Sarann

Strony: [1]
1
Warsztat Summer of Code 2018 / Requiem Lacrimosa: Piano Black
« dnia: Wrzesień 28, 2018, 20:37:34 »
Gra powstała na Music Game Jam 2018 w przeciągu dwóch tygodni, a także na WSoC przy okazji.

Typ to połączenie gry fabularnej + zręcznościowej, inspirowanej Undertale i mapami z Warcrafta III.

Opowiada o detektywie, który musi rozwiązać sprawę magicznego morderstwa.
https://sarandev.itch.io/requiem-lacrimosa

Można grać online. Niestety nie miałem czasu na dodanie większej ilości przeciwników i poziomów, a szkoda. Planowałem nawet edytor map i udostępnianie map przez internet, no ale to chyba na kolejny jam się zrobi jak już ;)

Zapraszam.

2
Matematyka i fizyka / Kompresja i optymalizacja mapy
« dnia: Wrzesień 02, 2017, 05:28:49 »
Sprawa wygląda tak, że mam dwuwymiarową mapę o wielkości 1m^2, lub większą. Każde pole na mapie zajmuje 1 bajt.
Jak mogę to zoptymalizować, by taka mapka 1m^2 nie zajmowała 1000 GB? Możliwe jest, iż będzie dużo więcej pustych pól niż tych wypełnionych, nawet w proporcji 100 do 1.

W RAM z tego co wiem mogę trzymać w jednej chwili fragment mapy o wielkości 100k^2, czyli około 10 GB. Jednak nawet kiedy wczytuję fragmenty tylko wtedy, kiedy są potrzebne, cała mapa zajmować będzie aż 1000 GB dysku.

Przykładowa mapka o wielkości 32^2:


No to czekam na geniuszy, którzy wpadną na pomysł jak skompresować takie coś.

4
Programowanie grafiki / Tworzenie efektów spejalnych
« dnia: Luty 02, 2017, 20:37:23 »
Jakim sposobem polecacie robić efekty specjalne (ogień/wybuch/fajerwerki) do gier w stylu voxelowym? Tzn efekty też voxelowe.
Istnieją może do tego jakieś narzędzia, czy napisać własne trzeba?
Myślałem nad automatami komórkowymi, ale pisać automaty dla każdego efektu to za dużo.

5
Compo i bitwy / HoN Game Jam 10-12 Luty
« dnia: Styczeń 26, 2017, 23:51:13 »
Cześć, Home of Nerds organizuje niedługo compo, a że nagrody całkiem duże (> 1500$) to myślę, że warto wziąć udział.

Strona: https://itch.io/jam/home-of-nerds-game-jam

6
Szkółka / Nieścisłości w liczeniu przesunięcia kamery [sfml]
« dnia: Październik 09, 2016, 00:09:58 »
No witam, Q&A nie działa, a szkoda. To to chyba odpowiedni dział.

Wie ktoś może z czego wynikają te nieścisłości w liczeniu przesunięcia? Pozycja kursora na mapie będzie różnić się od pozycji początkowej po przesunięciu.

#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::View view;
    sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "" );
    window.setVerticalSyncEnabled(1);
    window.setView(view);

    sf::CircleShape shape;
    shape.setRadius(50);
    shape.setFillColor(sf::Color::Blue);
    shape.setPointCount(5);

    sf::Vector2f start_m_pos = window.mapPixelToCoords(sf::Mouse::getPosition(window));
    sf::Vector2f last_m_pos = start_m_pos;
    bool movestart = 0, moveend = 1;
    while( window.isOpen() )
    {
            sf::Event zdarzenie;
            while( window.pollEvent( zdarzenie ) )
            {
                        if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                             window.close();

                    if(zdarzenie.type == sf::Event::MouseMoved && movestart)
                    {
                            start_m_pos = window.mapPixelToCoords(sf::Mouse::getPosition(window));
                            if(start_m_pos != last_m_pos)
                            {
                                view.move(0 - (start_m_pos.x - last_m_pos.x), 0 - (start_m_pos.y - last_m_pos.y));
                                last_m_pos = start_m_pos;
                            }
                    }

                    if(sf::Mouse::isButtonPressed(sf::Mouse::Right) && moveend)
                    {
                            moveend = 0;
                            start_m_pos = window.mapPixelToCoords(sf::Mouse::getPosition(window));
                            if(!movestart) { movestart = 1;  last_m_pos = start_m_pos; }
                    }

                    if(!sf::Mouse::isButtonPressed(sf::Mouse::Right) && movestart) { movestart = 0; moveend = 1;}
            }
        window.clear( sf::Color::White );
        window.setView(view);
        window.draw(shape);
        window.setView(window.getDefaultView());
        window.display();
    }
    return 0;
}
można sobie odpalić i sprawdzić, kod jest kompletny

7
Szkółka / Określanie iluwymiarowa tablica
« dnia: Sierpień 28, 2015, 19:40:03 »
Cześć, jest jakiś sposób na stworzenie tablicy nie określając na początku, ile ma mieć wymiarów?

Strony: [1]