Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - P@tyS

Strony: [1] 2
1
Cześć wszystkim,
Bardzo dawno mnie tutaj nie było. To już chyba z rok. Może niektórzy pamiętają jeszcze jak walczyłem w cyklicznych compach :)
Ale do rzeczy. Obecnie szukam pracy - zdalnej (chyba że macie team na Mazurach). Nie jest łatwo taką znaleźć stąd mój post tutaj. Może dla deva z 5+ lat doświadczenia komercyjnego nie ma problemu to dla osób, które większość czasu kodzili sobie to nie jest tak łatwo, tym bardziej w tej branży.

Posiadam 2 lata doświadczenia komercyjnego - głównie javascript (React, React Native). Oraz masę doświadczenia z tworzenia gier. Zrobiłem ich sporo, głównie tutaj na compo, ale też parę swoich. Tutaj parę screenów jeszcze jak byłem aktywny na warsztacie: https://www.experty.io/en a reszta jest na moim githubie: https://github.com/patys Czasami też wrzucałem posty o robieniu gier na bloga: https://blog.patys.pl/category/historie/ gdzie opisałem linia po linii cały kod gry.

Poza tym bloguję. Dosyć dużo. Głównie o technologi blockchain. Pewnie słyszeliście o niej albo chociaż o bitcoinie. Tak więc pokazałem Wam jak stworzyć swój blockchain w pure node.js https://blog.patys.pl/category/krypto/ oraz opisuję ciekawsze według mnie projekty: https://blog.patys.pl/category/kryptowaluty/ a w kwietniu zacznę wrzucać posty o solidity i jak w tym robić blogi, gry i inne rzeczy bo nie tylko kryptowaluty da się na tym stawiać :)

Mimo że odszedłem od tematu gier na dłuższy czas to jednak nadal mnie ciągnie w ich stronę. Stąd mój post tutaj, żeby zwiększyć szansę że się w końcu uda.

--- koniec story czas na fakty ---
Znam bardzo dobrze javascript (es6), react.js, react native, redux (od roku programuję codziennie w tym)

Znam C++ (cpp11) i Java z bibliotekami SFML i libgdx, javafx (w java robiłem program do wysyłki JPK(tak to to od vat) a tak to kodziłem dla siebie w tym).

Git używam na co dzień.

Heroku i OpenShift ogarniam, do tego ovh.

Ogarniam networking - robiłem grę multiplayer w C++ (https://blog.patys.pl/2017/05/25/poradnik-jak-napisac-gre-multiplayer-rpg-szybko-przyjemnie/ link do gh w poście), do tego wiem jak działa to od strony blockchain, serwerów http i socketów gdyż pracowałem używając websocketów przy projektach w react.
--- koniec ---

Jeżeli macie jakieś pytania, nie tylko dotyczące mnie, ale też technologi np blockchain to śmiało pytajcie. Z chęcią odpowiem. Przyjmę też wszystkie rady.

2
Projekty rozpoczęte / LLGame - Gra do nauki języków
« dnia: Kwiecień 25, 2017, 14:21:58 »
Witam

Długo niestety nie widziałem się z tym forum. Widziałem, że była jakaś reorganizacja i w ogóle, ale postanowiłem wrócić do Was z powrotem :D
Tak więc, żeby nie było że przez czas jaki mnie nie było się obijałem przedstawiam mój nowy projekt.


LLGame - Gra do nauki języków

Krótki opis:

Gra która nauczy cię języka niemieckiego. Każde poznane słowo da ci punkty. Rozwijaj postać i dokupuj kolejne karty. Staraj się odpowiadać poprawnie a otrzymasz więcej punktów i będziesz mógł szybciej nauczyć się języka.

Nieco dłuższy opis:

Zbliża się matura, trzeba mieć jakieś sensowne portfolio, dowiedziałem się o konkursie DajSięPoznać. Uznałem moja szansa. Kłopotem jednak stało się to wszystko pogodzić razem. Masa zajęć, pracy, projektów i nauki. I tutaj pojawiła się szansa na projekt, który może pomóc mi to wszystko połączyć. DajSięPoznać wymaga rozwijania jakiegoś projektu opensource i prowadzenia bloga.

Olśniło mnie. Zrobię sobie program do nauki niemieckiego. Przemyślałem i uznałem jednak, że to będzie gra :) W końcu to zawsze chciałem robić - gry. Blog zawsze przyda się do matury z polskiego - w końcu trzeba pisać masę postów co w sumie zapewne rozwinie moje umiejętności pisarza :D Robiąc grę będę robił to co lubię a dzięki temu, że dodam do tego język niemiecki to jakoś wszystko zaczęło się zazębiać.

I tak oto przedstawiam wam LLGame. Gra karciana, gdzie poprawiasz swoje umiejętności w rozumieniu słów języka obcego. W sumie nie tylko niemieckiego, bo talie można ładować z pliku, więc jest to jedynie kwestia przygotowania swojego zestawu do nauki.

W grze możesz zdobywać punkty, za które kupujesz nowe karty. To limituje ilość przyswajanego słownictwa. Do tego zdobywasz poziom i doświadczenie - przecież każdy lubi powiększające się cyferki :) Później każdy poziom będzie dawał dodatkowe bonusy (Jeszcze nie wiem jakie). Ucząc się potrzebujemy też statystyki, tak więc mamy przy każdej karcie ilość dobrych i złych odpowiedzi. Później rozwinę to o dodatkowe informacje np: procent dobrych odpowiedzi z ostatnich 10 prób itd.

Dodatkowe informacje:
Tak jak wspominałem, prowadzę bloga o projekcie i znajduje się tam opis, prawie każdej linii kodu :)

http://blog.patys.pl/2017/03/08/historia-pewnej-gry-jezykowej-1-jak-zaczac-panie-premierze/
http://blog.patys.pl/2017/03/13/historia-pewnej-gry-jezykowej-2-ladujemy-tego-jsona/
http://blog.patys.pl/2017/03/20/historia-pewnej-gry-jezykowej-3-pierwsze-powstanie-menu/
http://blog.patys.pl/2017/03/29/historia-pewnej-gry-jezykowej-4-kiedy-rzucisz-asa-z-rekawa/
http://blog.patys.pl/2017/04/06/historia-pewnej-gry-jezykowej-5-wszystko-samo-wszedzie-ui/
http://blog.patys.pl/2017/04/13/historia-pewniej-gry-jezykowej-6-czas-na-prawdziwe-wyswietlanie/
http://blog.patys.pl/2017/04/20/historia-pewnej-gry-jezykowej-7-refactoring-czyli-zmiany-na-lepsze/

Założyłem też projekt na warsztacie: https://warsztat.gd/projects/LLGame
A w załączniku parę screenów. Nie są jeszcze piękne, ale skupiam się na funkcjonalności jak na razie.

Wszelkie słowa otuchy, konstruktywna krytyka oraz wszelkie rady mile widziane :)

3
Warsztat Summer of Code 2015 / Kosmici, jeż i przygoda
« dnia: Lipiec 12, 2015, 18:45:41 »
Witajcie :)

Prezentuję wam grę, którą bedę robił na to compo.
Gra będzie o kosmitach, jeżach i przygodach, ale trafią się też jakieś pająki, spadające skały czy inne zaskakujące elementy.

Krótko o historii w grze:
Wcielamy się w kosmitę, który ma uratować swoją planetę przed wymarciem jeży. W tym celu przybywa na Ziemię i próbuje odnaleść jeża, który posiada magiczny kolec życia.
Czemu jeże są ważne dla kosmitów? Dlaczego tylko ziemski jeż posiada magiczny kolec życia? Jakie przygody? Tego dowiecie się z gry.

Założenia:
 - Gra platformowa 2D
 - Stworzenie pełnej gry, a nie niedokończonej gry jakie najczęściej powstaja na compach :)
 - Menu, cutscenki, wiele poziomów
 - Wsparcie dla 4 języków (Polski, Angielski, Niemiecki, Hiszpański)
 - Może jakiś dubbing
 - ...

Zaczynam dziś, używam Haxe http://haxe.org/ i Flixel http://haxeflixel.com/.
Zestaw z grafiką: http://opengameart.org/content/platformer-art-complete-pack-often-updated - niestety nie jestem grafikiem, a żadnego pod ręką nie mam, a ten zestaw pasuje idealnie :)

Docelowo ma być na Linux i Windows. Jeżeli nie będę miał kłopotów ze zbudowaniem to zrobię jeszcze na przeglądarki - HTML5 (do tej pory problemu nie miałem, ale nie robiłem większej gry, więc nie wiem jak będzie z wydajnością).

Pytania? Sugestie? Pomysły?
Mam nadzieję że sie wyrobię. Powodzenia Wszystkim :D

4
C++ / C++17
« dnia: Kwiecień 26, 2015, 12:00:35 »
Witam,
Jako, że kodzę w C++ zainteresowałem się ostatnio C++17.
I znalazłem to: https://groups.google.com/forum/#!msg/unofficial-real-time-cxx/j8gDKf4SzKM/p2Obh31eD60J
W załączniku jest napisane: "asio for basic networking". Oznacza to wsparcie dla tworzenia sieciowego w c++, bo do tej pory dla unix-ów i windowsów były małe różnice w tworzeniu?
Oraz: "concepts in the standard library". Co to ma oznaczać? Czym mają być te "concepts"?

5
Poszukuję / Programista - gra strategiczna
« dnia: Marzec 23, 2015, 15:33:17 »
Witam,
Poszukujemy programisty do projektu gry strategicznej (modowalna gra, silnik). Jest nas 2 programistów i brakuje nam jeszcze kogoś ze względu na dużą ilość pracy. Jest to projekt robiony po godzinach (w czasie wolnym).
Wykorzystujemy głównie C++ i lua. Tutaj repo: https://bitbucket.org/stephan_vedder/sage
Jeśli masz wolny czas, chęć na tworzenie fajnego projektu i dasz radę komunikować się po angielsku to śmiało pisz do mnie, tutaj albo na maila: patys.prog at gmail.

Pozdrawiam, Patys

6
Robię grę na 2 platfromy: windows(mingw) i linux. I napotkałem problem. Ten kod działa pod linuxem, ale nie działa pod windowsem.
Shop::Shop(): shop_texts() {}
//...

void Shop::draw(App* app)
{
    app->window.draw(shop_texts.getText("btn_playerskins"));
}

shop_texts zwraca sf::Drawable object.
Później w App:

shop.draw(this);
Ten kod wyświetla wszystko poprawnie pod linuxem, ale nie wyświetla nic pod windowsem.
Za pomocą std::cout sprawdziłem czy istnieją obiekty w shop_texts, i normalnie zwracają mi wartości.
Jaka jest różnica w kodzie dla windowsa?

7
Dźwięk / Beat detection
« dnia: Styczeń 29, 2015, 15:08:48 »
Witam,
Niestety bardzo mało znam się na muzyce, więc muszę was się poradzić. Tworzę grę (dokładnie ta: http://bitcoin-patys.rhcloud.com/download) i chciałbym aby bitcoiny i szurikeny spadały w rytm muzyki. Czyli jak jest 'uderzenie bitu' pojawia się nowy bitcoin/szuriken.

Potrzebuję czegoś w miarę cross-platform (windows i linux), ale nie chcę jakiś super zaawansownych bibliotek (coś lekkiego, wystarczy mi ten jeden feauture). Z tego co udało mi się znaleść, pod SFML nie dam rady tego zrobić (chyba, ale w API nie widzę potrzebnych funckcji). Muzykę mam w formacie mp3, ogg ewentualnie mogę wyeksportować to do innego, tyle że musi to być obsługiwany format, żebym mógł go odtworzyć w grze.

Co potrzebuję, by ten beat wykryć? Jakaś prosta biblioteka do tego? Jak to poźniej odtwarzać (przez SFML czy tą bibliotekę)?

8
Programowanie grafiki / SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 18:49:22 »
Witam,
Zrobiłem własną klasę , która dziedziczy po sf::Text (SFML 2.1). Potrzebuję napisać własną metodę do wyświetlania, więc:
// overwrite method to drawing
  virtual void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const
  {
    if(isVisible())
      target.draw(this, states);
  }
I 'this' nie działa. 'm_vertices' jest polem prywatnym w sf::Text i nie mogę go przekazać. Jak sprawić że ten obiekt będzie rysowany? Muszę zrobić nową metodę draw(sf::RenderWindow& window), wolalbym móc używać window.draw(text);?

9
Projekty zaawansowane / [FREE][PC] BitcoinGame
« dnia: Styczeń 04, 2015, 13:40:43 »
Witam,
Chciałbym wam przedstawić mój pierwszy, poważny, duży projekt. Jest dostępny na Windows i Linux.
Bitcoin Game to gra, w której łapiemy bitcoiny unikając spadających szurikenów.

Strona na warsztacie: http://warsztat.gd/projects/bitcoin_game
Strona projektu: http://bitcoin-patys.rhcloud.com/




Zrobione:
 - spadające bitcoiny i szurikeny
 - postać (portfel)
 - bonusy:
  * więcej bitcoinów
  * więcej szurikenów
  * wybuch
  * odwrócone klawisze
  * ciemność
  * nieśmiertelność
 - menu
 - pauza
 - sklep
 - animacja po zderzeniu z szurikenem
 - narastający poziom trudności
 - wskazówki w pauzie i po śmierci
 - wersja online

Do zrobienia:
 - poprawki
 - grafika i animacje
 - więcej bonusów, urozmaicenie gry
 - dodatkowe życia ?
 - publikowanie wyników na stronie
 - nowa muzyka
 - beat detection

10
C++ / Pytanie o rand()&600
« dnia: Grudzień 21, 2014, 17:15:11 »
sf::Vector2f pos = sf::Vector2f(rand()%800, rand()&600);
Ten kod działa nawet w miarę losowo, lecz wartości są albo bardzo małe albo bardzo duże, mniej więcej (0..100 i 500..600). Dlaczego ten kod działa? Jest liczona suma czy iloczyn? sf::Vector2f przyjmuje dwie liczby float. Kompilator nie wywala warninga ani nic. W jaki sposób to działa?

11
Webowe / CSS/HTML - tekst nachodzi na siebie
« dnia: Listopad 25, 2014, 17:39:42 »
Witam.
Mam problem, który nie wiem skąd się nawet wziął.
Mam tekst w html w paragrafie (p) i za pomocą CSS zmieniam wielkość czcionki na 48px. Sprawia to, że tekst nachodzi na siebie. Wcześniej normalnie mi to działało, a teraz górne części nachodzą na dolne.




Po zaznaczeniu tekstu:


Dlaczego one na siebie nachodzą ?

12
Szkółka / Tworzenie zachowań dla obiektów
« dnia: Listopad 05, 2014, 19:39:45 »
Witam.
Zastanawiam się jak zrobić zachowania dla odpowiednich obiektów w grze.
Na przykład mam klasę GameObject, która zawiera funkcje np. doBehavior(), która dla każdego obiektu będzie inna. Czy muszę robić kolejne klasy np. EnemyObject, która dziedziczy po GameObject i wtedy doBehavior(int x, int y, int max_x, int max_y) - (np chodzenie lewo-prawo).

Tak przy okazji zająłem się platformówką i w sumie wszystko może należeć do GameObject, posiadają takie same pola np. position, tylko funkcja doBehavior(), będzie różna w zależności od obiektu.

13
Szkółka / Wskaźniki
« dnia: Październik 21, 2014, 21:38:09 »
Witam,
Mam pytanie o zwalnianie pamięci.

mam funkcję:
Graph* prepareGraph(){
Graph graph = new Graph();
return graph;
}

i następnie mam w kodzie:
Graph* graph = prepareGraph();
To po tym powinienem zwolnić pamięć przez delete? Bo nie wiem czy dobrze wszystko zrozumiałem.

Nie da się jakoś dynamicznie tego robić, bo z tego co wyczytałem nie mogę przez unique_ptr<Graph> bo nie udostępnia ona swojego wskaźnika, ale mogę dać:
unique_ptr<Graph> graph = prepareGraph();i zostanie automatycznie zwolniona pamięć?

14
Szkółka / Problem z uruchomieniem
« dnia: Lipiec 18, 2014, 21:23:30 »
Witam,
Mam pewien problem z moją aplikacją. Otóż skompilowałem ją code::blocks i poprzez przycisk Run wszystko fajnie działa. Kiedy jednak próbuje uruchomić aplikacje poprzez kliknięcie na nią nic się nie dzieje.
Sprawdziłem przez konsolę i otrzymuję błędy o brakujących bibliotekach jak libstdc++-6.dll, libgcc_s_dw2-1.dll. Zaznaczę że emuluję to poprzez wine (pracuje na linuksie), ale poprzez przycisk run wszystko działa.

15
Warsztat Summer of Code 2014 / BreakColors
« dnia: Lipiec 17, 2014, 17:58:02 »
Witajcie,
oto mój pierwszy projekt na warsztacie. Jest to prosta gra, w której niszczymy kolorowe bloki.
W tym momencie jest już zrobiony prosty system particles, fizyka, sterowanie. Później dodam różnego rodzaju bonusy, ładniejszą grafikę i może jakiś dźwięk/muzykę.

Strony: [1] 2